Waarom geef je die extra's gelijk met de CB? Is het dan niet leuker voor hem om dat tussendoor te krijgen. Als ze hier iets extra's krijgen doe ik dat ook echt apart van de gemalen prut.quote:Op maandag 16 november 2009 22:57 schreef Spiegelei het volgende:
Tja mijn katten eten er goed van hoor, ze mogen ook gewoon meer eten maar hebben kennelijk de behoefte niet. dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij anderen ook zo moet zijn.
Ik moet wel zeggen dat de kater heel goed door heeft dat ze 's ochtends alleen carnibest krijgen en 's avonds carnibest met wat extra's en hij kijkt dan echt uit naar dat "extra's"zeg maar. Hij vind kluiven aan een kippevleugeltje helemaal het einde. Gek eigenlijk dat ik ze nooit eerder vers hebt gevoerd! Dus hij houdt er misschien ook wel rekening mee haha.
De poes vindt de Carnibest geweldig en die stukjes los vlees aardig. de jonge kater eet alles en vind alles even lekker en interesant.
Ze komen niets te kort, maar eten er gewoon niet mega veel van, zolang ze gezond zijn en niet afvallen ofzo vind ik het best.
Jamaar jij hebt hondjes die moet je geloof ik zo af en toe zelfs een dag niet voeren toch?quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:17 schreef oh-oh het volgende:
Ik vervang maaltijden door barf, ik geef de barf nooit nog erbij.
Sterker nog, de chihuahua's die krijgen vaak als ze een stuk karkas of zo gehad hebben de dag dr na helemaal niks.
Nou dat moet helemaal niet, ik ken maar weinig mensen die vastdagen inlassen voor hun honden. De chinezen zouden dat niet eens trekken , maar de chihuahua's kunnen wel eens een dagje overslaan hoor, ( Frits kon dat weer niet, die moest echt de hele dag eten anders klapte zijn maag dicht en at ie niks meer ) die zijn vet zatquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:18 schreef nieslief het volgende:
[..]
Jamaar jij hebt hondjes die moet je geloof ik zo af en toe zelfs een dag niet voeren toch?
Ik laat het nu ook zoals het is. Jazz krijgt gewoon weer één schijfje per dagquote:Op maandag 16 november 2009 22:57 schreef Spiegelei het volgende:
Tja mijn katten eten er goed van hoor, ze mogen ook gewoon meer eten maar hebben kennelijk de behoefte niet. dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij anderen ook zo moet zijn.
Ik moet wel zeggen dat de kater heel goed door heeft dat ze 's ochtends alleen carnibest krijgen en 's avonds carnibest met wat extra's en hij kijkt dan echt uit naar dat "extra's"zeg maar. Hij vind kluiven aan een kippevleugeltje helemaal het einde. Gek eigenlijk dat ik ze nooit eerder vers hebt gevoerd! Dus hij houdt er misschien ook wel rekening mee haha.
De poes vindt de Carnibest geweldig en die stukjes los vlees aardig. de jonge kater eet alles en vind alles even lekker en interesant.
Ze komen niets te kort, maar eten er gewoon niet mega veel van, zolang ze gezond zijn en niet afvallen ofzo vind ik het best.
Fijn, dan kun je gewoon helemaal stoppen met de brokjes en de zakjesquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:27 schreef senesta het volgende:
Nou ik geloof dat Hummer wel om is inmiddels, want hij eet de Carnibest op en laat de brokjes van Royal Canin gewoon liggen. En die deed ik er juist doorheen om hem zover te krijgen dat hij Carnibest zou gaan eten.
Dierenasielquote:
Ja dat dusquote:
Wacht maar die wordt nog veeeeeel mooier.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:43 schreef senesta het volgende:
Hij krijgt trouwens wel echt een prachtige glans over zijn vacht
Heb het hier bij de gewone poelier geprobeerd, die kan er alleen per 10 kilo aan komen, markt moet ik nog proberen maar eerlijk gezegd betwijfel ik of die het heeft...quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:17 schreef nieslief het volgende:
Kippenekken heeft de marktpoelier hier gewoon liggen voor iets van 3 euro de kilo.
Ik weet niet waar je woont maar anders mag je er hier ook wel eentje komen halen om te proberen?
Ikke ook doe maar een pmquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heb het hier bij de gewone poelier geprobeerd, die kan er alleen per 10 kilo aan komen, markt moet ik nog proberen maar eerlijk gezegd betwijfel ik of die het heeft...
Ik woon in Twente..
Bril-jantquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:48 schreef Sunnythesun het volgende:
Pootje van Sam!!![]()
[ afbeelding ]
(hier wacht Sam op zijn Carnibestverjaardagstaartje)
Carnibest zal of gelijk aan zijn of iets goedkoper omdat je er uiteindelijk minder van nodig bent. In eerste instantie zullen je katten er meer van eten (omdat het spijsverteringsstelsel moet wennen is meer nodig) later wordt dit vanzelf minder.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:45 schreef Leipo666 het volgende:
wat zijn hier de ervaringen met katten die last hebben van blaasgruis?
ze eten nu Hills C/D (wat zo'n 75euro per 10 kilo kost): in hoeverre is Carnibest nog duurder?
Ja kippenekken zijn hier zo duur. Maar ik heb al eerder gezegd dat ik jouw adresjes wel wil.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:07 schreef oh-oh het volgende:Ik ben fan van Sam en eis meer foto's
![]()
Oh, en zijn de kippenekken bij jullie echt zo duur Nies?
Ik scoor die hier voor 1 euro de kilo
Ja precies die adresjes.......quote:Op woensdag 18 november 2009 10:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb geen echte adresjes, op de markt pak ik soms wat mee, maar t meeste krijg ik gratis![]()
Als het goed is krijg ik volgende week weer een kilo of 10 lamspensjes, kipkarkasjes en meer van zulk spul
quote:
Carnibest is 1 van de wat duurder KVV's. Je kan ook andere merken proberen zoals Bibi of Naturis. Die zijn iets goedkoper. Voor 1 kilo Bibi ben ik 3,00 euro kwijt en voor de Naturis ben ik 2,36 kwijt. Ik voer Bram (mopshond) 280 gram Bibi per dag en Taiga (een senior staffie) 500 gram Naturis per dag. Binnenkort ga ik helemaal over op Naturis.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:45 schreef Leipo666 het volgende:
wat zijn hier de ervaringen met katten die last hebben van blaasgruis?
ze eten nu Hills C/D (wat zo'n 75euro per 10 kilo kost): in hoeverre is Carnibest nog duurder?
quote:Op woensdag 18 november 2009 10:44 schreef Taiga het volgende:
[..]
Carnibest is 1 van de wat duurder KVV's. Je kan ook andere merken proberen zoals Bibi of Naturis. Die zijn iets goedkoper. Voor 1 kilo Bibi ben ik 3,00 euro kwijt en voor de Naturis ben ik 2,36 kwijt. Ik voer Bram (mopshond) 280 gram Bibi per dag en Taiga (een senior staffie) 500 gram Naturis per dag. Binnenkort ga ik helemaal over op Naturis.
Voor de OP; www.versvoeding.nl is een verkoper van Bibi diervoeding. Er staat nu "(ik meen een versvoerhandelaar)"
Juist als je bang bent dat ze niet goed kauwen kun je beter iets groters geven.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:19 schreef Sunnythesun het volgende:en ik dacht nog wel dat je het over honden had!! Nja, ik ga ze iig goed vasthouden als Sam het voor het eerst krijgt
Als dat goed gaat mag hij het zelf proberen.
Ohja en Gizmo is natuurlijk ook meer een kattennaam, ik had het kunnen weten![]()
Gizmo is idd een katquote:Op woensdag 18 november 2009 22:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Eigenlijk niet. Komt gewoon omdat ik Kvv zo gemakkelijk vind. Het is toch wel ff uitzoeken wat je kan geven en waar ik dat eenvoudig kan krijgen. Beetje gemakzucht dus ook, en een beetje 'angst'.
Maar Sam krijgt op vakantie wel vlees en zo. Of soms als ik restjes afsnij van riblappen of kip dan krijgt hij dat ook.
Je kan dus echt gewoon een kippenbout of vleugel geven om te beginnen hoor, makkelijk aan te komen, en te groot om in te stikken of zoquote:Op woensdag 18 november 2009 22:27 schreef Sunnythesun het volgende:
Eigenlijk niet. Komt gewoon omdat ik Kvv zo gemakkelijk vind. Het is toch wel ff uitzoeken wat je kan geven en waar ik dat eenvoudig kan krijgen. Beetje gemakzucht dus ook, en een beetje 'angst'.
Maar Sam krijgt op vakantie wel vlees en zo. Of soms als ik restjes afsnij van riblappen of kip dan krijgt hij dat ook.
Wat vaak wil werken is zelf ff een inkeping maken met een mes ergens in het vlees, zodat ze een beginnetje hebben.quote:Op woensdag 18 november 2009 22:32 schreef Bamba het volgende:
[..]
Gizmo is idd een kat. Maar geeft niet hoor, kon jij ook niet weten!
En gemakzucht is het niet hoor! Kvv is ook al heel erg goed, dat krijgt Gizmo op dit moment ook en ik ben nu rustig aan wat verder aan het kijken voor barf dingen.
Kippenvleugels ga ik van de week ook eens proberen!!
Bij vleugeltjes is het vooral belangrijk om het gewricht even plat te hameren of in te knippen (met een flinke snoeischaar wil dat prima).quote:Op woensdag 18 november 2009 22:39 schreef Sunnythesun het volgende:
@ Oh-oh: ik heb toch wel te veel nare verhalen gehoord om Sam meteen los te laten gaan.. Dus ik pak het even voorzichtig aan. Maar met vleugeltjes beginnen is misschien ook wel net zo gemakkelijk ook.. Zal van het weekend eens wat proberen met hem
Ja maar als je al niet weet waar je kippenekken vandaan kunt toveren is eendenekken al helemaal lastig denk ikquote:Op donderdag 19 november 2009 08:44 schreef nieslief het volgende:
[..]
Bij vleugeltjes is het vooral belangrijk om het gewricht even plat te hameren of in te knippen (met een flinke snoeischaar wil dat prima).
Als je kippenekjes te klein vindt kun je ook kijken naar eendenekken.....
Wij geven de katten ook zo nu en dan kippenvleugels. Je kan ook kippenpoten geven. Ik had eerst kuikens voor ze gekocht maar dat moesten ze niet...quote:Op woensdag 18 november 2009 22:32 schreef Bamba het volgende:
[..]
Gizmo is idd een kat. Maar geeft niet hoor, kon jij ook niet weten!
En gemakzucht is het niet hoor! Kvv is ook al heel erg goed, dat krijgt Gizmo op dit moment ook en ik ben nu rustig aan wat verder aan het kijken voor barf dingen.
Kippenvleugels ga ik van de week ook eens proberen!!
Dat zat ik ook net te denken ja, ik vind "Versvoeding vs brok discussie" denk ik nog wel het beste.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:08 schreef Taiga het volgende:
Is het misschien een idee om de TT aan te passen in iets algemeners? Bijvoorbeeld "Versvoeding voor hond en kat"? Of "Versvoeding vs brok discussie"?
Vind ik een goeie.Doe maar.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:26 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat zat ik ook net te denken ja, ik vind "Versvoeding vs brok discussie" denk ik nog wel het beste.
Nog andere suggesties of zal ik hem gewoon aanpassen?
Misschien wel nog iets algemener: "Voeding kat/hond"?quote:Op donderdag 19 november 2009 09:26 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat zat ik ook net te denken ja, ik vind "Versvoeding vs brok discussie" denk ik nog wel het beste.
Nog andere suggesties of zal ik hem gewoon aanpassen?
Nee, ik zou wel graag willen dat de nadruk op versvoeding ligt eigenlijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:37 schreef anboni het volgende:
[..]
Misschien wel nog iets algemener: "Voeding kat/hond"?
Dat dusquote:Op donderdag 19 november 2009 10:43 schreef Taiga het volgende:
[..]
Nee, ik zou wel graag willen dat de nadruk op versvoeding ligt eigenlijk.
Eens. Het gaat hier toch voornamelijk om versvoeding en adviezen/tips voor versvoeding.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:43 schreef Taiga het volgende:
[..]
Nee, ik zou wel graag willen dat de nadruk op versvoeding ligt eigenlijk.
Dat lukt mij dus niet meer he. Dat zal ook door een MOD gedaan moeten worden.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:57 schreef Harajuku. het volgende:
De OP is ook op Carnibest gebaseerd, dus vergeet dat niet aan te passen.
Oh nee, wacht. t blijft wel vs brok.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:33 schreef Harajuku. het volgende:
En de no grain brok dan, dat hoort er dan toch niet meer bij?
quote:Op donderdag 19 november 2009 19:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh nee, wacht. t blijft wel vs brok.
Vergeet deze post.
Ja precies. De OP moet wat algemener zijn aangezien we het niet alleen over Carnibest hebben. Plus als er mensen zijn die hier mee in aanraking komen is het ook fijn om te weten dat er meer merken bestaan. Dan een vermelding van de links van de fabrikanten en eventueel links van webwinkels die KVV en BARF verkopen.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:32 schreef oh-oh het volgende:
Nou in princpe kan de op zo blijven als je bij voordelenen nadelen carnibest vervangt door kvv.
Want dat komt allemaal wel grofweg overeen hoor.
En dan bij de linkjes nog zo veel mogelijk andere merken ( energique, bibi, carnivoer , duck etc etc ) toevoegen, en mss een stukje over BARF?
quote:Kant & Klaar versvlees
Of KVV (de afkorting). Versvlees is dus een kant-en-klaar en compleet, commercieel geproduceerde rauwe, verse voeding.
Deze voeding is meestal in porties van 250 gram, 500 gram of 1000 gram verpakt en wordt in de vriezer bewaard. Omdat deze voeding in de vriezer bewaard wordt, hoeft het niet te worden geconserveerd met conserveringsmiddelen en worden er ook geen antioxidanten, geur en kleurstoffen toegevoegd.
Wat zit er in?
De meeste versvleesvoeding bevatten dus vlees, orgaanvlees, gemalen botten (voor de calcium en vetzuren en mineralen) of een calciumpreparaat, een miniscuul percentage granen, toegevoegde vetzuren, vitamines en mineralen. Sommige merken bevatten ook rauwe/gepureerde groentes of gekookte groentes. Bron: http://www.dierinbalans.nl/voeding_vers.html#V2
Van barf heb ik zelf helemaal geen verstand, misschien weet ohoh het wel.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef Taiga het volgende:
Op voernatuurlijk staat ook ergens een schema waar je makkelijk kan uitrekenen voor de menu's voor de hond en kat. Dat schema is voor NRV en BARF. Maar ik kan het nu niet vinden.![]()
Als ik hem vind post ik hem, kan wel handig zijn voor mensen die willen NRVen of BARFen...
Ik ook niet hoor! Haha! Maar dat schema is wel handig denk ik als je er mee wilt beginnen.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Van barf heb ik zelf helemaal geen verstand, misschien weet ohoh het wel.
Hoi nieslief, misschien heb je wel gelijk, ik ben nog een beetje zoekende qua wanneer hoeveel eten (hoeveel per eetmoment) geven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:14 schreef nieslief het volgende:
[..]
Waarom geef je die extra's gelijk met de CB? Is het dan niet leuker voor hem om dat tussendoor te krijgen. Als ze hier iets extra's krijgen doe ik dat ook echt apart van de gemalen prut.
Dit is het schema;quote:Op donderdag 19 november 2009 20:08 schreef Taiga het volgende:
Op voernatuurlijk staat ook ergens een schema waar je makkelijk kan uitrekenen voor de menu's voor de hond en kat. Dat schema is voor NRV en BARF. Maar ik kan het nu niet vinden.![]()
Als ik hem vind post ik hem, kan wel handig zijn voor mensen die willen NRVen of BARFen...
http://www.gelukkigdier.n(...)www.gelukkigdier.nl/ (bij versproducten)quote:Op donderdag 19 november 2009 23:46 schreef Spiegelei het volgende:
Pff ik kijk een paar dagen niet en dan zin jullie al helemaal hier! Maar gevonden dus!
[..]
Hoi nieslief, misschien heb je wel gelijk, ik ben nog een beetje zoekende qua wanneer hoeveel eten (hoeveel per eetmoment) geven.
Verder eet de Duplo eigenlijk alleen CB heel soms doet ze mee met een stukje vlees. Mobi speelt met z'n eten, werkelijk de kippenvleugel vliegt de hele kamer, keuken en hal door als het aan hem ligt. Leuk om te zien, maar ik wil het wel een beetje beperken tot de hal en keuken (want vloerbedekking in woonkamer). Daarna wil hij het ook wel eten. Lego gaat eerder voor het echte werk, hij is er nog lang mee bezig maar daarna meestal erg voldaan. Als hij het te weinig vind eet hij er nog CB bij.
Maar idd misschien maar als echt extra geven.los van de CB.
Over kippenekken: man ik kom er nog niet aan, ik heb al een stuk of 5/6 reguliere slagers gehad en bij één slager kreeg ik echt zo'n blik van "die houdt me voor de gek".
Ik ga de markt nog maar eens proberen, daar ben ik nog niet geweest. Tot dan een kippenvleugel, maar ik sla de botjes wel even kapot, dan gaat 95% helemaal op.
Welk botvlees behalve kip (en begin niet meteen over eendenekken, want kippenekken heb ik dus nog niet gevonden!) kan je nog meer geven?
Oh en iemand zei dat de vacht ook al mooier werd. Nou dat idee had ik ook al heel snel, maar ik dacht eerst, "ja je wil het ook gewoon zien." Maar nu weet ik het zeker, de vacht van Lego en Duplo is veel zachter en Duplo zit nu ook wat beter in haar vacht. Mobi was al uberzacht want hij is nog maar een half jaartje oud.
quote:Op donderdag 19 november 2009 23:46 schreef Spiegelei het volgende:
Pff ik kijk een paar dagen niet en dan zin jullie al helemaal hier! Maar gevonden dus!
[..]
Hoi nieslief, misschien heb je wel gelijk, ik ben nog een beetje zoekende qua wanneer hoeveel eten (hoeveel per eetmoment) geven.
Verder eet de Duplo eigenlijk alleen CB heel soms doet ze mee met een stukje vlees. Mobi speelt met z'n eten, werkelijk de kippenvleugel vliegt de hele kamer, keuken en hal door als het aan hem ligt. Leuk om te zien, maar ik wil het wel een beetje beperken tot de hal en keuken (want vloerbedekking in woonkamer). Daarna wil hij het ook wel eten. Lego gaat eerder voor het echte werk, hij is er nog lang mee bezig maar daarna meestal erg voldaan. Als hij het te weinig vind eet hij er nog CB bij.
Over kippenekken: man ik kom er nog niet aan, ik heb al een stuk of 5/6 reguliere slagers gehad en bij één slager kreeg ik echt zo'n blik van "die houdt me voor de gek".
Ik ga de markt nog maar eens proberen, daar ben ik nog niet geweest. Tot dan een kippenvleugel, maar ik sla de botjes wel even kapot, dan gaat 95% helemaal op.
Welk botvlees behalve kip (en begin niet meteen over eendenekken, want kippenekken heb ik dus nog niet gevonden!) kan je nog meer geven?
Oh en iemand zei dat de vacht ook al mooier werd. Nou dat idee had ik ook al heel snel, maar ik dacht eerst, "ja je wil het ook gewoon zien." Maar nu weet ik het zeker, de vacht van Lego en Duplo is veel zachter en Duplo zit nu ook wat beter in haar vacht. Mobi was al uberzacht want hij is nog maar een half jaartje oud.
Prima idee! Ik weet het ook nooit wie wat voor dier heeftquote:Op vrijdag 20 november 2009 08:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dat het zo goed gaat!
Het gaat over een kat toch?
Honden mogen elk soort vlees / bot , behalve varkensvlees, bij katten heb ik geen idee hoe dat zit.
Mss is het handig om in de OP te melden wie er mee post en over welke dieren het gaat?
Ik vergeet echt wel eens wie dr nou honden of katten heeft of beiden en daar zit ook nog wel verschil in natuurlijk
Ik 4 honden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:41 schreef Taiga het volgende:
[..]
Prima idee! Ik weet het ook nooit wie wat voor dier heeft![]()
Ik heb 2 katten en 2 honden.
Kippenekken kun je bij een poelier halen, slagers zullen je idd vaak raar aankijken bij die vraag. Probeer de marktpoelier eens. En anders ga je naar de visman op de markt en haal je wat rauwe sardien.quote:Op donderdag 19 november 2009 23:46 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Kvv is vers vlees en vers vlees stinkt niet tenzij je het dagenlang open laat liggen in je koelkastquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:08 schreef Leipo666 het volgende:
Hoe zit het met de geur van carnibest? als we het moeten ontdooien in de koelkast moeten natuurlijk niet alle andere etenswaren ranzig gaan ruiken
Kosten vallen ook wel mee hoor, maar mensen zijn misschien goedkope brokken gewend. Dan is het duurder. Ik heb eens uitgerekend wat ik met BARF kwijt zou zijn en dat is een paar cent per maand goedkoper dan dat ik KVV voer. Dus ik hou het op KVV met zo nu en dan een gezonde snack. Wij zijn nu ¤ 96.80 per maand kwijt aan Bibi (2 katten en 1 hond) en Naturis (1 hond). Straks gaan alle dieren op Naturis over en dan ben ik ¤ 84.54 kwijt. Dus ongerveer 2.82 per dag (gebaseerd op 30 dagen) en ¤ 0.71 per dier per dag.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Toevallig hadden we net op t naakthondenforum een discussie over dat er mensen waren die merken als carnibest en carnivoer maar duur vinden.
Vriendin van me haalt haar kvv bij een man die dat zelf thuis maakt voor een euro de kilo ( in België).
Maar nou komt zij er mee, das kip en pens![]()
Dat is toch geen kvv![]()
Ik zou dat mijn honden nog niet eens voor eens in de week willen geven of zo, dan geef ik ze liever es wat rauwe kip en een pens als tussendoortje.
En toen ben ik even gaan rekenen, over wat nou duur is.
Ik gebruik standaard 6 pakken duck lam en rijst per maand voor Chico. En dan standaard 8 kilo carnivoer rund.
Dat kost me dan omgerekend 1.54 per dag, nog geen 40 cent per hond per dag dus.
Ik vind dat echt niet duur!
En dan ben ik ruim geteld mss 10 euro per maand aan snacks kwijt nog es.
Maar dan heb ik wel de mazzel dat ik het merendeel van mn barf tussendoortjes gratis krijg natuurlijk
Ik ondooi het meestal afgedekt in een bakje en ik ruik het nietquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:08 schreef Leipo666 het volgende:
Hoe zit het met de geur van carnibest? als we het moeten ontdooien in de koelkast moeten natuurlijk niet alle andere etenswaren ranzig gaan ruiken
Ik heb bij de Xenos bakken gekocht. Die zijn langwerpig met een inhoud van 2 liter en met een deksel. De kilo worsten van Bibi en Naturis passen daar perfect in. De bakken staat altijd onderin de koelkast en ik heb nog nooit last gehad van stank. Ik vind het vlees ook niet stinken. Tenzij er pens in zit, dan stinkt het wel. Die koop ik dus ook nietquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:08 schreef Leipo666 het volgende:
Die van mij lusten alles maar wild zijn ze dol op en ook op kip. Paard/veulen iets minder.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:14 schreef senesta het volgende:
Er zijn voor volwassen katten ook diverse smaken las ik ergens he?
Welke smaken vallen nou het meeste in de smaak bij jullie katten?
Ik geef ze Bibi en dan heb je 2 soorten. De Natuurmix en de Beefmix. Beiden eten ze graag, maar ik ga binnenkort over op Naturis kip/rund compleet voor katten. Ik krijg eerst een proefrol, dan weet ik of ze dat lusten. Ik denk he twel, want ze krijgen ook weleens van de honden of ze pikken het van de hondenquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:14 schreef senesta het volgende:
Er zijn voor volwassen katten ook diverse smaken las ik ergens he?
Welke smaken vallen nou het meeste in de smaak bij jullie katten?
Hummer eet een worst van een kilo (4,45) in 5 dagen, maar hij eet nu zijn brokjes en Royal canine zakjes niet meer en ik merk dat hij eigenlijk nu wel meer wil dus ik ga de worsten nu in vieren delen voor hem. Valt nog wel mee vind ikquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:15 schreef nieslief het volgende:
Even denken de kosten. Ik maal zelf een menu, elke twee weken een andere diersoort of ander mengsel. En dat kost tussen de 70 cent en 1 euro per dag voor twee katten.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Hummer eet een worst van een kilo (4,45) in 5 dagen, maar hij eet nu zijn brokjes en Royal canine zakjes niet meer en ik merk dat hij eigenlijk nu wel meer wil dus ik ga de worsten nu in vieren delen voor hem. Valt nog wel mee vind ik
Das handig om te weten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:19 schreef Taiga het volgende:
[..]
Ik geef ze Bibi en dan heb je 2 soorten. De Natuurmix en de Beefmix. Beiden eten ze graag, maar ik ga binnenkort over op Naturis kip/rund compleet voor katten. Ik krijg eerst een proefrol, dan weet ik of ze dat lusten. Ik denk he twel, want ze krijgen ook weleens van de honden of ze pikken het van de hondenAls ik de bak op het aanrecht heb laten staan en niet in de koelkast heb gedaan
Belangrijk is dat je een complete voeding kiest. Sommige KVV merken hebben ook enkelvoudige variaties. Die kan je ook geven, maar niet elke dag.
Het is een vreetzak jaquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik voer 3 honden 4 dagen van 1 kilo
Geen idee waarom er rijst in carnibest zit, maar in carnivoer zit geen graan, alleen wat groente, dus die zou je es kunnen proberen als je het liever niet geeftquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Das handig om te weten.
Wat ik me ook afvroeg, als je versvoer geeft kun je dan ook zonder problemen de merken afwisselen?
Oh en weet iemand waarom er rijst in Carnibest zit?
Tsja ik heb geen idee waarom er rijst in CB zit misschien om het beter te laten binden??? En ja je kunt zonder problemen merken afwisselen zolang jouw kat ze lekker vind. Gewoon blijven proberen wat Hummer lust en wat hij niet lust. Aangezien hij nog jong is verwacht ik eigenlijk dat hij alles wel lust hoor. Oudere katten zijn moeilijker over te zetten.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Das handig om te weten.
Wat ik me ook afvroeg, als je versvoer geeft kun je dan ook zonder problemen de merken afwisselen?
Hangt ervan af denk ik. Taiga (een hond) kan er niet tegen als zij elke dag ander voer zou krijgen. Maar Bram (de andere hond) kan er wel tegen. Dat was met Smuldier. Daar kon Taiga sowieso al niet tegen. Maar wij geven nu altijd hetzelfde voer en daarnaast wat kauwbotten en kalfshoeven. De katten eten eigenlijk alles zonder problemen. Zij krijgen ook weleens van de honden als ik een worst voor hun vergeten ben uit de vriezer te halen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Das handig om te weten.
Ja dat vond hij wel lekkerquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:28 schreef nieslief het volgende:
[..]
Tsja ik heb geen idee waarom er rijst in CB zit misschien om het beter te laten binden??? En ja je kunt zonder problemen merken afwisselen zolang jouw kat ze lekker vind. Gewoon blijven proberen wat Hummer lust en wat hij niet lust. Aangezien hij nog jong is verwacht ik eigenlijk dat hij alles wel lust hoor. Oudere katten zijn moeilijker over te zetten.
Blijf hem gewoon zoveel voeren als hij vraagt pas als hij uitgegroeid is zul je op een vaste hoeveelheid komen te zitten. Heb je al een eitje uitgeprobeerd??
Het wordt wel vaak gegeven bij dieren die snel allergies zijn voor voer of een gevoelige maag hebben. Dan wordt er vaak lam en rijst gegeven, maar waarom het er standaard in zit weet ik niet. Misschien een mailtje wagen aan carnibest?quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:39 schreef senesta het volgende:
Ik heb niet zonder meer iets tegen rijst hoor oh-oh, ik vroeg me gewoon af of er een reden is dat het erin zit
Ja dat klopt van die structuur mijn eigen gemalen prut is ook heel anders van structuur dan de CB. Die is veel fijner en ook minder 'sappig'.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:48 schreef oh-oh het volgende:
Bij cb is het denk ik idd om te binden, dat is ook het verschil tussen cb en cv, de structuur is heel anders en mijn honden moesten daar in het begin echt aan wennen!
De rund lustten ze gelukkig al vrij snel, en nu eten ze ook de andere varianten zonder morren.
Op het moment zijn we aan een bak paard bezig
Cb is "droger" en grover.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:49 schreef nieslief het volgende:
[..]
Ja dat klopt van die structuur mijn eigen gemalen prut is ook heel anders van structuur dan de CB. Die is veel fijner en ook minder 'sappig'.
Dat vond ik van Smuldier Pens Compleet...pffff....quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:21 schreef Harajuku. het volgende:
Rodi enzo vind ik trouwens wel stinken.
Daar zal ongetwijfeld veel meer pens in zitten, daarom is t ook zo goedkoopquote:Op vrijdag 20 november 2009 12:21 schreef Harajuku. het volgende:
Rodi enzo vind ik trouwens wel stinken.
Uhm ik wil niet veel zeggen maar dat staat al in de OP.... No-grain = bij voorbaat niet geëxpandeerde brok maar geperst aangezien expanderen alleen maar hoeft als er granen in de brok zitten. Dat expanderen wordt gedaan om de graanmoleculen te 'breken' zeg maar zodat ze de verbinding tussen de grondstoffen kunnen vormen (of zoiets ieg).quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Nog heel even over de OP: Ik mis nog het verhaaltje geëxpandeerde brok - geperste brok. Dat maakt namelijk ook behoorlijk wat verschil. De meeste brokken, RC en Hills bijv. zijn geëxpandeerd en verteren relatief lastig. Maar geperste brokken zijn veel gemakkelijker te verteren en die vertering lijkt meer op het verteren van vlees zodat de overstap of combinatie met kvv gemakkelijker is. Farmfood heeft een geperste brok.
Meer info: \
http://home.tiscali.nl/ca(...)grondenversvoer.html
http://www.chika.nl/diverse/voeding/brok.htm
Dus naast de no-grain is een geperste brok, al dan niet met ietwat granen, ook de 'betere' keuze t.o. geëxpandeerde brokken.
Misschien handig deze info ook in de OP op te nemen??
Nou.. toch staat het er niet. Want een geperste brok is niet per definitie een no-grain brok. Een beetje een 'koeien zijn zoogdieren maar niet alle zoogdieren zijn koeien' verhaal dus. In Farmfood zit namelijk wel wat graan (al is het in verhouding niet veel) maar is toch een geperste brok. In de OP gaat het alleen over 'grain' v.s. 'no-grain' maar niets over geperst v.s. geëxpandeerd. Vandaar mijn aanvulling.quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:57 schreef nieslief het volgende:
[..]
Uhm ik wil niet veel zeggen maar dat staat al in de OP.... No-grain = bij voorbaat niet geëxpandeerde brok maar geperst aangezien expanderen alleen maar hoeft als er granen in de brok zitten. Dat expanderen wordt gedaan om de graanmoleculen te 'breken' zeg maar zodat ze de verbinding tussen de grondstoffen kunnen vormen (of zoiets ieg).
Ik zou zeggen schrijf een aanvulling.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nou.. toch staat het er niet. Want een geperste brok is niet per definitie een no-grain brok. Een beetje een 'koeien zijn zoogdieren maar niet alle zoogdieren zijn koeien' verhaal dus. In Farmfood zit namelijk wel wat graan (al is het in verhouding niet veel) maar is toch een geperste brok. In de OP gaat het alleen over 'grain' v.s. 'no-grain' maar niets over geperst v.s. geëxpandeerd. Vandaar mijn aanvulling.
Ok, ik zal kijken of ik er een goed lopend tekstje van kan maken..quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:08 schreef senesta het volgende:
Als je er een aanvullend stukje over zou willen schrijven dan wil ik het wel in de OP zetten hoor
Dan ben ik zelf meer gecharmeerd van de Nature diet (http://www.naturediet.co.uk/) bakjes vlees. Die hoeven niet in de vriezer maar ziet er verder uit als kvv. Het wordt natuurlijk wel bewerkt, maar het lijkt me een stuk gezonder dan het algemene blikvoer.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:38 schreef oh-oh het volgende:
Voor honden zijn er ook wel blikken die kunnen.
Ik heb een australisch merk blik dat ik gebruik als ik geen bevroren spul mee kan nemen.
Of van die Runner worsten.
Maar dat is echt in noodgevallen en daar is nog wel een beduidend verschil in met KVV of Barf.
Nou nee, ik gebruik ook geen algemeen blikvoer natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dan ben ik zelf meer gecharmeerd van de Nature diet (http://www.naturediet.co.uk/) bakjes vlees. Die hoeven niet in de vriezer maar ziet er verder uit als kvv. Het wordt natuurlijk wel bewerkt, maar het lijkt me een stuk gezonder dan het algemene blikvoer.
96 euro per maand? Tikt aardig aan dat voer.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:10 schreef Taiga het volgende:
[..]
Kosten vallen ook wel mee hoor, maar mensen zijn misschien goedkope brokken gewend. Dan is het duurder. Ik heb eens uitgerekend wat ik met BARF kwijt zou zijn en dat is een paar cent per maand goedkoper dan dat ik KVV voer. Dus ik hou het op KVV met zo nu en dan een gezonde snack. Wij zijn nu ¤ 96.80 per maand kwijt aan Bibi (2 katten en 1 hond) en Naturis (1 hond). Straks gaan alle dieren op Naturis over en dan ben ik ¤ 84.54 kwijt. Dus ongerveer 2.82 per dag (gebaseerd op 30 dagen) en ¤ 0.71 per dier per dag.
Bibi moet ik halen in Zevenhuizen. (bestellen via www.versvoeding.nl) Maar Naturis wordt thuis bezorgten is goedkoper dan Bibi.
Koop maar eens voer bij de DA dan is 0.71 cent per dag per dier echt niet veel.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
96 euro per maand? Tikt aardig aan dat voer.
Valt wel mee. Het is voor 2 katten en 2 honden (een mopshond van 11,5 kilo en een stafford van 30 kilo). En als ik straks helemaal over ben op Naturis dan kost het met zo'n 85 euro per maand.quote:Op woensdag 25 november 2009 01:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
96 euro per maand? Tikt aardig aan dat voer.
Kippenekje of gedroogde kipfilet (C1000), carnibest kauwstaafjes voor de kat. lapje rundvlees om aan te trekken kan ook met kipfilet.quote:Op woensdag 25 november 2009 23:42 schreef senesta het volgende:
Vraagje, Hummer zit nu op de Carnibest maar vandaag zag ik toevallig dat hij wat rode randjes rond zijn tandvlees heeft. Dat kan nu best ook komen door het wisselen dus ik schiet niet meteen meteen in paniek.
Ik denk erover om in ieder geval Orozyme Bucco-Fresh te bestellen want daar hoor ik goede verhalen over maar wat kan ik Hummer geven naast de carnibest zodat zijn tandjes mooi blijven?
En het liefst een beetje beschaafd, ik ben namelijk wat hypocriet, ik voer hem wel vol overtuiging vers vlees maar zie liever geen herkenbaar dode beesten op mijn vloer
Dit dus of kippenpoten, kippenvleugels. (Is Hummer een kat of een hond?)quote:Op donderdag 26 november 2009 09:01 schreef nieslief het volgende:
[..]
Kippenekje of gedroogde kipfilet (C1000), carnibest kauwstaafjes voor de kat. lapje rundvlees om aan te trekken kan ook met kipfilet.
Kitten wel vrij groot uitgevallen.......quote:Op donderdag 26 november 2009 09:28 schreef Taiga het volgende:
[..]
Dit dus of kippenpoten, kippenvleugels. (Is Hummer een kat of een hond?)
Senes, gewoon een boutje of een hele vleugel , makkelijk aan te komen. Beter een te groot stuk dan een te klein stuk, dan kan ie t nooit in 1 keer doorslikken per ongeluk. En zelf vasthouden en kijken wat ie dr mee gaat doen is in t begin ook fijn.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:40 schreef senesta het volgende:
Hummer is een kitten inderdaad, een Maine Coon.
Ik ga morgen even kijken voor wat dingetjes van hierboven.
Wel een eng idee hoor, ik hoef er verder niets aan te doen? Kan het gewoon zo geven?
quote:Op donderdag 26 november 2009 22:42 schreef oh-oh het volgende:
Hoe oud is ze en wat at ze voorheen?
Ik zou de hond liever eerst helemaal op krachten laten komen na de narcose / ingreep en daarna rustig aan overstappen op andere voeding. En wellicht ook eerst haar urine of bloed laten nakijken.
Ik zou in geen geval de andere twee soorten ook nog gaan proberen.
Dan eerder de geit morgen nog eens, maar liever gewoon haar normale voer weer geven.
De schijterij kan ook heel goed los staan van het nieuwe voer, en met de narcose te maken hebben![]()
Eend en zalm zijn sowieso vetter dan geit, dus ik zou als ze wellicht morgen met haar gewone voer weer normaal poept mss de dag erna nog eens wat geit proberen.
Hoe ouder ze worden hoe gevoeliger ze ook worden voor die dingen merk ik.quote:Op donderdag 26 november 2009 22:49 schreef waterkip het volgende:
[..]
Ze is nu elf en half
Na jaren op Greenheart Normal te hebben gestaan waarvan ze slechte vacht en dunne ontlasting had
anderhalf jaar op Oreijen gestaan ,maar vachtproblemen bleven.
Daarna op hill's Z/D overgegaan vachtproblemen en hotspots
Op z/d laten is ook een slechte optie want ze eet het heel slecht ,ze was altijd vrij fors ,maar nu moet er echt niet meer af.
vachtproblemen zijn opgetreden na sterilisatie
urine is goed,uitslag bloed morgen of maandag.
afgelopen drie jaar jaarlijks gedaan ,geen afwijkingen
Ik vlak de narcose niet uit ,ze is heel gevoelig voor dat soort dingen.
Die andere teef reageert juist weer helemaal niet op chemie of narcose.![]()
Paard is toch roodvlees ?quote:Op donderdag 26 november 2009 22:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hoe ouder ze worden hoe gevoeliger ze ook worden voor die dingen merk ik.
Ik zou gewoon heel even het oude voer aanhouden tot je merkt dat ze geen last meer heeft van die narcose, en dan nog eens geit proberen dus![]()
Of voor de zekerheid even de bloedwaardes afwachten,gewoon, dat je zeker weet dat de nieren en zo ok zijn ( voor een hond van haar leeftijd dan ) en dan overzetten.
Mijn oudste krijgt zowel kvv als barf maar ik hou bij hem wel rekening met zijn nieren, die prima zijn voor een hond van bijna 12 , maar natuurlijk niet meer hetzelfde als van een jonge hond.
Hij krijgt voornamelijk paard, lam, geit en konijn.
Heeeeeeel soms wat kip rauw, maar dan voornamelijk karkas, omdat het enige bot is dat ie zonder snijtanden nog goed kan tackelen.
Als ik jou was zou ik even op barfplaats.nl gaan kijken en je vraag daar stellen. Daar zitten ook dierenartsen op en die kunnen je veel beter een antwoord hierop geven en je evt. ook helpen met een dieet.quote:Op donderdag 26 november 2009 23:12 schreef waterkip het volgende:
[..]
Paard is toch roodvlees ?
kom nu trouwens ook sites tegen waar geit ook als rood staat beschreven![]()
Kip is foute boel,hoef ik echt niet aan te beginnen.
Gebit is prima,kaakkracht is ook het grootste van de drie.
Compact hondje maar nog zo sterk als een beer.
ga ik doenquote:Op vrijdag 27 november 2009 08:52 schreef nieslief het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik even op barfplaats.nl gaan kijken en je vraag daar stellen. Daar zitten ook dierenartsen op en die kunnen je veel beter een antwoord hierop geven en je evt. ook helpen met een dieet.
Succes
Tuurlijk krijg je dat wat iemand als waarheid ziet. Maar daar zitten meer mensen met ervaring met diëten voor honden en veel meer deskundigheid dan hier w.b.t. versvoer.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:03 schreef waterkip het volgende:
[..]
ga ik doen
Alleen een beter antwoord ?
Het is weer een antwoord ,zijn/haar waarheid .![]()
ben nu een een half jaar verder en als ik de diagnoses en behandelplannen naast elkaar leg van de drie artsen die ik bezocht heb,heb ik meer vragen tegenstrijdigheden en gevolgen van medicatie dan oplossingen .
Dit even terzijde
Deze is ook wel aardig (onderbouwd),als je het uit heb ga je op een goudvis overquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:11 schreef nieslief het volgende:
[..]
Tuurlijk krijg je dat wat iemand als waarheid ziet. Maar daar zitten meer mensen met ervaring met diëten voor honden en veel meer deskundigheid dan hier w.b.t. versvoer.
Hoe ga je met salmonella om met betrekking tot kip ?quote:Op zaterdag 28 november 2009 16:09 schreef senesta het volgende:
Ik heb kippenekjes gekocht, hij likt en kauwt eraan en hij speelt er mee.
Hij is in ieder geval aardig in zijn sas ermee.
Ik blijf erbij zitten maar volgens mij gaat het allemaal prima zo.
Hij kreeg bij de fokker ook al eendagskuikens dus misschien dat dat ook helpt
Mijn reden was omdat 1 van onze katten schijnbaar een soort voedselallergie heeft. De dierenarts kan er niets mee behalve uitsluiten dat het een vlooienallergie is of dat het een schimmel is.quote:Op zondag 29 november 2009 00:19 schreef waterkip het volgende:
[..]
Ik wil maandag ook het BARF-concept aanhalen,wat heeft jullie de doorslag gegeven om van een goede (mag ik aannemen ) brok over te gaan op vers.Geëxtrudeerde brok >geperste brok .kleur-smaak en conserveringsstoffen ben ik ook op tegen ,maar hoe ga je met de gevaren van vers vlees van onbekende afkomst om ?
zit een beetje in dezelfde positie ,ga het enkel wel apart proberen ,leeftijd en behoeftes liggen zodanig ver uit elkaar dat ,ik eerst het grootste probleem maar aanpak.quote:Op zondag 29 november 2009 18:51 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Mijn reden was omdat 1 van onze katten schijnbaar een soort voedselallergie heeft. De dierenarts kan er niets mee behalve uitsluiten dat het een vlooienallergie is of dat het een schimmel is.
We hebben heel wat brokken geprobeerd en niet voor een week ofzo, nee echt jaren of maanden op een bepaald merk en dan afwachten.
De poes heeft erg veel jeuk op en bij haar kop en nek. Ze krabt zich dan ook helemaal open en door de jeuk is ze de hele dag door rusteloos.
De laatste brokken die we hadden hebben deze problemen in grote mate verergerd. Dat was voor ons de reden om over te stappen op vers. En dan ook alledrie, ik ga niet allemaal verschillend eten geven.
De poes is nog niet klachtenvrij maar de wonden genezen goed en ze heeft minder last (en dus zelf meer rust) we zijn ook nog maar 3/4 weken bezig. Ze krijgen basis kvv en alledrie krijgen ze nu 's avonds ook iets om te barfen. Alledrie hebben ze een voorkeur voor barf, maar daar wil ik nog niet helemaal op over omdat ik ze nu nog niet genoeg variatie kan geven en ik simpelweg te weinig vriezerruimte heb.
Bij komende voordelen (vind ik dan):
zachtere vacht - veeel minder ontlasting (poep dan, plas zo'n beetje gelijk) en de ontlasting stinkt echt veeeeeel minder (bij mijn binnenkatten vind ik dit dus echt een groot voordeel). Katten zelf ruiken ook frisser.
Nadelen (mijn ervaring tot nu toe):
vriezerruimte, eten kan niet de hele dag blijven staan (deed ik met brokjes nl. wel, nu moeten ze er nog steeds erg aan wennen), ze eten nu wat onregelmatig. Dat komt ws. ook omdat ze eraan moeten wennen dat het eten niet de hele dag beschikbaar is. Soms eten ze normaal tot veel, soms lijkt het alsof ze er geen zin in hebben en eten ze weinig. Ze eten sowieso minder dan van brokjes.
kvv = uitsluitend carnibest, daar zit wel rijst is. De keuze viel op carnibest omdat ik deze ook in kleine hoeveelheden in de plaatselijke dierenwinkel kan krijgen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef waterkip het volgende:
[..]
zit een beetje in dezelfde positie ,ga het enkel wel apart proberen ,leeftijd en behoeftes liggen zodanig ver uit elkaar dat ,ik eerst het grootste probleem maar aanpak.
houden jullie het bij 1 merk of geef je verschillende (indien mogelijk ) met betrekking tot verkrihgbaarheid en behoeftes .
bijvoorbeeld geen granen .zoals in energique wel zit .
gaat bij mij een een Duitse Herder met vachtproblemen,,vanaf augustus actief weer mee bezig.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
kvv = uitsluitend carnibest, daar zit wel rijst is. De keuze viel op carnibest omdat ik deze ook in kleine hoeveelheden in de plaatselijke dierenwinkel kan krijgen.
Zoals gezegd krijgen ze ook "gewoon' vlees. de reden is dat ik vooral nieuwsgierig was of ze dat wat vinden. En jah, ze vinden het echt "leuk". Maar omdat ik ze nog niet genoeg variatie kan en wil geven blijft de basis carnibest tot in iedergeval eind van dit jaar.
Als de klachten van de poes dan niet verdwenen zijn wil ik misschien via volledig barfen een eliminatiedieet doen (alleen met de poes dan). Tot die tijd kan ik kijken wat ze wel en niet eten.
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar welk probleem heb jij met je kat/katten om te overwegen op vers over te gaan? Weet jouw dierenarts ervan? Zo ja, hoe reageerde die (ben een beetje nieuwsgierig).
Ben je wat wijzer geworden bij de DA? En wat zijn hotspots? bepaalde kale plekken ofzo?quote:Op zondag 29 november 2009 22:35 schreef waterkip het volgende:
[..]
gaat bij mij een een Duitse Herder met vachtproblemen,,vanaf augustus actief weer mee bezig.
Drie dierenartsen verder,waar ik meer vraagtekens bij stel dat oplossingen heb gekregen.
nu weer bij de reguliere waar ik morgen een gesprek mee heb betreffende behandelplan ,en ik dan ook het KVV aanroer.
Afgelopen maanden op een voedselallergie dieet gestaan ,wat nu niet echt verlichting bracht ,om over de eetlust maar te zwijgen.
zolang er geen complicaties optreden of toename van jeuk ,hotspots voeren we het versvoer langzaam op .
Nee ik hou me niet bij een bepaald merk, ze krijgen alle soorten dwars door elkaar heen van me omdat kip nou eenmaal andere voedingsstoffen biedt dan lam, geit, rund of welk ander dier dan ook.quote:Op zondag 29 november 2009 19:58 schreef waterkip het volgende:
[..]
zit een beetje in dezelfde positie ,ga het enkel wel apart proberen ,leeftijd en behoeftes liggen zodanig ver uit elkaar dat ,ik eerst het grootste probleem maar aanpak.
houden jullie het bij 1 merk of geef je verschillende (indien mogelijk ) met betrekking tot verkrihgbaarheid en behoeftes .
bijvoorbeeld geen granen .zoals in energique wel zit .
9 van de 10 dierenartsen vind KVV, BARF en NRV helemaal niets. Ze hebben liever dat je hun brokken kooptquote:Op woensdag 2 december 2009 00:38 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ben je wat wijzer geworden bij de DA? En wat zijn hotspots? bepaalde kale plekken ofzo?
Ben ook wel benieuwd wat de DA zegt over kvv. En natuurlijk hoop ik dat het wat beter gaat met je hond want daar doe je het uiteindelijk voor.
Nieuwe update...ik ga nu alleen voor Naturis. Dus zowel de honden als de katten krijgen Naturis. (de katten en de honden natuurlijk wel ieder zijn soort Naturisquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:10 schreef Taiga het volgende:
[..]
Kosten vallen ook wel mee hoor, maar mensen zijn misschien goedkope brokken gewend. Dan is het duurder. Ik heb eens uitgerekend wat ik met BARF kwijt zou zijn en dat is een paar cent per maand goedkoper dan dat ik KVV voer. Dus ik hou het op KVV met zo nu en dan een gezonde snack. Wij zijn nu ¤ 96.80 per maand kwijt aan Bibi (2 katten en 1 hond) en Naturis (1 hond). Straks gaan alle dieren op Naturis over en dan ben ik ¤ 84.54 kwijt. Dus ongerveer 2.82 per dag (gebaseerd op 30 dagen) en ¤ 0.71 per dier per dag.
Bibi moet ik halen in Zevenhuizen. (bestellen via www.versvoeding.nl) Maar Naturis wordt thuis bezorgten is goedkoper dan Bibi.
Ja hoor als je alleen natuurvoer geeft is ook goed daar zit idd alles in alleen ik maal zelf vaak (nu ff niet) en dan is dat wel belangrijk.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:37 schreef Harajuku. het volgende:
'k Zal ook eens uitrekenen hoeveel wij kwijt zijn binnenkort.
En om nog even terug te komen op NIeslief die meerdere soorten geeft omdat alle soorten voor andere dingen goed zijn; dat heb je met natuurvoer toch niet? Daar halen ze toch alles uit wat ze nodig hebben?
Hotspots: http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_105-Hotspot.phpquote:Op woensdag 2 december 2009 00:38 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ben je wat wijzer geworden bij de DA? En wat zijn hotspots? bepaalde kale plekken ofzo?
Ben ook wel benieuwd wat de DA zegt over kvv. En natuurlijk hoop ik dat het wat beter gaat met je hond want daar doe je het uiteindelijk voor.
Hebben ze ook naar de schildklier gekeken?quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:25 schreef waterkip het volgende:
[..]
Hotspots: http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_105-Hotspot.php
haar nieren waren goed ,bloedwaarden binnen de grenzen ,enkel een vergrote lever .
Stelling van mijn zijde,dat dat ook door de medicatie van afgelopen maanden kan komen wilde hij niet bevestigen ,noch ontkrachten.
Voeding adviseerde hij witte macaronien Z/D
Het kip rijst verhaal als eliminatie vond hij niks door d granen in kippenvlees![]()
Ik heb hem maar niet gevraagd waar macaroni van word gemaakt.![]()
Tarwe is zeker een boosdoener ,dus we blijven gewoon op Haaks Barf met enkel bij zalm een gedeelte z/d aangezien ze van een hele portie aan de dunne gaat .
In de tussentijd geit,paard,eend en konijn naast de zalm gehad en dat gaat qua stofwisseling goed .
DA vertelde wel dat hoe meer je van het normale pad afwijkt ,des te minder kans op allergie .
Kip en lam zit in veel hondenvoer ,dus die vallen af.
Ben nog op zoek naar hert,struisvogel ,patrijs e.d.
Dus als iemand nog suggesties heeft qua merken![]()
Mijn bedenkingen betreffende vers ten opzichte van antibiotica en hormonen in vlees wilde hij wel ontkrachten aangezien ieder dier gemonitord word,en er veel verandert is qua voeding de laatste tien jaar .
Op voorhand word er geen medicijnen meer ingespoten bij vee. .
Toy zelf (de betreffende hond ),heeft nu tenminste wel weer zin om zelf naar de bak te gaan om te eten en is ook snel weer klaar.
De schuif van de proviandkast van de week opengeschoven (was ook al een half jaar niet meer gebeurd ) en gister de plassen op achter een stel zwanen aan .
Was blij dat ze keerde toen ik het vroeg ,anders had ik nog achteraan gekend .![]()
Ze komt op mij over als dat ze er meer zin in heeft momenteel,
ik ging voor vacht jeuk problemen en kom na vier maanden met dat en een vergrote lever terug van de DA.
Hij ontraad vlees maar zolang er geen complicaties optreden wil ik die raad maar even naast me neer leggen.
Beetje leuk leven is ook belangrijk voor haar denk ik ,we zien wel hoe het zich ontwikkeld .
De fokster die haar vroeger als fokteef had (tot haar 7 ) ,vond haar er erg goed uitzien enkel smal bekkie .
Kijken wat het word.![]()
.
Schildklier was goed,afgaande op gebruikte methode .quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:33 schreef senesta het volgende:
[..]
Hebben ze ook naar de schildklier gekeken?
Mijn hond bleek uiteindelijk last van zijn schildkleier en een allergie te hebben en doet het prima zolang hij op medicijnen zit om de allergie te onderdrukken. En hij was er heel erg aan toe, was bijna kaal en beet zich helemaal kapotDeze medicijnen die hij nu heeft waren wel min of meer de laatste optie die we wilden proberen.
Dat is absoluut waar! En het stinkt ook eigenlijk helemaal niet... wij hebben er sinds kort een katje bij en die stond op brokken bij haar vorige eigenaar. Nou, de bak meurde echt, de eerste dagen, was echt ff wennenquote:Op maandag 7 december 2009 06:57 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn tante gaf nog een Carnibest voordeel, de new and improved poop is veel beter op te pakken dan die smeuïge dampende worsten..
Carnibest, en dan de rollen met lamsmaakquote:
Dus wanneer er nieuwe berichten in de pers verschijnen betreffende de toestand in de veeteelt ,en waar je dus als versvoerder mee te maken heb behoor je die te negeren en je rolletje hormoon-antibiotica rustig af te nemen.quote:Op maandag 7 december 2009 11:33 schreef Harajuku. het volgende:
In deel 1 en 2 was er nog discussie zat, maar je bent een keer uitgeluld hè.
Waarom ga je nu woorden in mijn mond leggen?quote:Op maandag 7 december 2009 11:42 schreef waterkip het volgende:
[..]
Dus wanneer er nieuwe berichten in de pers verschijnen betreffende de toestand in de veeteelt ,en waar je dus als versvoerder mee te maken heb behoor je die te negeren en je rolletje hormoon-antibiotica rustig af te nemen.
Ontkrachten door andersdenkenden is niet aan de orde
Barfplaats beroept zich ook : Barfplaats specifieke regels:
* Barfplaats en haar leden, kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor de op het forum gegeven tips, informatie en adviezen, ook niet voor de gevolgen die hieruit zouden kunnen voortvloeien. De eigenaar van het dier blijft te allen tijde verantwoordelijk voor de (gezondheid) van het dier. De tips en informatie gegeven op dit forum zijn niet bedoeld om in plaats van de behandeling door een dierenarts te komen.
Berichten over Q-koorts/antibiotica in versvoer en dergelijke worden verwijdert op Barfplaats .
Objectief?
Sorry,ik ben niet degene die ''uitgeluld,, is in de discussie vers/ brokquote:Op maandag 7 december 2009 11:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waarom ga je nu woorden in mijn mond leggen?
Dat kun je beter vragen op dat forum waar het verwijderd wordt, want hier gebeurt dat niet en heeft er dus ook weinig mee te maken.quote:Op maandag 7 december 2009 11:55 schreef waterkip het volgende:
[..]
Sorry,ik ben niet degene die ''uitgeluld,, is in de discussie vers/ brok
,Ik neem notitie van het nieuws wat mij ten gehore gebracht word ,en aangezien ik mij afvraag hoe een ander met dit soort informatie omgaat ,vermeld ik ze .
Wanneer je dan of genegeerd of verwijdert word vraag ik me af ,waar dient een discussie voor?
Het oorspronkelijk topic was de discussie over vers of brok, zoals de TT vermeldt, en je zegt hier net dat dat geen discussie voor jou is.quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn.
Momenteel heb ik er 1 op vers staan (Haaksbarf) aangezien ik met brok geen resultaat bereik.
Dat is dus geen discussiepunt .
Maar ik ben nog niet overtuigd om de andere twee DH over te zetten ,met de kanttekening dat een vierde
waarschijnlijk voor het eind van het jaar verwacht word.
Ik zou zelf bij willen dragen in de kosten van een bacterieel onderzoek betreffende KVV , als ik daarmee een indicatie zou verkrijgen wat ik voorschotel.
wanneer ik in het Zembla -item hoor dat bij onderzoek 37 van de 40 geiten besmet zijn ,moet ik dan niet kritisch naar mijn versvoer kijken ?
quote:Op maandag 7 december 2009 11:55 schreef waterkip het volgende:
[..]
*knip*
Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn.
*knip*
Ik ben er nog niet uit ,betreffende mijn probleemloze honden wat ik ze voor ga schotelen.quote:Op maandag 7 december 2009 11:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat kun je beter vragen op dat forum waar het verwijderd wordt, want hier gebeurt dat niet en heeft er dus ook weinig mee te maken.
[..]
Het oorspronkelijk topic was de discussie over vers of brok, zoals de TT vermeldt, en je zegt hier net dat dat geen discussie voor jou is.
En om voor mijzelf te spreken, ik weet er weinig van af dus kan moeilijk met jou die discussie aangaan.
Varken zou ik sowieso niet geven. Rauw varkensvlees kan de honden en katten erg ziek maken. Soms wel dodelijk.quote:Op maandag 7 december 2009 12:12 schreef waterkip het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit ,betreffende mijn probleemloze honden wat ik ze voor ga schotelen.
Voor beide valt wat te zeggen ,ik denk dat ik qua vers de wild kant ga verkennen ,varken rund geit kip zijn zonder tegenberichten mij te verdacht
Soms kan iemand je de ogen openen,of je wijzen op een punt waar je zelf nog geen notie van hebt genomen.
In het geval van mijn vers herder beroep ik me op het feit dat een gezellig leven ook belangrijk is .
De leeftijd van bv. 15 op Hill's Z/d met lange tanden ,of 12/13 op vers en met smaak je bak leegeten geeft in dit geval voor mij de doorslag .
Maar om straks een opknapper van twee op vers te zetten terwijl ik er te weinig van af weet vind ik een twistpunt.
Ik heb helemaal niets verwijderd hoorquote:Op maandag 7 december 2009 11:55 schreef waterkip het volgende:
[..]
Sorry,ik ben niet degene die ''uitgeluld,, is in de discussie vers/ brok
,Ik neem notitie van het nieuws wat mij ten gehore gebracht word ,en aangezien ik mij afvraag hoe een ander met dit soort informatie omgaat ,vermeld ik ze .
Wanneer je dan of genegeerd of verwijdert word vraag ik me af ,waar dient een discussie voor?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Discussie
Momenteel heb ik er 1 op vers staan (Haaksbarf) aangezien ik met brok geen resultaat bereik.
Dat is dus geen discussiepunt .
Maar ik ben nog niet overtuigd om de andere twee DH over te zetten ,met de kanttekening dat een vierde
waarschijnlijk voor het eind van het jaar verwacht word.
Ik zou zelf bij willen dragen in de kosten van een bacterieel onderzoek betreffende KVV , als ik daarmee een indicatie zou verkrijgen wat ik voorschotel.
wanneer ik in het Zembla -item hoor dat bij onderzoek 37 van de 40 geiten besmet zijn ,moet ik dan niet kritisch naar mijn versvoer kijken ?
Dankjewelquote:Op zondag 20 december 2009 14:30 schreef nieslief het volgende:
Succes Blueline ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Tsja dat vind ik met drie katten geen gekke hoeveelheid. Muis eet hier nu omdat het koud is ook veel meer die eet wel 200 gr. per dag. Lillie eet ook zo'n 100 tot 150 gr. per dag. Nou dat is dus met twee katten al 300 tot 350 gr. Dan vind ik 500 gr. met drie katten niet gek.quote:Op zondag 20 december 2009 14:59 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben benieuwd welke hoeveelheid CB voor mijn katten ideaal is. Als ze hun zin kregen eten ze met z'n drietjes per dag 1 worst op (500 gram).![]()
Vooral Satsu lust er wel pap van (opgroeiend kitten). Naartjie kan ook altijd flink wat kwijt in zijn maagzak en moedertje Yoko lijkt na een paar hapjes al genoeg te hebben.
Ik denk dat ik de heren maar eens apart ga voeren. Dan weet ik hoeveel er in elke kat gaat.
Maar dan moet ik aan Jazz denken die het doet met een schijfje van 1 cm. Van een kiloworst, dat wel, maar dat is niet meer dan 100 gram, denk ik.quote:Op zondag 20 december 2009 19:11 schreef nieslief het volgende:
[..]
Tsja dat vind ik met drie katten geen gekke hoeveelheid. Muis eet hier nu omdat het koud is ook veel meer die eet wel 200 gr. per dag. Lillie eet ook zo'n 100 tot 150 gr. per dag. Nou dat is dus met twee katten al 300 tot 350 gr. Dan vind ik 500 gr. met drie katten niet gek.
Precies, mijn katten eten ieder 100 gram per dag Naturis Kip/Rund. Als het het aan hun ligt eten ze de hele worst van 250 gramquote:Op zondag 20 december 2009 23:19 schreef oh-oh het volgende:
Cat, het verschilt echt per dier wat ze nodig hebben, dus zolang ze goed op gewicht blijven krijgen ze voldoende.
Maar Naartje is toch wel een dikzak? Misschien kun je bij hem wel wat minderen?quote:Op zondag 20 december 2009 23:19 schreef oh-oh het volgende:
Cat, het verschilt echt per dier wat ze nodig hebben, dus zolang ze goed op gewicht blijven krijgen ze voldoende.
Update:quote:
Dat is ook niet zo heel gek, het lichaam moet sowieso even wennenquote:Op zondag 27 december 2009 00:23 schreef blueline het volgende:
[..]
Update:
Onze hond heeft er wel baat bij.
Het pussen is nog niet helemaal over, maar word wel beter.
Pus is namelijk niet meer zo gelig meer, maar een beetje doorzichtig wit.
Het stinkt nu ook niet zo erg meer, en komt bij het poepen er mee uit.
Daar ga ik wel even voorquote:Op zondag 27 december 2009 00:23 schreef blueline het volgende:
[..]
Update:
Onze hond heeft er wel baat bij.
Het pussen is nog niet helemaal over, maar word wel beter.
Pus is namelijk niet meer zo gelig meer, maar een beetje doorzichtig wit.
Het stinkt nu ook niet zo erg meer, en komt bij het poepen er mee uit.
Gaat inderdaad goeie kant opquote:Op zondag 27 december 2009 10:17 schreef nieslief het volgende:
[..]
Daar ga ik wel even voor![]()
![]()
hoor. Super dat het nu al de goede kant op gaat.
Als ik kijk naar mijn katten hier kan dat alleen maar beter worden. Mooiere vacht, minder stinken, etc etc etcquote:Op zondag 27 december 2009 10:20 schreef blueline het volgende:
[..]
Gaat inderdaad goeie kant opBedankt. Even langer wachten misschien dat het nog beter wordt
Naartjie is nu niet meer dikzak, omdat ik hem op dieet heb gezet.quote:Op zondag 27 december 2009 00:09 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar Naartje is toch wel een dikzak? Misschien kun je bij hem wel wat minderen?
Check!quote:
Ze mogen 30-40 gram per kg lichaamsgewicht per dag.quote:Op zondag 27 december 2009 19:13 schreef oh-oh het volgende:
Moeten katten gewoon meer eten dan honden dan?
Ik vind 500 gram per dag voor 3 katten best veel![]()
Wat wegen de katten?
Neuh niet zo heel veel meer maar ja jij hebt dan ook inieminiehondjes he.quote:Op zondag 27 december 2009 19:13 schreef oh-oh het volgende:
Moeten katten gewoon meer eten dan honden dan?
Ik vind 500 gram per dag voor 3 katten best veel![]()
Wat wegen de katten?
Nou dat valt dus reuze mee als ik de gewichten van de katten van Cat zie hoor, grapjurk.quote:Op zondag 27 december 2009 20:38 schreef nieslief het volgende:
[..]
Neuh niet zo heel veel meer maar ja jij hebt dan ook inieminiehondjes he.
Ja, zo. Uurtje laten liggen en een broodmes werkt dan wel goedquote:Op zondag 27 december 2009 11:31 schreef oh-oh het volgende:
het kan ondanks wat op de verpakking staat makkelijk 4 dagen in de koelkast liggen als het ontdooit is , dan zou je met een halve kilo rol er wel komen denk ik toch?
En je kan de rol een heel klein beetje ontdooien, uurtje uit de vriezer leggen, en dan met een goed mes in plakken snijden.
Met de lintzaag,eerst uitgemeten/afgewogen en toen de kantstop ingesteld dat ik precies 330 gram heb.quote:Op zondag 27 december 2009 10:41 schreef blueline het volgende:
Vraag: hoe krijgen jullie die worst in stukjes als het bevroren is ?
Ik kan namelijk nooit de hele worst ontdooien omdat de hond dit nooit op krijgt in 2 dagen.
Dat is netjes toch?quote:
Proest OverLoad dat ken ik ja...... hihihihiquote:Op woensdag 30 december 2009 12:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Dat is netjes toch?
Ik kan Hummer niet meer wegen hier![]()
De keuken weegschaal geeft OL, of OverLoad![]()
EN 40 gram is wel heel erg weinig toch?
Die tip wilde ik net geven.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:24 schreef Harajuku. het volgende:
Hoeveel gram zal het zijn wat Jazz krijgt? Ik heb dat inzicht totaaaaaaaal niet.
Ik ga altijd zelf op de weegschaal en daarna pak ik de kat erbij
En anders kun je ook eerst de vervoersdoos wegen en daarna met de kat erin.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die tip wilde ik net geven.
Satsu op de keukenweegschaal is nu ontsnappend katertje en/of weegschaal overload.
Verdeurie! Mijn Carnibest mevrouw neemt de telefoon niet op en ik heb nog maar voor drie dagen. Handig uitgekiend zo voor de feestdagen.Als ze morgen nog niet opneemt ga ik maar wat brokjes kopen voor het spul.
Niet in de buurt nee. Ik kan het ook bestellen bij mijn dierenwinkel maar op deze termijn komt dat never nooit op tijd binnen. Da's dan wel weer het nadeel van vers voer, je kunt niet makkelijk een flinke voorraad aanleggen.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:31 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En anders kun je ook eerst de vervoersdoos wegen en daarna met de kat erin.
Heb je geen ander adres in de buurt?
Wij nu wel met speciale vrieskistquote:Op woensdag 30 december 2009 16:32 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Niet in de buurt nee. Ik kan het ook bestellen bij mijn dierenwinkel maar op deze termijn komt dat never nooit op tijd binnen. Da's dan wel weer het nadeel van vers voer, je kunt niet makkelijk een flinke voorraad aanleggen.
Je zou ook even kunnen kijken bij de dierenspeciaalzaak of ze ander versvoer hebben. Voor een keertje kan dat rustig. I.v.m. mijn arm geven we hier al even Duck omdat ik simpelweg de kracht niet heb om dikkere plakken te snijden en dat is al gesneden. En mijn meneer is niet zo van het snijden zeg maar.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:29 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Die tip wilde ik net geven.
Satsu op de keukenweegschaal is nu ontsnappend katertje en/of weegschaal overload.
Verdeurie! Mijn Carnibest mevrouw neemt de telefoon niet op en ik heb nog maar voor drie dagen. Handig uitgekiend zo voor de feestdagen.Als ze morgen nog niet opneemt ga ik maar wat brokjes kopen voor het spul.
Ik bedoelde dat dat in de koelkast kan ipv dat het in de vriezer moet. Maar Cat zal bij zo'n bakje wel niets overhouden anywayquote:Op woensdag 30 december 2009 16:44 schreef oh-oh het volgende:
Renske hoeft toch niet in de koelkast?
Ik heb meestal wel iets op voorraad wat niet ontdooit of zo hoeft te worden, van die biologische blikken of runner worsten of zo.
En ik heb ook een extra vriezer nu voor voorraad, dus ik koop altijd bij voor die helemaal op is.
Waarschijnlijk niet nee.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:46 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat dat in de koelkast kan ipv dat het in de vriezer moet. Maar Cat zal bij zo'n bakje wel niets overhouden anyway
Ik doe het bij mijn mevrouw, ik doe het bij mijn dierenwinkel.quote:
quote:Op maandag 4 januari 2010 08:31 schreef Leipo666 het volgende:
in het wild gaat een roofdier toch ook niet denken: hmm gisteren had ik al een muis, dus vandaag moet ik een merel vangen zodat ik wel gevarieerd genoeg eet![]()
je gaat toch ook niet voor jezelf berekenen of je wel al je voedingsstoffen binnenkrijgt?
Ahem... mijn katten eten nog maar een jaar of 4 hele prooidieren hoor, you are preaching to the choirquote:Op maandag 4 januari 2010 08:31 schreef Leipo666 het volgende:
in het wild gaat een roofdier toch ook niet denken: hmm gisteren had ik al een muis, dus vandaag moet ik een merel vangen zodat ik wel gevarieerd genoeg eet![]()
je gaat toch ook niet voor jezelf berekenen of je wel al je voedingsstoffen binnenkrijgt?
Berekenen? nee, maar jij eet toch ook niet 3 maanden lang alleen aardappelen?quote:Op maandag 4 januari 2010 08:31 schreef Leipo666 het volgende:
ik las op een ander forum dat ze de samenstelling van carnibest wilde weten en dat is er schijnbaar geplaatst, en op verzoek van de maker van carnibest verwijderd!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:08 schreef Harajuku. het volgende:
Bron voor restvoer graag, want dat is totaal niet waar.
mijn excuses!!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:08 schreef Harajuku. het volgende:
Bron voor restvoer graag, want dat is totaal niet waar.
Waarvoor ik mijn excuses maakte omdat ik het fout zei.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:31 schreef Harajuku. het volgende:
Hallo, jij stelt iets dus onderbouw jij jouw stelling. Anders is er van discussie geen sprake.
Ik had niet door dat dat daarover ging.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:33 schreef prupke het volgende:
[..]
Waarvoor ik mijn excuses maakte omdat ik het fout zei.
Kan je dat begrijpen ? en accepteren?
Waar dacht je dat ik het over had dan? (ik reageerde op jouquote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik had niet door dat dat daarover ging.
En daar staat wel per se de waarheid op?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:40 schreef prupke het volgende:
[..]
Waar dacht je dat ik het over had dan? (ik reageerde op jou)
EN geloof me ...mensen en firma's kunnen van alles op hun site zetten (er staan ook kleine letters bij )
Maar ik ben meer geinteresseerd in wat er op de verpakking staat
is dat niet wettelijk verplicht????quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En daar staat wel per se de waarheid op?
En als daar de waarheid op staat, waarom zouden ze dan op de site liegen?quote:
make an educated guess.............quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:51 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En als daar de waarheid op staat, waarom zouden ze dan op de site liegen?
Heb je aandelen bij CB?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:55 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, want het zal Carnibest echt goed doen wanneer mensen na zo'n worst bekeken te hebben zien dat ze liegen op de site. Echt een friggin' verstandige move.
Welja.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:01 schreef prupke het volgende:
[..]
Heb je aandelen bij CB?
jij naief mensch!!
Kijk op de site, daar staat exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:05 schreef prupke het volgende:
het laatste woord kan ik niet lezen
eerste is eiwit
2e vocht
3e?
(celstof?)
dan mis ik nog 2 a 3 stofjes die er bij zouden moeten zijn ...volgens mijn brokkenzak....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kijk op de site, daar staat exact hetzelfde.
Huhquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:09 schreef prupke het volgende:
[..]
dan mis ik nog 2 a 3 stofjes die er bij zouden moeten zijn ...volgens mijn brokkenzak....
Omdat we ziek zouden kunnen worden als we die pens eten of omdat mensen gewoon geen pens eten?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:
In cb zit wel een hoger pens gehalte , dat is opvulling en niet geschikt voor menselijke consumptie.
In cv zit beduidend minder pens.
Het gaat dan om vuile pens en die is niet geschikt voor menselijke consumptie dacht ik.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:56 schreef senesta het volgende:
[..]
HuhVolgens je brokkenzak?
De regels rond de vermelding van ingredienten zijn een poos verscherpt geweest rond de varkenspest of weet ik welke dierenziekteToen wilden ze dat iedereen tot in detail beschreef wat er in zijn product zat. Uiteindelijk zijn ze daar op terug gekomen omdat bedrijven ook gewoon het recht hebben om hun formules niet prijs te geven. Er moet meen ik wel vermeld worden wat er in zit maar dat hoeft niet in detail maar met 25% delen of zoiets
![]()
[..]
Omdat we ziek zouden kunnen worden als we die pens eten of omdat mensen gewoon geen pens eten?
Daar haakte ik ook al een beetje af. En zeker omdat Prupke -behalve gillen dat CB slecht is- totaal niet met bewijs aankomt waarom het slecht is. Da's lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:02 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn landen waar mensen wel pens eten, in Rusland geloof ik, maar dan idd wel schone pens.
Prupke dr eerste zin ( dat carnivoer al niet gezond kan zijn omdat het diepvriesvoer is ) deed mij de rest al niet eens meer serieus lezen eigenlijk
De vereniging van samenwerkende dierenartsen, gesponsord door de hoogste betaler? Dat zijn van die dingen die ik dan weer niet serieus neem. Bonzo, goed voor uw hond. Omdat wij betaald krijgen om dat te zeggen. Nah.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:07 schreef prupke het volgende:
Ok ik ben schuldig aan het droge brokken voeren aan mijn katten ...
Maar het voer wat ik ze geef : is wel gekeurd door ... (? ben de naam kwijt )
Die van mij vinden eendquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb trouwens twee rollen eendmix meebesteld deze keer. We waren de eerste klant voor deze mix, ben benieuwd wat ze vinden (en de mevrouw die het hier komt brengen is er ook benieuwd naar!)
Ben blij dat je dat doetquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:58 schreef nieslief het volgende:
Vuile pens dat zijn de magen van een koe vol met bacterien en grassen die voor honden en katten wel gezond zijn maar niet echt voor mensen. Je zou er goed ziek van kunnen worden. Schone pens is voor ons wel eetbaar maar probeer er eens aan te ruiken. Je eet echt niets met pens erin dan ga je gegarandeerd over je nek.
W.b.t. de missende stofjes volgens Prupke dat zijn waarschijnlijk Taurine en As. Beide belangrijk voor je kat en beide voldoende aanwezig in CB CV of welk ander versvoer je ook geeft maar dan in hun natuurlijke vorm en dus beter opneembaar!!!!!!! Je neemt zelf ook vitamines beter op als je ze op de natuurlijke wijze binnen krijgt en niet op de chemische wijze. Wat dat betreft verschilt de spijsvertering niet veel met die van ons.
Daarnaast zie ik ons mensen nog geen kopvlees eten of kippekarkas dat is dus restvlees wat prima geschikt is voor menselijke consumptie (bijv. bouillon trekken ofzo) maar dat niet gebruikt/verkocht wordt en wat dus verwerkt wordt in vers vlees voeder of wat vermalen/kapotgekookt wordt verkocht aan fabrikanten als Koninklijk Konijn zodat die er hun kunstmatige troepjes aan toe kunnen voegen en hun bedorven ranzige schapenvet en vervolgens op gigahoge temperaturen gebakken wordt tot die schattige brokjes.
Maar goed Prupke als jij liever chemische/kunstmatige troep in je katten stopt i.p.v. voeding waar jouw katten voor gebouwd zijn moet je het lekker zelf weten.
Disclaimer: ik wordt een beetje verdedigend op het moment dat iemand een ongefundeerde aanval doet op vers vlees voeding.
Jij weet er meer van dan ik , hoor ik welquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:45 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe meer chemische toevoegingen hoe beter, blijkbaar. Carnibest haalt de essentiële dingen uit natuurlijke producten, daarom hebben zij geen toevoegingen nodig, zoals dat uit jouw lijstje wel heeft.
En hoe meer hoe beter gaat zeker niet op. Dat is allemaal onverteerd spul wat ze weer kwijt moeten zien te raken omdat ze het niet kunnen gebruiken, wordt niet opgenomen. Daarom hebben jouw katten ook beste drollen, en de Carnibest katten kleine drolletjes.
Die claim heb ik ook niet hoor , en ik mag het met je oneens zijn en dat ben ik dus ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:04 schreef Harajuku. het volgende:
Maar ik claim niet de wijsheid in pacht te hebben, hoor. Wees het vooral oneens als je dat graag wil.
quote:
Dat heeft niets met oneens of eens te maken, maar gewoon met jou. Of mag ik die mening dan weer niet hebben?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:11 schreef prupke het volgende:
[..]
Die claim heb ik ook niet hoor , en ik mag het met je oneens zijn en dat ben ik dus ook.
Ik ga op onderzoek uit daarvoor. (mijn goed recht )
Wel jammer dat als ik het niet eens ben met andere mensen dat ik dan de volgende opmerking krijg :
[..]
ik was niet anders bezig dan over de carnibest vs andere merken brokken?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat heeft niets met oneens of eens te maken, maar gewoon met jou. Of mag ik die mening dan weer niet hebben?
Anyway, Carnibest vs brok topic dus laten we het maar ontopic houden.
Omdat voor het maken van brokken alle ingrediënten gekookt moeten worden op hoge temperaturen. Door vitamines en mineralen te koken op hoge temperaturen kook je ze kapot en moet dat kunstmatig/chemisch toegevoegd worden. De natuurlijke vitamines/mineralen kan niet want dan moet je die weer kapot koken/verhitten anders zijn ze niet zolang houdbaar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:01 schreef prupke het volgende:
[..]
Jij weet er meer van dan ik , hoor ik wel
Vertel mij eens wat er bij het voer wat ik gebruik chemisch aan is?
En de essentiele dingen? welke zijn dat?
Ik ben wel eens benieuwd waarom je zomaar denkt dat invriezen niet goed zou zijn ? Vis, vlees en zelfs brood wat je in de winkel koopt is vaak ook eerst ingevroren geweest, met diepvriesgroenten is niks mis, waarom zou dat voor huisdieren anders zijn ?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:07 schreef prupke het volgende:
discussies zijn altijd leuk natuurlijk
Ik had me bij het vorige topic nog niet ingelezen (sorry) maar toen ik er achter kwam dat carnibest vriesvoer was kreeg ik al het idee van : dan kan niet al te goed zijn (niet om een wetenschappelijke reden btw)
Wij mensen laten enorme hoeveelheden dieren slachten maar eten niet alles op. Van de kip willen we vrijwel alleen de filet, de poten en de vleugeltjes. Bijna niemand eet levertjes en hartjes, of nekjes, of karkasjes (klinkt smerig maar is puur het bot van het ruggetje en borst + vlees wat er aan is blijven hangen nadat de filets er af gesneden zijn). Toch is dat hartstikke mooi vlees en is er met de voedingswaarde niks mis. En in brokvoer gaat natuurlijk hetzelfde spul, of dacht je dat dat kipfilet was ?quote:Ben even opzoek/navraag gedaan en carnibest is blijkbaar restvoeder..
(vergelijk het ff met de frikadel voor de mens)
AAFCO feeding trials; je voert de katten 6 maanden een bepaald voer en als 6 van de 8 er niet zichtbaar ziek van worden is de test geslaagd. Gefeliciteerd, u heeft een keurmerkquote:Ok ik ben schuldig aan het droge brokken voeren aan mijn katten ...
Maar het voer wat ik ze geef : is wel gekeurd door ... (? ben de naam kwijt )
Ik ben gek op mijn katten en ben al jaren voortdurend meer over ze aan het bijleren zodat ik zo goed mogelijk voor ze kan zorgen. Qua voeding lees ik elk etiket wat ik tegenkom, lees ik boeken, fora, mailinglists, ga naar lezingen, dierenartsbijscholingen (ben geen DA), bel nog wel eens ergens achteraan (zoals naar de VWA dus). Hierbij ben ik er zelf van overtuigd geraakt dat een rauw dieet het beste is voor katten. Wat een ander wil doen, moet 'ie zelf weten, ik ben al helemáál geen fan van mensen die maar in het wilde weg gaan aanfreubelen met een dieet.quote:Mijn katten lusten geen natvoer ... (ja ze likken het nat eruit en laten de rest liggen)
Het enige wat echt belangrijk is voor je kat (of ie nu binnen of buiten loopt) is dat ie gezond is, een mooie vachte heeft en kwiek is
Ik zou mijn beesten nooit carnibest geven omdat ik denk dat het niet goed is voor ze >
En een ander zal ze nooit de brokken geven die ik ze geeft om ws de zelfde reden dat ik geen CB geef.
Zolang je poezebeest maar gelukkig is en vooral ook gezond....dan maakt het mij niet uit wat je het beest voert!!
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:40 schreef prupke het volgende:
[..]
Ben blij dat je dat doet
Spoort mij weer aan om dingen uit te zoeken
Wat ik ook gedaan heb met als resultaat : (wat niet geheel compleet is omdat ik bepaalde dingen niet kon vinden )
Het keurmerk waar ik het over had waarvan ik de naam kwijt was : AAFCO en ook NRC en FEDIAF.
Het is zo dat je dat keurmerk krijgt : Als je maar het minimale (voor hun dan ) aan nutricerende stoffen in het voer hebt zitten.
hoe meer hoe beter denk ik dan ...? (zeg me als ik het verkeerd heb)[quote]
Zoals ik in m'n vorige post al aangeef is dat keurmerk nul komma niks waard.
[quote]in de volgende wiki pagina staat hun nutriant lijst :http://en.wikipedia.org/wiki/Cat_food
(deze wilde ik eigenlijk in het nederlands opsnorren maar ik kan hem niet vinden)
In het voer wat ik voor mijn katten heb zit het volgende :
-ruw eiwit : 30 %
-ruw vet :10%
-ruwe celstof : 2.5%
-ruwe as : 8.5 %
-vocht : 9.5 %
Ik heb even de natuurvoer genomen, dat is niet eens de beste want er zit een beetje rijst in:quote:En dit zit er in carnibest : http://www.carnibest.nl/kat.htm
Het verschil tussen voer voor kittens en oudere katten zit hem er onder andere in dat oudere katten snel blaasgruis krijgen van een droogvoer waar ook nog eens teveel plantaardige meuk in zit. Katten krijgen normaal veel meer vocht binnen via hun prooien en planten geven een andere pH waarde aan de urine dan vlees. Om te proberen dit probleem recht te trekken wordt er in voer voor volwassen katten chemisch verzuurmiddel toegevoegd.quote:Waar ik dus wel achter ben gekomen naar het zoeken naar deze info is dat bijna elk merk van dieren voedsel (of het nu nat droog of vriesvoer is ) dat ze wel het verschil maken met hun voer voor binnen of buiten katten (en ook kittens en oudere beesten)[quote]
In dat wikipedia stukje van Prupke staat zelfs dat het percentage koolhydraten in brokvoeding veeeeeel te hoog is voor katten juist omdat katten 100% carnivoor zijn. Die pagina is ook heel duidelijk in vertellen wat er allemaal in die brokjes zit (kunstmatig toegevoegde vitamines etc etc staat er gewoon in!!!!).quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
In de natuur eten ze allemaal dezelfde muis en voer je vers dan hoef je bij je thuis meestal ook niet al te moeilijk te doen wie wat eet (sommige allergieën en ernstige ziektes daargelaten). Kittens mogen gewoon hetzelfde als volwassen katten, en buitenkatten eten vanzelf wel wat meer dan binnenkatten omdat ze wat meer verbruiken. Waarom kan dat met vers wel en met brok niet ?
Heb je daar een link van oid ? Ik hoor mensen dat wel vaker zeggen maar heb er nog nooit verder bewijs van gezien dus ben daar wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:15 schreef nieslief het volgende:
Over allergieën gesproken de meeste allergieën bij katten komen door koolhydraten (granen etc) dus door de brokvoeding zelf.
Dacht jij nou werkelijk dat wetenschappelijk onderzoek naar allergieën bij katten gedaan wordt?? Die onderzoeken worden nl uitgevoerd door de fabrikanten als Koninklijk Konijn en die gaan echt geen versvoeder in hun trials opnemen. En de versvoederindustrie is niet 'rijk' genoeg om daar onderzoek naar te doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:22 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Heb je daar een link van oid ? Ik hoor mensen dat wel vaker zeggen maar heb er nog nooit verder bewijs van gezien dus ben daar wel benieuwd naar.
De enige ervaring die ik heb op dat punt is met de hond van de inmiddels ex van mijn broer, die hond kan echt niet tegen brokjes, dan gaat hij gelijk aan de race terwijl het met vlees totaal niet uitmaakt welke soort je voert. Dan weet je wel dat het niet aan de dierlijke eiwitten ligt.
Tja, ik ken ook een boel van die dieren (ken er ook genoeg die allergisch zijn voor vlees trouwens), maar dat is helaas toch geen bewijs en ik vind wel dat ik zoiets in een discussie als ervaring kan vertellen maar niet dat ik het als een bewijs kan aandragen. Ik hoopte dat jij dat misschien wel had, scheelt weer zoekwerk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:28 schreef nieslief het volgende:
[..]
Dacht jij nou werkelijk dat wetenschappelijk onderzoek naar allergieën bij katten gedaan wordt?? Die onderzoeken worden nl uitgevoerd door de fabrikanten als Koninklijk Konijn en die gaan echt geen versvoeder in hun trials opnemen. En de versvoederindustrie is niet 'rijk' genoeg om daar onderzoek naar te doen.
Mijn 'feit' is gebaseerd op de hoeveelheid katten die ik persoonlijk ken met allergieën en die ongelooflijk verbeterd zijn na overstappen op versvoeding.
Ja vleesallergie dat kan ook nog maar dat wordt dan vergevorderde BARF eliminatie diëten gebabbel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:57 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Tja, ik ken ook een boel van die dieren (ken er ook genoeg die allergisch zijn voor vlees trouwens), maar dat is helaas toch geen bewijs en ik vind wel dat ik zoiets in een discussie als ervaring kan vertellen maar niet dat ik het als een bewijs kan aandragen. Ik hoopte dat jij dat misschien wel had, scheelt weer zoekwerk.
Dat de ene industrie meer centjes heeft dan de ander weet ik ook wel, is jammer, maar doet verder voor mijn vraag niet ter zake.
Ik kan daar ook geen link van vinden idd. Het enige wat ik tegenkom van allergieen bij katten gaat over pollen, vlooien en eiwitten..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:15 schreef nieslief het volgende:
[..]
In dat wikipedia stukje van Prupke staat zelfs dat het percentage koolhydraten in brokvoeding veeeeeel te hoog is voor katten juist omdat katten 100% carnivoor zijn. Die pagina is ook heel duidelijk in vertellen wat er allemaal in die brokjes zit (kunstmatig toegevoegde vitamines etc etc staat er gewoon in!!!!).
Over allergieën gesproken de meeste allergieën bij katten komen door koolhydraten (granen etc) dus door de brokvoeding zelf.
Vitamines zijn chemische toevoegingen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:02 schreef Harajuku. het volgende:
Toevoegingen :
-vitamine a : 20.000IE/kg
-vitamine d3 : 2.000IE/kg
-vitamine E : 110 mg/kg
-koper (als koper(II)sulfaat, pentahydraat : 2.5 mg/kg
-lecithine: 2 gr/kg
Ik heb het over toevoegingen, zoals deze lijst uit jouw post. Dat vind je niet in versvlees. Carnibest, Duck of weet ik wat, omdat dat al natuurlijk in het product zit.
Dus vanaf september staat op de kippelevertjes in de supermarkt precies welke vitamines daarin zitten?? En in welke hoeveelheid?quote:Op zondag 10 januari 2010 12:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vitamines zijn chemische toevoegingen?
Vanaf 1 september 2010 staat dat ook op jouw versvlees vermeld hoor, tenminste, volgens de nieuwe wet.
Is het dan ook een toevoeging?
Ja, dat doen producenten van medicijnen, niet de voederindustrie, dat zijn twee aparte takken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:28 schreef nieslief het volgende:
[..]
Dacht jij nou werkelijk dat wetenschappelijk onderzoek naar allergieën bij katten gedaan wordt?? Die onderzoeken worden nl uitgevoerd door de fabrikanten als Koninklijk Konijn en die gaan echt geen versvoeder in hun trials opnemen. En de versvoederindustrie is niet 'rijk' genoeg om daar onderzoek naar te doen.
We hebben het over dierenvoeding, niet over de humane sector.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:14 schreef nieslief het volgende:
[..]
Dus vanaf september staat op de kippelevertjes in de supermarkt precies welke vitamines daarin zitten?? En in welke hoeveelheid?
Dus de kunstmatige/chemische vorm volgens mij.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:50 schreef Dagonet het volgende:
De naam Vitamine D3 gaat trouwens ook verdwijnen, dat gaat de term worden die gebruikt wordt voor de bron (bijvoorbeeld cholecalciferol) of Vitamine E wordt dan alfa-tocoferol, of het e-nummer E300.
Koninklijk Konijn maakt hypo allegene voeding dus die doet daar in eigen bedrijf wel degelijk onderzoek naar.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, dat doen producenten van medicijnen, niet de voederindustrie, dat zijn twee aparte takken.
Mars foods doet ook geen onderzoek naar notenallergie bij mensen omdat ze snickers maken, daar zijn de farmaceutische bedrijven voor.
Nee hoor. Tenminste, ik vraag me af hoe jij dat aan de naam zou kunnen afleiden.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:13 schreef nieslief het volgende:
[..]
Dus de kunstmatige/chemische vorm volgens mij.
Heb je hier trouwens een bron voor? De meeste voedselallergieen bij katten (en die staan op de derde plek en zijn dus niet de meeste) worden veroorzaakt door rund, lam, vis, graan, soya, melkproducten en gluten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:15 schreef nieslief het volgende:
Je zegt het zelf alquote:Op zondag 10 januari 2010 14:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Heb je hier trouwens een bron voor? De meeste voedselallergieen bij katten (en die staan op de derde plek en zijn dus niet de meeste) worden veroorzaakt door rund, lam, vis, graan, soya, melkproducten en gluten.
Testen of een dier allergisch is voor een bepaald soort voedsel gebeurt op individuele basis met een strict dieet dat minstens twaalf weken aanhoudt.
Ik zeg nergens dat de meeste van de allergieën worden veroorzaakt door gluten cq graan, zij zijn veroozakers maar dat is rund ook, vis ook, lam ook. Nergens kan ik vinden welke voor meer allergische reacties zorgen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |