Voor jou!?!quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:13 schreef kitao het volgende:
Of heb jij ergens een dunbevolkt eiland gevonden dat je met deze uitspraak komt en welk land is volgens jou aanraadbaar ?
wat je inleverd is de toch al beperkte invloed die nederlanders hebben over waar onze soldaten oorlogje gaan spelen. dan wordt je meegesleurd in onzin oorlogen, alleen omdat een deel van europa gestoorde leiders kiest. ik vind het nogal wat, een eigen leger is toch nog steeds de basis van je onafhankelijkheid als land. ik heb niks tegen samenwerking om de europese grenzen te verdedigen, mocht dat nodig zijn, maar echt een leger structuur opzetten gaat over heel wat anders, dat gaat over de EU als machtsblok, en de dreiging die daarvan uit gaatquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar om nou te zeggen dat we iets inleveren als we de krijgsmacht centraliseren... Ik denk het niet!
Ook denk ik dat je prima als staat in een federaal staten systeem een eigen (grondwet) mening kan houden.
Omdat je er met 1 geflipte leider nog niet bent! Dan heb je meer dan 50% geflipte leiders nodig en als die er komen, soit! Dat is een risico als je het volk laat kiezen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:51 schreef okiokinl het volgende:
[..]
wat je inleverd is de toch al beperkte invloed die nederlanders hebben over waar onze soldaten oorlogje gaan spelen. dan wordt je meegesleurd in onzin oorlogen, alleen omdat een deel van europa gestoorde leiders kiest. ik vind het nogal wat, een eigen leger is toch nog steeds de basis van je onafhankelijkheid als land. ik heb niks tegen samenwerking om de europese grenzen te verdedigen, mocht dat nodig zijn, maar echt een leger structuur opzetten gaat over heel wat anders, dat gaat over de EU als machtsblok, en de dreiging die daarvan uit gaat
. het feit dat italie nu als eerste hierom roept, zegt genoeg lijkt me. dat soort gasten (berlusconi en co.), die moeten echt niet zulke dingen in handen krijgen. ik snap werkelijk niet dat sommigen hier dat allemaal wel best vinden.
Met die idiote smileys kun je misschien wel proberen het af te zwakken , maar gezien je constante gedreven voorkeur voor een verenigd EU , wordt dit steeds ongeloofwaardiger.quote:
Die vrijheid is al zeer beperkt, vraag eigenlijk af welke vrijheid de individuele lidstaten uberhaupt nog hebben....quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:08 schreef okiokinl het volgende:
berlusconi, een blair typje, merkel en sarcosie, en je bent er al bijna hoor. het komt er gewoon op neer dat je niet iets goeds, onze democraie in nederland, gaat inruilen voor een veel groter geheel. dat is nergens voor nodig. europa moet gewoon een samenwerking tussen landen blijven, en niet een groot nieuw land. mEt de individuele vrijheid die die landen nu hebben. het is gewoon naief om t denken dat je dat kunt inleveren en dat je daar dan niet ontzettende spoijt van gaat krijgen.
Ik denk dat het naief is om te denken dat je het nog kunt voorkomen!quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:08 schreef okiokinl het volgende:
berlusconi, een blair typje, merkel en sarcosie, en je bent er al bijna hoor. het komt er gewoon op neer dat je niet iets goeds, onze democraie in nederland, gaat inruilen voor een veel groter geheel. dat is nergens voor nodig. europa moet gewoon een samenwerking tussen landen blijven, en niet een groot nieuw land. mEt de individuele vrijheid die die landen nu hebben. het is gewoon naief om t denken dat je dat kunt inleveren en dat je daar dan niet ontzettende spoijt van gaat krijgen.
Kitao!quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:18 schreef kitao het volgende:
Met die idiote smileys kun je misschien wel proberen het af te zwakken , maar gezien je constante gedreven voorkeur voor een verenigd EU , wordt dit steeds ongeloofwaardiger.
Waarom denk je dat ik naar een Sealand zou willen verhuizen omdat het mij hier niet bevalt ipv degenen eruit te trappen die mij niet bevallen ?
ja.. ik heb wel minder bezwaar tegen dit soort dingen, dat is beiden onderdeel van ons gezamelijk economisch pact. het limiteerd niet echt onze vrijheid, het is afstemmen van beleid op elkaar. een leger, daarintegen, is toch echt een stap te ver.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:20 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Die vrijheid is al zeer beperkt, vraag eigenlijk af welke vrijheid de individuele lidstaten uberhaupt nog hebben....
Je ziet vaak genoeg dit soort berichten
http://www.nu.nl/economie(...)rland-eu-regels.html
helemaal niet. waarom zou dat niet meer te voorkomen zijn?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik denk dat het naief is om te denken dat je het nog kunt voorkomen!![]()
Totdat er een EU dienstplicht komt.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:25 schreef Leevancleef het volgende:
Prima idee. De EU moet een serieus te nemen doch beschaafde supermacht worden, een alternatief voor de barbaarse VS en het al even onprettige China. Alle maatregelen die daaraan bijdragen juich ik toe.
Wie begint er nu mee ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik denk dat het naief is om te denken dat je het nog kunt voorkomen!![]()
[..]
Kitao!
Dat is wel heel fascistisch!Dat had ik niet achter jou gezocht!
Alleen jammer dat het dan door een maffiose hoerenloper wordt geleid.quote:Op vrijdag 20 november 2009 19:25 schreef Leevancleef het volgende:
Prima idee. De EU moet een serieus te nemen doch beschaafde supermacht worden, een alternatief voor de barbaarse VS en het al even onprettige China. Alle maatregelen die daaraan bijdragen juich ik toe.
Het volledig kunnen beschikken over een eigen krijgsmacht, waarmee je, indien nodig, je zelfstandigheid ook daadwerkelijk kunt verdedigen, is historisch altijd één van de grondslagen van soevereiniteit geweest. Ik zou dat als lidstaat niet te gemakkelijk opgeven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar om nou te zeggen dat we iets inleveren als we de krijgsmacht centraliseren... Ik denk het niet!
Ook denk ik dat je prima als staat in een federaal staten systeem een eigen (grondwet) mening kan houden.
quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:33 schreef Poelgeest. het volgende:
[..]
Het volledig kunnen beschikken over een eigen krijgsmacht, waarmee je, indien nodig, je zelfstandigheid ook daadwerkelijk kunt verdedigen, is historisch altijd één van de grondslagen van soevereiniteit geweest. Ik zou dat als lidstaat niet te gemakkelijk opgeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |