quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:53 schreef bernies het volgende:[..]
Waarom gaat het dan zo goed met vilt?
Omdat het niet pluist of zo?
Geeft de kleur van het vilt trouwens niet af door de nagellakverwijderaar?
Vilt is ruwer en steviger dan watten en het pluist niet inderdaad.
Bijkomend voordeel is dat je nagelriemen ook gelijk gescrubt worden en daar worden ze erg blij van.
Ik heb vilt op de markt gekocht. Een A4 vel voor 60 cent en dat moet je dan zelf nog even stukjes van knippen. Er zijn verschillende diktes maar mijn ervaring is dat dat allemaal niet zoveel verschil maakt voor dit doel dus ik koop gewoon de goedkoopste. Het wordt bij sommige stoffenmarkten e.d. ook per meter verkocht, dat is een stuk goedkoper maar ik wilde het eerst eens proberen. Het bevalt zo goed dat ik het nu voor alle lak gebruik.
Als je witte neemt heb je geen problemen met afgevende kleur. Je gebruikt het net als wattenschijfjes dus inderdaad gewoon aceton erop en dan op je vinger drukken. Doordrenken is niet nodig, gewoon een beetje. Dat even op je nagel houden en dan in een beweging de lak eraf vegen. Zelfs glitter vliegt er dan vanaf.
Ik ben een beetje van de acetonvrije remover af. Ten eerste omdat ik er een allergie voor begon te ontwikkelen maar ook omdat je er zo lang mee aan het poetsen bent dat het uiteindelijk mijn nagels meer uitdroogt en meer schade doet dan aceton. Gewoon na het verwijderen even je handen wassen en na het lakken je handen insmeren en dan heb je van uitdrogen geen last. Het scheelt ook nog eens bergen tijd, ergernis en smurfenvingers.
Zo, eindelijk weer eens een foto van mij. Ik heb de laatste tijd niet zoveel zin om foto's te maken.
Dit is een goedkoop lakje van de DIO drogist. Heeft geen naam er staat alleen Galaxy week nr. 30 op.
![]()
En een close-up van de shimmer
![]()
De gel is eraf. Ik had afgelopen weekend een mega allergische reactie ergens op en ik vrees dat het de gel is want ik heb donderdagavond mijn nagels weer gedaan en vrijdag werd ik wakker met enorm jeukende vingers en later op de dag kreeg ik dikke vochtblaren op mijn vingertoppen.
Dus ik heb bij mijn ouders vijlen gekocht en heb alles er zo ver mogelijk af gehaald, ben met cortisoncrčme gaan smeren en antihistamine genomen en zaterdag was alles alweer een stuk rustiger. De blaren zijn nog niet helemaal weg maar ik heb er geen last meer van.