Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
TomTom houdt ook van hun klanten bij waar ze zich wanneer bevinden en slaat dit jarenlang op?
Het GSM signaal is niet altijd veilig, zeker niet in een metalen kooi als de auto.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Bestaande technologie. Taxi chauffeurs, truckers, bussen, ambulances, politie auto's, etc zijn er al mee uitgerust. Bovendien kan de overheid al veel van deze gegevens achterhalen door enkel je GSM signaal te volgen. TomTom doet niets anders.
Bullshit. Alle voorgaande km-heffing projecten waren een suc6 en hebben een reductie in file opgeleverd.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:07 schreef _VoiD_ het volgende:
het kutte is dat de overheid straks gewoon altijd met een zogenaamde reden het nog duurder kan maken dan het bij introductie wordt. Iedere josti kan aanvoelen dat iedereen gewoon net zo hard in de file blijft staan. Ik ken namelijk niemand die voor zijn lol om 8 uur 's ochtends in de file staat.
TomTom weet ook niet wie je bent hoor. Bovendien kan een TomTom niks sturen. Misschien dat het met zo'n TrafficHD-systeem anders werkt, dat weet ik niet precies.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:11 schreef kawotski het volgende:
[..]
Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.
Sterker nog, de overheid heeft jaren moeite gedaan om de files niet op te lossen, opdat de overheid dit km-kastje eindelijk zouden kunnen invoeren.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Bullshit. Alle voorgaande km-heffing projecten waren een suc6 en hebben een reductie in file opgeleverd.
Voor de rest gaan er ook ideeen op om de prijs variabel te maken. Variabel in de zin dat wanneer je in de file staat niets gaat betalen. Dan is de overheid verplicht om actief te zoeken naar mogelijkheden om files te verminderen. Doen ze het niet dan lopen de inkomsten terug. Of dit ooit wordt ingevoerd is onbekend maar het idee zelf is helemaal niet verkeerd.
En Garmin helpt jou tegen het positie bepalen van een GSM signaal?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:11 schreef kawotski het volgende:
Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.
Dat het via een andere methode al mogelijk is om te bepalen waar iemand is, is natuurlijk geen argument om dan nog maar een methode in te voeren waarbij deze gegevens worden verzameld en bewaard.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
En Garmin helpt jou tegen het positie bepalen van een GSM signaal?
Ik geloof niet zozeer in de onwil van de overheid. Veel meer in een handje vol 'groene' fanatiekelingen die de wegenbouw op alle mogelijke manieren vertragen. Het is juist dit kabinet die voortvarend aan het werk is gegaan en ook in al die jaren eindelijk iets van de grond krijgt. Nog onvoldoende maar in ieder geval heel wat meer dan de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:13 schreef Bankfurt het volgende:
Sterker nog, de overheid heeft jaren moeite gedaan om de files niet op te lossen, opdat de overheid dit km-kastje eindelijk zouden kunnen invoeren.
Oftewel je bent bang op misbruik van gegevens die momenteel toch al voorhande is en op dezelfde manier verkregen kan worden.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:16 schreef Tijn het volgende:
Dat het via een andere methode al mogelijk is om te bepalen waar iemand is, is natuurlijk geen argument om dan nog maar een methode in te voeren waarbij deze gegevens worden verzameld en bewaard.
Zoals iemand anders al eerder zei: alsof je iemands ruit in slaat, want z'n band is toch al lek.
Als de overheid zou hebben gedaan wat ze initieel beloofd hadden en daarna zou blijken dat de files nog niet afnemen, pas dan zou ik in bepaalde mate met een bepaalde vorm van rekeningrijden eens kunnen zijn. Dat kan je niet afschuiven op wat groenen..quote:Op donderdag 19 november 2009 19:18 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik geloof niet zozeer in de onwil van de overheid. Veel meer in een handje vol 'groene' fanatiekelingen die de wegenbouw op alle mogelijke manieren vertragen. Het is juist dit kabinet die voortvarend aan het werk is gegaan en ook in al die jaren eindelijk iets van de grond krijgt. Nog onvoldoende maar in ieder geval heel wat meer dan de afgelopen jaren.
Ik wel. Ik denk dat GPS-data door veel meer partijen is in te zien dan GSM-data (verkeerspolitie, werkgevers, etc) en daardoor veel meer privacyproblemen met zich meebrengt.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil in het opvragen van GSM positie of de GPS positie van km rijden.
Ben ik niet mee eens. Als je ziet hoe de bouw wordt vertraagd door een stel groenen dan dragen zij wel degelijk schuldt aan de huidige files. De groenen moeten o.a. realiseren dat staan in de file ook een millieubelasting is en mogelijk groter dan wanneer een weg die ze blokkeren doorgang krijgt.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kawotski het volgende:
Als de overheid zou hebben gedaan wat ze initieel beloofd hadden en daarna zou blijken dat de files nog niet afnemen, pas dan zou ik in bepaalde mate met een bepaalde vorm van rekeningrijden eens kunnen zijn. Dat kan je niet afschuiven op wat groenen..
Bron?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:26 schreef Tijn het volgende:
Ik wel. Ik denk dat GPS-data door veel meer partijen is in te zien dan GSM-data (verkeerspolitie, werkgevers, etc) en daardoor veel meer privacyproblemen met zich meebrengt.
Volgens bericht van TS en ook wat door nieuwssites en kranten is gepubliceerd is dat zeer zeker niet het geval. De GPS-data en GSM-data mag alleen in dezelfde gevallen worden geraadpleegd. Je werkgever zal geen toegang krijgen. Verkeerspolitie zou in theorie nu al de GSM-data mogen raadplegen.quote:Als de "veiligheid van de staat" in het geding is, of in het geval van "voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten", mag de recherche of de inlichtingendienst AIVD gewoon meekijken in de auto. Dat blijkt uit de uitleg bij het wetsvoorstel kilometerprijs.
Dat is echt dikke bull, niet in de laatste plaats omdat dit lang niet zo accuraat is als GPS en ten tweede omdat ik geen verplichting heb mijn telefoon aan te hebben als ik me voortbeweeg.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Bestaande technologie. Taxi chauffeurs, truckers, bussen, ambulances, politie auto's, etc zijn er al mee uitgerust. Bovendien kan de overheid al veel van deze gegevens achterhalen door enkel je GSM signaal te volgen. TomTom doet niets anders.
Eurlings heeft beloofd eerst de files op te lossen en daarna te gaan heffen. Ook ten tijde van die beloftes bestonden die groenen al dus dat is geen argument.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:28 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Als je ziet hoe de bouw wordt vertraagd door een stel groenen dan dragen zij wel degelijk schuldt aan de huidige files. De groenen moeten o.a. realiseren dat staan in de file ook een millieubelasting is en mogelijk groter dan wanneer een weg die ze blokkeren doorgang krijgt.
Ik meen dat er een spoedwet is aangenomen waarbij wegen met een versnelde procedure kunnen worden aangelegd. Geld niet voor alle projecten maar zou wel betekenen dat binnenkort (2010) met de bouw kan worden begonnen.
Techniek is al behoorlijk doorontwikkeld. TomTom gebruikt een simkaart van Vodafone om data te verzamelen. O.a. om de live updates uit te voeren wat volgens TomTom een nauwkeuriger en actueler beeld geeft dan TMC. Er zou ook sprake zijn om dezelfde techniek te gaan gebruik om roaming in de buurt van landsgrenzen tegen te gaan.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:32 schreef McKillem het volgende:
Dat is echt dikke bull, niet in de laatste plaats omdat dit lang niet zo accuraat is als GPS en ten tweede omdat ik geen verplichting heb mijn telefoon aan te hebben als ik me voortbeweeg.
GSM-data is niet altijd gebonden aan een persoon. Het is niet voor niks dat criminelen vaak prepaid gebruiken.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Oftewel je bent bang op misbruik van gegevens die momenteel toch al voorhande is en op dezelfde manier verkregen kan worden.
Ik heb er 2 hoor vriend, tweede punt is zoals je kan lezen dat ik mijn telefoon niet aan hoef te hebben, of zelfs bij me hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Techniek is al behoorlijk doorontwikkeld. TomTom gebruikt een simkaart van Vodafone om data te verzamelen. O.a. om de live updates uit te voeren wat volgens TomTom een nauwkeuriger en actueler beeld geeft dan TMC. Er zou ook sprake zijn om dezelfde techniek te gaan gebruik om roaming in de buurt van landsgrenzen tegen te gaan.
Je hoeft niet op de seconde nauwkeurig systeem te hebben (ook niet op de 5cm). Maar als je op afstanden van 10km gaat kijken dan heb je de onnauwkeurigheid al sterk gereduceerd.
Met nieuwe argumenten komen?
En jij vindt het acceptabel dat je de auto uit geforceerd wordt en dan maar met de trein moet, waar je geen korting kan krijgen als je ook daar niet gevolgd wil worden?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Voor de rest hoef je niet in de auto te stappen. Er zijn genoeg alternatieven qua transport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |