abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74718596
Ik werk nu al iets meer dan een jaar voor een uitzendbureau op parttime basis. Ik zit al sinds het begin bij dezelfde werkgever. Nu heb ik er wel oren naar om daar in dienst te treden, dus een contract bij die werkgever en dus niet meer via het uitzendbureau.

Weet iemand wanneer men mij een contract kan aanbieden, en wanneer men mij een contract aan moeten bieden. Ik hoor hier namelijk veel veschillende verhalen over. De 1 zegt als je 1000 uur heb gewerkt dan moet de werkgever je een contract geven of je moet weg van ze, de ander zegt dat men helemaal geen verplichting heeft om een contract aan je aan te bieden.

Iemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft?
pi_74718692
na 6 maand kunnen ze je overnemen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vyKfQkAWiH4&feature=related[/youtube]
pi_74718896
Maar dat zijn ze dus niet verplicht? Vind het werken via een uitzendbureau veel nadelen hebben. Nu scheept die werkgever mij af dat ze mij niet n contract kunnen geven omdat ze niet genoeg uren over hebben of iets. Ze mogen maar maximaal een x aantal uren aan vaste contract medewerkers hebben.
pi_74719012
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:11 schreef Apfel. het volgende:
Maar dat zijn ze dus niet verplicht?
Nee, natuurlijk niet. Daarom ben je juist ingehuurd via een uitzendbureau: zodat ze je eruit kunnen wippen als je niet meer nodig bent.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74719197
quote:
Op zondag 15 november 2009 17:11 schreef Apfel. het volgende:
Maar dat zijn ze dus niet verplicht? Vind het werken via een uitzendbureau veel nadelen hebben. Nu scheept die werkgever mij af dat ze mij niet n contract kunnen geven omdat ze niet genoeg uren over hebben of iets. Ze mogen maar maximaal een x aantal uren aan vaste contract medewerkers hebben.
Zie daar de reden dat er parttimers/uitzendkrachten zijn.
pi_74720091
De inlener waar jij werkzaam bent kan jou meteen in dienst nemen. Er is geen wet die dat verbiedt. De inlener is niet verplicht om je in dienst te nemen. Wel is de inlener verplicht om openstaande vacature´s ook aan jou aan te bieden, zodat jij daarop kan solliciteren.

Wel kan het zo zijn dat de inlener en het uitzendbureau onderling hebben afgesproken dat de inlener jou niet zomaar in dienst mag nemen, zonder een vergoeding te betalen aan het uitzendbureau. Dat kan.

Tot mei 1998 was het uitzendbureaus verboden om te belemmeren dat uitzendkrachten in dienst traden bij de inlener. Inmiddels is dit verbod verdwenen omdat de nederlandse wet voldoende instrumenten heeft om op te treden tegen een uitzendbureau dat zich onredelijk opstelt.

[ Bericht 13% gewijzigd door john41 op 15-11-2009 17:58:59 ]
  zondag 15 november 2009 @ 18:56:29 #7
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_74722044
kan ik uit het stuk van John41 afleiden dat het dus ook voor die 6 maanden kan? (bij mij gaat het om een fulltime contract)
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_74723077
Nee, dat kan je daar niet uit afleiden.

De meeste uitzendbureaus komen met inleners een clausule overeen waarin word bepaald dat de inlener niet zomaar de uitzendkracht in dienst kan nemen zonder dat daar een financiėle compensatie naar het uitzendbureau tegenover staat.
Hoe die eventuele afspraak er uit ziet verschilt per uitzendbureau. Het ene uitzendbureau eist een bedrag ter grootte van 2 maandsalarissen dat de uitzendkracht verdient, indien de inlener binnen 6 maanden de uitzendkracht in dienst neemt. Het andere uitzendbureau eist ¤ 450,00 indien de inlener de uitzendkracht binnen een jaar in dienst neemt. Er zijn ook uitzendbureaus die niets eisen indien de inlener de uitzendkracht in dienst neemt.
  maandag 16 november 2009 @ 15:39:53 #9
64792 Mryc
play me one more song
pi_74749928
De kostenloze overnametermijn is ook bij elk bureau verschillend. Deze staan vermeld in de Algemene Voorwaarden tussen het uitzendbureau en de opdrachtgever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')