abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74744135
Aangezien mijn vriend in Italie woont ben ik van plan daar binnenkort te gaan wonen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die me zijn voorgegaan. Het liefst specifieke ervaringen over Milaan, waar ik naar toe ga.

Hoe makkelijk of moeilijk is het bijvoorbeeld om daar werk te vinden? Ik heb straks een MSc titel (wel in sociale wetenschappen). Sommige verhalen zeggen dat je daar als Nederlander wel een baan kan vinden, anderen hebben weer het verhaal dat daar van pas afgestudeerden verwacht wordt dat ze eerst een jaar gratis stage lopen. Iemand ervaring met het vinden van een baan en het werken in Milaan?

Zelfde vraag wat betreft woonruimte. We hebben nu een studio-appartement en willen graag een 2-kamer appartement, maar dat lijkt allemaal niet te betalen. Kan je via-via wel iets redelijk geprijsds (dus onder de 800 euro) vinden?

Praktische zaken kan ik allemaal wel uitzoeken (zoals hoe dat gaat met verzekeringen, inschrijven in gemeente, etc) maar mochten hier tips over zijn hoor ik ze ook graag. 1 ding wat ik me af vraag is: moet ik me verplicht uitschrijven in NL? Ik dacht dat dit pas moet als je meer dan 8 maanden in het buitenland woont. Of kan ik me in Italie niet inschrijven voor ik me hier uitschrijf? En kan ik, als ik me in NL uitschrijf, mijn ziektekostenverzekering behouden?

Nou ja, ik kan nog wel veel meer vragen stellen maar ben vooral benieuwd naar verhalen van anderen en eventuele tips

edit: was vergeten erbij te zetten dat ik redelijk tot goed Italiaans spreek, dat helpt natuurlijk wel bij het vinden van een baan daar
pi_74744167
Hai, je vriend woont in Italie.

Kan hij niks voor jullie doen, bv een kamer zoeken?

Bedoel, is maar een idee hoor.
  maandag 16 november 2009 @ 12:14:23 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_74744188
Kan je Italiaans?

Nee, dan kan je lekker hier blijven want dan weet ik nu al dat je gaat falen.

Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_74744240
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:13 schreef Poepoog het volgende:
Hai, je vriend woont in Italie.

Kan hij niks voor jullie doen, bv een kamer zoeken?

Bedoel, is maar een idee hoor.
We hebben daar al een kamer. Zelf ben ik ook al vaak bij hem en dan zoeken we ook naar andere appartementen en daar is hij dus ook al mee bezig. Alleen lukt het vrijwel niet om iets onder de 800 euro (exclusief gas en licht en zo) te vinden. Wij zoeken op internet, bij makelaars en in van die krantjes waar advertenties instaan. Daarom mijn vraag naar ervaringen van anderen, welke andere wegen er nog zijn om een goedkopere kamer te vinden.
pi_74744243
Inderdaad; kan je vloeiend Italiaans?
pi_74744248
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:14 schreef porsche1 het volgende:
Kan je Italiaans?

Nee, dan kan je lekker hier blijven want dan weet ik nu al dat je gaat falen.

Ja dus, was ik vergeten in de OP te zetten.
pi_74744414
Is jouw vriend Italiaans?

wat betreft woonruimte wordt dan waarschijnlijk particulier en dat is inderdaad gewoon een stuk duurder. Ook wordt er veel mee gesjoemeld, maar dat zal in Milaan nog wel meevallen.

Wat betreft werk (als je geen italiaans spreekt) zou je moeten denken aan aupair werk, of werken in een museum of iets. Wel is Milaan een internationale stad dus met een beetje geluk kan je bij een groot internationaal bedrijf terecht waar je ook zonder italiaans werk kan verrichten. Voor de rest tsjaa vloeiend italiaans is een pre.

ah je spreekt italiaans, ook daar hebben ze een crisis maar binnen 6 maanden moet je toch wel werk hebben.
pi_74744582
Stuur Remlof een PM met een link naar dit topic.
  maandag 16 november 2009 @ 12:31:52 #9
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_74744597
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:31 schreef Triggershot het volgende:
Stuur Remlof een PM met een link naar dit topic.
pi_74744615
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:31 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Tisser?
  maandag 16 november 2009 @ 12:34:06 #11
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_74744656
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tisser?
Waarom relmof? Weet hij veel van Italië af ofzo?
pi_74744708
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:34 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Waarom relmof? Weet hij veel van Italië af ofzo?
Zal niet zo zijn omdat hij jaren in Mozambique heeft gewoond.
  maandag 16 november 2009 @ 12:39:07 #13
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_74744787
Ik heb het afgelopen jaar enkele maanden in Italie gewerkt... Ik zou er serieus niet willen wonen / werken. De algemene indruk is dat het smerig is, de italianen zijn lui, maken niks af het is echt een wonder dat dat land uberhaupt nog bestaat.
Het zou handiger zijn om je vriend naar NL te verkassen.

owja veel succes als je geen Italiaans spreekt, vrijwel niemand die daar Engels spreekt. Een tip: Als een italiaan die geen engels spreekt in het italiaans tegen je tiert, gewoon in het nederlands terugpraten. Na een tijdje zijn ze er flauw van en krijg je je spul toch gedaan.

(Owja ik zat in Rome, het noorden schijnt wel wat beter te zijn)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_74745133
Volgens mij is er eens een topic geweest van een meisje die ook naar haar (Italiaanse) vriend ging in Milaan. Misschien even die proberen te zoeken.
  maandag 16 november 2009 @ 13:01:06 #15
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_74745316
Kijk eens: Italie
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')