Zoals het een brave kleindochter betaamt, plezier ik mijn oma wekelijks met een bezoekje van mijn gezellig persoontje.
Zo geschiedde ook deze middag. Lekker keuvelend met ons eerste glas zeer lichtbruine thee (een theezakje kan best 8 kopjes mee), en een Lidlkoek met onbestemde harde stukjes erin, deelde omalief mij mede dat ze
wel zôô naar benêên most, wanterris bingo! En bij de bingo, daar dient men bij te zijn.
Anders ga je toch meeeeee? Ik betaol je kaartie wel! Welja, ik had wel zin in een verzetje! Kom maar op met die getallen!
Om twee uur schuifelden we achter de rollator naar de lift en vanuit de lift naar de immer gezellige activiteitenruimte, waar we zo rond kwart over twee een paar stoelen hadden bemachtigd. Het zat immers al lekker vol met grijze koppies!
We bevonden ons aan een redelijk grote tafel met een stuk of tien ouwe vellen.
Hieronder de klachten:
-
Er zijn drie mannen in totaal. (De enige man bij ons aan tafel, die de ruimte nauwkeurig aan zijn haviksblik onderworpen had.)
-
Vroeger zaten die twee ouwegies hier altaaaiiid in dat hoekkie, maar nou danze die troep neergezet hebben kommen ze nooooit meer benêê. (Een grijshoofd dat denigrerend naar de gloedjenieuwe computers en flatscreens in de hoek zat te kijken.)
-
Dat is zo storend! Dat mot je mar op taaiiid kommen hor, ik hep ok geen dutjie kenne doen. (Een chagrijnig rimpelvel toen mevrouw Donk binnenkwam nadat er al 3 getallen omgeroepen waren.)
-
Sssssssssssttt! (De mevrouw die de bingogetallen opnoemde als er gepraat werd tijdens het oplezen van de nummers.)
-
Oh, lag dat ook nog op de prijzentafel? Nou, als ik dat gezien had, dan had ik het nu gehad hoor! (De vrouw die naast degene zat die zojuist bingo had en een prijs van de prijzentafel mee terug had genomen. De prijzen bestonden trouwens voornamelijk uit koek, chocolade, chocoladekoekjes, chocoladewafels en chocoladeletters. De prijs waar het om ging betrof een verpakking met 4
(VIER!!!) repen chocolade.)
-
Daor hep ik er al zoveel van! (Mijn oma die als troostprijs een reep chocolade (!) had gewonnen.)
Antiklacht: Ik had bingo en een doosje sinterklaaschocolaatjes uitgezocht.

Volgende week ga ik weer!

Oh ja, nog een paint:
[ Bericht 0% gewijzigd door Biancavia op 16-11-2009 22:30:00 ]