Eerlijk gezegd weet ik bitter weinig van de EU en zijn kronkels , wel dat ik geen EU-leger zou willen hebben.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De PVV is tegen de EU in huidige vorm, ik neem aan dat je wel de hersencapaciteit bezit om daar een link tussen te leggen dan of niet?
http://www.minderbrussel.nl/leugenvandedag/2720quote:Een EU-leger is nodig om tegenwicht te bieden aan de VS
Leugen: De Europese Unie moet militair samenwerken om tegenwicht te bieden aan de Verenigde Staten. Daarom moet er één Europees leger komen en een eigen satellietnetwerk Galileo.
Waarheid: voorstanders van een federaal Europa beweren vaak dat Europa in tegenstelling tot de VS vredelievender zou zijn, minder (militair) agressief en ook zo bekend staat in het buitenland. In feite gedragen de meeste Europese landen zich als het schoothondje van de VS en hebben ze deelgenomen aan de militaire avonturen die het land ondernam zonder VN-mandaat in Afghanistan en Irak. Bovendien zijn (bijna) alle Europese lidstaten ook lid van de NAVO, waar de VS het meest te zeggen heeft. De Amerikanen juichen een versterking van de Europese militaire samenwerking dan ook toe, omdat de EU dan een groter aandeel van de missies en daarmee kosten voor haar rekening kan nemen. Je ziet dat ook aan de recente oproep van de Amerikaanse president Obama om NAVO-lid Turkije zo snel mogelijk EU-lid te maken. Een militair sterkere Europese Unie is in zijn ogen dus ook een versterking van een bondgenoot van de VS.
bedenk dan wel dat deze eenheid gesmeed is door tsaren en een communistische staat, niet uit vrije wil.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Rusland is een Federatie met:
* 46 oblasten (provincies)
* 21 autonome republieken (respoebliki)
* 9 krajs
* 1 autonoom oblast
* 4 autonome districten (okroegs)
* 2 federale steden (Moskou en Sint-Petersburg)
De bevolking bestaat uit ongeveer 160 verschillende etnische groepen en inheemse volken, waarvan een groot gedeelte een eigen taal en cultuur hebben.![]()
Dat wij het als 1 zien is alleen maar bewijs dat een EU zeer wel mogelijk is.
[..]
Of je zend een EU-leger uit bestaande uit NL en FR troepen, maar niet uit Spanje en Italië. Dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:12 schreef Ivo1986 het volgende:
Krijg je van die leuke discussies, NL en FR willen isralel helpen en Spanje je Italië bijvoorbeeld niet. Dan kan het EU leger niet ingezet worden, krijgen de landen onderling stress...
Dan is het hele idee van EU leger een beetje nutteloos he, als je alsnog individuele landen gaat sturenquote:Op woensdag 18 november 2009 17:24 schreef katerwater het volgende:
[..]
Of je zend een EU-leger uit bestaande uit NL en FR troepen, maar niet uit Spanje en Italië. Dat kan natuurlijk ook.
Hè prettig, iemand die wel in staat is zijn poten uit de provinciale modder te trekken en eens te kijken wie er in de wereld zich waar naartoe ontwikkelen en wat voor'n mogelijke conseqeunties dat gaat hebben voor ons. Verfrissend tussen al die lieden die blijven hangen in een serie dogmatische Godwins uit angst voor een identiteitscrisis.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:46 schreef RM-rf het volgende:
Waarschijnlijk denken de jankertjes dat Europa wel zielig kan blijven kijken naar de amerikanen en hopen dat de GI Joe's ons iedere keer weer uit de brand komen redden, zolang we ons maar vooral braaf en geschikkelijk opstellen en de amerikanen altijd maar weer steunen (bv. ook als ze om ondoorgrondelijke reden andere landen willen binnenvallen) ...
Wil je dat niet, wil je dat die Amerikaanse alleenheerschappij ook daadwerkelijk verdwijnt of vermoed je (met goede gronden) dat die amerikaanse alleenheerschappij hatd bezig is te verdwijnen... wordt het toch eens tijd dat ook Europa zich realiseert dat deze zich met hun huidige defensieve bestedingen niet lang kunnen standhouden als Internationaal Machtig Blok....
Europa zonder eigen leger en de amerikanen die andere dingen te doen hebben, zou volledig machteloos zijn tegen ofwel russische aggressie-politiek (bv vanwege energiebelangen en invloedsfeer in buurlanden als oekraine, Wit-rusland, maar ook bv de baltische staten en Polen, welke onderdeel zijn van de EU)...
En aan de zuid/zuidoostgrens tegenover eventuele aggressie afkomstig vanuit moslimlanden, of invloedsfeeruitbreiding, aanvalleen jegens economische belangen en handelsroutes of zelfs veroveringen op dat gebied.
Zonder leger is Europa niet veel meer dan een verzameling luie Hippies die in iets teveel luxe baden en dat niet kunnen verdedigen tegen de armere buren aan de randen/grenzen die ook wel een stukje van die luxe willen meepikken...
Hoe dacht je bv dat het Romeinse Rijk uiteindelijk instortte? een te groot rijk en te weinig soldaten om dat te beschermen tegen indringers van buiten.
