quote:Nederland toch groepshoofd bij loting
Uitgegeven: 2 december 2009 10:41
Laatst gewijzigd: 2 december 2009 10:42
AMSTERDAM - Nederland is bij de loting van het WK vrijdag groepshoofd. Dat heeft de FIFA zojuist geopenbaard.
Oranje belandt in de eerste pot, wat impliceert dat de formatie van bondscoach Bert van Marwijk in de eerste ronde niet aantreedt tegen Zuid-Afrika, Brazilië, Spanje, Italië, Duitsland, Argentinië of Engeland.
De giganten in de tweede koker zijn Frankrijk en Portugal, die beide een barrage nodig hadden om zich te kwalificeren.
De derde pot bestaat uit Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen, terwijl in de vierde koker naties uit Azie en Noord- en Midden-Amerika zijn ingedeeld.
De loting heeft vrijdag vanaf 18.00 uur plaats in Kaapstad. Bij het vorige WK belandde Oranje in wat door velen werd gezien als de ‘poule des doods’, met Ivoorkust, Servië en Montenegro en Argentinië.
Later meer...
Mooie poule. Maar de vraag is of je je spelers heel houdt na een wedstrijd tegen Portugal.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:51 schreef Jules4Barca het volgende:
[..]
Ok beter: Nederland, Portugal, Uruguay en Kameroen:D
Khalid kan weer vroeg thuis zijnquote:Op woensdag 2 december 2009 10:55 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mooie poule. Maar de vraag is of je je spelers heel houdt na een wedstrijd tegen Portugal.
Het maakt allemaal niets uit.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:59 schreef TheVulture het volgende:
Tja op zich mooi dat we groepshoofd zijn... maar de kans op een poule des doods is nog steeds aanzienlijk....
alsof dat zoveel uitmaakt... alle toernooien in 2000, 2006 en 2008 was nederland na de eerste twee groepswedstrijden al geplaatst en kon de derde wedstrijd 'uitrusten' ... in 2004 waren ze wel niet geplaatst, sterker nog hadden slechts één puntje, maar speelden een redelijk makkelijke wedstrijd tegen een al uitgeschakeld en uitgeput letland met de tweede keus..quote:Op woensdag 2 december 2009 02:54 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Er moet een beetje opbouw in de tegenstand zitten.
Als we in de voorronde al Duitsland en Mexico moeten afschudden, dan kom je later in het toernooi kracht tekort.
Dan ontlopen we mooi Zuid-Afrikaquote:
TT807.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:33 schreef Undergod het volgende:
Bij wie zitten ZA, portugal en de fransen?
Dat is mijn grote vraag.
Duitsland zal wel makkelijke poule krijgen.
Laat Frankrijk maar bij Italië ofzo in komen!quote:Op woensdag 2 december 2009 12:45 schreef BlaZ het volgende:
De grote joker bij de loting is natuurlijk Zuid-Afrika. Zou wel sneu zijn als Frankrijk dadelijk Zuid-Afrika loot, zijn ze nog makkelijk door.
Vlak ZA niet uit. En Frankrijk gaat er niks van bakken tijdens het WK verwacht ik.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:45 schreef BlaZ het volgende:
De grote joker bij de loting is natuurlijk Zuid-Afrika. Zou wel sneu zijn als Frankrijk dadelijk Zuid-Afrika loot, zijn ze nog makkelijk door.
Juist als je van de Fransen niks verwacht, staan ze ineens in de finale. En als je er juist veel van verwacht, zijn ze ineens roemloos ten onder....quote:Op woensdag 2 december 2009 12:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Vlak ZA niet uit. En Frankrijk gaat er niks van bakken tijdens het WK verwacht ik.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:49 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Vlak ZA niet uit. En Frankrijk gaat er niks van bakken tijdens het WK verwacht ik.
Wat snap je niet aan opbouw?quote:Op woensdag 2 december 2009 11:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
alsof dat zoveel uitmaakt... alle toernooien in 2000, 2006 en 2008 was nederland na de eerste twee groepswedstrijden al geplaatst en kon de derde wedstrijd 'uitrusten' ... in 2004 waren ze wel niet geplaatst, sterker nog hadden slechts één puntje, maar speelden een redelijk makkelijke wedstrijd tegen een al uitgeschakeld en uitgeput letland met de tweede keus..
Toch is het noooit een groot voordeel geweest, in 20006 én 2008 volgde op een wedstrijd waarin enkel de tweede keuze speelde een direkte uitschakeling (met in beide gevallen een Oranjeteam dat na die 'rustpartij' van slag leek te zijn en niet meer zo gedreven speelde als in de eerste twee groepswedstrijden)...
De partij tegen Rusland was het meest opvallend daarin, vermoeiing kan nooit de oorzaak zijn geweest, aangezien men tegen roemenie uist krachten had gespaard terwijl de russen juist in de laatste wedstrijd voluit gegaan waren.
Een ander goed voorbeeld is bv 1990... toen was nederland tegen de Ieren al snel zeker en ontwikkelde die wedstrijd zich tot een verschrikkelijke 'spaar-wedstrijd' op wandeltempo (een verschrikkelijke aanfluiting)... De daarop volgende wedstrijd vloog nederland er uit, wat gezien die wandelwedstrijd tegen de Ieren volop verdient was
Een mooi contrast was twee jaar daarvoor, in 1988, de netaan winst in de laatste groepswedstrijd tegen die Ieren die in de laatste minuten pas betekende dat nederland de zware groepsfase overleefde... Ondanks dat ze tot de laatste minuten daarvoor moesten vechten (of mischien juist daardóór) speelde nederland ook de wedstrijd daarop, tegen dezelfde tegenstander als in 1990 véél gedrevener én effectiever.
zulke 'spaarwedstrijden' in de groepsfase hebben Nederland imho nooit veel goed gedaan...
Ik zie werkelijk liever een ietwat zwaardere groep én iig geen kwalificatie al na twee wedstrijden, maar het liefst dat ze ook in de derde wedstrijd _moeten_ blijven komen en geen krachten sparen.
Zeg ik dat die lander zwakker zijn dan? Spelen voor eigen publiek kan echter grote krachten losmaken. WK zullen ze niet worden, maar nummer 2 in de poule sluit ik niet uit, als underdog.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
![]()
ZA is een zeer zwakke ploeg. Alle andere landen in pot 1 en 2 schat ik hoger in.
Dat is waar, maar er ik verwacht niet dat Domenech er een winnend team van kan maken.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Juist als je van de Fransen niks verwacht, staan ze ineens in de finale. En als je er juist veel van verwacht, zijn ze ineens roemloos ten onder....
Dat zou ik maar niet al te snel zeggen. Portugal heeft Nederland het altijd moeilijk tegen en Frankrijk is gewoon een erg sterk voetballand. Maar ja, Frankrijk heeft een onbenul als coach.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed nieuws iig, Nederland hoeft echt niet bang te worden van Portugal of Frankrijk
quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:17 schreef Idler het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat het niet kan, maar tot dusver heb ik nog niemand de beperkingen bij de loting zien posten. Bronnen wil ik!
Bron: FIFAquote:...
• geographical criteria will also be respected, meaning that no two teams from the same confederation will be drawn in the same group (except European teams, where a maximum of two will be in a group). For example, South Africa cannot play the African teams from Pot 3 and Argentina and Brazil cannot be drawn against the three remaining South American teams.
...
Dat sluit ik ook niet uit.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:46 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Zeg ik dat die lander zwakker zijn dan? Spelen voor eigen publiek kan echter grote krachten losmaken. WK zullen ze niet worden, maar nummer 2 in de poule sluit ik niet uit, als underdog.
Portugal is de Angstgegner van Nederlandquote:Op woensdag 2 december 2009 13:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Goed nieuws iig, Nederland hoeft echt niet bang te worden van Portugal of Frankrijk
Idd. De Duitsers hadden dat veel beter met 15:00, 18:00 en 21:00 als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:50 schreef WEST het volgende:
wel een kut tijd 13:30, 16:00 en 20:30
vooral 13:30 is klote
Inderdaad. Wat een drama toen in 2006. En de scheidsrechter maar de schuld gevenquote:Op woensdag 2 december 2009 15:01 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Portugal is de Angstgegner van Nederland
dat was beter ja. nu maar hopen dat Nederland B1 is dan speelt het op zaterdag om 13:30 en de rest om 20:30quote:Op woensdag 2 december 2009 15:06 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Idd. De Duitsers hadden dat veel beter met 15:00, 18:00 en 21:00 als ik me niet vergis.
Zuid-Afrika kan niet bij Nigeria/Ghanaquote:Op woensdag 2 december 2009 15:13 schreef Barca het volgende:
Nederland, Mexico, Ivoorkust en Portugal lijkt me een prachtige poule.
Verder:
Zuid-Afrika, Noord-Korea, Nigeria/Ghana en Slowakije.
Italië, Australië, Paraguay en Slovenië.
Argentinië, Verenigde Staten, Uruguay en Griekenland.
Brazilië, Honduras, Algerije en Frankrijk.
Duitsland, Japan, Nigeria/Ghana en Zwitserland.
Engeland, Nieuw-Zeeland, Kameroen en Servië.
Spanje, Zuid-Korea, Chili en Denemarken.
En Zuid-Afrika vs Kameroen?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:40 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zuid-Afrika kan niet bij Nigeria/Ghana
Argentinië en Uruguay kan ook niet. Zou wel een mooie wedstrijd kunnen zijn later in het toernooi.
Frankrijk en Algerije kan een risicowedstrijd worden. Maar dan vooral in Parijs.
Gezien de ligging van Zuid Afrika verwacht ik weinig echte fans op de tribune. Voor zowel Europa als Zuid Amerika is het toch ver weg. Zal wel een hoop gesponsord teletoeter gehalte worden.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:48 schreef Barca het volgende:
[..]
En Zuid-Afrika vs Kameroen?
Argentinië vs Paraguay of Chili?
Jammer hoor als dat niet kan!
Ik wil zo veel mogelijk beladen duels! Met geweldige rellen op de tribunes. Hooligans die elkaar met bijlen, kapmessen en speren te lijf gaan.Of met een
Dan maar een wk in de USA?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gezien de ligging van Zuid Afrika verwacht ik weinig echte fans op de tribune. Voor zowel Europa als Zuid Amerika is het toch ver weg. Zal wel een hoop gesponsord teletoeter gehalte worden.
waarom blijft iedereen zich toch rijk rekenen? We worden toch uitgeschakeld zodra de knock out fase gespeeld wordt.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:57 schreef Kerol het volgende:
Nederland
Zwitserland
Nigeria
Verenigde Staten
dat wordt de poule
dude dat WK is binnen no time uitverkocht...quote:Op woensdag 2 december 2009 15:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gezien de ligging van Zuid Afrika verwacht ik weinig echte fans op de tribune. Voor zowel Europa als Zuid Amerika is het toch ver weg. Zal wel een hoop gesponsord teletoeter gehalte worden.
Nu geloof ik het!quote:
Paraguay is een stuk beter dan Uruguay, dus wissel dat maar even omquote:Op woensdag 2 december 2009 14:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat sluit ik ook niet uit.
Tegen Paraguay en Nieuw Zeeland geef ik ze wel een kans. Maar in een poule als Zuid-Afrika, Slovenie, Uruguay, Australie denk ik dat het al lastig gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |