imansiza bosuna dil yormaquote:Op maandag 16 november 2009 00:26 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Waarom heb je daar problemen mee als je toch niet gelooft in datzelfde boek?
kom jij uit Almelo?quote:Op maandag 16 november 2009 00:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik dacht dat Almelose wethouders juist de aangewezen personen waren om een horecagelegenheid om zeep te helpen?
wilders had het niet beter kunnen verwoorden, echt triest wat jij hier nu roeptquote:Op maandag 16 november 2009 00:26 schreef siddha het volgende:
[..]
1 het gaat over de religies in het algemeen en ik heb geen gelovige hiermee uitgescholden
Als ik morgen klaar ben met mijn werk dan kom ik uit Almelo (om vervolgens in Goor te arriveren).quote:Op maandag 16 november 2009 00:27 schreef siddha het volgende:
kom jij uit Almelo?
quote:
Wie is Wilders?quote:Op maandag 16 november 2009 00:27 schreef Slayage het volgende:
wilders had het niet beter kunnen verwoorden, echt triest wat jij hier nu roept
dat ben je toch, dacht dat we daarover eens warenquote:
Het probleem is meer dat moslims (en Christenen en Joden) atheïsten als slechte personen zien, waarom zou God ze anders naar de hel sturen, toch?quote:Op maandag 16 november 2009 00:26 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Waarom heb je daar problemen mee als je toch niet gelooft in datzelfde boek?
Volgende keer niet vragen stellen om uit te lokken als je toch te dom bent om te kunnen discussierenquote:Op maandag 16 november 2009 00:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat ben je toch, dacht dat we daarover eens waren![]()
dinsinz, imansiz, kafir
maar het is maar een sprookje zoals meneer hierboven zegt, waarom zou je je druk maken om een sprookje, doe ze dan meteen af als geestesziekquote:Op maandag 16 november 2009 00:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat moslims (en Christenen en Joden) atheïsten als slechte personen zien, waarom zou God ze anders naar de hel sturen, toch?
het ging hem er volgens mij meer om dat moslims zo denken over atheisten en dat dat niet "lief" is, het doet er verder niet toe of het wel of niet kloptquote:Op maandag 16 november 2009 00:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
maar het is maar een sprookje zoals meneer hierboven zegt, waarom zou je je druk maken om een sprookje, doe ze dan meteen af als geestesziek
Volgens de Koran gaan alle mensen, op de profeten na, eerst naar de hel dus zo heel bijzonder is het nou ook weer niet. Dat een atheist alleen dat ziet is stiekem ook een beetje egoisme niet..quote:Op maandag 16 november 2009 00:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat moslims (en Christenen en Joden) atheïsten als slechte personen zien, waarom zou God ze anders naar de hel sturen, toch?
Maar daar ging het helemaal niet om. Het was meer een reactie op IHVK zijn reactie die zei dat moslims atheïsten niet zo moeten buitensluiten. Maar gezien het feit dat de Koran nou niet bepaald vredelievend is jegens atheïsten, kun je het moslims niet kwalijk nemen dat zij zo neerkijken op atheïsten. Niet waar?quote:Op maandag 16 november 2009 00:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
maar het is maar een sprookje zoals meneer hierboven zegt, waarom zou je je druk maken om een sprookje, doe ze dan meteen af als geestesziek
ik heb vragen gesteld om te weten wie ik tegenover me heb en niet om iets uit te lokken, je bent wie je bent, daar heb ik vrede mee, maar je moet niet schijnheilig gaan lopen doen dat je niet neerbuigend doet naar gelovigen en op de wilders tour gaan met: "ik heb geen problemen met moslims, ik heb problemen met de islam" flikker toch op man, hoe serieus kan ik je dan nog nemen als je dat soort onzin uitkraamtquote:Op maandag 16 november 2009 00:32 schreef siddha het volgende:
[..]
Volgende keer niet vragen stellen om uit te lokken als je toch te dom bent om te kunnen discussieren
Ehm, waar staat dat?quote:Op maandag 16 november 2009 00:35 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Volgens de Koran gaan alle mensen, op de profeten na, eerst naar de hel dus zo heel bijzonder is het nou ook weer niet. Dat een atheist alleen dat ziet is stiekem ook een beetje egoisme niet..
een forensquote:Op maandag 16 november 2009 00:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ik morgen klaar ben met mijn werk dan kom ik uit Almelo (om vervolgens in Goor te arriveren).
even voor de duidelijkheid:quote:Op maandag 16 november 2009 00:36 schreef siddha het volgende:
even voor de duidelijkheid, dit is wel mening
Ik weet dat Atheisten meer nagedacht hebben over god en religie dan de religieuzen maar religieuzen weten het zeker, een eerlijke atheist zou zeggen ik weet het het niet maar er zijn wel vele punten waar ik allergische reacties krijg van die religies
1 moraal\ethiek is gekaapt door alle religies
2 als je de god van Abraham bestudeert komt hij als een psychopaat over
3 religie van abraham is door mannen voor mannen geschreven
4 elke religie denkt datze de hemel bezit
4 extreem gewelddadig als ze op tegenstand komen
5 ze kijken allemaal naar de verleden omdat de einde der tijden toch na is
6 ze denken altijd dat wetenschap ondergeschikt is aan de religieuze boeken
7 flirten met goedheid\ barmhartigheid en als je de geschiedenis boeken bij pakt weet je dat het anders s
enz.........
ik ben heel gelovig maar wel in punten waar de wetenschap nog in kinderschoenen staat, weet je bijvoorbeeld hoe wonderbaarlijk Natuur\werkelijkheid is?
of hoe groot ons universum wel niet is? Of hoe klein wij mensen zijn als je het vergelijkt hoe oneindig groot de rest is
Dus mijn geloof is gebaseerd op Quantum mechanica, Relativiteits theorie, Veld theorie etc. en niet op paar sprookjes boeken waar vele leugens in staan waar blijkbaar mensen bestaan die het genoeg vinden
Welterusten.quote:Op maandag 16 november 2009 00:37 schreef ACT-F het volgende:
Lieve ketters, gelovigen en ander gespuis![]()
Ik ga slapen![]()
Sure.quote:Op maandag 16 november 2009 00:38 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Op dezelfde pagina als waarop staat dat atheisten naar de hel gaan..
"icinizde cehennemi tadmayacak yok" is een koran citaat maar ik weet effe niet welkequote:
Dat kan net zo goed slaan op het leven op de wereld. Zoiets als een moeilijke tijd, of de angst voor de hel op de dag des oordeels. Het lijkt me sterk dat iedereen werkelijk eerst de hel in wordt gegooid.quote:Op maandag 16 november 2009 00:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
"icinizde cehennemi tadmayacak yok" is een koran citaat maar ik weet effe niet welke
Trusten.quote:Op maandag 16 november 2009 00:42 schreef AnotherAlterEgo het volgende:
Ik ga ook maar slapen, morgen weer vroeg op![]()
als we het over onglovige mekkanen hebben die de profeet in die tijd probeerde te doden en er uiteindelijk voor hebben gezorgd dat hij moest vlucht voor zijn leven, ja klopt daar is de koran niet vredelievend over en terecht, en over mens als meneer de atheist hier tja, hij is verantwoordelijk voor zijn eigen ziel, allah nodigt hem uit, het is aan hem om gehoor te geven of niet, de keus is aan hemquote:Op maandag 16 november 2009 00:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar daar ging het helemaal niet om. Het was meer een reactie op IHVK zijn reactie die zei dat moslims atheïsten niet zo moeten buitensluiten. Maar gezien het feit dat de Koran nou niet bepaald vredelievend is jegens atheïsten, kun je het moslims niet kwalijk nemen dat zij zo neerkijken op atheïsten. Niet waar?
komt goed insallah meidquote:Op maandag 16 november 2009 00:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat kan net zo goed slaan op het leven op de wereld. Zoiets als een moeilijke tijd, of de angst voor de hel op de dag des oordeels. Het lijkt me sterk dat iedereen werkelijk eerst de hel in wordt gegooid.
Nee, we hebben het niet over de ongelovigen die de moslims destijds aanvielen. Maar meer over het feit dat de Koran openlijk beschrijft hoe ongelovigen de hel zullen betreden, goed of slecht. Hoe wil je van een moslim verwachten dat ze niet neerkijken op atheïsten als de Koran dat wel doet?quote:Op maandag 16 november 2009 00:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
als we het over onglovige mekkanen hebben die de profeet in die tijd probeerde te doden en er uiteindelijk voor hebben gezorgd dat hij moest vlucht voor zijn leven, ja klopt daar is de koran niet vredelievend over en terecht, en over mens als meneer de atheist hier tja, hij is verantwoordelijk voor zijn eigen ziel, allah nodigt hem uit, het is aan hem om gehoor te geven of niet, de keus is aan hem
Haha, ik heb het een soort van opgegeven. Mijn iman zal nooit versterken en mijn geloof in de Islam zal niet meer toenemen. Ik heb mij erbij neergelegd.quote:Op maandag 16 november 2009 00:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
komt goed insallah meidmet dit soort onderwerpen slapen is idd niet echt lekker, heb zelf ook aardig wat ervaring wat dat betreft
hoop dat dit niet waar is (niet verkeerd bedoeld, voor we weer "ruzie" krijgen)quote:Op maandag 16 november 2009 00:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha, ik heb het een soort van opgegeven. Mijn iman zal nooit versterken en mijn geloof in de Islam zal niet meer toenemen. Ik heb mij erbij neergelegd.
Jammer genoeg wel.quote:Op maandag 16 november 2009 00:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
hoop dat dit niet waar is (niet verkeerd bedoeld, voor we weer "ruzie" krijgen)
dus je vindt het zelf wel jammerquote:
Iets wat je kwijt hebt geraakt kun je altijd weer terug vinden of iets beters vindenquote:
iets beters als in een sterkere iman of atheist worden.............quote:Op maandag 16 november 2009 00:54 schreef siddha het volgende:
[..]
Iets wat je kwijt hebt geraakt kun je altijd weer terug vinden of iets beters vinden
Waarheidquote:Op maandag 16 november 2009 00:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
iets beters als in een sterkere iman of atheist worden.............
iyi gecelerquote:
Eerst wel, nu niet. Nu voel ik me verlicht.quote:Op maandag 16 november 2009 00:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dus je vindt het zelf wel jammerkan dus nog een reden zijn waardoor je wel gaat geloven
Klopt. Maar geloven neemt toch wel een stukje zorgen van je af. In slechte tijden heb je altijd je geloof als houvast, wanneer je dit gewend bent valt het vies tegen als je erachter komt dat dat waar je altijd zo in hebt gelooft niet klopt of niet waar is. Snap je?quote:Op maandag 16 november 2009 00:54 schreef siddha het volgende:
[..]
Iets wat je kwijt hebt geraakt kun je altijd weer terug vinden of iets beters vinden
sure meryemquote:Op maandag 16 november 2009 00:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat kan net zo goed slaan op het leven op de wereld. Zoiets als een moeilijke tijd, of de angst voor de hel op de dag des oordeels. Het lijkt me sterk dat iedereen werkelijk eerst de hel in wordt gegooid.
later gast!quote:Op maandag 16 november 2009 00:47 schreef Da.Rock het volgende:
Nou mensen, het was weer gezellig![]()
Tot over een paar maanden dan maar weer![]()
KIB!
lolquote:Op maandag 16 november 2009 00:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
sure meryem
71. (Ey insanlar!) Sizden cehenneme varmayacak hiç kimse yoktur. Rabbin için bu, kesin olarak hükme bağlanmış bir iştir.
72. Sonra Allah'a karşı gelmekten sakınanları kurtarırız da zalimleri orada diz üstü çökmüş halde bırakırız.
als wij tot het goddelijke willen komen, wat dus ons doel is als mens zijnde, immers allahtan geldik allah donecegiz, moeten wij eerst gereinigd worden van onze zondes, om schoon en puur bij allah te komen
toen ik dit voor het eerst las dacht ik ook van:maar ik snap het nu wel, imam ghazali, verwoord het als, ustumuzdeki paslari temizlemek icin cehenneme girecegiz, om tot ons uiteindelijjke doel te komen
dat was ook mijn eerste reactiequote:Op maandag 16 november 2009 01:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
lol
Doe je zo je best op deze wereld ga je alsnog branden.
Ik hoop het voor je.quote:Op maandag 16 november 2009 01:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat was ook mijn eerste reactiemaar dat branden wordt ook beschreven als een speldeprik voor sommigen, dus dat valt ook wel mee toch
God kijkt op hen neer, dat is zo, omdat deze mensen zijn schepping niet erkennen, ze erkennen hun doel hier op aarde niet, Hem erkennen ze niet, waarom zou God genade moeten tonen voor deze mensen?quote:Op maandag 16 november 2009 00:49 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, we hebben het niet over de ongelovigen die de moslims destijds aanvielen. Maar meer over het feit dat de Koran openlijk beschrijft hoe ongelovigen de hel zullen betreden, goed of slecht. Hoe wil je van een moslim verwachten dat ze niet neerkijken op atheïsten als de Koran dat wel doet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |