Ah ik heb je omgepraat naar het argument dat Shell het slachtoffer is, je komt er nog wel.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:53 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Als dat zo is is het dus ook gewoon Shells probleem omdat ze hun bedrijf in een instabiel derde wereldland neerzetten. Eigen schuld dikke bult.
[..]
Niet als de regering zegt dat 't legaal is.quote:Nee gewoon op het criminele af. Ik dacht dat belastingontduiking strafbaar was?
Dat zal wel verboden zijn net zoals het nu is. Boetes daarop zijn nu al extreem (1.5 keer de te betalen BPM, dus tienduizenden euro's).quote:
Wat de regering zegt trek ik me niet zo heel veel van aan. Feit blijft dat de middelgrote en kleine bedrijven mogen opdraaien voor het feit dat Shell en Philips en Unilever geen ondernemersbelasting betalen simpelweg omdat die niet zo'n grote lobby zijn en dat ook kunnen afdwingen. Dat riekt naar machtsmisbruik.quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah ik heb je omgepraat naar het argument dat Shell het slachtoffer is, je komt er nog wel.![]()
[..]
Niet als de regering zegt dat 't legaal is.
Leg eens uit, krijg je een boete als je in Nederland woont en een Duitse auto hebt?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat zal wel verboden zijn net zoals het nu is. Boetes daarop zijn nu al extreem (1.5 keer de te betalen BPM, dus tienduizenden euro's).
Yup, en zonder dat zou Shell snel veranderen naar Britse nationaliteit of een ander en dan lopen we nog meer geld mis.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:01 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Wat de regering zegt trek ik me niet zo heel veel van aan. Feit blijft dat de middelgrote en kleine bedrijven mogen opdraaien voor het feit dat Shell en Philips en Unilever geen ondernemersbelasting betalen simpelweg omdat die niet zo'n grote lobby zijn en dat ook kunnen afdwingen. Dat riekt naar machtsmisgebruik.
Geen idee eigenlijk. Volgens mij is in het vorige topic wel gezegd dat zij tegen zijn. Maar de SP is sowieso tegenquote:
Yep, ter plaatse 1,5 keer de BPM aftikken.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Leg eens uit, krijg je een boete als je in Nederland woont en een Duitse auto hebt?
Wat denk je zelf? Als er zieltjes mee te winnen valt is de PVV tegen.quote:
Oh dus als er grote belangen meespelen wordt er ineens de andere kant opgekeken. Tuurlijk dat is allemaal wel zo, maar het geeft gewoon aan in wat voor volslagen zieke wereld wij leven.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Yup, en zonder dat zou Shell snel veranderen naar Britse nationaliteit of een ander en dan lopen we nog meer geld mis.
Ethisch ziek, economisch en leefbaar geweldig, en voor mij is dat genoeg reden om ethiek weg te strepen in sommige gevallen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:13 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Oh dus als er grote belangen meespelen wordt er ineens de andere kant opgekeken. Tuurlijk dat is allemaal wel zo, maar het geeft gewoon aan in wat voor volslagen zieke wereld wij leven.
Ze hebben een naam voor figuren als jij. Fascisten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ethisch ziek, economisch en leefbaar geweldig, en voor mij is dat genoeg reden om ethiek weg te strepen in sommige gevallen.
Alsof mij dat wat boeien kan.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:22 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik Ze heb ben een naam voor figuren als jij. Fascisten.
Ook als het jezelf raakt?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ethisch ziek, economisch en leefbaar geweldig, en voor mij is dat genoeg reden om ethiek weg te strepen in sommige gevallen.
Fascism, pronounced /ˈfæʃɪzəm/, is a political ideology that seeks to combine radical and authoritarian nationalism[1][2][3][4] with a corporatist economic system,[5] and which is usually considered to be on the far right of the traditional left-right political spectrum.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof mij dat wat boeien kan.
Ik heb nog nooit geklaagd over de krediet crisis, dat is toch het stokpaardje van kritiek op kapitalisme? Dus nee, heb je daar meteen je antwoord.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ook als het jezelf raakt?
Of ben je zo een laffe hond die er ineens anders over denkt als ie slachtoffer wordt van zijn eigen denkbeelden.
Held.
Mensenlevens?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Fascism, pronounced /ˈfæʃɪzəm/, is a political ideology that seeks to combine radical and authoritarian nationalism[1][2][3][4] with a corporatist economic system,[5] and which is usually considered to be on the far right of the traditional left-right political spectrum.
Niet alleen ik beschouwt het als een goede definitie voor figuren als jij die economisch gewin boven mensenlevens stellen.
Kapitalisme is verre van gelijk aan fascisme.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit geklaagd over de krediet crisis, dat is toch het stokpaardje van kritiek op kapitalisme? Dus nee, heb je daar meteen je antwoord.
Ik heb het meer over de dorpjes die uitgeroeid worden door corporate killers van Shell om de snelste pijpleiding te kunnen leggen. Enzo.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mensenlevens?
Sinds wanneer gaan er mensen dood aan het feit dat Shell en Unilever geen belasting betalen?
Zeg dat nog 10 keer in de spiegel en wellicht kan je mijn discussie dan met jezelf voeren, scheelt mij weer een hoop tijdsverlies en ergernis.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Kapitalisme is verre van gelijk aan fascisme.
Nou daar had ik het niet over, leuk hè.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de dorpjes die uitgeroeid worden door corporate killers van Shell om de snelste pijpleiding te kunnen leggen. Enzo.
Tijdverlies en ergenis?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zeg dat nog 10 keer in de spiegel en wellicht kan je mijn discussie dan met jezelf voeren, scheelt mij weer een hoop tijdsverlies en ergernis.
Ik niet, I have a career to consider.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:28 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tijdverlies en ergenis?
Ik heb een heel leven te besteden aan het opfokken en uit de weg ruimen van vuile fascistjes als jij.
Daar gaan mensen niet dood aan. Maar hebben andere bedrijven wel last van door middel van een lastenverzwaring.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Mensenlevens?
Sinds wanneer gaan er mensen dood aan het feit dat Shell en Unilever geen belasting betalen?
Fijn, waarom maakt dat mij een fascist?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:29 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Daar gaan mensen niet dood aan. Maar hebben andere bedrijven wel last van door middel van een lastenverzwaring.
Daar heb ik het ook helemaal niet over, ik heb toch eerder al aangegeven dat het niet zou mogen gebeuren, wat wil je nog meer, dat ik eigenhandig de wereld red? Meer dan m'n ongenoegen uitspreken kan ik toch echt niet.quote:Verder vallen er WEL doden door de vieze spelletjes die internationals als Shell en Dow Chemical en noem zo nog maar wat andere bedrijven op in andere landen spelen en er nog mee wegkomen ook. En kom nou niet aan met dat dat niet het geval is want dat is gewoon zo.
Omdat jij jouw carriere, nogal cru gezegd, hebt te danken aan het creperen van die mensenlevens daar. Weetje nog?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:30 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Fijn, waarom maakt dat mij een fascist?
[..]
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:24 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het succes van Shell en dus het "creperen" van die mensen een van de redenen waarom ik in mijn huidige positie zit.
Ik kan dus wel eerlijkheid gaan preken, maar dat zou nogal hypocriet zijn.Dat maakt jou een fascist. Een verrader der Mensheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, maakt autorijden op Shell's olie jou ook een fascist dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Omdat jij jouw carriere, nogal cru gezegd, hebt te danken aan het creperen van die mensenlevens daar. Weetje nog?
[..]
Dat maakt jou een fascist. Een verrader der Mensheid.
Indirect wel ja. Vandaar dat ik auto's die op verbranding van fossiele brandstof werken verwerp.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach, maakt autorijden op Shell's olie jou ook een fascist dan?
Veel fascisten zijn er dan op de wereld in jouw opinie zeg, in Nederland alleen al 9 miljoen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Indirect wel ja. Vandaar dat ik auto's die op verbranding van fossiele brandstof werken verwerp.
Wederom lees je niet. Ik heb nergens gezegd dat jij een fascist bent, dat zegt Salvador.quote:Fijn, waarom maakt dat mij een fascist?
Maar aangezien jij ethiek boven mensenlevens stelt zou jij als jij echt hoog bij Shell komt later wel medeverantwoordelijk kunnen zijn voor een volgende actie.quote:Daar heb ik het ook helemaal niet over, ik heb toch eerder al aangegeven dat het niet zou mogen gebeuren, wat wil je nog meer, dat ik eigenhandig de wereld red? Meer dan m'n ongenoegen uitspreken kan ik toch echt niet.
Nee, wellicht dat je die mening deelde of kon weerleggen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:35 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Wederom lees je niet. Ik heb nergens gezegd dat jij een fascist bent, dat zegt Salvador.
[..]
Ik werk niet bij Shell.quote:Maar aangezien jij ethiek boven mensenlevens stelt zou jij als jij echt hoog bij Shell komt later wel medeverantwoordelijk kunnen zijn voor een volgende actie.
Nee die mening deel ik niet. Sowieso hekel ik de karaktermoord die altijd wordt gepleegd (hier maar ook IRL) door veel te snel te strooien met termen als fascist, racist, Hitler vergelijkingen en ga zo maar door.quote:Nee, wellicht dat je die mening deelde of kon weerleggen.
Dat haalde ik wel uit je postsquote:Ik werk niet bij Shell.
Puik stukje van Iblis. Spijker & kop.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:57 schreef RedFever007 het volgende:
[..]Hulde voor deze post die erg dicht bij de waarheid gaat liggen vrees ik.
Alleen dat stukje van die fietsende moordenaar klopt welicht niet omdat het CDA fietsen met RFID chips wil gaan uitrusten
quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:41 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Nee die mening deel ik niet. Sowieso hekel ik de karaktermoord die altijd wordt gepleegd (hier maar ook IRL) door veel te snel te strooien met termen als fascist, racist, Hitler vergelijkingen en ga zo maar door.
[..]
Can happenquote:Dat haalde ik wel uit je posts .![]()
Ik vraag me überhaupt af hoe er nog mensen kunnen bestaan die denken dat de overheid bestaat uit integere, capabele personen die allemaal het beste met het land voorhebben en voor de burger. Die mensen bestaan gewoonquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Geloofde iemand hier werkelijk dat we er beter van zouden worden? Dat is bijna gelijk aan denken dat dit de oplossing voor het fileprobleem is. Die mensen moeten echt nog steeds naar hun werk, we gaan alleen meer betalen voor dat geweldige privilege dat werken heet
Je geeft de oplossing alquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:43 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Zullen ze vast wel weer wat op verzinnen. Als jij een product uit Amerika bestelt moet je hier ook nog eens extra belasting gaan betalen terwijl je dat in Amerika ook al hebt gedaan
+2 Inzichtvolquote:Op dinsdag 17 november 2009 15:56 schreef remlof het volgende:
Ik ben benieuwd hoe die kastjes zich verhouden tot het recht op privacy, de overheid kan immers dankzij GPS precies zien waar je rijdt...
Ja das toch ook met de vingerafdrukken in het paspoort zo?quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:56 schreef remlof het volgende:
Ik ben benieuwd hoe die kastjes zich verhouden tot het recht op privacy, de overheid kan immers dankzij GPS precies zien waar je rijdt...
Dat zei zo'n ambtenaar ook op tv:quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:05 schreef fs180 het volgende:
Privacy heb je altijd, totdat de overheid besluit dat jij die niet nodig hebt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |