Een lintje zelfs!! Doe nog gekker!quote:Op maandag 16 november 2009 14:53 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat denk je dat een lintje kost? Hele procedure om te kijken of je wel aan de voorwaarden voldoet. Vervolgens wordt er vaak een theater ofzo afgehuurd om uitreiking te doen. Wethouder of burgemeester is er bij aanwezig (die ook een aardig salaris krijgen en net zo goed iets anders kunnen doen op dat moment). En dat allemaal maal 12.
Een lintje is een speciaal ingericht evenement voor dit soort dingen. Daar wordt jaarlijks gewoon up gebudgetteert en daar is dus geld voor. Ik heb daar ook niet zo veel mee maar daar is weinig van te zeggen. Het geeft toch een goed signaal af van de overheid naar het volk.quote:Op maandag 16 november 2009 14:53 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat denk je dat een lintje kost? Hele procedure om te kijken of je wel aan de voorwaarden voldoet. Vervolgens wordt er vaak een theater ofzo afgehuurd om uitreiking te doen. Wethouder of burgemeester is er bij aanwezig (die ook een aardig salaris krijgen en net zo goed iets anders kunnen doen op dat moment). En dat allemaal maal 12.
Dan moet die rechtenstudent een nog veel duurdere trip aangeboden krijgen, vanwege het helemaal niet aanrichten van schade.quote:Op maandag 16 november 2009 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij zo'n rechtenstudent spreek je over een investering die de maatschappij naar verwachting extra inkomsten oplevert. Bij dit project spreek je over een investering die er naar verwachting voor zorgt dat er minder kosten worden gemaakt door aangerichte schade.
Nee hoor, was niet ongefundeerd. Er hebben idd 2 marokkanen van het vreemdelingenlegioen die verzopen zijn in zeeland meegeholpen het land te bevrijden.quote:Op maandag 16 november 2009 15:02 schreef LXIV het volgende:
Het doet me denken aan die keer dat jongeren met kransen voetbalden tijdens de dodenherdenking op de Dam. Bij de volgende herdenking riep pc-Nederland om het hardst dat het de Marokkanen zijn geweest die Nederland bevrijd hadden. Ook zo ongefundeerd.
quote:Op maandag 16 november 2009 13:11 schreef shomila het volgende:
Zo gaan ze varen op het schip De Halve Maen . "Daar leren ze navigeren, een verfkwast vasthouden, knopen maken en krijgen ze een sociale training".
Bij zwakbegaafden duurt het wat langer.quote:Op maandag 16 november 2009 15:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]Dit leren kinderen van 12 binnen een week op de zeilschool, en dan gewoon in Friesland of de Zeeuwse wateren. Ik hoop dat ze dit in Amsterdam van hun eigen centen betalen, dan heb ik er verder geen problemen mee.
Dat kost dus 25 duizend pop???quote:Zo gaan ze varen op het schip De Halve Maen . "Daar leren ze navigeren, een verfkwast vasthouden, knopen maken en krijgen ze een sociale training".
Mwha, het leger moet geen dumpplek worden voor allerlei sociale projecten.quote:Op maandag 16 november 2009 15:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat ze maar een weekje bij de Mariniers deze dingen doen ipv gezellig naar NY.
Thanxquote:
Nee, want toen was ik ziekquote:Op maandag 16 november 2009 15:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Bijdehandje is vorig jaar al geweest!!!
Ben je blank?quote:Op maandag 16 november 2009 16:05 schreef mazaru het volgende:
Ik ben ook braaf, mag ik ook naar New York?
Nee, je moet eerst crimineel zijn of minimaal flink de reljongere uitgehangen hebben, en tot inkeer gekomen zijn. Dán kom je pas in aanmerking voor zo'n kuch leerzaam reisjequote:Op maandag 16 november 2009 16:05 schreef mazaru het volgende:
Ik ben ook braaf, mag ik ook naar New York?
In Den Helder is het altijd licht. Is een wereldstadquote:Op maandag 16 november 2009 16:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ThanxMaar ik ben bang in het donker
![]()
Mee eens maar een weekje bij hen doet ze wellicht wonderen ipv 25.000 over de balk te smijten.quote:Op maandag 16 november 2009 15:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwha, het leger moet geen dumpplek worden voor allerlei sociale projecten.
Dat zegt helemaal niets, er is de gewone burger ook zoveel beloofd, na het zuur komt het zoet, en is die belofte nagekomen?quote:Op maandag 16 november 2009 16:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mee eens maar een weekje bij hen doet ze wellicht wonderen ipv 25.000 over de balk te smijten.
Deze PvdA'er zouden ze aan zijn kloten moeten ophangen, zulk een verbrassing van belastings geld.
Die woordvoerder idem dito.
Dit linkse geitenwollen sokken gedoe komt me de strot uit.
Echt, mag hopen dat dit terug geschroeft gaat worden en dat die PvdA gast zijn biezen kan pakken.
Maar dat zal wel niet want "beloofd is beloofd".
Dat ging dus bijna goed!quote:Probleemjeugd sloopt jacht op disciplinetrip
vrijdag 8 juni 2007 08:03
Allochtone Rotterdamse probleemjongeren hebben zich deze week schuldig gemaakt aan vernielingen, diefstal en bedreigingen tijdens een zeiltocht die hen discipline en doorzettingsvermogen moest bijbrengen. Zeilschip de Eendracht moest daardoor eerder terugkeren.
De 25 jongeren, tussen de 15 en 19 jaar oud, hebben tijdens de heenreis naar Groot-Brittannië al het interieur van de driemastschoener vernield. Maureen Ordevest van de Eendracht bevestigt tegen elsevier.nl een bericht hierover in De Telegraaf.
Overvest bevestigt dat het gaat om jongeren met een 'multiculturele achtergrond'. Het is volgens haar voor het eerst dat het uit de hand is gelopen tijdens een zeiltocht met probleemjongeren.
Vechtpartijen
Ook zou er tijdens de overtocht een gewelddadige beroving hebben plaatsgehad. Daar kwamen bemanning en kapitein pas achter toen het schip in Groot-Brittannië was aangemeerd.
'Toen ze die nacht ook weer huishielden, besloot de kapitein om direct terug te gaan naar Rotterdam. De veiligheid aan boord van het schip was in gevaar,' zegt Ordevest in de krant.
Daarop ontstond volgens Ordevest een grimmige sfeer: kapitein en bemanning voelden zich bedreigd door de jongeren. Verschillende keren zouden vechtpartijen aan boord zijn ontstaan. Bij aankomst in Rotterdam werden vijf jongeren meegenomen door de politie.
Teambuilding
De reis was juist bedoeld om de probleemjongeren 'discipline, doorzettingsvermogen en teambuilding' bij te brengen.
Onbekend is hoeveel het reisje precies heeft gekost.
De Rottersdamse wethouder Dominic Schrijer ontkent dat het Jeugdloket van de Rotterdamse Sociale Dienst de zeiltocht heeft betaald, begeleid of georganiseerd, zoals De Telegraaf meldde. Volgens Schrijer heeft de gemeente alleen bemiddeld bij het werven van jongeren voor de reis. De Eendracht is volgens een woordvoerder van de gemeente een onafhankelijke stichting. De website vermeldt onder meer de Sponsorloterij en de Rabobank, maar ook de gemeente Rotterdam als 'partners'. Volgens de woordvoerder zijn er geen financiële banden met tussen de gemeente en De Eendracht .
Dan ben ik niet bangquote:Op maandag 16 november 2009 16:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
In Den Helder is het altijd licht. Is een wereldstad![]()
en anders hou ik je hand wel vast hoor
Goh, en wat dacht de PVDA na dit desastreuse voorbeeld, nog maar een keer proberen? Heldere lichten zijn hetquote:Op maandag 16 november 2009 16:24 schreef LXIV het volgende:
In Rotterdam hadden ze zoiets toch ook ooit geprobeerd. Eens zoeken:
[..]
Dat ging dus bijna goed!
Ik ben te oud om reljongere te worden. Maar ik zet wel eens stiekem mijn vuilniszak naast de container als die vol is. Dat is toch ook vrij opstandig?quote:Op maandag 16 november 2009 16:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, je moet eerst crimineel zijn of minimaal flink de reljongere uitgehangen hebben, en tot inkeer gekomen zijn. Dán kom je pas in aanmerking voor zo'n kuch leerzaam reisje
gezien jouw criminele gedrag, vind ik dat je een lang weekend munster verdient hebt. maar dan moet je wel eerst 3 maanden lang de zakken in de container doen.quote:Op maandag 16 november 2009 16:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben te oud om reljongere te worden. Maar ik zet wel eens stiekem mijn vuilniszak naast de container als die vol is. Dat is toch ook vrij opstandig?
De achterstandswijken van Amerika/New York zijn denk ik niet zo veel erger dan die in West Europa hoor. (misschien zelfs niet erger)quote:Op maandag 16 november 2009 13:16 schreef Monolith het volgende:
Oh, ik dacht dat ze eens mochten ervaren wat een echte achterstandsbuurt was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |