Wat een heerlijk topic

Speciaal voor Vicky (en alle andere moeders die vechten met het toedienen van AB
inclusief ondergetekende)
Doktoren ontwikkelen Antibiotica in zetpil. Geen kinderstrijd meer bij ziekte!Wageningen - Na jaren onderzoek is het dan eindelijk zover. Artsen verbonden aan het Laberatorium in Wageningen zijn er in geslaagd om een zetpil te ontwikkelen die voldoende antibiotica bevat om af te geven aan het lichaam. Tot nog toe konden de wetenschappers er niet in slagen om voldoende geconcentreerd middel in de pil toe te voegen.De zetpil zal voorlopig alleen ontwikkeld worden met het zeer veelvuldig gebruikte Amoxcliciline. Een antibioticum dat vooral aan kinderen wordt voorgeschreven bij oa. oorontsteking. Voor veel ouders is dit de oplossing voor een strijd die gevoerd moest worden met hun kroost tijdens ziekte. Vicky vertelt: "Mijn Amber had een hele heftige oorontsteking. Maar ze verzette zich tegen haar medicijn. Alles hadden we al geprobeerd. We voelden ons zo machteloos. Als dit eerder was ontwikkeld, dan hadden we haar veel leed kunnen besparen. Als ouder wil je immers het beste voor je kind. Ik zat met tranen in mijn ogen mijn kind in bedwang te houden. Gewoon verschrikkelijk." (ANP)
En deze voor alle mama's die van mening zijn dat het erg is als ze huilen van ontroering:
Wetenschappers ontdekken moeder-genBoston- aan de Universiteit van Boston zijn wetenschappers er ingeslaagd om het zogenaamde moeder-gen te isoleren. Het gen wordt pas actief als het HCG-gehalte zijn piek heeft gehad en afneemt. De onderzoekers geven aan dat het gen er voor zorgt dat moeders (of bijna-moeders) voorzichter worden met zichzelf, maar ook meer ontroerd raken door de meest rare dingen. Het zou ook verklaren waarom vrouwen die een miskraam gehad hebben, dezelfde gevoelens ontwikkelen.De onderzoekers gaven aan dat rondom het kerstfeest de moeders meer ontroerd raakten van de acties van hun kroost dan op andere tijdstippen. Dit zou in Nederland de tranen van menig moeder kunnen verklaren bij de intocht van Sinterklaas. Ze leven mee met hun kinderen waar de spanning letterlijk van de koppies te lezen is. (ANP)