Ik heb nooit een lidmaatschap van deze anti-autovereniging gehad. Het lijkt er echt op dat ze gaan draaien, maar ik vrees dat het te laat is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:06 schreef Revolution-NL het volgende:
De ANWB heeft een grote invloed op het verkeersbeleid. Hun spelen op dit moment het schoothondje van Den Haag door in te stemmen met rekeningrijden.
Stuur daarom je klacht naar:
http://www.anwb.nl/actieve-leden,/Contact.html
Ik heb mijn lidmaatschap al opgezegt
Omdat dergelijk nieuws er redelijk voor het oprapen ligt, zeker als je zelf actief zoekt of naar sites gaat waar ze veel hierover berichten. Vandaar dat ik ook ooit een overzicht ben begonnen, want één à twee berichtjes.. ja.. daar haalt men vaak z'n schouders bij op.. maar die hele waslijst die ontstaan is met ontwikkelingen, daar krijg je toch wel kippenvel van.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:55 schreef servus_universitas het volgende:
Het meest frustrerende van dit alles is nog wel dat het niet geaccepteerd hoeft te worden. Maar een verzet vereist een enorme achterban en daar zit het probleem. Hoewel de discussies die op internet worden gevoerd naar aanleiding van dit soort maatregelen erg fel zijn, worden ze volgens mij gevoerd door nog geen fractie van de totale bevolking. De meerderheid interesseert het niet; waarschijnlijk uit onwetendheid en naïviteit. En waarom zouden ze. Ze hebben niets te verbergen.![]()
Klagen kan altijd. Het is belangrijk dat de ANWB weet dat klanten zeer ontevreden zijn en dat er GEEN draagvlak is voor het beleid wat hun ondersteunenquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:08 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik heb nooit een lidmaatschap van deze anti-autovereniging gehad. Het lijkt er echt op dat ze gaan draaien, maar ik vrees dat het te laat is.
Alsof het daarom gaatquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:17 schreef Stupendous76 het volgende:
Al op 2/3 van het derde topic komt mijn post dan ook nog eens: welke randdebiel koppelt het aantal kilometers aan de uitstoot van CO2?
Naast alle andere opmerkelijkheden zou dit alleen al een reden moeten zijn om het plan compleet aan te passen.
Diezelfde overheid 'promoot' schoon rijden, dus minder CO2, dus minder (toekomstige) inkomsten.quote:
En er wordt gelijk aan de telecomproviders even gevraagd welke mobiele telefoons er op dat moment allemaal in de buurt waren. In de auto ben je straks dubbel traceerbaar als je de telefoon aan hebt staanquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ja das toch ook met de vingerafdrukken in het paspoort zo?
En straks wordt er 's ochtends een lijk gevonden waarvan vastgesteld wordt door de lijkschouwer dat deze ongeveer 8 uur geleden om het leven is gebracht. Vervolgens gaan ze gegevens nakijken wie er in dat gebied was gedurende die nacht en blijkt dat alleen jij in dat gebied aanwezig was met je auto. Mag je naar het bureau komen om wat uit te leggen. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is was het toch?
Kennis hebben ze niet maar de macht wel. Dat is het verrotte aan heel politiek den haag.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:41 schreef fs180 het volgende:
Uiteraard, er zijn legio betere manieren te bedenken om uitstoot en files te verhelpen, maar op een of andere manier willen ze daar geen aandacht aan besteden..
Kennis is macht he..
Maar met die macht zorgen ze nu dus ook voor kennis, wat de macht weer vergrootquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kennis hebben ze niet maar de macht wel. Dat is het verrotte aan heel politiek den haag.
Vast wel, want dit systeem zou toch ook de files tegen moeten gaan (wat dus onafhankelijk is van het type voertuig).quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:11 schreef Salvad0R het volgende:
Wat ik mij afvraag, is of deze kilometerheffing ook geldt voor wagens als de Tesla Roadster, die 100% electronisch is?
Dus het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Camiel Eurlings verzinnen deze regel en jij geeft de ANWB de schuld? De ANWB is net als de Bovag een messenger. Zij kunnen je belangen behartigen dus kun je daar aankloppen, maar als niemand van de 4 miljoen leden van zich laat horen wat verwacht je dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:14 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klagen kan altijd. Het is belangrijk dat de ANWB weet dat klanten zeer ontevreden zijn en dat er GEEN draagvlak is voor het beleid wat hun ondersteunen
ANWB
Tuurlijk, de uitstoop, deelname aan files en slijtage door motoren is ook te verwaarlozen, die komen er enkel genadig vanaf doordat ze geen plaats hebben door allerlei prul.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:11 schreef Salvad0R het volgende:
Wat ik mij afvraag, is of deze kilometerheffing ook geldt voor wagens als de Tesla Roadster, die 100% electronisch is?
Juist daarom is de kilometerheffing bedacht.. continuiteit van inkomstenquote:Op dinsdag 17 november 2009 18:11 schreef Salvad0R het volgende:
Wat ik mij afvraag, is of deze kilometerheffing ook geldt voor wagens als de Tesla Roadster, die 100% electronisch is?
Maar waarom dan de koppeling met CO2 (en die koppeling komt dus binnen niet al te veel jaren waarschijnlijk te vervallen)quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:27 schreef kawotski het volgende:
[..]
Juist daarom is de kilometerheffing bedacht.. continuiteit van inkomsten
De PVV is voor alles waar ze veel zieltjes mee kunnen winnen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:08 schreef bitterzak het volgende:
Is de PVV voor de afschaffing hiervan?
Ze zeggen wel dat het eerlijker en goedkoper is en praten over drie cent, maar...quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:29 schreef PhalanX het volgende:
Ik denk dat ik wel voor afschaffing van dit plan de straat op zou gaan om te demonstreren.
Voor mij is het niet te doen. Ik verdien niet veel, maar ben wel aangewezen op mijn auto om naar mijn werk te gaan.
quote:Prijs per km bijna 7 cent
DEN HAAG - Automobilisten gaan in de toekomst gemiddeld 6,7 cent betalen voor elke kilometer die in Nederland wordt gereden, van woonerf tot snelweg. De BPM (aanschafbelasting op auto's) en de motorrijtuigenbelasting worden stapsgewijs afgeschaft.
hele artikel
M'n schoonva heeft het uitgerekend en het kwam er op neer dat ze 2 keer zo veel moeten gaan betalen straks...quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ze zeggen wel dat het eerlijker en goedkoper is en praten over drie cent, maar...
[..]
Ik vind het nog optimistisch.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
M'n schoonva heeft het uitgerekend en het kwam er op neer dat ze 2 keer zo veel moeten gaan betalen straks...
Jep, ik ook met mn oude 106-je. Bij de 3 cent/km ga ik al twee keer zoveel betalen, bij de 6,7 cent/km bijna vier keer zoveel, exclusief eventuele spitstoeslagen en andere zaken die ze nog gaan verzinnen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
M'n schoonva heeft het uitgerekend en het kwam er op neer dat ze 2 keer zo veel moeten gaan betalen straks...
Op dit soort momenten ben ik erg blij dat ik een motor heb en dat dat nou net mijn enige voertuig op naam isquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:49 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, ik ook met mn oude 106-je. Bij de 3 cent/km ga ik al twee keer zoveel betalen, bij de 6,7 cent/km bijna vier keer zoveel, exclusief eventuele spitstoeslagen en andere zaken die ze nog gaan verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |