abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:59:03 #251
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76549083

Veel plezier.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_76549131
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:55 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, want het zal Carnibest echt goed doen wanneer mensen na zo'n worst bekeken te hebben zien dat ze liegen op de site. Echt een friggin' verstandige move.
Heb je aandelen bij CB?
jij naief mensch!!
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:02:18 #253
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76549162
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:01 schreef prupke het volgende:

[..]

Heb je aandelen bij CB?
jij naief mensch!!
Welja.
pi_76549222
het laatste woord kan ik niet lezen
eerste is eiwit
2e vocht
3e?
(celstof?)
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:06:48 #255
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76549237
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:05 schreef prupke het volgende:
het laatste woord kan ik niet lezen
eerste is eiwit
2e vocht
3e?
(celstof?)
Kijk op de site, daar staat exact hetzelfde.
pi_76549279
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:06 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Kijk op de site, daar staat exact hetzelfde.
dan mis ik nog 2 a 3 stofjes die er bij zouden moeten zijn ...volgens mijn brokkenzak....
  vrijdag 8 januari 2010 @ 01:10:06 #257
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76549293
Ik ga er niet eens naar vragen.
pi_76551440
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:59 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
Veel plezier.
je worst is niet meer houdbaar
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 8 januari 2010 @ 08:48:03 #259
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76551981
In cb zit wel een hoger pens gehalte , dat is opvulling en niet geschikt voor menselijke consumptie.
In cv zit beduidend minder pens.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator vrijdag 8 januari 2010 @ 08:56:46 #260
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76552132
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 01:09 schreef prupke het volgende:

[..]

dan mis ik nog 2 a 3 stofjes die er bij zouden moeten zijn ...volgens mijn brokkenzak....
Huh Volgens je brokkenzak?

De regels rond de vermelding van ingredienten zijn een poos verscherpt geweest rond de varkenspest of weet ik welke dierenziekte Toen wilden ze dat iedereen tot in detail beschreef wat er in zijn product zat. Uiteindelijk zijn ze daar op terug gekomen omdat bedrijven ook gewoon het recht hebben om hun formules niet prijs te geven. Er moet meen ik wel vermeld worden wat er in zit maar dat hoeft niet in detail maar met 25% delen of zoiets
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:48 schreef oh-oh het volgende:
In cb zit wel een hoger pens gehalte , dat is opvulling en niet geschikt voor menselijke consumptie.
In cv zit beduidend minder pens.
Omdat we ziek zouden kunnen worden als we die pens eten of omdat mensen gewoon geen pens eten?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 8 januari 2010 @ 09:01:15 #261
176471 oh-oh
pi_76552211
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 08:56 schreef senesta het volgende:

[..]

Huh Volgens je brokkenzak?

De regels rond de vermelding van ingredienten zijn een poos verscherpt geweest rond de varkenspest of weet ik welke dierenziekte Toen wilden ze dat iedereen tot in detail beschreef wat er in zijn product zat. Uiteindelijk zijn ze daar op terug gekomen omdat bedrijven ook gewoon het recht hebben om hun formules niet prijs te geven. Er moet meen ik wel vermeld worden wat er in zit maar dat hoeft niet in detail maar met 25% delen of zoiets
[..]

Omdat we ziek zouden kunnen worden als we die pens eten of omdat mensen gewoon geen pens eten?
Het gaat dan om vuile pens en die is niet geschikt voor menselijke consumptie dacht ik.
Ik heb t ergens uitgebreid gelezen eens maar ik kan dat nu zo snel niet vinden en ik weet niet of ik dat überhaupt hier neer kan zetten. De makers van carnivoer ken ik via een gesloten forum namelijk
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76553590
Vuile pens dat zijn de magen van een koe vol met bacterien en grassen die voor honden en katten wel gezond zijn maar niet echt voor mensen. Je zou er goed ziek van kunnen worden. Schone pens is voor ons wel eetbaar maar probeer er eens aan te ruiken. Je eet echt niets met pens erin dan ga je gegarandeerd over je nek.

W.b.t. de missende stofjes volgens Prupke dat zijn waarschijnlijk Taurine en As. Beide belangrijk voor je kat en beide voldoende aanwezig in CB CV of welk ander versvoer je ook geeft maar dan in hun natuurlijke vorm en dus beter opneembaar!!!!!!! Je neemt zelf ook vitamines beter op als je ze op de natuurlijke wijze binnen krijgt en niet op de chemische wijze. Wat dat betreft verschilt de spijsvertering niet veel met die van ons.

Daarnaast zie ik ons mensen nog geen kopvlees eten of kippekarkas dat is dus restvlees wat prima geschikt is voor menselijke consumptie (bijv. bouillon trekken ofzo) maar dat niet gebruikt/verkocht wordt en wat dus verwerkt wordt in vers vlees voeder of wat vermalen/kapotgekookt wordt verkocht aan fabrikanten als Koninklijk Konijn zodat die er hun kunstmatige troepjes aan toe kunnen voegen en hun bedorven ranzige schapenvet en vervolgens op gigahoge temperaturen gebakken wordt tot die schattige brokjes.

Maar goed Prupke als jij liever chemische/kunstmatige troep in je katten stopt i.p.v. voeding waar jouw katten voor gebouwd zijn moet je het lekker zelf weten.

Disclaimer: ik wordt een beetje verdedigend op het moment dat iemand een ongefundeerde aanval doet op vers vlees voeding.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  vrijdag 8 januari 2010 @ 10:02:37 #263
176471 oh-oh
pi_76553695
Er zijn landen waar mensen wel pens eten, in Rusland geloof ik, maar dan idd wel schone pens.
Prupke dr eerste zin ( dat carnivoer al niet gezond kan zijn omdat het diepvriesvoer is ) deed mij de rest al niet eens meer serieus lezen eigenlijk
( Groucho Marx )
pi_76561766
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:02 schreef oh-oh het volgende:
Er zijn landen waar mensen wel pens eten, in Rusland geloof ik, maar dan idd wel schone pens.
Prupke dr eerste zin ( dat carnivoer al niet gezond kan zijn omdat het diepvriesvoer is ) deed mij de rest al niet eens meer serieus lezen eigenlijk
Daar haakte ik ook al een beetje af. En zeker omdat Prupke -behalve gillen dat CB slecht is- totaal niet met bewijs aankomt waarom het slecht is. Da's lekker makkelijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 14:07:25 #265
43556 miss_dynastie
pi_76562449
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:07 schreef prupke het volgende:
Ok ik ben schuldig aan het droge brokken voeren aan mijn katten ...
Maar het voer wat ik ze geef : is wel gekeurd door ... (? ben de naam kwijt )
De vereniging van samenwerkende dierenartsen, gesponsord door de hoogste betaler? Dat zijn van die dingen die ik dan weer niet serieus neem. Bonzo, goed voor uw hond. Omdat wij betaald krijgen om dat te zeggen. Nah.
  † In Memoriam † vrijdag 8 januari 2010 @ 14:08:12 #266
43556 miss_dynastie
pi_76562487
Ik heb trouwens twee rollen eendmix meebesteld deze keer. We waren de eerste klant voor deze mix, ben benieuwd wat ze vinden (en de mevrouw die het hier komt brengen is er ook benieuwd naar!)
pi_76565877
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb trouwens twee rollen eendmix meebesteld deze keer. We waren de eerste klant voor deze mix, ben benieuwd wat ze vinden (en de mevrouw die het hier komt brengen is er ook benieuwd naar!)
Die van mij vinden eend
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_76585260
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:58 schreef nieslief het volgende:
Vuile pens dat zijn de magen van een koe vol met bacterien en grassen die voor honden en katten wel gezond zijn maar niet echt voor mensen. Je zou er goed ziek van kunnen worden. Schone pens is voor ons wel eetbaar maar probeer er eens aan te ruiken. Je eet echt niets met pens erin dan ga je gegarandeerd over je nek.

W.b.t. de missende stofjes volgens Prupke dat zijn waarschijnlijk Taurine en As. Beide belangrijk voor je kat en beide voldoende aanwezig in CB CV of welk ander versvoer je ook geeft maar dan in hun natuurlijke vorm en dus beter opneembaar!!!!!!! Je neemt zelf ook vitamines beter op als je ze op de natuurlijke wijze binnen krijgt en niet op de chemische wijze. Wat dat betreft verschilt de spijsvertering niet veel met die van ons.

Daarnaast zie ik ons mensen nog geen kopvlees eten of kippekarkas dat is dus restvlees wat prima geschikt is voor menselijke consumptie (bijv. bouillon trekken ofzo) maar dat niet gebruikt/verkocht wordt en wat dus verwerkt wordt in vers vlees voeder of wat vermalen/kapotgekookt wordt verkocht aan fabrikanten als Koninklijk Konijn zodat die er hun kunstmatige troepjes aan toe kunnen voegen en hun bedorven ranzige schapenvet en vervolgens op gigahoge temperaturen gebakken wordt tot die schattige brokjes.

Maar goed Prupke als jij liever chemische/kunstmatige troep in je katten stopt i.p.v. voeding waar jouw katten voor gebouwd zijn moet je het lekker zelf weten.

Disclaimer: ik wordt een beetje verdedigend op het moment dat iemand een ongefundeerde aanval doet op vers vlees voeding.
Ben blij dat je dat doet
Spoort mij weer aan om dingen uit te zoeken

Wat ik ook gedaan heb met als resultaat : (wat niet geheel compleet is omdat ik bepaalde dingen niet kon vinden )

Het keurmerk waar ik het over had waarvan ik de naam kwijt was : AAFCO en ook NRC en FEDIAF.

Het is zo dat je dat keurmerk krijgt : Als je maar het minimale (voor hun dan ) aan nutricerende stoffen in het voer hebt zitten.
hoe meer hoe beter denk ik dan ...? (zeg me als ik het verkeerd heb)

in de volgende wiki pagina staat hun nutriant lijst :http://en.wikipedia.org/wiki/Cat_food
(deze wilde ik eigenlijk in het nederlands opsnorren maar ik kan hem niet vinden)

In het voer wat ik voor mijn katten heb zit het volgende :
-ruw eiwit : 30 %
-ruw vet :10%
-ruwe celstof : 2.5%
-ruwe as : 8.5 %
-vocht : 9.5 %
-calcium : 15 g/kg
-fosfor : 12g/kg
-natrium : 35g/kg
Toevoegingen :
-vitamine a : 20.000IE/kg
-vitamine d3 : 2.000IE/kg
-vitamine E : 110 mg/kg
-koper (als koper(II)sulfaat, pentahydraat : 2.5 mg/kg
-lecithine: 2 gr/kg

En dit zit er in carnibest : http://www.carnibest.nl/kat.htm

Waar ik dus wel achter ben gekomen naar het zoeken naar deze info is dat bijna elk merk van dieren voedsel (of het nu nat droog of vriesvoer is ) dat ze wel het verschil maken met hun voer voor binnen of buiten katten (en ook kittens en oudere beesten)

ik ga proberen om een lijst te krijgen /zoeken van de voedingswaarden die minimaal moeten zijn en wat er eventueel maximaal mag zijn.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 23:45:10 #269
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76585408
Hoe meer chemische toevoegingen hoe beter, blijkbaar. Carnibest haalt de essentiële dingen uit natuurlijke producten, daarom hebben zij geen toevoegingen nodig, zoals dat uit jouw lijstje wel heeft.

En hoe meer hoe beter gaat zeker niet op. Dat is allemaal onverteerd spul wat ze weer kwijt moeten zien te raken omdat ze het niet kunnen gebruiken, wordt niet opgenomen. Daarom hebben jouw katten ook beste drollen, en de Carnibest katten kleine drolletjes.
pi_76585907
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:45 schreef Harajuku. het volgende:
Hoe meer chemische toevoegingen hoe beter, blijkbaar. Carnibest haalt de essentiële dingen uit natuurlijke producten, daarom hebben zij geen toevoegingen nodig, zoals dat uit jouw lijstje wel heeft.
En hoe meer hoe beter gaat zeker niet op. Dat is allemaal onverteerd spul wat ze weer kwijt moeten zien te raken omdat ze het niet kunnen gebruiken, wordt niet opgenomen. Daarom hebben jouw katten ook beste drollen, en de Carnibest katten kleine drolletjes.
Jij weet er meer van dan ik , hoor ik wel
Vertel mij eens wat er bij het voer wat ik gebruik chemisch aan is?
En de essentiele dingen? welke zijn dat?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:02:45 #271
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76585969
Toevoegingen :
-vitamine a : 20.000IE/kg
-vitamine d3 : 2.000IE/kg
-vitamine E : 110 mg/kg
-koper (als koper(II)sulfaat, pentahydraat : 2.5 mg/kg
-lecithine: 2 gr/kg

Ik heb het over toevoegingen, zoals deze lijst uit jouw post. Dat vind je niet in versvlees. Carnibest, Duck of weet ik wat, omdat dat al natuurlijk in het product zit.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:04:26 #272
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76586036
Maar ik claim niet de wijsheid in pacht te hebben, hoor. Wees het vooral oneens als je dat graag wil.
pi_76586314
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:04 schreef Harajuku. het volgende:
Maar ik claim niet de wijsheid in pacht te hebben, hoor. Wees het vooral oneens als je dat graag wil.
Die claim heb ik ook niet hoor , en ik mag het met je oneens zijn en dat ben ik dus ook.
Ik ga op onderzoek uit daarvoor. (mijn goed recht )

Wel jammer dat als ik het niet eens ben met andere mensen dat ik dan de volgende opmerking krijg :
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:41 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat heb ik wel vaker met prupke.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:13:04 #274
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76586372
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:11 schreef prupke het volgende:

[..]

Die claim heb ik ook niet hoor , en ik mag het met je oneens zijn en dat ben ik dus ook.
Ik ga op onderzoek uit daarvoor. (mijn goed recht )

Wel jammer dat als ik het niet eens ben met andere mensen dat ik dan de volgende opmerking krijg :
[..]
Dat heeft niets met oneens of eens te maken, maar gewoon met jou. Of mag ik die mening dan weer niet hebben?

Anyway, Carnibest vs brok topic dus laten we het maar ontopic houden.
pi_76587833
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:13 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat heeft niets met oneens of eens te maken, maar gewoon met jou. Of mag ik die mening dan weer niet hebben?

Anyway, Carnibest vs brok topic dus laten we het maar ontopic houden.
ik was niet anders bezig dan over de carnibest vs andere merken brokken?
of diepvries of wat dan ook

ik wil voor mijn katten het beste

[ Bericht 20% gewijzigd door prupke op 09-01-2010 01:01:33 (toevoeging :P) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')