Dat zie je trouwens in het Canadese leger ook al, daar worden franstalige canadese soldaten bij elkaar gezet en engelstalige bij elkaar. Daar zie je zelfs al dat een taalbarriere niet werkt in een leger.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:53 schreef Jakie het volgende:
Dit gaat alleen al niet lukken omdat er niet dezelfde taal wordt gesproken. Als het toch gebeurd zie ik zo'n gedrocht verschijnen als wat de EU op dit moment is, waar Frankrijk een generaal op een bepaalde hoge positie wil hebben en de Britten dat niet willen omdat hun generaal daar moet zitten.
Plus dat je ook een gedeelte van je soevereiniteit weg geeft door het opheffen van bijvoorbeeld je eigen landmacht.
Net of heel Nederland of heel Frankrijk voor zullen zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:12 schreef Ivo1986 het volgende:
Krijg je van die leuke discussies, NL en FR willen isralel helpen en Spanje je Italië bijvoorbeeld niet. Dan kan het EU leger niet ingezet worden, krijgen de landen onderling stress...
Vooral die vergelijking met Romeinse Rijk en ondergang is uiterst origineel.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hè prettig, iemand die wel in staat is zijn poten uit de provinciale modder te trekken en eens te kijken wie er in de wereld zich waar naartoe ontwikkelen en wat voor'n mogelijke conseqeunties dat gaat hebben voor ons. Verfrissend tussen al die lieden die blijven hangen in een serie dogmatische Godwins uit angst voor een identiteitscrisis.
met als gevolg dat je als nederlanders kunt worden uitgezonden naar een oorlog waar je niet achter staat. ben ik tegen, dat is belachelijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Net of heel Nederland of heel Frankrijk voor zullen zijn.
Er moet in zón geval gewoon over gestemd worden in het Europees parlement.
Dat kan net zo goed als dat er nu Nederlanders uit Friesland worden uitgezonden terwijl de provincie Friesland helemaal net achter de oorlog staat.quote:Op donderdag 19 november 2009 01:37 schreef okiokinl het volgende:
met als gevolg dat je als nederlanders kunt worden uitgezonden naar een oorlog waar je niet achter staat. ben ik tegen, dat is belachelijk.
hecht jij dan helemaal geen belang aan nederland als land, en of wij als land een mening hebben over zoiets? beetje vreemd.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat kan net zo goed als dat er nu Nederlanders uit Friesland worden uitgezonden terwijl de provincie Friesland helemaal net achter de oorlog staat.![]()
Dat is niet belachelijk, dat is een beroepskeuze!![]()
En als we de lonen laag genoeg houden, zitten er straks geen Nederlanders in een EU leger!
Wij als land hebben een mening ?quote:Op donderdag 19 november 2009 14:14 schreef okiokinl het volgende:
[..]
hecht jij dan helemaal geen belang aan nederland als land, en of wij als land een mening hebben over zoiets? beetje vreemd.
Natuurlijk wel, maar om nou te zeggen dat we iets inleveren als we de krijgsmacht centraliseren... Ik denk het niet!quote:Op donderdag 19 november 2009 14:14 schreef okiokinl het volgende:
hecht jij dan helemaal geen belang aan nederland als land, en of wij als land een mening hebben over zoiets? beetje vreemd.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 07:48 schreef kitao het volgende:
Je kunt er wel een mening over hebben maar je wordt nog steeds gedwongen kaalgeplukt om mee te betalen aan cluster- en napalmbommen die vervolgens ergens in een bruiloft belanden.
Jij hebt ook geen binding met Nederland, dus wat zeur je?quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:42 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik zou niet bereid zijn om voor Italie te gaan vechten , met dat land heb ik evenveel binding als Peru.
Laat staan Bulgarije of Roemenie.
Dat is juist het probleem , ik ben gebonden door "Nederland" terwijl ik er geen binding mee wil hebben.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen binding met Nederland, dus wat zeur je?
Is niet een heel sterk argument natuurlijk, in hoeverre jij gebonden bent kun je zelf bepalen. Je kunt zo'n beetje naar ieder willekeurig land emigreren als je dat wat lijkt. Dus hoezo gebonden?quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:19 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem , ik ben gebonden door "Nederland" terwijl ik er geen binding mee wil hebben.
Dat vind ik dus een waardeloze redenatie , als het je niet bevalt pleur je maar op.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:46 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Is niet een heel sterk argument natuurlijk, in hoeverre jij gebonden bent kun je zelf bepalen. Je kunt zo'n beetje naar ieder willekeurig land emigreren als je dat wat lijkt. Dus hoezo gebonden?
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg niet dat je op moet pleuren, ik zeg dat je zelf bepaald of je gebonden bent aan een land of niet.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:53 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat vind ik dus een waardeloze redenatie , als het je niet bevalt pleur je maar op.
Is dit land van jou ?
Ja sorry , dat dacht ik later ook , maar als iedereen vertrekt naar een "beter" oord waar kun je dan nog heen ?quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:03 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd, ik zeg niet dat je op moet pleuren, ik zeg dat je zelf bepaald of je gebonden bent aan een land of niet.
Heuh, je beseft je hopelijk toch ook wel dat dat overal zo is? Ook in de soevereine landen? Het draait ook in onze zogenaamde democratieën voornamelijk om geld en wie je kent.quote:Op maandag 16 november 2009 23:54 schreef ender_xenocide het volgende:
Europese eenwording, ja, maar zoals het nu gaat nee, Europa begint in mijn ogen steeds meer op een totalitaire staat te lijken waar de macht van de lobbyisten groter is dan die van de burger.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |