abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75607219
Bah wat is het koud buiten om te hardlopen. Brrr. En zo laat licht / vroeg donker.
pi_75607318
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:22 schreef Marurk het volgende:
Bah wat is het koud buiten om te hardlopen. Brrr.
Koop wat thermo-ondergoed. Kost vaak geen drol en het houdt je wel warm.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 14 december 2009 @ 11:30:03 #273
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_75607481
Ik heb afgelopen vrijdag les 16 weer gelopen, heerlijk, en nu had ik na afloop het gevoel dat ik de les direct nogmaals zou kunnen doen.

Gisteren les 17 gelopen, en het was zwoegen. En koud. Rotsport.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  maandag 14 december 2009 @ 13:16:20 #274
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_75610649
Vandaag gelopen. -1 was het buiten. Ik was wel benieuwd hoe het zou gaan.
2 lagen kleding aan, gewoon hardloopshirt en eentje met lange mouwen erover. Ging best goed moet ik zeggen. Was les 3 van Evy 2. Was wel interessant, dat was een les met warming-up en cooling-down. Hiertussen zat een stuk van ongeveer 25 minuten lopen met 4 versnellingen van 30 seconden.
Route wat vergroot, omdat de les wel 42 minuten duurt. Uiteindelijk 6,44 km gelopen. Ben er best blij mee.
Nu heb ik alleen wat last van mijn enkel. Ik weet niet waarom, ben er niet doorheen gegaan, geen rare dingen gedaan. Ik zal wel een dagje extra rust nemen. Was zowieso wel van plan deze lessen om de 3 dagen te lopen, en niet meer om de twee.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_75611144
uurtje geleden les 19 gelopen, lange broek aan, hardlooptshirt met een fleece erover, handschoenen aan en muts op. Ik ben namelijk een enorme koukleum, heb vaak blauwe vingers dus beter te warm op weg dan te koud dacht ik.

Heb een flinke warmingup gedaan voor ik wegging, dat voelde wel lekker. En t lopen ging prima, kreeg het zelfs lekker warm en uiteindelijk gingen de handschoenen uit en de muts ook af

De les ging goed, heb 4.32 km gelopen. Alleen bij de laatste 4 minuten had ik het wel echt gehad hoor dus deze les ga ik nog een paar keer doen, gewoon voor t gevoel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 14 december 2009 @ 13:35:11 #276
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_75611218
Heerlijk lopen in de kou wordt alleen lastig als het gaat sneeuwen en dan vriezen, dan moet je je spikes uit de kast halen
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_75611236
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:35 schreef Krullehoofd het volgende:
Heerlijk lopen in de kou wordt alleen lastig als het gaat sneeuwen en dan vriezen, dan moet je spikes uit de kast halen
ik neem aan dat ze in de villawijk waar ik vaak loop wel strooien
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 14 december 2009 @ 13:37:47 #278
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_75611294
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:35 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik neem aan dat ze in de villawijk waar ik vaak loop wel strooien
Nou die paadjes in het park waar ik loop, daar ben ik heel bang voor... als het echt gaat vriezen...
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:32 schreef DarkElf het volgende:
uurtje geleden les 19 gelopen, lange broek aan, hardlooptshirt met een fleece erover, handschoenen aan en muts op. Ik ben namelijk een enorme koukleum, heb vaak blauwe vingers dus beter te warm op weg dan te koud dacht ik.

Heb een flinke warmingup gedaan voor ik wegging, dat voelde wel lekker. En t lopen ging prima, kreeg het zelfs lekker warm en uiteindelijk gingen de handschoenen uit en de muts ook af

De les ging goed, heb 4.32 km gelopen. Alleen bij de laatste 4 minuten had ik het wel echt gehad hoor dus deze les ga ik nog een paar keer doen, gewoon voor t gevoel
Netjes, fijn dat je het neit koud hebt gehad
Het is wel aan te raden deze dan in ieder geval nog een keer te doen, als je er helemaal doorheen zat. De volgende is een stuk pittiger met 8-8-8-8
pi_75611412
ja klopt, ik heb het schema gehad van iemand dus dat zag ik al. Ik denk dat ik deze iig deze week, dus nog 2 keer ga doen.. ervaring leert dat mijn lichaam zich best snel aanpast maar voor t zelfvertrouwen is het ook lekker om te doen voor ik verderga. En ik heb geen haast
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 14 december 2009 @ 13:56:36 #280
97868 Krullehoofd
pi_75611884
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:37 schreef caspervc het volgende:

[..]

Nou die paadjes in het park waar ik loop, daar ben ik heel bang voor... als het echt gaat vriezen...

Dat wordt dan binnen op de loopband of eventjes de vorst uitzitten.
pi_75611955
Zit nu in tentamenweek, maar als ik klaar ben vrijdag, ga ik ook weer fanatiek lopen.
pi_75612003
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:56 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Dat wordt dan binnen op de loopband of eventjes de vorst uitzitten.
Het hangt er misschien iets vanaf welke tijden je al loopt, maar volgens mij is ineens van buiten naar loopband echt vragen om blessures Zo'n ding geeft veel teveel mee.

Ik heb zaterdag les 23 gelopen, eens zien of ik vanavond 24 gedaan krijg in deze kou. Brrr, versnellen in de koude lucht
  maandag 14 december 2009 @ 14:05:37 #283
97868 Krullehoofd
pi_75612156
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het hangt er misschien iets vanaf welke tijden je al loopt, maar volgens mij is ineens van buiten naar loopband echt vragen om blessures Zo'n ding geeft veel teveel mee.

Zou juist beter moeten zijn. Minder impact op je gewrichten. Vergeet alleen zo'n ding niet op 1% tot 2% verhoging te zetten. Komt wat meer overeen met de weg.
pi_75612235
Nou ja, misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat echt heel beroerd rennen
  maandag 14 december 2009 @ 14:21:58 #285
97868 Krullehoofd
pi_75612649
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:08 schreef ColdFeet het volgende:
Nou ja, misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat echt heel beroerd rennen
Klopt, het is ook anders. Eigenlijk het enige wat je moet doen is je voeten omhoog gooien.
  maandag 14 december 2009 @ 14:53:21 #286
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_75613732
Ik kan ook echt niets met een loopband. Heb het gevoel continu te moeten corrigeren wat ik doe. Gaat gewoon niet lekker. Vast tempo is niets voor mij... ook dat gezoem en gedoe... Nee..

Dan maar een route over straten waar gestrooid wordt uitzoeken en de grotere fietspaden nemen. Ik blijf lekker buiten lopen. Vandaag was het goed te doen (t was -2) en er kan nog gemakkelijk een fleecetrui over de hardloopshirts heen, handschoenen aan en een muts op! -10 kan ik aan!
  maandag 14 december 2009 @ 15:32:27 #287
97868 Krullehoofd
pi_75615049
Gemotiveerd tot op het bot Casper
pi_75623276
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:57 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Jack, dan heb jij van nature gewoon een hogere max. hartslag. Voor jou zijn die hogere hartslagen dan normaal. Uitgaan van de standaard, zoals veel gebruikt op de hartslagmeters, gaat voor jou niet op en moet je afstemmen op jouw max. hartslag.
[..]

Misschien handig om eens een warming-upje van 15 min te doen Gewoon proberen en zien of het uitmaakt.
[..]

Je moet ook niet gaan huppelen of iets dergelijke. Gewoon je stappen korter maken. Optimaal schijnt te zijn 90 stappen voor ieder been per minuut. Waarschijnlijk kom je daar bij lange nu niet aan.
Okay, net terug en gedouched, zo meteen mijn winterbanden erom zetten, dus even snel:

Vandaag eens een testlesje: korte rondjes ivm met buikloop vandaag andere broek (amai een tight!) koude temperatuur, wat doet dat, (niets! is heeeerlijk) en lagere snelheid.

Ik heb mijn tempo drastisch omlaag gegooid, ik wandelde bijkans (8km/h) ik moest echt denken aan: wel kunnen converseren, niet kunnen zingen. Voelde me wel een bejaarde taart die een mislukte poging to joggen doet, niet eens rennen. Bijna genant dit, een hobbelt hertje, maar goed het mocht want het was een testles immers

Ging inderdaad een stuk makkelijker: Ik kon eens rondkijken (leuk al die kerstlampje en versieringen ), even uit mijn eigen wereldje (adem-in-adem-uit) komen. Ook wel eens aardig. Ik had serieus kunnen blijven lopen.

En toen ging het knagen: het moet wél een inspanning zijn he

Dus de laatste run (7min) maar eens even het tempo omhoog gegooid naar 9,25km/h. Da's inderdaad te veel van het goede.

Conclusie tov andere loopjes:
- lagere rensnelheid loopt wat eenvoudiger
- lagere rensnelheid doet de bpm in wandelmomenten wat dalen tov bpm in rensnelheid
- lagere rensnelheid doet de bpm in rensnelheid NIET dalen (opvallend)
- lagere rensnelheid geeft minder voldaan gevoel.

Ik moet dus zoeken naar de juiste balans tussen fysieke snelheid en 't mentale voldaan gevoel

Haal ik het een keer makkelijk, is het weer niet goed. Vrouwen!
pi_75623516
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:41 schreef DarkElf het volgende:
ja klopt, ik heb het schema gehad van iemand dus dat zag ik al. Ik denk dat ik deze iig deze week, dus nog 2 keer ga doen.. ervaring leert dat mijn lichaam zich best snel aanpast maar voor t zelfvertrouwen is het ook lekker om te doen voor ik verderga. En ik heb geen haast
Ja die 8-8-8-8 straks. Ik heb die les afgelopen zaterdag uitgelopen. Ga 'm deze week nog een keer doen, gewoon voor 't gevoel inderdaad, dat het goed gaat. De les erna is namelijk met 12 minuten hoorde ik.
pi_75623658
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:24 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ik heb mijn tempo drastisch omlaag gegooid, ik wandelde bijkans (8km/h) ik moest echt denken aan: wel kunnen converseren, niet kunnen zingen. Voelde me wel een bejaarde taart die een mislukte poging to joggen doet, niet eens rennen. Bijna genant dit, een hobbelt hertje, maar goed het mocht want het was een testles immers

Dat had ik ook wel een beetje. Ik heb m'n tempo de vorige keer ook echt omlaag gegooid, en het ging ineens veel makkelijker. Maar ik weet niet echt hoeveel ik het omlaag heb gegooid, want ik weet niet waar ik voorheen liep en wat ik nu liep. Maar ik vond het lage tempo eigenlijk wel fijn.
pi_75623711
t gaat om goed volhouden he tis geen wedstrijd.
je kan later altijd je snelheid op gaan voeren als je langer kan lopen

das mijn plan ook, eerst de lessen doen op een comfortabele manier... en daarna snelheid gaan opbouwen zoetjes aan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 14 december 2009 @ 19:36:07 #292
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75623755
Hallo

Ik heb de gehele zomer hardgelopen. Nu al een tijdje niet meer.

Is het verstandig om met deze kou (-5) buiten te gaan hardlopen?
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75625489
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:36 schreef Q.E.D. het volgende:
Hallo

Ik heb de gehele zomer hardgelopen. Nu al een tijdje niet meer.

Is het verstandig om met deze kou (-5) buiten te gaan hardlopen?
Ja.
Waarom zou het niet verstandig zijn?
Gewoon goed inpakken en een goede warming up doen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 14 december 2009 @ 20:27:36 #294
97868 Krullehoofd
pi_75626198
quote:

[..]

Haal ik het een keer makkelijk, is het weer niet goed. Vrouwen!
  maandag 14 december 2009 @ 20:53:08 #295
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_75627337
quote:

[..]

Heel verhaal

Toch goed bezig jack4ya!
Het is belangrijk te vinden wat je snelheid van lopen is en hoe je lichaam erop reageert. Ik heb het nu ongeveer ook door. Als ik goed doorloop is voor mij dan 10,5 km/u te halen een half uurtje lang ofzo. Dan ben ik wel dood daarna. Ga ik langzamer lopen (rond de 9,5 / 10) dan houd ik het langer vol, maar is de les voor mijn idee ook net zo effectief! Daarom deel ik de lessen nu een beetje in. Zeg van tevoren tegen mezelf wat ik wil doen. Relax proberen een les te lopen, of "zo ver mogelijk komen". Dat scheelt heel erg voor mij.
pi_75633490
Ik wil toch 's een hartslagmeter om te checken hoe ik nou eigenlijk loop!

Vandaag Evy les 24, intervallen, ging verrassend lekker! Het leek wel alsof de kou ervoor zorgde dat ik niet zo superdiep ging ademen, ik raakte amper buiten adem.
Waarschuwing, wel: K****-Evy! Aan het begin van de les zegt ze '24 minuten, 10x 100 m versnellen', maar vervolgens blijkt dat dan 30 minuten, 12x versnellen Dus als je dan blijmoedig na je 6e enthousiaste sprint denkt van ha, over de helft, en ze zegt dan dat je er nog 6 moet... Nou

pi_75634208
@casparvc Ik heb je laatste run op afstandmeten bekeken.
Nice... ik wist niet dat daar een trap zit waarmee je ook over het spoor komt. Dat scheelt weer omlopen

Zelf ben ik zaterdag met de auto naar Amelisweerd gegaan en heb daar 8km in het bos gelopen.
pi_75644454
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:30 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja die 8-8-8-8 straks. Ik heb die les afgelopen zaterdag uitgelopen. Ga 'm deze week nog een keer doen, gewoon voor 't gevoel inderdaad, dat het goed gaat. De les erna is namelijk met 12 minuten hoorde ik.
Whehe, ik heb dus 3 maanden niet gelopen (vanaf eind augustus niet meer), en ik was bij serie 2 les 7 ofzo, en nu kan ik die 8'-8'-8'-8' nog amper volhouden.
Conditie gaat zo snel omlaag. Je moet het blijven bijhouden...
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:49:46 #299
97868 Krullehoofd
pi_75646826
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:34 schreef Marurk het volgende:

[..]

Whehe, ik heb dus 3 maanden niet gelopen (vanaf eind augustus niet meer), en ik was bij serie 2 les 7 ofzo, en nu kan ik die 8'-8'-8'-8' nog amper volhouden.
Conditie gaat zo snel omlaag. Je moet het blijven bijhouden...
Heel herkenbaar. Enige wat je nu kunt doen is de draad weer oppakken en vol blijven houden. Zo dadelijk kunnen we weer massaal onze goede voornemens voor het nieuwe jaar uitoefenen.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:18:41 #300
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_75656860
Ik ga vanavond maar weer eens beginnen met lopen. Is er naast Evy's schema al iets van een alternatief? Gaarne iets van begin lessen, ik denk namelijk dat mijn conditie compleet weg is na zo'n 6 maanden nauwelijks nog te hebben gesport.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')