abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2009 @ 20:21:42 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74725199
quote:
CDA pleit voor verplichte RFID-chip op fietsen

Gepubliceerd: Donderdag 30 juli 2009
Auteur: Ernst-Jan Hamel

Alle fietsen moeten verplicht worden voorzien van een RFID-chip. Daarmee wil het CDA fietsendiefstal tegengaan.

Om de gechipte fietsen te controleren op diefstal moeten politie, fietsenstallingen en fietsenhandelaren scanapparaten krijgen, die zijn gekoppeld aan het landelijk register gestolen fietsen. Dat zegt Tweede Kamerlid Joop Atsma van het CDA tegen persbureau ANP.

Op dit moment zijn er al 4,5 miljoen fietsen voorzien van een RFID-chip, die meestal zit in het slot of het frame. Maar er zijn nog weinig scanapparaten voorhanden, waardoor controle op diefstal nauwelijks mogelijk is, klaagt CDA-Kamerlid Atsma. Daarom wil hij dat minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken een paar miljoen euro investeert voor de aankoop van RFID-scanners. Een chipreader kost rond de 2900 euro.
750.000 fietsen gestolen per jaar

In Nederland worden jaarlijks ongeveer 750.000 fietsen gestolen. In 2008 werd bij 5 procent van de Nederlanders een fiets gestolen. Vooral in steden is fietsendiefstal een groot probleem. Het kabinet wil in 2010 het aantal gestolen fietsen met 100.000 verminderen ten opzichte van 2006.
http://webwereld.nl/nieuw(...)chip-op-fietsen.html

Nee, mensen. Het is geen hoax! Na de OV-chipkaart, de toekomstige kilometerheffing gaat nu ook het fietsverkeer gemonitord worden. "Om diefstal te voorkomen" En tegelijkertijd is het natuurlijk kei-handig om te weten waar iedere fiets zich bevind. Dat is dan vrij eenvoudig door scanners op de juiste plaatsen op te hangen.

Ik hoop dat het ook nog een optie is om gewoon geen chip te nemen en het risico dat je fiets gestolen wordt te accepteren. Ik fiets al 35 jaar en mijn eigen fiets is nog nooit gestolen of vernield, dus het risico valt nog best wel mee.
The End Times are wild
  zondag 15 november 2009 @ 20:23:44 #2
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_74725273
Wel godverdomme. Dat ze het maar uit hun hoofd laten om dit te gaan verplichten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 15 november 2009 @ 20:24:54 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74725311
Nu ben ik helemaal geen BNW-denker oid, maar ik vind het toch wel frappant hoeveel van dit soort maatregelen er nu ineens doorgevoerd worden terwijl er nergens een noodzaak voor is.
The End Times are wild
  zondag 15 november 2009 @ 20:25:38 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74725348
Dat betekend waarschijnlijk ook dat je je fiets verplicht moet laten registreren, inclusief NAW gegevens.
Nou, voor mijn barrel lijkt me dat volkomen nutteloos.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74725447
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:
Dat betekend waarschijnlijk ook dat je je fiets verplicht moet laten registreren, inclusief NAW gegevens.
Nou, voor mijn barrel lijkt me dat volkomen nutteloos.
En fietsbelasting betalen he !!
En een verplichte APK.
En verplichte reparatie bij defecten.

Volgende word een enkelband met stappenteller om ook voetgangers te kunnen belasten.

Waarom komt er geen reactie op al die achterlijke ideeen van zittende politieke partijen en kopstukken, waarom geen protesten ? Moeten we dan maar gewoon naar tsjechie of bulgarije verhuizen om overal vanaf te zijn.
pi_74725488
..en een fiets-kenteken en fietsbewijs enzo
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_74725497
Ze mogen moeten doodvallen.
  zondag 15 november 2009 @ 20:29:46 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74725543
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:27 schreef m1155 het volgende:

[..]

En een verplichte APK.

Volgende word een enkelband met stappenteller om ook voetgangers te kunnen belasten.
Dat is de definitieve stap. Dan weet de overheid voortaan van iedereen permanent waar ze zijn. Je kunt dat dan op geen enkele manier nog ontlopen. Nu kun je nog fietsen en je mobiel thuislaten.
The End Times are wild
pi_74725547
Me toekomstige auto moet al op een buitenlands kenteken en me fiets zeker ook dalijk..
  zondag 15 november 2009 @ 20:31:00 #10
pi_74725611
quote:
Maar er zijn nog weinig scanapparaten voorhanden, waardoor controle op diefstal nauwelijks mogelijk is, klaagt CDA-Kamerlid Atsma.
En dan niet gewoon meer scanapparaten gaan kopen, zodat mensen die kiezen voor zo'n chip meer kans hebben om hun fiets terug te vinden. Nee, eerst die chip verplichten voor iedereen. Terwijl het echte probleem is dat er geen flikker wordt gedaan met de aangiften van gestolen fietsen En dat gaat door zo'n chip nooit veranderen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_74725661
Ik zie er nog wel van komen dat je continu 1 op 1 een opzichter krijgt toegewezen die alles van jou in de gaten houd. brrrr scary (en dan zeuren over de mensenrechten in china.)
pi_74725672
Komt er ook een kilometerheffing voor de fiets ?
Al die files op de fietspaden
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 15 november 2009 @ 20:34:35 #13
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_74725809
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:32 schreef qonmann het volgende:
Komt er ook een kilometerheffing voor de fiets ?
Al die files op de fietspaden
De vervuiler betaalt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_74725906
het is dat ze het inspuiten maar verder maakt het weinig uit inderdaad.

Al helemaal met de kilometerheffing straks.

Weg met de privacy!
  zondag 15 november 2009 @ 20:42:37 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74726239
Dat wordt gemakkelijk verdienen voor de gemeente waar ik woon:

Ff langslopen met de scanner en een scriptje runnen dat incasso's genereert...

Dan laat ik hem liever af en toe jatten zonder dat ik hem terugkrijg
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74726346
Het CDA heeft in de RFID chip echt de reddende engel gevonden voor al hun problemen =\

Weten we geen oplossing, dan rammen we er een RFID chip in.
deal with it
  zondag 15 november 2009 @ 20:59:29 #17
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_74727188
edit+note

[ Bericht 83% gewijzigd door IHVK op 15-11-2009 21:07:56 ]
pi_74727593
quote:
Een chipreader kost rond de 2900 euro.
50$ in China
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 15 november 2009 @ 21:29:04 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_74728776
Ik wil geen spelbederver zijn, maar, de publicatiedatum is 30 juli 2009? Is dit niet een lekgeslagen proefballonnetje?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_74730395
quote:
Op zondag 15 november 2009 20:27 schreef m1155 het volgende:

[..]

En een verplichte APK.
Vergeet de bekeuring voor de verkeerd geparkeerde fiets niet. De politie heeft tenslotte wel tijd om burgertjes te treiteren, maar fietsendieven pakken is te moeilijk.
pi_74730823
handig, wanneer m'n fiets gestolen wordt heb ik em zo terug en hebben de daders een probleem. toppie
  zondag 15 november 2009 @ 22:03:45 #22
pi_74730829
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:29 schreef Iblis het volgende:
Ik wil geen spelbederver zijn, maar, de publicatiedatum is 30 juli 2009? Is dit niet een lekgeslagen proefballonnetje?
Scherp

Maar dan nog, het feit alleen al dat dit idee geopperd is
pi_74732098
Hahaha ik dacht met de kilometerheffing nog, fietsen zullen er straks ook wel aan moeten. Chipje in je ov kaart, chip in je auto, chip in je fiets Volgende stap is een chipje in elke burger...
know'm sayin?
word? word.
pi_74732461
quote:
Op zondag 15 november 2009 22:26 schreef alors het volgende:
Hahaha ik dacht met de kilometerheffing nog, fietsen zullen er straks ook wel aan moeten. Chipje in je ov kaart, chip in je auto, chip in je fiets Volgende stap is een chipje in elke burger...
Dat chipje zit natuurlijk al in de Mexicaanse-griepprik
pi_74732922
Een persoonsgebonden chip hoeft wat mij betreft nou ook weer niet, maar iets waarmee je fiets te herkennen is is wel heel erg welkom. Op dit moment kan je er iets in laten graveren, maar in de praktijk maakt het geen verschil. Er wordt toch nooit gecontroleerd of de fiets gestolen is of niet.

Een chipnummer dat je aan de politie door zou kunnen geven bij diefstal zou wat mij betreft erg prettig zijn. Er worden jaarlijks 750.000 fietsen gestolen! Het lijkt me dat je dan van een probleem mag spreken. Ook mijn fiets is af en toe gestolen. Als je op dit moment doorhebt dat je fiets weg is dan weet je dat je hem nooit meer terug ziet. Busje verf erover en niemand die hem meer herkend. Het is wel erg makkelijk.

Een fiets stelen is zo verschrikkelijk laagdrempelig. Je kan alleen op heterdaad betrapt worden en de kans op slagen is vrij groot. Dan zijn het vaak ook nog eens junks die fietsen stelen en zelfs al worden die op heterdaad betrapt dan kan men ze weinig maken. Een fiets kopen van een junk is nóg makkelijker. Het moeilijkste is het morele bezwaar van je af te schudden. De pakkans is vrijwel nul.

Ja... Mij lijkt het wel wat om met behulp van chips mijn fiets terug te krijgen. Al moet er inderdaad voor worden opgepast dat je via de chips boetes en dergelijke uit kan gaan schrijven en dat de privacy niet in het geding komt. Toch lijkt me dat niet zo moeilijk te omzeilen.

Ik ben voor
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')