Op Asics.nl vind je best goede schema's!quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Vanmiddag ook maar weer aan de slag. Ik ben nog steeds op zoek naar een leuk schema om naar de 10K toe te werken. Nou ja, nog steeds, af en toe eens 30 seconden "zoeken"
Dus vanmiddag maar ff 30 minuten lopen. Heb ik i.i.g. dát gedaan.
WAarom niet gewoon serie 2 van Evy? Die gaat van 5k naar 10k.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Vanmiddag ook maar weer aan de slag. Ik ben nog steeds op zoek naar een leuk schema om naar de 10K toe te werken. Nou ja, nog steeds, af en toe eens 30 seconden "zoeken"
Dus vanmiddag maar ff 30 minuten lopen. Heb ik i.i.g. dát gedaan.
Ik zal er naar kijkenquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:33 schreef Twizu het volgende:
Op Asics.nl vind je best goede schema's!
Als je moeite hebt met jezelf ertoe dwingen om te gaan lopen, kan je een beloning in gaan voeren.quote:Weet iemand overigens waar je discipline kan kopen?
Die zit ik net te bekijken en die lijkt me prima. Groot kans dat die het wordt, al kijk ik ook nog ff op asics.nlquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:40 schreef caspervc het volgende:
WAarom niet gewoon serie 2 van Evy? Die gaat van 5k naar 10k.
Netjes floor! Was een leuk rondje zag ik!quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:17 schreef Duizendpootje het volgende:
Zo ik heb weer gelopen hoor!
Was lekker om even te doen, en met een vriendin lopen is toch leuker dan met Evy
We hebben 5x2min gedaan, was heerlijk!
quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:02 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
Ging best lekker!
Voor het eerst twee drinkflesjes meegenomen, erg relaxed, dat ga ik vaker doen!
Wat je zou kunnen proberen, is i.p.v. 1 minuut wandelen, 2 minuten gaan wandelen tussendoor. Nee, dat is niet ergquote:Op woensdag 9 december 2009 11:40 schreef Smart_ass het volgende:
Nou die 4 x 8 minuten is 'm niet geworden. Vind het verschil met les 19 ook erg groot. Vooral dat ik na de eerste 8 minuten maar 1 minuut mocht wandelen.
Ik heb de eerste 2 keer 8 minuten volgehouden, bij de 3e keer ben ik op de helft gestopt. Het ging echt niet. Vrijdag nog maar een keer proberen dan.
ik vind de sprong ook nogal groot eigenlijk. Je blijft een hele tijd hangen op 3x3 voor je gevoel, dan bouw je weer wat verder op en ineens is het 4x8? Ik ga morgen les 19 doen, 5-6-7-8 geloof ik en dat vond ik ook al zo een verschil met de vorige lessen, les 20 is nog een groter verschil.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:40 schreef Smart_ass het volgende:
Nou die 4 x 8 minuten is 'm niet geworden. Vind het verschil met les 19 ook erg groot. Vooral dat ik na de eerste 8 minuten maar 1 minuut mocht wandelen.
Ik heb de eerste 2 keer 8 minuten volgehouden, bij de 3e keer ben ik op de helft gestopt. Het ging echt niet. Vrijdag nog maar een keer proberen dan.
De verschillen worden groter naarmate je meer lessen doet, en dat hoeft geen probleem te zijn.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:13 schreef DarkElf het volgende:
ik vind de sprong ook nogal groot eigenlijk. Je blijft een hele tijd hangen op 3x3 voor je gevoel, dan bouw je weer wat verder op en ineens is het 4x8? Ik ga morgen les 19 doen, 5-6-7-8 geloof ik en dat vond ik ook al zo een verschil met de vorige lessen, les 20 is nog een groter verschil.
Muts is een goede.. Wat is een geschikte muts voor bij het hardlopen?quote:Op woensdag 9 december 2009 09:13 schreef DarkElf het volgende:
ze verwachten vrieskou en eventueel sneeuw binnekort, ga toch maar een muts en handschoenen halen vandaag voor de zekerheid
Ja, dat is misschien ook wel een idee. Na de 2e keer 8 minuten mocht je wel 2 minuten lopen, maar ik geloof echt niet dat dat 2 minuten was.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen proberen, is i.p.v. 1 minuut wandelen, 2 minuten gaan wandelen tussendoor. Nee, dat is niet ergNiemand zal je erop aanspreken.
En als dat lukt, dan proberen met 1 minuut wandelpauze.
Just do it
Ja precies. Les 19 is 5 1 6 2 7 2 8, en dan les 20 ineens 8 1 8 2 8 2? 8. Scheelt echt heel veel. Ik had het denk ik fijner gevonden als het 5 lessen meer waren geweest, en dan wat meer verspreid.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:13 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik vind de sprong ook nogal groot eigenlijk. Je blijft een hele tijd hangen op 3x3 voor je gevoel, dan bouw je weer wat verder op en ineens is het 4x8? Ik ga morgen les 19 doen, 5-6-7-8 geloof ik en dat vond ik ook al zo een verschil met de vorige lessen, les 20 is nog een groter verschil.
Preciesquote:Op woensdag 9 december 2009 16:45 schreef Smart_ass het volgende:
Ja, dat is misschien ook wel een idee. Na de 2e keer 8 minuten mocht je wel 2 minuten lopen, maar ik geloof echt niet dat dat 2 minuten was.Ik wil het nu ook wel echt gaan halen, heb het niet voor niets zo lang volgehouden natuurlijk.
Wat let je om zelf één of twee lessen extra ertussen te stoppen?quote:Ja precies. Les 19 is 5 1 6 2 7 2 8, en dan les 20 ineens 8 1 8 2 8 2? 8. Scheelt echt heel veel. Ik had het denk ik fijner gevonden als het 5 lessen meer waren geweest, en dan wat meer verspreid.
Ik vind dat dan teveel gepruts.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies
You can do it
[..]
Wat let je om zelf één of twee lessen extra ertussen te stoppen?
6 1 6 2 7 2 8
7 1 7 2 7 2 8
bijvoorbeeld?
Mooi gedaan.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:50 schreef caspervc het volgende:
Yahoo! Net les 1 van Serie 2 gedaan.
29,5 minuut achter elkaar lopen. En het ging goed! En het ging lekker! En het ging vlot!
5,15 km in 29,5 minuut dus. Heerlijk zeg, om zo te kunnen zonder te hoeven stoppen. Ik denk dat een kwartier meer ook nog wel had gekund, en ik had het dus echt helemaaaal niet koud! 8 graden buiten, en echt heerlijk!
Geen pijntjes onderweg, geen rare pezen of spieren met last, nee gewoon helemaal niets vandaag! Heerlijk![]()
Ik had ook wel de zogenaamde "flow" te pakken. Ik rende gewoon. en 10,5 km/u is voor mij best vlotjes moet ik zeggen. Morgen een dagje rust, en dan les 2
Uiteraardquote:Op woensdag 9 december 2009 17:50 schreef Smart_ass het volgende:
Nja als het niet lukt dan doe ik bepaalde lessen gewoon 2 keer. Kan ook.
goed bezig broer!quote:Op woensdag 9 december 2009 17:50 schreef caspervc het volgende:
29,5 minuut achter elkaar lopen. En het ging goed! En het ging lekker! En het ging vlot!
5,15 km in 29,5 minuut dus. Heerlijk zeg, om zo te kunnen zonder te hoeven stoppen. Ik denk dat een kwartier meer ook nog wel had gekund, en ik had het dus echt helemaaaal niet koud! 8 graden buiten, en echt heerlijk!
Geen pijntjes onderweg, geen rare pezen of spieren met last, nee gewoon helemaal niets vandaag! Heerlijk![]()
Ik had ook wel de zogenaamde "flow" te pakken. Ik rende gewoon. en 10,5 km/u is voor mij best vlotjes moet ik zeggen. Morgen een dagje rust, en dan les 2
Netjes gelopen! Zal binnenkort ook eens kijken hoe lang ik doe over een 5 kilometer.. Zou moeten kunnen in 25 minuten toch?quote:Op woensdag 9 december 2009 17:50 schreef caspervc het volgende:
Meh, wel minder erg, alleen a) is de geluidskwaliteit (96kbit) redelijk slecht, b) kwam ik halverwege toch weer wat frans geblalba tegen. Het bouwde wel redelijk op. In het begin leek het wel oude softrock / jazz, en daarna werd het wat meer trance achtig(e zooi)quote:Op woensdag 9 december 2009 18:46 schreef Skv het volgende:
[..]
Is serie 2 ook met diezelfde kutmuziek overigens?
Achillespees en kuitoefeningen doen. Ga bijvoorbeeld op een traptrede staan met 1/3 van je voet, en druk je om hoog (op je tenen staan). Daarna laat je je zakken tot je enkels onder het niveau van de trede zijn (kuit en achillespees gerekt) en druk je voorzichtig weer op op je tenen.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:49 schreef TiMPiN het volgende:
JoehoeIk zit nu aan het einde van week 6(les 18 gehad geloof ik). Gaat prima tot nu toe. Mijn probleem is vooral de overbelasting geweest waardoor ik altijd geblesseerd raakte, met de conditie zit het wel goed(sport al jaren). Ik heb toch geen haast maar zie er toch wel naar uit dat ik gewoon die 5 km een x kan lopen zonder dat ik 't gevoel heb dat mijn kuiten ontploffen
Ik ben ook van plan om na serie 1, serie 2 te volgen.
Klb modus: die muziek is verdomd irritant
Ik heb ook echt psychisch problemen ermee, paar lesjes eerder zelfs. Met o.a. beroep op technische problemen (batterij mp3 speler inderdaad al twee keer op 1/3 v/d les op, of de duvel ermee speelt) heb ik in de afgelopen twee weken nu al 3 keer les 16 gelopen (3x5) en 1 keer op horloge ongeveer hetzelfde gelopen.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:58 schreef DarkElf het volgende:
dat denk ik ook hoor, tis meer psychisch (bij mij dan)
Dan ben je al goed op weg, succes!quote:Op woensdag 9 december 2009 21:09 schreef TrailerTrash het volgende:
tvp
Ik ben ook begonnen, ben nu bij les 3
Probeer je gedachten te verzetten. Ik loop bv vaak langs de Amstel en/of door het Amstelpark in A'dam en daar is genoeg te zien om niet aan "hoe ver/lang moet ik nog" te denken.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:44 schreef drijfhout het volgende:
Ik ben teveel bezig met wat komen gaat en hoe lang of ver ik nog moet.
ergens ken ik dat wel maar ik merk als ik mijn route wat varieer en wat te zien heb (kerstbomen en zo bij mensen binnen nuquote:Op woensdag 9 december 2009 22:44 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik heb ook echt psychisch problemen ermee, paar lesjes eerder zelfs. Met o.a. beroep op technische problemen (batterij mp3 speler inderdaad al twee keer op 1/3 v/d les op, of de duvel ermee speelt) heb ik in de afgelopen twee weken nu al 3 keer les 16 gelopen (3x5) en 1 keer op horloge ongeveer hetzelfde gelopen.Ik zie erg op tegen de komende lessen toch wel. Ik ben teveel bezig met wat komen gaat en hoe lang of ver ik nog moet. Terwijl ik al twee keer eerder aan het eind van eerdere lessen kracht over had en gewoon doorliep tot het op was zeg maar, en beide keren ruim 10 minuten gelopen. Maar met voorbedachte rade zie ik er erg tegenop, de komende lessen, die ik aardig rap omhoog vind gaan.
Probeer op zachte ondergrond te lopen.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:20 schreef betty_sue het volgende:
Ik had het ook heel erg, het gevoel van 'hoe lang nog?'. Bij mij helpt gewoon strak vooruit kijken en niet nadenken. Het klinkt inderdaad simpel, maar je kan alle tips eens proberen en kijken wat werkt.
Zelf les 11 gelopen vandaag. Mn schenen worden steeds pijnlijker. Neem nu al 2 dagen rust en ik loop op goede schoenen. Ben bang dat als ik door blijf lopen ik straks echt een blessure heb. Bij Run2day had ik al te horen gekregen dat het kan dat het gewenning is, maar ben echt bang dat het straks blijvend is...
Vervelend zeg
My thoughts exactlyquote:Op donderdag 10 december 2009 22:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Probeer op zachte ondergrond te lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |