Ik kom telkens als ik leuk in mijn eentje in het bos wandel een man tegen die zich op zn zachtst gezegd een beetje vreemd, lees bedreigend gedraagt.
Zo zat ik daar eens enthousiast op de schommel (er is een schommel in het bos), kwam die vent langs en het enige wat hij uit kon brengen was ´Goed....goed....goed´ terwijl hij steeds een stap dichterbij kwam. Het kwam op mij over alsof hij overdreven aardig probeerde te kijken maar daar heel wat anders onder schuil ging, en uiteraard of hij niet goed snik was, want je kan ook normaal een praatje voeren. Ik zei uiteindelijk ´Heeft u niets beters te doen?´ en toen hij daar niet op reageerde ben ik weggegaan.
Sindsdien ben ik hem een paar keer tegengekomen terwijl ik met andere mensen liep, dan deed hij niks behalve duivels naar me glimlachen.
Vandaag liep ik weer alleen door het bos en jawel hoor, daar kwam hij weer. Hij liep met de fiets langs en vroeg ´Gaat het goed?´ Ik cynisch ´Ja fantastisch´. Hij liep toen verder en ik hoopte dat het daarmee gedaan was. Even later liep ik in tegenovergestelde richting op huis aan, kwam hij weer om me heen dralend langsfietsen. ´Koud he?´ Ik negeerde hem maar zoveel mogelijk. Fietst ie eerst door en vervolgens wéér terug. ´Andere kant op´.
Hij fietst dus 3x in een compleet tegenovergestelde richting waarvan 2x mijn kant op. Nogmaals, heeft hij niets beters te doen?
Ik vertrouw m dus niet, maar ik heb geen ´bewijs´ of wat ook dat hij niet te vertrouwen is. Hebben jullie suggesties hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik negeer hem nu zoveel mogelijk, maar tegenkomen zal ik ´m toch en hij blijft op merkwaardige wijze contact zoeken. Ik weet niet goed wat de beste manier is.
Vergelijkbare ervaringen vind ik ook interessant om te horen.