Heb je aandelen bij CB?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:55 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, want het zal Carnibest echt goed doen wanneer mensen na zo'n worst bekeken te hebben zien dat ze liegen op de site. Echt een friggin' verstandige move.
Welja.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:01 schreef prupke het volgende:
[..]
Heb je aandelen bij CB?
jij naief mensch!!
Kijk op de site, daar staat exact hetzelfde.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:05 schreef prupke het volgende:
het laatste woord kan ik niet lezen
eerste is eiwit
2e vocht
3e?
(celstof?)
dan mis ik nog 2 a 3 stofjes die er bij zouden moeten zijn ...volgens mijn brokkenzak....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kijk op de site, daar staat exact hetzelfde.
Huhquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:09 schreef prupke het volgende:
[..]
dan mis ik nog 2 a 3 stofjes die er bij zouden moeten zijn ...volgens mijn brokkenzak....
Omdat we ziek zouden kunnen worden als we die pens eten of omdat mensen gewoon geen pens eten?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:
In cb zit wel een hoger pens gehalte , dat is opvulling en niet geschikt voor menselijke consumptie.
In cv zit beduidend minder pens.
Het gaat dan om vuile pens en die is niet geschikt voor menselijke consumptie dacht ik.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:56 schreef senesta het volgende:
[..]
HuhVolgens je brokkenzak?
De regels rond de vermelding van ingredienten zijn een poos verscherpt geweest rond de varkenspest of weet ik welke dierenziekteToen wilden ze dat iedereen tot in detail beschreef wat er in zijn product zat. Uiteindelijk zijn ze daar op terug gekomen omdat bedrijven ook gewoon het recht hebben om hun formules niet prijs te geven. Er moet meen ik wel vermeld worden wat er in zit maar dat hoeft niet in detail maar met 25% delen of zoiets
![]()
[..]
Omdat we ziek zouden kunnen worden als we die pens eten of omdat mensen gewoon geen pens eten?
Daar haakte ik ook al een beetje af. En zeker omdat Prupke -behalve gillen dat CB slecht is- totaal niet met bewijs aankomt waarom het slecht is. Da's lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:02 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn landen waar mensen wel pens eten, in Rusland geloof ik, maar dan idd wel schone pens.
Prupke dr eerste zin ( dat carnivoer al niet gezond kan zijn omdat het diepvriesvoer is ) deed mij de rest al niet eens meer serieus lezen eigenlijk
De vereniging van samenwerkende dierenartsen, gesponsord door de hoogste betaler? Dat zijn van die dingen die ik dan weer niet serieus neem. Bonzo, goed voor uw hond. Omdat wij betaald krijgen om dat te zeggen. Nah.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:07 schreef prupke het volgende:
Ok ik ben schuldig aan het droge brokken voeren aan mijn katten ...
Maar het voer wat ik ze geef : is wel gekeurd door ... (? ben de naam kwijt )
Die van mij vinden eendquote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb trouwens twee rollen eendmix meebesteld deze keer. We waren de eerste klant voor deze mix, ben benieuwd wat ze vinden (en de mevrouw die het hier komt brengen is er ook benieuwd naar!)
Ben blij dat je dat doetquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:58 schreef nieslief het volgende:
Vuile pens dat zijn de magen van een koe vol met bacterien en grassen die voor honden en katten wel gezond zijn maar niet echt voor mensen. Je zou er goed ziek van kunnen worden. Schone pens is voor ons wel eetbaar maar probeer er eens aan te ruiken. Je eet echt niets met pens erin dan ga je gegarandeerd over je nek.
W.b.t. de missende stofjes volgens Prupke dat zijn waarschijnlijk Taurine en As. Beide belangrijk voor je kat en beide voldoende aanwezig in CB CV of welk ander versvoer je ook geeft maar dan in hun natuurlijke vorm en dus beter opneembaar!!!!!!! Je neemt zelf ook vitamines beter op als je ze op de natuurlijke wijze binnen krijgt en niet op de chemische wijze. Wat dat betreft verschilt de spijsvertering niet veel met die van ons.
Daarnaast zie ik ons mensen nog geen kopvlees eten of kippekarkas dat is dus restvlees wat prima geschikt is voor menselijke consumptie (bijv. bouillon trekken ofzo) maar dat niet gebruikt/verkocht wordt en wat dus verwerkt wordt in vers vlees voeder of wat vermalen/kapotgekookt wordt verkocht aan fabrikanten als Koninklijk Konijn zodat die er hun kunstmatige troepjes aan toe kunnen voegen en hun bedorven ranzige schapenvet en vervolgens op gigahoge temperaturen gebakken wordt tot die schattige brokjes.
Maar goed Prupke als jij liever chemische/kunstmatige troep in je katten stopt i.p.v. voeding waar jouw katten voor gebouwd zijn moet je het lekker zelf weten.
Disclaimer: ik wordt een beetje verdedigend op het moment dat iemand een ongefundeerde aanval doet op vers vlees voeding.
Jij weet er meer van dan ik , hoor ik welquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:45 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe meer chemische toevoegingen hoe beter, blijkbaar. Carnibest haalt de essentiële dingen uit natuurlijke producten, daarom hebben zij geen toevoegingen nodig, zoals dat uit jouw lijstje wel heeft.
En hoe meer hoe beter gaat zeker niet op. Dat is allemaal onverteerd spul wat ze weer kwijt moeten zien te raken omdat ze het niet kunnen gebruiken, wordt niet opgenomen. Daarom hebben jouw katten ook beste drollen, en de Carnibest katten kleine drolletjes.
Die claim heb ik ook niet hoor , en ik mag het met je oneens zijn en dat ben ik dus ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:04 schreef Harajuku. het volgende:
Maar ik claim niet de wijsheid in pacht te hebben, hoor. Wees het vooral oneens als je dat graag wil.
quote:
Dat heeft niets met oneens of eens te maken, maar gewoon met jou. Of mag ik die mening dan weer niet hebben?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:11 schreef prupke het volgende:
[..]
Die claim heb ik ook niet hoor , en ik mag het met je oneens zijn en dat ben ik dus ook.
Ik ga op onderzoek uit daarvoor. (mijn goed recht )
Wel jammer dat als ik het niet eens ben met andere mensen dat ik dan de volgende opmerking krijg :
[..]
ik was niet anders bezig dan over de carnibest vs andere merken brokken?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:13 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat heeft niets met oneens of eens te maken, maar gewoon met jou. Of mag ik die mening dan weer niet hebben?
Anyway, Carnibest vs brok topic dus laten we het maar ontopic houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |