Het gaat om de sociologische term, dat is een verschil met een ziektebeeld, dat is dat meer een psychologische benadering wellicht.quote:Op maandag 16 november 2009 20:21 schreef De_Hertog het volgende:
Inderdaad, noem het dan anders..
En ik vind nog steeds dat het kleptomanie is.
Bij wie moet ik daar toestemming om vragen? Ik vind er gewoon niks aan om AKQ te spelen als je nooit kunt controleren of mensen niet stiekem toch googlen. Maar goed, dat had ik al uitgelegd. Als je dit niet wilt spelen, dan houd je het bij de andere versie. Zo simpel is het leven.quote:Op maandag 16 november 2009 20:22 schreef ScottTracy het volgende:Had je toestemming om de OP te stelen?
Nope.quote:Op maandag 16 november 2009 20:24 schreef De_Hertog het volgende:
Je bedoelde toch niet steelzucht he?
Dan vind ik nog niet dat je het de 'Algemene kennis quiz' mag noemen. Noem het dan 'Wie het het snelst opzoekt krijgt de meeste punten quiz'quote:Op maandag 16 november 2009 20:24 schreef OeJ het volgende:
[..]
Bij wie moet ik daar toestemming om vragen? Ik vind er gewoon niks aan om AKQ te spelen als je nooit kunt controleren of mensen niet stiekem toch googlen. Maar goed, dat had ik al uitgelegd. Als je dit niet wilt spelen, dan houd je het bij de andere versie. Zo simpel is het leven.
Nope, helaas.quote:Op maandag 16 november 2009 20:27 schreef starla het volgende:
recalcitrantie?
Nope.quote:Op maandag 16 november 2009 20:29 schreef De_Hertog het volgende:
Individualiseringsproces?
Ik wacht nog even met kritiek hebben op de vraag en het antwoord tot ik hoor wat dan volgens jou het goede antwoord is.quote:Op maandag 16 november 2009 20:28 schreef OeJ het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het dus nog niet, zelfs met opzoeken. Het goede antwoord is nog niet gegeven.
Doe je best om het antwoord te vinden. Je hebt alle denkbare middelen tot je beschikking.quote:Op maandag 16 november 2009 20:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik wacht nog even met kritiek hebben op de vraag en het antwoord tot ik hoor wat dan volgens jou het goede antwoord is.
Ik reken dit goed ten behoeve van de vaart van de quiz. Mooier dan dit kun je het niet verwoorden.quote:Op maandag 16 november 2009 20:43 schreef Yankee het volgende:
verzet tegen de structuur ingebed binnen de egalitaristische ethos van de gemeenschap.
Nee.quote:Op maandag 16 november 2009 20:43 schreef Yankee het volgende:
verzet tegen de structuur ingebed binnen de egalitaristische ethos van de gemeenschap.
Ok, het laatste wat ik er over zeg ter verdediging, anders wordt het een beetje flauw bashen over en weer, en dat is de hele opzet niet, gewoon een leuk spel doen.quote:Op maandag 16 november 2009 20:46 schreef ScottTracy het volgende:
Algemene Opzoek Quiz (AOQ) vind ik een betere benaming
Komt deze vraag ook uit twee voor twaalf?quote:Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, het laatste wat ik er over zeg ter verdediging, anders wordt het een beetje flauw bashen over en weer, en dat is de hele opzet niet, gewoon een leuk spel doen.
Twee voor twaalf heet ook een KENNISquiz. (ondanks dat je dingen mag opzoeken).
Te lang, ik pleit voor KQ, waarin jezelf de de betekenis van K mag invullen.quote:Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef Tanjaa het volgende:
AGEWQ-quiz: Algemene google en wikipedia quiz
Niet uitzendinggemist gelovenquote:Twee voor twaalf (ook: 2voor12) is een quiz
Wat dat je van : Q ...quote:Op maandag 16 november 2009 20:50 schreef starla het volgende:
[..]
Te lang, ik pleit voor KQ, waarin jezelf de de betekenis van K mag invullen.
't Is geen bashen, want dit topic zou best succes kunnen gaan hebben. Maar met Kennis heeft het natuurlijk niet veel te maken, dat wilde ik alleen zeggen. De Twee voor Twaalf Quiz zou al een betere naam zijn dan.quote:Op maandag 16 november 2009 20:49 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, het laatste wat ik er over zeg ter verdediging, anders wordt het een beetje flauw bashen over en weer, en dat is de hele opzet niet, gewoon een leuk spel doen.
Twee voor twaalf heet ook een KENNISquiz. (ondanks dat je dingen mag opzoeken).
Nou, nee. Alles is wel op te zoeken, of je moet, net zoals bij deze vraag, echt alles fout gaan rekenen wat niet letterlijk is wat jij wilt horen. Zo'n beetje alle serieuze antwoorden die hierboven staan zijn eigenlijk goed, omdat sociologie vooral veel theorieën heeft en niet een unieke eenduidige benaming voor wat in dat voorbeeld genoemd wordt. Behalve kleptomanie dan, maar dat is inderdaad geen sociologische term, al gebruiken ze die ook binnen de sociologie vaak.quote:Op maandag 16 november 2009 20:52 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
't Is geen bashen, want dit topic zou best succes kunnen gaan hebben.
Met 'hint 2' heb ik een definitie gegeven van de term die ik zoek, dus dit kan nu niet leiden tot meer verwarring.quote:Op maandag 16 november 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou, nee. Alles is wel op te zoeken, of je moet, net zoals bij deze vraag, echt alles fout gaan rekenen wat niet letterlijk is wat jij wilt horen. Zo'n beetje alle serieuze antwoorden die hierboven staan zijn eigenlijk goed, omdat sociologie vooral veel theorieën heeft en niet een unieke eenduidige benaming voor wat in dat voorbeeld genoemd wordt. Behalve kleptomanie dan, maar dat is inderdaad geen sociologische term, al gebruiken ze die ook binnen de sociologie vaak.
Ja, maar het heeft natuurlijk weinig zin om pas in je hints je vraag voldoende te specificeren. In je vraag staat niets over 'een beetje gek doen', alleen over stelen voor de kick. Stelen voor de kick is de definitie van kleptomanie. Als je dan een sociologische term wilt, recalcitrant gedrag of delinquent gedrag zijn beide sociologische termen die vaak worden gebruikt voor 'dat soort gedrag'.quote:Op maandag 16 november 2009 21:05 schreef OeJ het volgende:
[..]
Met 'hint 2' heb ik een definitie gegeven van de term die ik zoek, dus dit kan nu niet leiden tot meer verwarring.
'Een keertje gek doen' sluit kleptomanie en 'recalcitrant doen' uit. Je hebt wel gelijk dat stelen recalcitrant gedrag kan zijn, maar niet in het voorbeeld van Mieke wat ik erbij gebruik.
Ok, daar heb je een punt, maar dat is dan bij deze goedgemaakt.quote:Op maandag 16 november 2009 21:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft natuurlijk weinig zin om pas in je hints je vraag voldoende te specificeren. In je vraag staat niets over 'een beetje gek doen', alleen over stelen voor de kick. Stelen voor de kick is de definitie van kleptomanie. Als je dan een sociologische term wilt, recalcitrant gedrag of delinquent gedrag zijn beide sociologische termen die vaak worden gebruikt voor 'dat soort gedrag'.
Het is 'een beetje' vreemd om geldige antwoorden fout te rekenen, daarna een hint te geven waarin je er iets anders bij betrekt en pas daarna te zeggen dat die foute antwoorden wel voldoen aan de vraag maar niet aan je later gegeven hint
Okee dan, nieuwe vraagquote:Op maandag 16 november 2009 21:12 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, daar heb je een punt, maar dat is dan bij deze goedgemaakt.
Ah, je vindt nog steeds dat de quiz bestaansrecht heeft? Ok: afwijkend gedrag?quote:Op maandag 16 november 2009 21:14 schreef OeJ het volgende:
Nu nog het goede antwoord...
Ik speel alleen als je er mee akkoord gaat dat de naam word veranderdquote:Op maandag 16 november 2009 21:16 schreef OeJ het volgende:
[..]
Er is een slowchattopic. Of speel het gewoon niet als je er geen zin in hebt.
Nope.quote:Op maandag 16 november 2009 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, je vindt nog steeds dat de quiz bestaansrecht heeft? Ok: afwijkend gedrag?
Afwijkend gedrag, als in afwijken van de norm, kun je prima uitleggen als 'even lekker gek doen'. Zowel afwijkend gedrag als deviant gedrag, dat vast ook fout is, ben ik al verschillende keren tegengekomen in verband met zowel criminaliteit als carnaval.quote:Op maandag 16 november 2009 21:18 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nope.
Zie hint 2 waarom dit niet juist is.
Je noemt allemaal andere benamingen voor hetzelfde.quote:Op maandag 16 november 2009 21:21 schreef De_Hertog het volgende:
Deviant gedrag?
Ah kijk, hint 3. Logisch dat de antwoorden hiervoor werden afgekeurd, omdat die alleen aan de vraag en hint 1 en 2 voldeden. Dus eerst stal ze voor de kick, toen was het even lekker gek doen, en nu is het even lekker gek doen omdat het tegen de regels is.quote:Op maandag 16 november 2009 21:23 schreef OeJ het volgende:
[..]
Je noemt allemaal andere benamingen voor hetzelfde.
Note: het belangrijkste in de term is nu juist dat het gaat om: iets doen, iets wat tegen de regels is omdat een samenleving aan zoveel regels gebonden is (!!), daarom is de term bedacht.
Goed lezen. In hint 2 stond hetzelfde. De vorige post was een herhaling van wat al in hint 2 stond.quote:Op maandag 16 november 2009 21:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah kijk, hint 3. Logisch dat de antwoorden hiervoor werden afgekeurd, omdat die alleen aan de vraag en hint 1 en 2 voldeden. Dus eerst stal ze voor de kick, toen was het even lekker gek doen, en nu is het even lekker gek doen omdat het tegen de regels is.
Ga je nog wel even toegeven dat mijn antwoorden wel aan de tot dan toe gestelde voorwaarden voldeden, net als vorige keer?
In hint 2 staat gek doen benadrukt. In hint 3 ligt de nadruk op 'juist die hoeveelheid regels'.quote:Op maandag 16 november 2009 21:31 schreef OeJ het volgende:
[..]
Goed lezen. In hint 2 stond hetzelfde. De vorige post was een herhaling van wat al in hint 2 stond.
Nee.quote:
En dat kunnen we niet hebben, natuurlijk.quote:Op maandag 16 november 2009 21:43 schreef OeJ het volgende:
[..]
Nee.
Ook hier geldt, dat dit antwoord wel correct is,
quote:Het kan af en toe gebeuren dat het topic even stil ligt omdat iemand het antwoord niet weet of omdat de vraagsteller even verhinderd is. Dit is niet erg. Om toch de vaart erin te houden mag iemand een nieuwe vraag stellen als de vraagsteller 20 minuten niets van zich heeft laten horen.
Geef dan eens het antwoord op de vraag. Ik heb al zo veel goede antwoorden gegeven dat het ook wel leuk zou zijn er eentje van jou te horen.quote:
Nee, het goede antwoord zat er nog niet tussen, en ik heb ook al uitgelegd waarom.quote:Op maandag 16 november 2009 22:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Geef dan eens het antwoord op de vraag. Ik heb al zo veel goede antwoorden gegeven dat het ook wel leuk zou zijn er eentje van jou te horen.
Ik zit al de hele tijd te wachten op een fatsoendelijke vraagquote:
quote:Op maandag 16 november 2009 22:12 schreef OeJ het volgende:
Maar ok, omdat dit een begin is van dit topic, en je zo goed je best doet, DE_Hertog, zal ik je op weg helpen...
Tik maar in op google:
Jan Marijnissen carnaval sociologie
Dan vind je direct het goede antwoord, en heb jij de eer een nieuwe vraag te bedenken (binnen 20 minuten uiteraard).
quote:Op maandag 16 november 2009 22:14 schreef De_Hertog het volgende:
Jason Mraz
Tanjaa, dit is met hulpmiddelen he, niet te veel moeite doen
Waar haal je dat vandaan? En, wat heeft dat hele 'voor de kick' er dan mee te maken?quote:Op maandag 16 november 2009 22:21 schreef OeJ het volgende:
Klopt! Het goede antwoord is: ventielzede.
Ook het stelen van een goedkoop armbandje - wat iemand makkelijk kan betalen - wordt vaak beschouwd als een 'ventielzede'. Dit gebeurt dan niet omdat iemand het niet kan betalen, maar gewoon, om even "wat lucht te krijgen", even iets te doen wat tegen de regels is van de maatschappij, zoals carnavallen, waarin we allemaal iets geks aantrekken, dingen doen die we normaal niet in ons hoofd halen, ff lucht krijgen in een maatschappij waarin alles is vastgelegd met 'wetjes' en 'regeltjes'.
quote:Op maandag 16 november 2009 22:23 schreef De_Hertog het volgende:
Eerste drie woord van het 5e hoofdstuk van Ben Hur graag
Serieuze vraag hoor. Het boek is public domain dus dit is gewoon op te zoekenquote:
DAPHNE'S PARK: Ben-Hur verliet het pakhuis met het bewustzijn,...quote:Op maandag 16 november 2009 22:23 schreef De_Hertog het volgende:
Eerste drie woorden van het 5e hoofdstuk van Ben Hur graag
Zie je, helemaal niet lastig.quote:Op maandag 16 november 2009 22:25 schreef Tanjaa het volgende:
THE vivacious Greek
Jij hebt nooit carnaval gevierd?quote:Op maandag 16 november 2009 22:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? En, wat heeft dat hele 'voor de kick' er dan mee te maken?
Otto van Neder-Lotharingenquote:Op maandag 16 november 2009 22:32 schreef Tanjaa het volgende:
Hoe heette otto, hertog van Lotharingen, met de achternaam?
Diequote:
Heeft The The een nieuwe cd?quote:Op maandag 16 november 2009 22:47 schreef De_Hertog het volgende:
Welke groep met een generieke naam heeft een cd uitgebracht met een al even generieke naam, daardoor lastig op te zoeken?
Ik zeg niet dat het recent is natuurlijkquote:
Dat is fout.quote:Op maandag 16 november 2009 22:54 schreef ScottTracy het volgende:
Moeilijk hooi steken als je gene riek hebt...
Nou, the the was wel een mooi voorbeeld. Een algemene titel die op veel dingen van toepassing zijn. Ik geloof dat nogal wat mensen vergelijkbare problemen hadden toen ze de film xxx wilden downloaden.quote:Op maandag 16 november 2009 22:56 schreef ScottTracy het volgende:
Sorry dat was om te verbergen dat ik generiek niet snap in deze context
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |