yepquote:Op zondag 15 november 2009 17:12 schreef franklop het volgende:
Who needs kramer!
ze zeurden wel erg over die punten jaquote:Op zondag 15 november 2009 17:14 schreef Wilskracht het volgende:
Gezeur van Hersman over de punten.
Zelf met de vierde ploeg van Nederland plaats Nederland zich voor de Olympische spelen.
Dat hebben we vorig jaar gezien ja, toen ging het bijna mis.quote:Op zondag 15 november 2009 17:14 schreef Wilskracht het volgende:
Gezeur van Hersman over de punten.
Zelf met de vierde ploeg van Nederland plaats Nederland zich voor de Olympische spelen.
Na de Spelen heb je met Kramer, Wouter Olde Heuvel en deze twee een prima team ja.quote:Op zondag 15 november 2009 17:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Blokhuisen en Verweij ná de spelen wel eens deel zouden kunnen uitmaken van het achtervolgingsteam, dus het is in elk geval een goede training.
En Olde Heuvel heeft het vroeger wel eens vaker gedaan, dus wrs zal het grootste probleem de gebrekkige ervaring samen zijn.
En vooruit, komt ie nog een keertje:
Inderdaad. Kramer en Olde Heuvel zijn zeker en dan heb je een heel zwikkie die voor die derde (en vierde) plek in aanmerking komt. En Blokhuijsen en Verweij zijn zeker niet minder dan bijv. een Verheijen. Verre van zelfs, dus waarom zou je ze niet nu al inzetten?quote:Op zondag 15 november 2009 17:22 schreef franklop het volgende:
Waarom zou je ze nu al niet inzetten? Blokhuisen reed zelf sneller dan Verheijen vorige week op de 5K, dus waarom zou die er nu niet bijkunnen?
Ja.quote:Op zondag 15 november 2009 17:27 schreef qonmann het volgende:
die max. 10 naar de OS, is dat inclusief de achtervolging ?
Zo ja etc.
Je hebt in totaal 4 rijders die in totaal 3 of 4 wedstrijden in 2 dagen moeten afwerken. Er is dus uiteindelijk weinig variatie mogelijk eenmaal op de Spelen.quote:Op zondag 15 november 2009 17:25 schreef golfer het volgende:
Mag je bij de OS in de eerste (afval)heat niet met een ander team rijden dan tijdens de finale?
Dit dus. Bron.quote:Op zondag 15 november 2009 17:41 schreef Montov het volgende:
Ik geloof dat ze dus nu maar voor 3 races gaan en voor een totaal van 4 man hebben gekozen.
Dankje voor je info..triest dat ze niet naar Vancouver kanquote:Op zondag 15 november 2009 17:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Bij Studio Sport om 19:00 uur een interview met Marianne Timmer.
Erg mooi om te zien ja. Wat een carrièrequote:Op zondag 15 november 2009 19:08 schreef MiLalaa het volgende:
poeh ik krijg tranen in m'n ogen van al die terugblikken.. vooral die van Turijn
Waren erg mooie beelden.quote:Op zondag 15 november 2009 19:08 schreef MiLalaa het volgende:
poeh ik krijg tranen in m'n ogen van al die terugblikken.. vooral die van Turijn
En dat.quote:Op zondag 15 november 2009 19:08 schreef MiLalaa het volgende:
Als Kjeld gewoon doet wat hij kan, plaatst hij zich in Calgary voor het AKT. Dan zouden we dus al aan 15 mannen zitten met een kwalificatie voor de OS.quote:HEERENVEEN (ANP) - Schaatser Erben Wennemars mist komend weekeinde de wereldbekerwedstrijd over 1500 meter in Hamar. Op grond van zijn prestaties bij de afgelopen wereldbekerwedstrijden moet de Zwollenaar zijn plek afstaan aan Kjeld Nuis van de Control-ploeg van Jac Orie. Dat heeft de KNSB zondag bekendgemaakt.
De andere vier schaatsers die in Hamar op de 1500 meter van start gaan zijn Stefan Groothuis, Mark Tuitert, Rhian Ket en Remco Olde Heuvel. Bij de vrouwen verloor Natasja Bruintjes haar plek aan Elma de Vries. De overige vier rijdsters waren ook al actief in Berlijn en Heerenveen: Ireen Wüst, Margot Boer, Diane Valkenburg en Annette Gerritsen.
http://www.knsb.nl/topspo(...)selectie-1500-meter/
Dan wordt het een groot Kwalificatietoernooi. Wellicht hadden ze beter de eisen hoger kunnen maken, veel zal dit ook niet uit maken aangezien veel verschillende schaatsers op het podium hebben gestaan.quote:Op maandag 16 november 2009 15:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Kjeld gewoon doet wat hij kan, plaatst hij zich in Calgary voor het AKT. Dan zouden we dus al aan 15 mannen zitten met een kwalificatie voor de OS.
Sprookjes-scenario.quote:Op maandag 16 november 2009 16:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tjonge, da's wel héél zuur voor Wennemars. Ben niet echt fan, maar zo'n via-de-b-groep-met-de-hakken-over-de-sloot-plaatsen-en-dan-in-vancouver-goud-scenario had me toch wel mooi geleken.
Ja, natuurlijk. Maar wat is er mooier dan sprookjes.quote:
Tsja, ik weet dat nog niet zeker, Bos was een paar weken geleden ook niks en rijdt nu weer fluitend mee, Elgersma wilde vorig jaar stoppen, Tuitert was een jaar of 2 geleden bijna afgeschreven, in Remco Olde Heuvel en Ket hadden mensen ook jarenlang weinig vertrouwen, het blijft een sport waar je ook weer snel terug kan komen (en hij heeft nog niet de Ritsma-leeftijd). Maar ja, aan de andere kant zie ik zelf ook liever Ket en ROH naar de spelen gaan, maar da's meer een goedhollandse underdogsympathie.quote:Realiteit is dat het het einde van een tijdperk is en dat hij niet goed genoeg meer is.
Dan moet hij zich daar eerst maar eens voor plaatsen en zoals ik de regels lees kan hij dat niet in Hamar doen vanuit de B-groep.quote:Op maandag 16 november 2009 15:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als Kjeld gewoon doet wat hij kan, plaatst hij zich in Calgary voor het AKT. Dan zouden we dus al aan 15 mannen zitten met een kwalificatie voor de OS.
quote:Op maandag 16 november 2009 17:44 schreef Montov het volgende:
Ik vind het vreemd dat Nuis opeens de voorkeur krijgt, aangezien Wennemars de logische #5 is van de 1500m. Nuis moet ook in de B-groep starten, terwijl Wennemars naar de A-groep gepromoveerd is. En 2 dagen later is er een skate-off voor de verdere worldcups.
Hij is dus aangewezen. Nu Wennemars Mexicaanse griep heeft zal hij sowieso niet in actie hebben kunnen komen denk ik. Maar raar vind ik het wel, dan had je pakweg Valkenburg op de 3 km ook wel kunnen vervangen, die presteerde vergelijkbaar in Berlijn en Heerenveen.quote:3.2 World Cup te Hamar (21 en 22 november 2009)
1.500 meter, 5.000 meter dames, 10.000 meter heren
1.500 meter dames en heren
Deelname:
•
Maximaal 4 rijders/sters kunnen zich op grond van een prestatie bij de beste 6 tijdens de World Cup in Berlijn (6-8 nov. 2009) of de World Cup in Heerenveen (13-15 nov. 2009) rechtstreeks plaatsen voor de World Cup in Hamar;
•
Indien meer dan 4 rijders/sters in de uitslag van de World Cups Berlijn en Heerenveen bij de beste 6 eindigen, gaan achtereenvolgens de beste 4 geplaatste rijders/sters van de daguitslag van de genoemde World Cups;
•
Indien de no. 4 en no. 5 beiden eenzelfde resultaat hebben behaald, is de snelste tijd van doorslaggevende betekenis, gereden tijdens de genoemde World Cups in Berlijn of Heerenveen;
•
Indien op basis van bovengenoemde regels minder dan vier rijders/sters zich hebben geplaatst kan ook de winnaar van de B-poule tijdens de World Cup Heerenveen, mits een tijd bij de beste 6 in het overall klassement (A + B groep) zich rechtstreeks plaatsen voor de World Cup in Hamar;
•
De beste 5 rijders/sters in het actuele World Cup puntenklassement na de World Cup in Heerenveen (13-15 nov. 2009) op de betreffende afstand, mits bij de beste 8 in het actuele World Cup puntenklassement;
•
De beste 3 rijders/sters in het actuele World Cup puntenklassement na de World Cup in Heerenveen (13-15 nov. 2009), ongeacht de ranking van het actuele World Cup klassement;
•
De overige rijders/sters en reserves worden door de TCL aangewezen, onder voorbehoud dat de rijders/sters minimaal binnen 0,2 punt van de 5e tijd op het AEGON NK Afstanden (30, 31 oktober en 1 november 2009) dienen te zitten.
•
De overige rijders/sters en reserves worden aangewezen door de TCL.
Ja, maar ze hadden net zo goed Wennemars kunnen aanwijzen. Op basis van het NK was dat logisch geweest. Nuis had dan tijdens de skte-off 2 dagen later kunnen laten zien dat hij beter is dan Wennemars.quote:
Dat wordt nog een leuke skate-off. Wennemars, Kuipers, Nuis, Blokhuijsen, Verweij, Kramer sowieso? Als ik het goed begrijp heeft Olde Heuvel zich ook nog niet geplaatst voor Calgary, hij heeft nog geen top-6 gereden en staat ook niet bij de beste 3 Nederlanders in het klassemen. Kan dan ook nog wel eens lastig worden voor Olde Heuvel om zich te handhaven gezien de vorm van Nuis en Blokhuijsen en Kuipers en Kramer, die normaalgesproken een stuk beter kunnen dan op het NK.quote:Op maandag 16 november 2009 18:35 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, maar ze hadden net zo goed Wennemars kunnen aanwijzen. Op basis van het NK was dat logisch geweest. Nuis had dan tijdens de skte-off 2 dagen later kunnen laten zien dat hij beter is dan Wennemars.
Daarom zei ik ook Calgary hèquote:Op maandag 16 november 2009 18:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan moet hij zich daar eerst maar eens voor plaatsen en zoals ik de regels lees kan hij dat niet in Hamar doen vanuit de B-groep.
Ik zie hem daar ook niet zomaar bij de beste 8 rijden trouwens.
Klopt. Echter, het voordeel van Remco Olde Heuvel is dat er maar 3 schaatsers geplaatst zijn voor Calgary (en dat kunnen er niet meer worden), dus zijn er nog 2 plekken over. De winnaar van de skate-off gaat mee, en dan wordt er iemand aanwezen. Ondanks de keuze voor Nuis boven Wennemars op gronden die ik niet kan begrijpen, denk ik gewoon dat Olde Heuvel dan in aanmerking komt voor die aanwijsplek (ja, of de #2 van de skate-off, maar je weet het nooit met de TLC).quote:Op maandag 16 november 2009 19:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat wordt nog een leuke skate-off. Wennemars, Kuipers, Nuis, Blokhuijsen, Verweij, Kramer sowieso? Als ik het goed begrijp heeft Olde Heuvel zich ook nog niet geplaatst voor Calgary, hij heeft nog geen top-6 gereden en staat ook niet bij de beste 3 Nederlanders in het klassemen. Kan dan ook nog wel eens lastig worden voor Olde Heuvel om zich te handhaven gezien de vorm van Nuis en Blokhuijsen en Kuipers en Kramer, die normaalgesproken een stuk beter kunnen dan op het NK.
Alles hangt er van af hoe fit Kramer is. Als hij herstelt is moet het wel lukken, maar De Jong is in vorm en rijdt erg makkelijk / op reserve. Hij kan de voorbereiding van Kramer behoorlijk in de war schoppen door hem constant onder druk te zetten. Kramers eergevoel zort ervoor dat hij toch wil winnen, maar of dat het beste is voor Vancouver? Gelukkig is er na het EK Allround een volle maand geen races.quote:Op maandag 16 november 2009 20:53 schreef tennisboy het volgende:
Ligt er net aan op de 1500M is Kramer niet vast. De ene keer is hij goed maar de andere dag ook veel minder goed. Als hij een goede dag is goud zeker mogelijk op de 1500M.
Dusja ik zou het toch maar proberen om te kwalificeren je weet maar nooit.
Bovendien zal Kramer waarschijnlijk wel aan de Skate off van de 1500M meedoen. Dat kwam een keer naar voren tijdens een intervieuw.
Eerst zondag maar de kwalificatie voor de Olympische spelen op de 10 KM binnen halen. Dat moet hem zeker wel gaan lukken.
Ik doelde er dus op dat hij zich eerst voor Calgary moet plaatsen. En dát kan hij niet in Hamar doen, dat zal hij moeten doen bij de selectiewedstrijd op 24-25 november.quote:Op maandag 16 november 2009 20:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook Calgary hèHij moet eerst in Hamar van de B naar de A-groep zien te promoveren, maar dat lijkt me absoluut geen probleem.
Laat de Jong maar lekker onder druk zetten. Dat is Kramer ondertussen wel gewend.quote:Op maandag 16 november 2009 21:16 schreef Montov het volgende:
[..]
Alles hangt er van af hoe fit Kramer is. Als hij herstelt is moet het wel lukken, maar De Jong is in vorm en rijdt erg makkelijk / op reserve. Hij kan de voorbereiding van Kramer behoorlijk in de war schoppen door hem constant onder druk te zetten. Kramers eergevoel zort ervoor dat hij toch wil winnen, maar of dat het beste is voor Vancouver? Gelukkig is er na het EK Allround een volle maand geen races.
Ik denk dat voor die tweede plek vrij veel zal afhangen van de kwalificatiewedstrijd. Ligt eraan wat Olde Heuvel rijdt, wat de rest rijdt, wie er precies voor wie eindigt. Stel iemand als Kuipers of Kramer (die bewezen hebben medailles te kunnen pakken in een topveld) eindigt als tweede vlak voor Olde Heuvel, zal waarschijnlijk de #2 de voorkeur krijgen boven Olde Heuvel. Maar wat doe je als een Nuis of Verweij als tweede eindigt vlak voor Olde Heuvel?quote:Op maandag 16 november 2009 21:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Klopt. Echter, het voordeel van Remco Olde Heuvel is dat er maar 3 schaatsers geplaatst zijn voor Calgary (en dat kunnen er niet meer worden), dus zijn er nog 2 plekken over. De winnaar van de skate-off gaat mee, en dan wordt er iemand aanwezen. Ondanks de keuze voor Nuis boven Wennemars op gronden die ik niet kan begrijpen, denk ik gewoon dat Olde Heuvel dan in aanmerking komt voor die aanwijsplek (ja, of de #2 van de skate-off, maar je weet het nooit met de TLC).
Bij de beste 4 in de B-groep toch? Hij moet de strijd volgens mij aan met:quote:Op maandag 16 november 2009 20:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook Calgary hèHij moet eerst in Hamar van de B naar de A-groep zien te promoveren, maar dat lijkt me absoluut geen probleem.
In beide gevallen een tweede AKT:quote:Op maandag 16 november 2009 21:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk dat voor die tweede plek vrij veel zal afhangen van de kwalificatiewedstrijd. Ligt eraan wat Olde Heuvel rijdt, wat de rest rijdt, wie er precies voor wie eindigt. Stel iemand als Kuipers of Kramer (die bewezen hebben medailles te kunnen pakken in een topveld) eindigt als tweede vlak voor Olde Heuvel, zal waarschijnlijk de #2 de voorkeur krijgen boven Olde Heuvel. Maar wat doe je als een Nuis of Verweij als tweede eindigt vlak voor Olde Heuvel?
quote:Op het AKT II zal een bepaalde afstand worden verreden, indien:
• No. 1 en/of 2 van het AKT I op een individuele afstand niet eerder hebben voldaan aan de eisen van kwalificatie, en een rijder/ster achter zich laat in de uitslag die wel heeft voldaan aan de eisen van kwalificatie (norm NOC*NSF), hierbij wordt een uitzondering gemaakt voor de 3.000 meter dames en de 5.000 meter (dames en heren) of de 10.000 meter heren. Indien op de 3.000 meter dames en de 5.000 meter (dames en heren) of de 10.000 meter heren al een rijder/ster is voorgedragen, zal een AKT II alleen kunnen worden afgedwongen indien een niet gekwalificeerde rijder/ster de afstand wint.
• Een rijder/ster (voldaan aan de eisen van kwalificatie –norm NOC*NSF–) op een individuele afstand zich afmeldt voor AKT I vanwege ziekte of blessure. De gestelde diagnose zal door een onafhankelijke (sport)arts, aangewezen door de KNSB, moeten worden gecontroleerd en bevestigd en voorafgaande aan de te rijden afstand van het AKT I schriftelijk te worden gerapporteerd aan de TCL.
Indien er op grond van de hierboven genoemde argumenten een AKT II plaats vindt, zullen de volgende rijder(s)/ster(s) hieraan mogen deelnemen:
•
Rijder(s)/ster(s) die niet voldaan hebben aan de eisen van kwalificatie (norm NOC*NSF), die op die afstand bij AKT I bij de beste 2 zijn geëindigd;
•
Rijder(s)/ster(s) die voldaan hebben aan de eisen van kwalificatie (norm NOC*NSF).
Volgens mij heeft het AKT (en AKT II) niets te maken met de kwalificatiewedstrijd voor Calgaryquote:Op maandag 16 november 2009 21:51 schreef Montov het volgende:
[..]
In beide gevallen een tweede AKT:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |