abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74761492
Ik ben van plan om een woning te kopen, dit wordt mijn eerste koopwoning.
Vandaar ben ik langs geweest om een woning te bezichtigen (Open Huis), er waren redelijk best veel mensen aanwezig.

De huis in een goede conditie, je hoeft niks te vernieuwen/vervangen. Enige nadeel: enkel glas en geen CV verwarming.

Wat is een normaal bod? Het gaat om een portiekwoning (appartement, top etage, zonder lift). 10% onder de prijs, of 5%? Wat is redelijk.
pi_74761569
Bieden dat wat jij het huis waard vind, afhankelijk van hoe lang het al te koop staat en dat soort dingen. Of je moet het heel erg graag willen, dan bied je de vraagprijs.
pi_74761696
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:03 schreef Dennis101 het volgende:
Bieden dat wat jij het huis waard vind, afhankelijk van hoe lang het al te koop staat en dat soort dingen. Of je moet het heel erg graag willen, dan bied je de vraagprijs.
Het staat pas te koop: 2 weken.
Ik wil het huis heel graag hebben, maar om nou direct de vraagprijs te bieden?
  maandag 16 november 2009 @ 21:19:26 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_74762217
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:06 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het staat pas te koop: 2 weken.
Ik wil het huis heel graag hebben, maar om nou direct de vraagprijs te bieden?
Met enkel glas en zonder CV?

Ik had maar minimaal 15-20% lager geboden, om de kosten van het vervangen van de kozijnen met glas te bekostigen..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_74762390
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:19 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik had maar minimaal 15-20% lager geboden, om de kosten van het vervangen van de kozijnen met glas te bekostigen..
Hoe kan je dat nou zeggen, weet je de vraagprijs ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 16 november 2009 @ 21:48:07 #6
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_74763506
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:01 schreef xaban06 het volgende:
Vandaar ben ik langs geweest om een woning te bezichtigen (Open Huis), er waren redelijk best veel mensen aanwezig.

De huis in een goede conditie, je hoeft niks te vernieuwen/vervangen. Enige nadeel: enkel glas en geen CV verwarming.

Wat is een normaal bod? Het gaat om een portiekwoning (appartement, top etage, zonder lift). 10% onder de prijs, of 5%? Wat is redelijk.
gebaseerd op jouw gedetailleerde beschrijving kan de waarde wel schatten op 112000 en 114000.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
pi_74769209
je weet toch wel wat een makelaar is? misschien handig om er een in te schakelen. is een stuk beter dan hier een topic openen en verwachten dat je een antwoord krijgt waar je wat mee kan.
pi_74770771
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:55 schreef Skiet het volgende:
je weet toch wel wat een makelaar is? misschien handig om er een in te schakelen. is een stuk beter dan hier een topic openen en verwachten dat je een antwoord krijgt waar je wat mee kan.
Zullen we ook direct Digital Corner maar sluiten? Je weet tenminste wat een PC-Boer is. Kunnen zij je antwoord geven hoe je je muis probleem oplost.
pi_74772383
Vergelijk de prijs met vergelijkbare woningen in de omgeving, prijs hangt ook af van in welke regio het is.

Laat je in elk geval voor je een bod doet ook goed informeren wat voor hypotheek je kunt nemen bij je inkomen; zodat je niet nadat de evt. koop is gesloten alles nog moet ontdekken op dat gebied.
pi_74773089
Is de verkoper een particulier of een woningbouwvereniging (gelet op jouw omschrijving zou het zomaar een huurhuis kunnen zijn wat in de verkoop gaat). In het laatste geval is de onderhandelingsruimte vaak vrij beperkt. Bij het Kadaster kun je voor 'n paar euro 'n overzicht opvragen van alle koopsommen in dat postcodegebied, dan kun je in ieder geval vergelijken waar andere huizen in de buurt recent voor verkocht zijn (houdt er daarbij wel rekening mee dat transacties van de laatrste paar maanden er waarschijnlijk nog niet instaan, en de gemiddelde prijzen zijn in die paar maanden nog 'n paar % gezakt)
pi_74774228
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 01:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zullen we ook direct Digital Corner maar sluiten? Je weet tenminste wat een PC-Boer is. Kunnen zij je antwoord geven hoe je je muis probleem oplost.
Nee je hebt gelijk hoor, maar iets meer rand info zou wenselijk zijn natuurlijk.
Overige prijzen in de buurt van dezelfde huizen, kadaster uitdraai e.d.

Afijn, als je huis graag wil hebben moet je ervoor gaan.
Zoek alles uit en ga onderhandelen !
Zo heb ik het ook gedaan, uiteindelijk toch 12.000 van de vraagprijs van 239.500 af kunnen halen.
Zonder makelaar.

Ik heb mijn topic van destijds even opgezocht, kijk hier even in voor tips :

Wat voor bedrag bieden op koophuis.

Succes.
  dinsdag 17 november 2009 @ 09:56:18 #12
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_74774358
Even kort vraagje vooraf;

Heb je al wat gesprekken gehad met hypotheekadviseurs om te weten wat je maximaal kan lenen en in welke vorm je dit wilt doen? Erg belangrijk voor je gaat bieden. Niets vervelender dat iemand gaat bieden, terwijl hij het geld helemaal niet kan krijgen.

Daarnaast kan je via kadaster.nl de postcode invullen en kijken voor welke prijs de huizen rondom zijn verkocht om een kleine indicatie te krijgen van wat het huis ongeveer op zou moeten brengen. Bedenk daarbij ook de kosten die je gaat krijgen voor alle ramen te vervangen en een CV te installeren. Maar dan heb ik ook zo'n vermoeden dat de isolatie van de gehele woning aangepakt moet worden (vloer, dak, muren).
pi_74774410
Je moet zorgen dat je zo weinig mogelijk betaald voor het huis, maar nooit meer dan het waard is en jij het waard vind.
pi_74775728
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 09:58 schreef Artbij2 het volgende:
Je moet zorgen dat je zo weinig mogelijk betaald voor het huis, maar nooit meer dan het waard is en jij het waard vind.

oh ik dacht dat je zo veel mogelijk moest betalen en boven de echte waarde moest gaan zitten. het liefste zoveel bieden dat je het zelf niet eens meer waard vindt.
pi_74775786
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 01:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

de aankoop van een huis en advies daarover en het oplossen van een muis probleem met elkaar vergelijken....
pi_74777771
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 10:58 schreef Skiet het volgende:

[..]

de aankoop van een huis en advies daarover en het oplossen van een muis probleem met elkaar vergelijken....
Allebei een probleem, en hij vraag advies, simpel toch ?
En als je daar niet op wil reageren, moet je dat vooral niet doen.

Zo werkt Fok!
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:11:52 #17
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74777855
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:19 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

In een appartement wordt dat door de VVE geregeld en mag ja dat niet op eigen houtje doen.
Hiervoor wordt saldo opgebouwd, doorgaans middels een reservering vanuit de serviceskosten.

Verder, voor jezelf afwegen hoe graag je het wilt en hoe je kansen liggen ten opzichte van evt andere geinteresseerden.
Ik ben een eckte rapnegert
pi_74778044
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:11 schreef Gummibeer79 het volgende:

[..]

In een appartement wordt dat door de VVE geregeld en mag ja dat niet op eigen houtje doen.
Hiervoor wordt saldo opgebouwd, doorgaans middels een reservering vanuit de serviceskosten.

Verder, voor jezelf afwegen hoe graag je het wilt en hoe je kansen liggen ten opzichte van evt andere geinteresseerden.
Ketel niet hoor, moet je zelf regelen.
pi_74778990
Bedankt voor alle tips!

Om even op alle vragen een antwoord te geven:
De vorige eigenaren gaan er uit omdat de vrouw zwanger is van een tweede en daar geen ruimte voor is.
Woning is ongeveer 85m², voorheen 3 slaapkamers, nu 2. Ze hebben het in 2007 verbouwd, dus ook nieuwe leidingen etc.
Ze vragen er nu 150.000 voor, ik wil beginnen met 138.000, maar is dat redelijk?
Het huis heeft een plat dak, welke in 2000 is gerenoveerd.
pi_74779145
Via de kadaster ben ik er achtergekomen dat zij het huis in 2007 hebben gekocht voor 73% van de huidige vraagprijs, maar ze hebben ook aardig wat verbouwd, dus wat is nu redelijk om te bieden?
pi_74779319
Of het redelijk is hoor je vanzelf wel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_74779360
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:00 schreef xaban06 het volgende:
Via de kadaster ben ik er achtergekomen dat zij het huis in 2007 hebben gekocht voor 73% van de huidige vraagprijs, maar ze hebben ook aardig wat verbouwd, dus wat is nu redelijk om te bieden?

Gast neem een aankoopmakelaar als je zelf geen idee hebt wat te bieden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 17 november 2009 @ 13:13:58 #23
11102 knep
Mountainfreak
pi_74779570
Mijn 1e bod op een huis (beste 2-onder-1-kapper in het dorp) lag zo'n 14% onder vraagprijs.
Uiteindelijk heb ik er zo'n 8,5% vanaf gekregen .
pi_74781811
Je post zeker liever geen Funda link ?
Het is echt moeilijk om dat hiervandaan te beoordelen.
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:11:19 #25
11102 knep
Mountainfreak
pi_74783121
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef junkiexp het volgende:
Je post zeker liever geen Funda link ?
Het is echt moeilijk om dat hiervandaan te beoordelen.
Liever niet nee, zeker gezien het feit dat mijn papieren nog langs de bank moeten en ik het koopcontract nog niet getekend heb .
pi_74783202
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:11 schreef knep het volgende:

[..]

Liever niet nee, zeker gezien het feit dat mijn papieren nog langs de bank moeten en ik het koopcontract nog niet getekend heb .
Huh
pi_74783265
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:55 schreef Skiet het volgende:
Denk eens goed na wat een makelaar wil? Dat jij dat huis koopt. En waarschijnlijk is zijn beloning ook nog eens dusdanig dat hij jou graag zo veel mogelijk ziet betalen. In den beginne wil iedereen geld verdienen denk daar a.u.b. altijd aan!
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:24:32 #28
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74783507
quote:
En waarschijnlijk is zijn beloning ook nog eens dusdanig dat hij jou graag zo veel mogelijk ziet betalen
*zucht*

En daarom spreek je dus altijd af dat de aankoopmakelaar een percentage krijgt van het geld dat hij van de vraagprijs af weet te krijgen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74783636
Dat is nog beter inderdaad.. Als hij daar erg graag in mee gaat heb je direct antwoord op je vraag of de vraagprijs 'te hoog' is.
pi_74784627
junkiexp: Check je PM eens.
Misschien is het toch handig om een aankoopmakelaar te regelen
pi_74785771
Als het een appartement is zul je mogelijk ook met maandelijkse lasten te maken krijgen (vereniging van eigenaren, servicekosten). Heb je daarop gelet?
pi_74788116
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 16:37 schreef dvr het volgende:
Als het een appartement is zul je mogelijk ook met maandelijkse lasten te maken krijgen (vereniging van eigenaren, servicekosten). Heb je daarop gelet?
Onder de 50 euro per maand
pi_74789154
Bied imho 133K, dan krijg je als het goed is een tegenbod waarop je uiteindelijk tussen de 138-145K terecht komt,
lees je bijvoorbeed eventjes hier in

http://www.eerste-koophuis.nl/bod-op-een-huis
pi_74789549
Vraagprijs is altijd hoger dan het bedrag dat mensen echt voor dr huis willen hebben. Daarbij heb je nu als koper de macht. Met andere woorden: gewoon een bod doen dat lager ligt dan de vraagprijs maar nog wel realistisch is.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_74789735
Als het in 2007 109.500 waard was (73% van die vraagprijs van 150K) mogen ze het wel heel erg knap verbouwd hebben als het nu 150.000 waard moet zijn - de meeste woningen zijn sindsdien alleen maar in waarde gedaald. Omdat er geen CV en dubbelglas in zit lijkt het me sterk dat ze de boel erg opgeknapt hebben. Ik weet niet waarom het destijds zo goedkoop was of nu zo duur (in verhouding tot toen) maar het klinkt me een beetje raar in de oren. Uitgaande van die prijs van twee jaar geleden zou je zeggen dat het nu hooguit 120 waard is als er bijvoorbeeld een nieuwe keuken en badkamer inzit.
pi_74789849
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
  Manager PR/Moderator dinsdag 17 november 2009 @ 19:04:18 #37
269689 crew  Viv
pi_74789909
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:00 schreef xaban06 het volgende:
In hoeverre is hun verbouwing waardeverhogend geweest, als het nu nog steeds ontbreekt aan dubbel glas en centrale verwarming? Ik zou een offerte laten maken om deze zaken alsnog te regelen (anders betaal je de hoofdprijs voor energie), en minstens dat bedrag onder de vraagprijs gaan zitten.
pi_74793715
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:59 schreef xaban06 het volgende:
Gelezen, maar de link naar funda gaat over een heel andere bedrag ?
Iets rond de 130 k.
Hierboven zeg je dat de vraagpijs 150 k is ?
pi_74813000
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:16 schreef Held_op_Sokken het volgende:

[..]

Denk eens goed na wat een makelaar wil? Dat jij dat huis koopt. En waarschijnlijk is zijn beloning ook nog eens dusdanig dat hij jou graag zo veel mogelijk ziet betalen. In den beginne wil iedereen geld verdienen denk daar a.u.b. altijd aan!

Oh ik dacht dat het liefdadigheidswerk was. Maar je weet duidelijk niet hoe een makelaar werkt.
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:28 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Dat is nog beter inderdaad.. Als hij daar erg graag in mee gaat heb je direct antwoord op je vraag of de vraagprijs 'te hoog' is.
Een makelaar werkt vrijwel altijd met het courtage principe.

Voor de TS lees dit eens. Lijkt me echt nuttig en echt waar, schakel een makelaar in.

Informatie bij het inschakelen van een makelaar
Makelaars verdienen hun brood met het kopen en verkopen van huizen. Wanneer u een huis wilt verkopen of kopen, kunt u bij de makelaar terecht. De makelaar is bekend met de huizenmarkt, en is een goede onderhandelaar.

Wel of geen makelaar?
In ruil voor zijn deskundigheid brengt de makelaar een vergoeding in rekening. Daarom bent u in sommige gevallen beter af wanneer u geen gebruik maakt van de diensten van de makelaar. Wanneer u zelf over voldoende kennis en vaardigheden beschikt kunt u overwegen geen makelaar in te schakelen.

De makelaar kan u helpen bij het zoeken naar een leuke woning. Verder weet de makelaar de juiste prijs voor een woning, en kan de makelaar helpen met het maken van een verkoop- of koopplan. Bij onderhandelingen over de koop- of verkoopprijs kunt u veel baat hebben bij de onderhandelingservaring van de makelaar. Tot slot begeleidt de makelaar u bij het maken van afspraken en de bezichtiging van de woning.

Voor elk van de taken van de makelaar kunt u een afweging maken of u dit zelf kunt en wilt doen. Om zelf de juiste prijs voor een huis te bepalen, dient u zich uitgebreid te verdiepen in de woningmarkt. Bij het onderhandelen kunt u erop rekenen dat u tegenover een ervaren makelaar komt te staan, u moet dan precies weten wat uw onderhandelingsruimte is. Bij zelfstandige bezichtiging van de woning dient u te weten waar u op moet letten. Tot slot gaat het bij koop of verkoop van een huis om veel geld, u steekt zich waarschijnlijk voor een lange tijd in de schulden. Wanneer u zonder een makelaar een woning koopt of verkoopt, dient u precies te weten waar u mee bezig bent.

Dankzij het internet is het zoeken naar een fijne woning een stuk eenvoudiger geworden. Zo kunt u bijvoorbeeld op de site van de NVM: www.funda.nl en de VBO: www.vbo.nl terecht voor een groot deel van het woningaanbod in Nederland. Belangrijk voor de vraag of u in deze fase van het kooproces al een makelaar inschakelt, is dat het aanbod pas na een dag (soms zelfs meerdere dagen) op de site terecht komt. Tot die tijd krijgen mensen die werken met een NVM of VBO makelaar voorrang. De makelaar heeft in dit geval een voorsprong op zelfstandige kopers. Ook kan het van belang zijn of u op de populaire website funda wilt komen te staan met uw woning.

Voor de verschillende stappen in het koop- of verkoopproces kunt u vaak een makelaar inschakelen, zonder dat u meteen alles overdraagt. Zo kunt u de makelaar vragen een woning te taxeren. Vaak zijn makelaars uitstekend op de hoogte van de recente prijsontwikkelingen in uw omgeving. Daarnaast weet de makelaar waar hij op moet letten om de waarde van een huis te bepalen.

Bij het onderhandelingsproces kunt u ook gebruik maken van de diensten van een makelaar. Op deze manier spaart u de kosten van het voortraject van zoeken en bezichtigen uit. Wel hebt u tijdens de onderhandelingen de hulp van een ervaren onderhandelaar, die weet waarop te letten.

Welke makelaar?
Kiest u ervoor gebruik te maken van een makelaar, dan komt u voor de keuze welke makelaar u gaat gebruiken. Bij de keuze voor een makelaar verdient het aanbeveling te controleren of de makelaar is aangesloten bij of gecertificeerd door één van de drie brancheverenigingen (NVM ,LMV en VBO).

Voor 2001 beschermde de wet de titel makelaar. Tegenwoordig mag iedereen zich makelaar noemen. Om de klant te garanderen dat een makelaar goed opgeleid is, werken de drie brancheverenigingen met een certificaat. Bovendien vereist het certificaat regelmatige bijscholing.

Het voordeel van een makelaar die aangesloten is bij een van de drie makelaars verenigingen is dat ze gebonden zijn aan bepaalde kwaliteitseissen en dat er een goede klachten en geschillen afhandeling is. Zo zijn alle NVM, LMV, en VBO makelaars standaard aangesloten bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC).

Franchise samenwerkingsverbanden
De laatste paar jaar besluiten steeds meer makelaars samen te gaan werken. Een belangrijk voorbeeld van zo’n samenwerkingsverband is de ERA (electronic realty associates). Bij de ERA aangesloten makelaars benaderen de markt actief, en proberen de klant van goede informatie te voorzien. De ERA eist van Nederlandse makelaars lidmaatschap van de NVM. Dit garandeert de deskundigheid en integriteit van de makelaar.

Ook de Garantiemakelaar is een voorbeeld van een samenwerkingsverband van makelaars. Een Garantiemakelaar biedt een onafhankelijke bouwkundige keuring bij zowel koop als verkoop van uw woning. Op basis van deze keuring kan de garantie makelaar u goedkoop of zelf gratis een garantieverzekering aanbieden. Daarnaast hebben ook Garantiemakelaars afspraken gemaakt wat betreft informatievoorziening naar de klant.

De genoemde samenwerkingsverbanden vragen NVM lidmaatschap van de leden. Voordat u met een makelaar in zee gaat, is het aan te raden te informeren naar lidmaatschap of certificering door één van de drie brancheorganisaties. Er zijn ook andere franchise formules in de makelaardij. Kijk op onze Franchise pagina voor meer informatie over de franchise ketens die bestaan in de makelaardij.

Garantieregelingen
Stel, u hebt een huis gekocht en na een half jaar blijkt de woning verborgen gebreken te hebben. Voor dit soort gevallen biedt de makelaar een garantieregeling. Met een garantieregeling bent u verzekerd tegen ernstige gebreken, die bij de keuring van de woning niet bekend zijn.

De bouwkundige keuring zorgt ervoor dat u een goed idee krijgt van de bouwkundige staat van een woning. Dit is voordelig wanneer u over de prijs wilt gaan onderhandelen of alvast een inschatting wilt van de kosten van onderhoud. Daarnaast gebruikt een verzekeraar de keuring om inzicht te krijgen in het risico van verborgen gebreken.

Alle onderdelen die bij de keuring als solide worden aangemerkt vallen onder de garantieregeling. De bouwkundige keuring is niet helemaal waterdicht. Daarom is het mogelijk dat er toch gebreken boven water komen. In overleg met uw makelaar kunt u kiezen welke onderdelen u onder een garantieregeling wilt laten vallen.

Waar op letten bij onderhandelingen over courtage?
Wanneer u de makelaar een aankoop- of verkoopopdracht geeft, mag de makelaar courtage in rekening brengen. De courtage wordt vaak berekend als een percentage van de koopsom. Omdat de makelaar vrij is in het bepalen van de hoogte van courtage, is het verstandig verschillende makelaars te vergelijken. Wanneer u uw huis wilt verkopen, speelt natuurlijk ook de verkoopprijs die de makelaar kan krijgen mee. Ook andere factoren (zoals de verkoop- of koopstrategie) spelen mee in de keuze voor een makelaar.

Voordat u besluit in zee te gaan met een makelaar, kunt u eerst informatie inwinnen. Zo kunt u gratis informatie krijgen over het aanbod van een makelaar. Ook kunt u in overleg met een verkopende makelaar alvast woningen bezichtigen. Pas wanneer u uitdrukkelijk opdracht geeft te kopen of te verkopen, mag de makelaar courtage in rekening brengen. Deze opdracht wordt vaak schriftelijk bevestigd. Ook kunt u een mondelinge opdracht geven, maar dan dient de makelaar via getuigen aan te tonen dat de afspraak daadwerkelijk gemaakt is.

Welke regels gelden er voor courtage?
De makelaar mag alleen courtage in rekening brengen, wanneer u daadwerkelijk een huis koopt of verkoopt. Wanneer u de opdracht annuleert kan de makelaar wel gemaakte kosten in rekening brengen. Wanneer u hier vooraf afspraken over maakt, komt u niet voor verassingen te staan.

Ook wanneer u zonder de hulp van een makelaar een woning vindt gedurende een aankoopopdracht, mag de makelaar courtage in rekening brengen. Bovendien kan de makelaar courtage in rekening brengen tot drie maanden na het stopzetten van een opdracht. Wanneer u de opdracht stopzet, dient u aan te tonen dat u zonder de hulp van de makelaar een woning hebt gevonden. Kunt u niet aantonen dat u de woning zelfstandig vond, dan mag de makelaar courtage in rekening brengen. Ook na de drie maanden kan de makelaar courtage vragen, wanneer u een woning koopt die tijdens de opdracht door de makelaar aangeboden is.

Om misverstanden tussen u een de makelaar te voorkomen kunt u de makelaar vragen alle afspraken schriftelijk vast te leggen. Ook kunt u zich uitgebreid informeren over de voorwaarden van de makelaar en de brancheorganisatie waar de makelaar lid van is.

Bij welke instanties kunt u terecht?

NVM
De NVM is met ruim 3600 aangesloten makelaars en vastgoeddeskundigen de grootste en meest invloedrijke brancheorganisatie op het gebied van vastgoed. De leden van de NVM zijn gespecialiseerd in wonen, bedrijfs- en agrarisch onroerend goed en in vastgoedmanagement.

Via de raad van toezicht van de NVM kunt u een geschil met een NVM makelaar oplossen. Bij de adviescommissie voorwaarden en tarieven van de NVM kunt u terecht voor onterecht in rekening gebrachte courtage. Een NVM lid is gebonden aan de regels en voorwaarden van de NVM.

Voor meer informatie over de NVM klik hier.

LMV
De Landelijke Makelaars Vereniging is een vereniging waarin circa 500 registermakelaars zijn georganiseerd. Het doel van de LMV is het behartigen van de belangen van de aangesloten makelaars en hun cliënten. De activiteiten zijn gericht op het verhogen van de kwaliteit van de makelaardij in onroerende zaken.

Wanneer u problemen heeft met een LMV makelaar kunt u terecht bij de geschillencommissie van de LMV. Deze geschillencommissie kan leden van de LMV een straf opleggen, wanneer u verkeerd behandelt bent.

Voor meer informatie over de LMV klik hier .

VBO-makelaars
De snelst groeiende en meest actieve brancheorganisatie voor makelaars in onroerend goed. De ruim 800 aangesloten makelaars stellen de consument centraal en staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid.

De VBO Makelaars zijn vakbekwaam en worden permanent getoetst om hun vakkennis bij te houden. Om de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen is de VBO Makelaar gehouden aan de gedragscode. Op het handelen wordt toegezien door een onafhankelijk tuchtcollege.

Voor meer informatie over de VBO klik hier.
pi_74813330
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:01 schreef xaban06 het volgende:

Hoeveel kun je lenen bij de bank? Kun je de vraagprijs en k.k. makkelijk lenen, of heb je dan een tophypotheek?
Ook handig om te informeren bij de VVE (als die er is) of er een lasten verzwaring aankomt i.v.m. groot onderhoud aan het complex. niet dat je voor verassingen komt te staan.
Hey amigos . . .Adelante amigos . . .Vamos vamos mi amor, Me gusta mucho tu sabor, No no no no tu corazón, Mucho mucho tu limón, Dame de tu fruta
Vamos mi amor . . .Te quiero puta! Te quiero puta! Ay que rico
pi_74814624
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:59 schreef dvr het volgende:
Als het in 2007 109.500 waard was (73% van die vraagprijs van 150K) mogen ze het wel heel erg knap verbouwd hebben als het nu 150.000 waard moet zijn - de meeste woningen zijn sindsdien alleen maar in waarde gedaald. Omdat er geen CV en dubbelglas in zit lijkt het me sterk dat ze de boel erg opgeknapt hebben. Ik weet niet waarom het destijds zo goedkoop was of nu zo duur (in verhouding tot toen) maar het klinkt me een beetje raar in de oren. Uitgaande van die prijs van twee jaar geleden zou je zeggen dat het nu hooguit 120 waard is als er bijvoorbeeld een nieuwe keuken en badkamer inzit.
Dat dus, ff 40k erop.

Mijn bek viel iig open.....
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_74818080
Geen CV en enkel glas. Dat zijn wel hele grote minpunten.
Zou je niet naar een andere woning gaan kijken?

Zou beginnen met 120.000 euro.
pi_74818792
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:41 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat dus, ff 40k erop.

Mijn bek viel iig open.....
Appartementen (die aan de onderkant van de markt) zijn niet zo hard gezakt in de afgelopen 5 jaar. Maar ook zeker niet gestegen. Een appartement van mij is over de afgelopen 5 jaar gelijk gebleven. Niets aan verbouwd, alles was dan ook aanwezig.

Er moeten wel heel zwaar wegende (externe?) factoren zijn waarom zij menen dat deze woning zo vermeerderd zou zijn.

(Van 10 (koop van mij) tot 5 jaar (verkoop van mij) terug , toen ging het wel hard, van guldens naar bijna euro's)

Verbouwen is niet per definite waarde vermeerderend he!

Overigens kijkt TS teveel naar de verkoper. "Wat zouden zij redelijk vinden?"
Bedenk eerder wat JIJ redelijk vindt.

Open deur, ik weet het, maar als zij het te weinig vinden is het hun probleem, niet het jouwe.
pi_74820558
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:59 schreef xaban06 het volgende:
Klinkt alsof je verliefd bent geworden op een huis. Is een beetje riskant en erg duur.
De markt is een kopersmarkt wat betekent dat kopers de macht hebben.
Maar je moet die macht wel pakken.
Als jij niet naar andere huizen kijkt, staar je je blind op dit ene huis met enkel glas zonder CV.
Je maakt jezelf doodsbang omdat je denkt dat dit tochtige onverwarmde monument het énige huis in een straal van 50km is en dat het net zo makkelijk verkocht wordt als warme worst op een ijsbaan.

Als die mensen binnen 2 weken 95% van de vraagprijs krijgen aangeboden denken ze dat ze in de maling worden genomen door het programma met de verborgen camera.

Serieus. Ga op zoek naar een verwarmd huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')