Want?quote:Op maandag 16 november 2009 11:25 schreef Zith het volgende:
Grr heb zo'n hekel aan al die massa's studenten die na hun studie gaan 'backpacken' in australie, indonesie (mannen) of Z-Amerika (vrouwen)
Absoluut! Hoe meer getuigen, hoe kleiner de kans...quote:Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Zith het volgende:
Met meer vrienden gaan maakt de kans op vreemdgaan trouwens kleiner, imo.
Dat betwijfel ikquote:Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Zith het volgende:
Stel je voor dat mensen eens een unieke ervaring willen opdoen...quote:Op maandag 16 november 2009 11:25 schreef Zith het volgende:
Grr heb zo'n hekel aan al die massa's studenten die na hun studie gaan 'backpacken' in australie, indonesie (mannen) of Z-Amerika (vrouwen)
Zelf heb ik trouwens al 2 relaties kapot zien gaan, nadat de backpacker bij terugkomst heel anders was geworden, maargoed dat wilt niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat, veel sterkte.
Want ? Ze mogen niet beslissen wat ze willen ?quote:Op maandag 16 november 2009 11:25 schreef Zith het volgende:
Zelf heb ik trouwens al 2 relaties kapot zien gaan, nadat de backpacker bij terugkomst heel anders was geworden, maargoed dat wilt niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat, veel sterkte.
Ach, als ik men vrienden naar het cafe ga kom ik ook minder in contact met meiden dan als ik alleen zou gaan.quote:
En dat lijkt me nou juist het tegenovergestelde, of het maakt minimaal niets uit. Jongens onder elkaar kunnen elkaar lekker opjutten.quote:Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Zith het volgende:
Aan de ene kant denk ik wel dat dat zo is, maar aan de andere kant.. Het zijn allemaal vrijgezelle jongens, op één na. Die gaan daar echt wel los. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze mn vriend gaan opfokken! Gelukkig is hij niet echt een type die daarin mee gaat..quote:Op maandag 16 november 2009 11:26 schreef Zith het volgende:
Dat dus.quote:Op maandag 16 november 2009 11:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Stel je voor dat mensen eens een unieke ervaring willen opdoen...
Ja men denkt inderdaad dat het uniek is, samen met alle andere 10,000quote:Op maandag 16 november 2009 11:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Stel je voor dat mensen eens een unieke ervaring willen opdoen...
Fijn om te horen dat alles is goedgekomen, helpt toch wel om dat te horenquote:Op maandag 16 november 2009 11:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Absoluut! Hoe meer getuigen, hoe kleiner de kans...
Ik had net een maand verkering toen ik voor 3 maanden naar Autralie vertrok. We hebben het uitgemaakt om elkaar vrij te latentoen ik terugkwam hebben we heel snel de draad weer opgepakt en we zijn nu al bijna 7 jaar samen!
Ehh, nee, men denkt dat het leuk is, een geweldige ervaring. Je ziet eens wat meer dan alleen Nederland/Europa.quote:Op maandag 16 november 2009 11:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Ja men denkt inderdaad dat het uniek is, samen met alle andere 10,000
You keep telling yourself that.quote:Op maandag 16 november 2009 11:30 schreef veryordinary het volgende:
Gelukkig is hij niet echt een type die daarin mee gaat..
Alsof die 10.000 personen allemaal dezelfde ervaringen hebben opgedaan.quote:Op maandag 16 november 2009 11:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je al echt eens wat van de wereld hebt gezien weet je al snel dat Australie niet de place to be is, maar omdat het backpacken er zo makkelijk is gemaakt (de routes en boeren waar je kan werken heb je in 1 dag gevonden) en australie een hoog hip gehalte heeft gaat men al snel daarnatoe, stel je voor dat je ging backpacken op een plek waar niet al 10,000 man voor je hetzelfde hebben gedaan
Daar moet je dan ook echt vertrouwen in hebben, anders word je helemaal gek na een paar weken.quote:Op maandag 16 november 2009 11:30 schreef veryordinary het volgende:
[..]
Aan de ene kant denk ik wel dat dat zo is, maar aan de andere kant.. Het zijn allemaal vrijgezelle jongens, op één na. Die gaan daar echt wel los. En ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze mn vriend gaan opfokken! Gelukkig is hij niet echt een type die daarin mee gaat..
niet helemaal,quote:Op maandag 16 november 2009 11:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat dus.
Daarbij is het natuurlijk onzin om die backpackvakantie toe te schrijven aan het mislukken van de relatie.
Dat is onmogelijk om tot zo'n conclusie te komen.
Ehm, je gaat toch voor jezelf op vakantie/backpacken? Niet voor die 10.000 anderen?quote:Op maandag 16 november 2009 11:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Als je al echt eens wat van de wereld hebt gezien weet je al snel dat Australie niet de place to be is, maar omdat het backpacken er zo makkelijk is gemaakt (de routes en boeren waar je kan werken heb je in 1 dag gevonden) en australie een hoog hip gehalte heeft gaat men al snel daarnatoe, stel je voor dat je ging backpacken op een plek waar niet al 10,000 man voor je hetzelfde hebben gedaan
Dat probleem had zich ook in NL kunnen opbaren na een paar maanden.quote:Op maandag 16 november 2009 11:34 schreef Soohr het volgende:
[..]
niet helemaal,
je kan aardig veranderen in een tijd "weg uit nederland",
en je hebt tijd zat om eens goed na te denken over wat je wilt.
als de achtergebleven partner dan niet meer overeenkomt met de nieuwe ideeen is er een probleem.
En dat zou anders op geen enkele manier aan het licht kunnen komen, dat die partner niet meer verder zou willen? Hooguit wordt die bewustwording versneld, maar dat is uiteindelijk a good thing.quote:Op maandag 16 november 2009 11:34 schreef Soohr het volgende:
niet helemaal,
je kan aardig veranderen in een tijd "weg uit nederland",
en je hebt tijd zat om eens goed na te denken over wat je wilt.
als de achtergebleven partner dan niet meer overeenkomt met de nieuwe ideeen is er een probleem.
Een bevestiging waarvoor? dat onze relatie niet goed zit? Nee die heb ik niet nodig, ik weet dat het goed zit. In mijn verhaal zeg ik ook dat ik er van overtuigd ben dat hij niet vreemd gaat, dus dat is niet het probleem. Maar het missen lijkt me moeilijk.quote:Op maandag 16 november 2009 11:35 schreef Re het volgende:
je zou bijna denken dat TS eigenlijk wil dat hij vreemdgaat... soort bevestiging oid?
Ik ging alleen, backpacken/ werken. Uiteindelijk vooral veel vakantie gevierd en weinig gewerkt.quote:Op maandag 16 november 2009 11:32 schreef veryordinary het volgende:
Fijn om te horen dat alles is goedgekomen, helpt toch wel om dat te horenHoe hebben jullie contact gehouden? En wat ging je in Australie doen?
Inderdaad, beter dat hij er over 5 maanden achter komt, dan over 3 jaar.quote:Op maandag 16 november 2009 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En dat zou anders op geen enkele manier aan het licht kunnen komen, dat die partner niet meer verder zou willen? Hooguit wordt die bewustwording versneld, maar dat is uiteindelijk a good thing.
Ja dat heb ik wel!quote:Op maandag 16 november 2009 11:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar moet je dan ook echt vertrouwen in hebben, anders word je helemaal gek na een paar weken.
Haha, ik denk ook dat je weinig zin hebt om te werken als je daar zit! Bellen heb ik al een goeie site voor gevonden wat hem niks kost, en mij slechts 9 cpm, dus dit is erg fijn. Smsen moet ik nog even uitvinden of dat ook goedkoop kan ;pquote:Op maandag 16 november 2009 11:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik ging alleen, backpacken/ werken. Uiteindelijk vooral veel vakantie gevierd en weinig gewerkt.
We hebben regelmatig gebeld, gesmst en gemaild (ondanks dat het uit was).
belbob.nl kost je 2 centquote:Op maandag 16 november 2009 11:44 schreef veryordinary het volgende:
[..]
Haha, ik denk ook dat je weinig zin hebt om te werken als je daar zit! Bellen heb ik al een goeie site voor gevonden wat hem niks kost, en mij slechts 9 cpm, dus dit is erg fijn. Smsen moet ik nog even uitvinden of dat ook goedkoop kan ;p
Had het feit dat het uit was er iets mee te maken dat jij wegging, als ik vragen mag?
wat is daar eigenlijk zo erg aan? Ik heb het ook gedaan en het heeft mn horizon verbreed. Je kan je leven lang nog werken en huisje-boompje- beestje regelenquote:Op maandag 16 november 2009 11:25 schreef Zith het volgende:
Bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 16 november 2009 11:42 schreef Dj_unkie het volgende:
exact hetzelfde meegemaakt, alleen was ik diegene die ging!
Toen ik mijn huidige vriendin leren kennen, had ik al plannen om te gaan stagelopen in Aussieland. Op de een of andere manier voelde ik direct aan dat de relatie goed zat en heb haar ook gelijk gezegd dat ik van plan was om 6 maanden naar Australië te gaan om mijn horizon te verbreden. Vervolgens ging het allemaal prima in onze relatie tot 3 maanden voor mijn vertrek. Het werd allemaal moeilijk en mijn vriendin begreep niet waarom ik ging (ze respecteerde mijn mening wel). Hele moeilijke twee laatste maanden gehad. Afscheid viel zwaar (ook bij mij).
Ik ben alleen naar Australie vertrokken en de eerste maand was goed wennen! Werk was erg leuk dus daar ben in helemaal in gedoken en heb lange dagen gemaakt (gelukkig werd ik er ook goed voor betaald). Na een maand kwam een vriend "op bezoek", maar hij is dik twee maanden blijven hangen. Onwijs leuke tijd gehad en wel elke dag contact met vriendin gehad met mail,skype,telefoon ect. Ze vond het heel moeilijk en miste me erg. Ik miste haar ook wel maar omdat er zoveel nieuws op mijn pad lag dacht ik er niet veel aan.
Na het afronden van mijn stage had ik nog een maand over en ik had het wel gehad. Ik heb mijn vlucht omgeboekt en ben naar huis gegaan. Ik had echt geen zin meer om te reizen en wilde alleen maar naar huis. Ik heb de hele terugreis met een glimlach in het vliegtuig gezetenDe relatie is er bij mijn wel veel sterker van geworden (woon nu zelfs samen).
Bellen kan ook via skype! dat is vaak nog goedkoper.quote:Op maandag 16 november 2009 11:44 schreef veryordinary het volgende:
Haha, ik denk ook dat je weinig zin hebt om te werken als je daar zit! Bellen heb ik al een goeie site voor gevonden wat hem niks kost, en mij slechts 9 cpm, dus dit is erg fijn. Smsen moet ik nog even uitvinden of dat ook goedkoop kan ;p
Had het feit dat het uit was er iets mee te maken dat jij wegging, als ik vragen mag?
Ach mijn vriendin is 6 maanden voor studie in Parijs geweest, (ik ben uiteraard wel vaak langsgeweest) maar de eerste paar maanden vliegen voorbij. Vooral de laatste zijn zwaarquote:Op maandag 16 november 2009 11:39 schreef veryordinary het volgende:
[..]
Ik studeer nog, en dit is iets dat hij met zijn vrienden moet/wil doen. Dat gun ik hem ook!
Prima instelling! Probeer in die maanden gewoon veel leuke dingen te doen met je eigen vriendengroep. De maandjes zijn zo om als je plezier hebtquote:Op maandag 16 november 2009 11:49 schreef veryordinary het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie!
Lijkt idd erg veel op mijn situatie, alleen dan omgekeerd iddIk heb ook tijden dat ik mijn vriend niet begrijp, dat hij 3 maanden daarheen wil zonder mij. HIj zegt dan dat het al voor mij gepland was, en dat hij het anders miss ook wel niet had gedaan. En daar heeft ie ook gelijk in.
Wel fijn dat jullie elke dag contact hadden, ik denk dat ik dat ook wel fijn zou vinden. Hebben we het ook al regelmatig over gehad, dus daar zijn we het wel over eensNatuurlijk zal hij minder aan mij denken dan ik aan hem, en dat begrijp ik. Ik ga hem echt niet claimen en elke dag 3 x bellen
![]()
Een fijn verhaal om te horen, ik hoop dat het bij ons ook net zo goed gaat. Herken echt dat moment, die 3 maanden voor vertrek. Is gewoon kut en wil er niet hele tijd aan denken, maar doe het wel!
Bedankt voor je reactie!quote:Op maandag 16 november 2009 11:52 schreef Laviathan het volgende:
Ga de tijd die je hem ziet afbouwen zodat je dadelijk niet zit met het feit dat je van 24/7 (bijv.) naar 0 gaat betreffende elkaar zien. Daarnaast gaat hij met vrienden weg en mag ik hopen dat er naar jouw toe ook een vriendschap is ontstaan. Wat bedoel ik daarmee, mag ik hopen dat als jullie relatie nu dik in orde is (twee zijdig) een van zijn vrienden het toch wel meldt als hij vreemd zou gaan.
Als een gelijknamig iets bij ons in de vriendenkring zou gebeuren weet de vriendin het binnen een dag of 2.
Als laatste is het misschien proberen na te gaan om te zien of de relatie überhaupt nog wel loopt medio januari en niet dat je dadelijk bij wijze van spreken gedumpt word als hij de bus/trein naar het vliegveld pakt.
Succes verder!
nee zo ben jij....quote:Op maandag 16 november 2009 11:56 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
heb het zelfde meegemaakt, ben dik vreemd gegaan. niks aan te doen, zo zijn mannen.
Ook hier heb ik over nagedacht, zeker omdat mijn studie op het moment nogal twijfelachtig is. Ik heb dan ook fanatiek lopen zoeken op internet naar zo'n mogelijkheid. Maar ik heb het geld er niet voor! En daarnaast is het nogal lastig omdat de meeste stages 6 maanden zijn, en dan moet ik mijn vriend nog langer missen. Dat is nou ook niet écht de bedoelingquote:Op maandag 16 november 2009 11:53 schreef Netsplitter het volgende:
TS, misschien is het een idee om zelf ook zoiets te ondernemen.
Dan weet jij ook hoe het is om zoiets te doen en wat de ervaringen zijn die je opdoet.
Thanks voor je berichtquote:Op maandag 16 november 2009 11:59 schreef saaw het volgende:
Mijn vriend en ik zijn allebei regelmatig enkele maanden weg geweest [ook toen we pas net samen waren] en dat is nooit een probleem geweest. Natuurlijk zou ik het liefst meegaan maar dat gaat nou eenkeer niet altijd en bovendien denk ik dat het ook heel goed is om af en toe zelf wat te doen.
Elke dag contact houden is imho wat overdreven [en bovendien duur]. Wij smsden af en toe en belden om de week ofzo. Dan heb je elkaar ook echt wat te vertellen.
Maargoed dat is natuurlijk verder per persoon verschillend.
Ik vind 3 maanden altijd prima te doen. Succes iig!
Ga ik doen!quote:Op maandag 16 november 2009 11:53 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
Prima instelling! Probeer in die maanden gewoon veel leuke dingen te doen met je eigen vriendengroep. De maandjes zijn zo om als je plezier hebtHet zal echt niet altijd even makkelijk zijn, maar sta er niet teveel bij stil en geniet ook die laatste maanden van elkaar
Ja precies, als je de mogelijkheid hebt, waarom niet? Bij ons is het tijdsverschil ook nogal veel, 10 uur om precies te zijnquote:Op maandag 16 november 2009 12:04 schreef rhubarbje het volgende:
Owja wij hadden wel elke dag contact
maar we wonen ook samen en hij had de mogeljkheid om elke dat te skypen dus deden we dat lekker
(nou ja niet dwangmatig hoor, door het tijdverschil was het meestal rond etenstijd en als ik bij een vriendin ging eten ging ik dat gewoon doen etc)
Nee, lekker in Nederland blijven, dan zie je nog eens iets van de wereld.quote:Op maandag 16 november 2009 11:25 schreef Zith het volgende:
quote:Op maandag 16 november 2009 11:56 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
heb het zelfde meegemaakt, ben dik vreemd gegaan. niks aan te doen, zo zijn mannen.
Kap met je studie, ga 4 maanden fulltime geld verdienen (werken oid) en zoek hem de laatste 2 maanden op. Maar pas op voor de surferdudes...quote:Op maandag 16 november 2009 12:00 schreef veryordinary het volgende:
[..]
Ook hier heb ik over nagedacht, zeker omdat mijn studie op het moment nogal twijfelachtig is. Ik heb dan ook fanatiek lopen zoeken op internet naar zo'n mogelijkheid. Maar ik heb het geld er niet voor! En daarnaast is het nogal lastig omdat de meeste stages 6 maanden zijn, en dan moet ik mijn vriend nog langer missen. Dat is nou ook niet écht de bedoeling
Subtiel. Maar als 'ie daar niks over verteld, hoeft het ook niet het einde van de relatie te betekenen natuurlijk. Wat niet weet, wat niet deert.quote:Op maandag 16 november 2009 11:56 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |