Ssst !quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:54 schreef zoalshetis het volgende:
... maar is dit niet een soort van deathwish?
Onze apostel der anti Islamisering verspreid het woord in den rimboe.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:59 schreef TNA het volgende:
Waarom gaat hij naar Turkije om daar te vertellen dat ze geen lid mogen wordenWat een symboolpolitiek.
Als ze Hindoestanen al binnen laten.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:59 schreef EchoAlpha het volgende:
Hopelijk pakt het leger hem daar op voor het beledigen van de Turkse staat...Vette rel en Nederland kan dan niks doen
Niemand?quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:02 schreef IHVK het volgende:
Oja niemand in Turkije weet wie Wilders is momenteel.
Stoere mensen zeggen altijd: kom dat dan in mijn gezicht zeggen, jonge!quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:59 schreef TNA het volgende:
Waarom gaat hij naar Turkije om daar te vertellen dat ze geen lid mogen wordenWat een symboolpolitiek.
Dan maar hopen dat ze denken dat hij voor spek en bonen meemocht.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:02 schreef IHVK het volgende:
Turkije?quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:02 schreef IHVK het volgende:
En verwaarloos aantal mensen.quote:
Nee, dit is heel slim. Het gaat weer een hoop heisa opleveren, Wilders kan weer verontwaardigd reageren en hoppa, zetels erbij!!quote:
Oh, dat zeker. Ik verwacht ook dat er binnen een paar jaar meerdere boeken over Wilders zijn mediaoptredens en manieren van communicatie geschreven gaan worden. Hij is een perfect voorbeeld van de populist die precies weet hoe hij moet optreden voor maximaal effect.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:24 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Nee, dit is heel slim. Het gaat weer een hoop heisa opleveren, Wilders kan weer veronwaardigd reageren en hoppa, zetels erbij!!
Onderwijs van niveau daar dus.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
En verwaarloos aantal mensen.
Veel Turken denken ook dat Nederland een provincie is van Duitsland.
Er is nogal een verschil terug te willen naar de status van Nederland ten tijde vanquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:30 schreef thingamajig het volgende:
Nederland uit de EU is sowieso de allerbeste manier om Schiphol en de Rotterdamse Haven in een klap naar de klote te helpen.
Meeste Amerikanen weten ook niet dat Nederland een land is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Onderwijs van niveau daar dus.
ik kreeg tijdens mijn verblijf in the countryside of new york, toen ik 15-16 was, ook alleen maar bij elke toets een straight 'a'.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Meeste Amerikanen weten ook niet dat Nederland een land is.
Ik heb het over gemiddeld dus. De hoger opgeleiden zullen het wel weten.
Neuh, strategie.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:54 schreef zoalshetis het volgende:
ok, hij is tegen meer islam, maar is dit niet een soort van deathwish?
Dit!quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:37 schreef Robin__ het volgende:
Hoe meer oproer het veroorzaakt hoe meer zijn punt gemaakt word..
Dat is de PVV logica.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:30 schreef thingamajig het volgende:
Hoezo mag Turkije niet in de EU? Nederland moet toch sowieso uit de EU van Wilder? Waarom zou je dan andere landen nog verbieden om lid te worden van iets waar je zelf uit wilt stappen? Wat een gek!
Nederland uit de EU is sowieso de allerbeste manier om Schiphol en de Rotterdamse Haven in een klap naar de klote te helpen.
Dat heb ik ook gehoord.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:55 schreef Todesschwalben het volgende:
De meeste Turken die ik ken willen niet eens dat hun land bij de EU komt.
Begrijpelijk met de toenemende haat tegen de islam in Europa. Wat niet wegneemt dat er eeuwenoude banden bestaan tussen Europa en dat gebied. Turkije zou een brug kunnen worden tussen Europa en het midden oosten. Maar ik denk dat mensen als Wilders niet meer kennis hebben van de geschiedenis dan de laatste 40 jaar. Zeker in het geval van Wilders.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:55 schreef Todesschwalben het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Wie ligt er wakker van in Turkije dat er een delegatie Nederlandse politici waaronder Wilders op bezoek komen.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)ren_bij_PVV-optredenquote:Turks parlement sluit deuren bij PVV-optreden
Gepubliceerd: 26 oktober 2009 21:49 | Gewijzigd: 26 oktober 2009 21:56
Door onze correspondent Petra de Koning
Ankara, 26 okt. Een bijeenkomst van Europarlementariërs en Turkse parlementariërs in Ankara is vanmiddag opeens voor een deel ‘niet openbaar’ verklaard. Dit gebeurde om te voorkomen dat uitspraken van de Europarlementariër Barry Madlener (PVV)over Turkije bekend zouden worden.Bij de tweedaagse vergadering in het Turkse parlement ging het over de toetreding van Turkije tot de EU, waar de PVV tegen is. Na een toespraak van de Turkse minister voor Europese Zaken, Egemen Bagis, kregen de tientallen journalisten in de zaal opeens te horen dat het tweede deel van de zitting – vragen van parlementariërs aan Bagis – achter gesloten deuren zou zijn.
Al snel bleek dat die beslissing net voor de bijeenkomst was genomen door de Turkse voorzitter van de vergadering, Lüfti Elvan, in overleg met medewerkers van Bagis en de andere voorzitter van de vergadering, de Franse Europarlementariër Hélène Flautre. Ze waren bang dat de uitspraken van Madlener over Turkije en de EU het Turkse nieuws zouden overheersen en de afkeer van de EU bij een deel van de Turkse bevolking zouden versterken.
Madlener zei in de vergadering dat zijn partij tegen toetreding van Turkije tot de EU is omdat „de islam niet past bij de Europese waarden”. Hij stelde Bagis vragen over het noorden van Cyprus, dat Turkije volgens de PVV’er „illegaal bezet”, en over de Turkse premier Erdogan die zou twijfelen over het EU-lidmaatschap voor zijn land en die de Iraanse leider Ahmadinejad in een interview ‘mijn vriend’ had genoemd.
Madlener begreep pas later dat de journalisten waren weggestuurd om te voorkomen dat ze zijn uitspraken zouden horen. Hij zei: „Het is een schande als kritiek van volksvertegenwoordigers van de EU niet gehoord mag worden.”
Tijdens de vergadering zelf stelde Europarlementariër Sophie in ’t Veld (D66) het aan de orde. Volgens haar was het een verkeerde beslissing en zou Madlener er alleen maar voordeel bij hebben. „Je maakt een martelaar van hem”, zei ze in de pauze tegen voorzitter Flautre.
Die bleef erbij dat het wel een goed besluit was geweest. Ze zei: „We willen dat het werk van ons gezamenlijk comité (van Europarlementariërs en Turkse parlementariërs, red.) vruchtbaar is voor het toetredingsproces. De vergadering is niet bedoeld voor de kiezers. We wilden geen show, maar een echte discussie.”
Het leger heeft wel wat beters te doen. O.a ervoor te zorgen dat Turkije niet tever doorschiet naar de islam, gematigd blijft dus. Dat vinden ze belangrijker.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:59 schreef EchoAlpha het volgende:
Hopelijk pakt het leger hem daar op voor het beledigen van de Turkse staat...Vette rel en Nederland kan dan niks doen
Daarbij is Turkije een ontwikkeld land het is niet zo armzalig en onder ontwikkeld als dat Noord Afrikaanse Marokko.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:55 schreef Todesschwalben het volgende:
Omdat er dan een rel ontstaat, duhquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:59 schreef TNA het volgende:
daar hadden ze hem inderdaad opgeknoopt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:58 schreef Fockker het volgende:
[..]
Daarbij is Turkije een ontwikkeld land het is niet zo armzalig en onder ontwikkeld als dat Noord Afrikaanse Marokko.
Onder het mom van: Maak geen slapende honden Turkse trots wakkerquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:53 schreef yyentle het volgende:
[..]
[..]
http://www.nrc.nl/buitenl(...)ren_bij_PVV-optreden
Dat land kun je niet als voorbeeld nemen. De meeste weten niet eens waar nederland ligt. Ze weten niet dat de oostkust door de nederlanders gesticht is. En ze denken dat "Deutsch" hetzelfde is als "Dutch"quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:32 schreef IHVK het volgende:
[..]
Meeste Amerikanen weten ook niet dat Nederland een land is.
Ik heb het over gemiddeld dus. De hoger opgeleiden zullen het wel weten.
quote:Ze waren bang dat de uitspraken van Madlener over Turkije en de EU het Turkse nieuws zouden overheersen en de afkeer van de EU bij een deel van de Turkse bevolking zouden versterken.
Oja? Je spreekt uit eigen ervaring?quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:00 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
daar hadden ze hem inderdaad opgeknoopt.
En zo is het, respectloos gedrag van de Turken.quote:Hij zei: „Het is een schande als kritiek van volksvertegenwoordigers van de EU niet gehoord mag worden.”
En wie beslist, de bevolking?quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:06 schreef MrX1982 het volgende:
Ik steun overigens de Turkse afkeer onder de bevolking om niet te willen toetreden tot de EU.
Het is een mooie win-win situatie. "Wij" willen Turkije niet bij de EU en "zij" willen Turkije niet bij de EU. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en even goede vrienden.
De parlementariërs natuurlijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |