Eens. Hooguit leuk om een beetje te jennen, maar meer ook niet.quote:Op zondag 15 november 2009 14:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Doe geen moeite, met D. valt niet te discusseren.
Die is zo dom, negeert alles wat je zegt of aandraagt ter onderbouwing.
quote:Op zondag 15 november 2009 17:42 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Met sommige mensen valt simpelweg niet op niveau te discussiëren. Sowieso geldt dat voor veruit de meeste vrouwen op dit forum.
Jennen? Het enige wat ik jou in diverse topics zie etaleren is je grenzeloze onwetendheid en je vooroordelenquote:Op zondag 15 november 2009 17:42 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Eens. Hooguit leuk om een beetje te jennen, maar meer ook niet.
Met sommige mensen valt simpelweg niet op niveau te discussiëren. Sowieso geldt dat voor veruit de meeste vrouwen op dit forum.
quote:Op zondag 15 november 2009 17:42 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Eens. Hooguit leuk om een beetje te jennen, maar meer ook niet.
thxquote:Op zondag 15 november 2009 17:50 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Veruit de meeste. Zo'n beetje allemaal behalve jij dus.
Oké, ik maak nog een uitzondering.quote:
Ze is het niet met je eens, en dat is wat jou als moslimhater en Wildersstemmer dwarszit. Zo'n domme reactie ook weer in het topic over de molotov-cocktail in een moskee, dat geeft precies aan hoeveel waarde je aan jouw bijdragen moet hechtenquote:Op zondag 15 november 2009 17:54 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Oké, ik maak nog een uitzondering.Een andere is milagro, maar die komt hier al jaren niet meer.
Maar die D., dat is wel zo'n ongelofelijk irritant wicht. Ze leest niet wat je schrijft, legt je constant woorden in de mond, en redeneert louter met oogkleppen op vanuit haar eigen beperkte tunnelvisie. Hopeloos.
Dat is weer zo'n nutteloze ad-hominem. Verder zit het jou ook dwars dat wij het niet eens zijn met de éénzijdige conclusie van het rapport. En dat wij kritisch zijn ten aanzien van Marokkanen. Dus wie zegt dat we waarde aan jouw reacties moeten hechten? Ik wacht trouwens nog op een antwoord op mijn post.quote:Op zondag 15 november 2009 17:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze is het niet met je eens, en dat is wat jou als moslimhater en Wildersstemmer dwarszit. Zo'n domme reactie ook weer in het topic over de molotov-cocktail in een moskee, dat geeft precies aan hoeveel waarde je aan jouw bijdragen moet hechten
Jij verpakt je kritiek op Marokkanen (en het is wel meer dan dat) in een naar jasje. Spreek je gewoon direkt uit i.p.v. te verwijzen naar cultuur, een 'beschaafd' argument dat hier nu al verschillende keren is weerlegd.quote:Op zondag 15 november 2009 17:59 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n nutteloze ad-hominem. Verder zit het jou ook dwars dat wij het niet eens zijn met de éénzijdige conclusie van het rapport. En dat wij kritisch zijn ten aanzien van Marokkanen. Dus wie zegt dat we waarde aan jouw reacties moeten hechten? Ik wacht trouwens nog op een antwoord op mijn post.
Nee, dat is een reeele schatting.quote:Op zondag 15 november 2009 17:38 schreef ThaMadEd het volgende:
Ten eerste wil ik je vragen waar je de cijfers vandaan haalt dat 80-90% gewoon meedraait. Ik heb zo'n vermoeden dat deze uit de dikke duim komen en niet uit een officiëel rapport.
Onder succes versta ik: zonder problemen kunnen functioneren in de maatschappij. Daar komt dus inderdaad ook taal en werk bij kijken. Opvallend dat met name op taalgebied Marokkanen het bijzonder goed schijnen te doen.quote:Ten tweede wil ik je vragen wat je onder succes verstaat: is dat het uit handen blijven van de politie? Ik hanteer wel wat andere normen voor succes (onder andere taalverwerving en onderwijs). En ook daar lopen onze vrienden zwaar op achter.
Ik ken talloze Marokkanen die een zeer traditionele opvoeding hebben gehad (en er zelf ook naar handelen) en zonder enige problemen functioneren in de Nederlandse maatschappij. Sterker nog, dit zie je vooral bij de Marokkaanse dames. Dus kennelijk heeft de Marokkaanse cultuur daar geen enkele negatieve invloed op gehad, je zou in sommige gevallen zelfs kunnen claimen dat de Marokkaanse cultuur er een positieve invloed op heeft gehad. Aangezien ik meer van het individualistische denken ben: Het ligt aan de persoon.quote:Verder merk ik dat de succesvolle Marokkanen die ik ken (op het gebied van onderwijs, geen gekke dingen doen) uit milde gezinnen komen. Ze krijgen niet zo'n traditionele opvoeding als sommige andere Marokkanen (dwz klappen thuis, niks mogen, ouder spreken beter Nederlands etc.). Ik denk dat daar dan ook de verklaring ligt: die gezinnen zijn gewoon beter in staat gebleken om hun Marokkaanse tradities te behouden (ze zijn wel gewoon gelovig enzo) naast dat ze zich deels hebben aangepast aan Nederland. En dat vertaalt zich in succesvoller kinderen. Verder worden ze ook thuis gestimuleerd en hebben ze geen vader die het wel best vindt als zijn zoon in de bak komt en eindigt in de bijstand of als schoonmaker.
Dat doet echter niets af aan hun Marokkaans culturele opvoeding.quote:Verder denk ik dat de succesvoller Marokkanen ook meer met andere bevolkingsgroepen omgaan dan de crimineeltjes die alleen met elkaar omgaan. Dat komt omdat zij een hoger niveau van onderwijs hebben waardoor ze automatisch meer contact hebben met andere bevolkingsgroepen.
Wat versta jij onder "beter aangepast". Je kan je namelijk prima aanpassen met behoud van allerlei Marokkaanse culturele tradities, normen en waarden. Dat is niet alleen mijn constatering, maar die van duizenden andere Marokkanen.quote:Al met al denk ik dus dat het feit dat er ook Marokkanen zijn die het WEL goed doen te verklaren valt doordat die gewoon wat beter zijn aangepast aan deze maatschappij. En dat is toch ook hartstikke logisch? Jij en ik zouden toch ook beter presteren in een maatschappij waar wij enigszins aan aangepast zijn dan als wij in bijvoorbeeld Saudi-Arabië gaan wonen en onze eigen normen en waarden ten koste van alles willen behouden?
Grotendeels eens met deze post.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:46 schreef ThaMadEd het volgende:
Nog één keer dan één post van mij die alles samenvat (ik heb graag dat hier op de punten wordt gereageerd en niet op de man):
- Aan de conclusie van het onderzoek moet worden toegevoegd dat NAAST dat Nederlanders meer misdaden plegen per persoon zijnde veelpleger dat Marokkanen zijnde veelpleger 2x zoveel misdaden plegen (relatief gezien). De conclusie schetst dus een eenzijdig beeld en probeert de zaken mooier voor te stellen dan ze zijn.
- De oorzaak hiervoor kan mijns inziens in de cultuur worden gezocht. Als argument draag ik hiervoor aan dat andere groepen allochtonen er WEL in slagen beter te presteren, zij kregen echter wel met dezelfde strubbelingen te maken. De Westerse cultuur botst kennelijk te veel met de Marokkaanse cultuur (bijvoorbeeld op het punt dat bij hen kinderen op straat door agenten en anderen worden opgevoed en op school door leraren en bij ons niet, dit leidt tot ontspoord gedrag). Dit is echter niet ons probleem aangezien wij de dominante cultuur zijn. Als ik naar Marokko verhuis dien ik me ook zo te gedragen dat ik niet bots met hen. Verder kan inteelt een oorzaak zijn voor ontspoord gedrag (net zoals dorpen met veel inteelt in Nederland ook een ontspoorde jeugd kennen).
- Nergens wordt de vergelijking met ras gemaakt, anders zou het gehele Mediterane deel van het Kaukasische ras erbij gehaald moeten worden (Spanjaarden etc, deze vallen namelijk onder dezelfde subgroep van het blanke ras als de Berber Marokkanen) die beduidend minder crimineel zijn. De vergelijking met cultuur werd geïnterpreteerd als vergelijking met ras waardoor een gehele off-topic discussie ontstond.
- Wereldwijd zijn mensen uit achterstandswijken gemiddeld crimineler maar wereldwijd zijn daar andere oorzaken voor. De negers uit de Townships uit Z-A zijn bijvoorbeeld stelselmatig achtergesteld gedurende de Apartheid dus zijn deels buiten hun schuld in de situatie gekomen waar ze nu in zitten. Het is dus nutteloos om vergelijkingen met de gehele wereld te maken.
- Het feit dat het gros van de Marokkanen goed is geïntegreerd valt te betwisten door het feit dat zelfs derde generatie Marokkanen nog vaak in hun eigen taal spreken, samenklitten en er opvallend weinig gemixt wordt (kijk maar eens hoeveel half - en kwart bloed Indonesiërs, Molukkers er wonen in Nederland of uit welke mix van volken Surinamers allemaal bestaan en hoeveel halfbloed Surinamers er zijn). Het aantal halfbloed Marokkanen valt misschien op een door vuurwerkt verminkt handje te tellen (overdreven ik weet het).
- Het feit dat je kritisch bent ten aanzien van criminele Marokkanen betekent niet dat je alle Marokkanen haat. Ook betekent het niet automatisch dat je Nederlander bent. Heel veel bevolkingsgroepen zijn kritisch ten aanzien van Marokkanen.
- Het is niet een op zichzelf staand probleem: In Frankrijk, België, Zweden en Engeland kunnen ze er ook over meepraten. Versterkt het argument dat het een cultuurprobleem is aangezien dat allemaal Westerse landen die botsen met Marokkanen. Ook voor Frankrijk, België, Zweden en Engeland geldt dat andere groepen het beduidend beter doen.
Ik daag jullie uit om op deze punten in te gaan. Wij doen moeite om onze standpunten duidelijk te maken en krijgen alleen persoonlijke aanvallen terug. Probeer ons op argumenten te verslaan.
Uit de dikke duim dus.quote:Nee, dat is een reeele schatting.
Vandaar dat zelfs hoogopgeleide Marokkanen nog niet eens het verschil tussen de, het en een wetenquote:Onder succes versta ik: zonder problemen kunnen functioneren in de maatschappij. Daar komt dus inderdaad ook taal en werk bij kijken. Opvallend dat met name op taalgebied Marokkanen het bijzonder goed schijnen te doen.
Dames zijn ook nooit het probleem. In geen enkele bevolkingsgroep niet. Bovendien worden de dames die zeer traditioneel worden opgevoed ook zo verstikkend beperkt door hun familie dat ze niet eens kunnen ontsporen! Hebben ze één vriendje en komt hun broertje erachter is het klappen vangen. En bij hen is niet alleen familie. Bij hen kunnen anderen zich ineens er wel mee bemoeien als ze wat "fout" doen. Maar als jij van het individualistische denken bent wil ik van jou graag een sluitende verklaring waarom er bij Marokkanen heel wat meer individuen zijn die ontsporen. Want jij kraakt mijn argument wel telkens af maar komt zelf niet meen solide verklaring.quote:Ik ken talloze Marokkanen die een zeer traditionele opvoeding hebben gehad (en er zelf ook naar handelen) en zonder enige problemen functioneren in de Nederlandse maatschappij. Sterker nog, dit zie je vooral bij de Marokkaanse dames. Dus kennelijk heeft de Marokkaanse cultuur daar geen enkele negatieve invloed op gehad, je zou in sommige gevallen zelfs kunnen claimen dat de Marokkaanse cultuur er een positieve invloed op heeft gehad. Aangezien ik meer van het individualistische denken ben: Het ligt aan de persoon.
Is het zo lastig om te bedenken dat omgang met andere mensen dan alleen uit je "eigen" omgeving bevorderend werkt? Verder is mijn hele punt juist dat hoogopgeleiden meestal op een normalere manier zijn opgevoed dan de ontspoorden (dwz geen totaal autoritaire vader, elke dag klappen thuis enz.).quote:Dat doet echter niets af aan hun Marokkaans culturele opvoeding.
Dat zeg ik toch zelf ook? In een andere post zei ik dat ook. Die mensen lukt het beter om wel hun tradities te behouden (geloof etc.) maar niet volkomen geïsoleerd te leven van de Nederlandse maatschappij en daardoor krijgen ze succesvollere kinderen. Oftewel: ze zorgen ervoor dat ze niet op een eiland leven door alles strikt 100% Marokkaans te houden. Echt waarom lezen jij en Disana mijn posts nooit op inhoud. Precies wat jij zegt heb ik namelijk al in een eerdere post gezegd namelijk dat sommigen wel in staat zijn zich prima aan te passen met behoud van traditities.quote:Wat versta jij onder "beter aangepast". Je kan je namelijk prima aanpassen met behoud van allerlei Marokkaanse culturele tradities, normen en waarden. Dat is niet alleen mijn constatering, maar die van duizenden andere Marokkanen.
quote:Op zondag 15 november 2009 18:07 schreef Todesschwalben het volgende:
Wat versta jij onder "beter aangepast". Je kan je namelijk prima aanpassen met behoud van allerlei Marokkaanse culturele tradities, normen en waarden. Dat is niet alleen mijn constatering, maar die van duizenden andere Marokkanen.
Laten we de vraag even omdraaien: waarom lukt het 10-20% van de Marokkaanse jongens om niet mee te draaien in de maatschappij dan? Wat is jouw verklaring daarvoor? En kom niet sociaal-economische achterstand o.i.d. want dat hebben vrijwel alle allochtone bevolkingsgroepen, dit terwijl lang niet alle allochtone bevolkinsgroepen een zo hoog percentage ontspoorden hebben.quote:Op zondag 15 november 2009 17:04 schreef Todesschwalben het volgende:
Waarom lukt het 80-90% wel om gewoon mee te draaien dan?
Helemaal mee eens.quote:Elke bevolkingsgroep (niet-westerse) allochtonen heeft cultuurverschillen met Nederland. Omdat simpelweg verschillende volkeren op de wereld nou eenmaal verschillende culturen en normen en waarden hebben. Ook bijvoorbeeld Chinezen, waarvan je nauwelijks last van hebt, hebben cultuurverschillen met Nederland.
Echter is het zo dat relatief veel Marokkaanse ouders zich niet hebben verdiept of zich niet hebben geinteresseerd hoe de Nederlandse samenleving in elkaar zit. Terwijl ouders van sommige andere bevolkingsgroepen dat wel gedaan hebben. En slagen in een ander land heeft wel degelijk met cultuur te maken. In sommige culturen wordt bijvoorbeeld sterk de nadruk gelegd op scholing en besteden ouders er veel aandacht aan, omdat scholing HET middel is om van een lage sociale-economische positie naar een hoge sociale-economische positie te klimmen. In andere culturen wordt er dan weer minder nadruk op scholing gelegd, bijv. de ouders laten hun kinderen de hele dag op straat hangen en zelfs tot laat buiten op straat hangen, waardoor het kind niet geprikkeld is om aan school te werken / huiswerk te maken
quote:Werken er zoveel marokkanen bij de WC-eend fabriek?
Goeie vraag. Maar ik gok niet dat je daar antwoord op gaat krijgen. Op feiten wordt alleen maar gereageerd met persoonlijke aanvallen, tegenvragen, selectief quoten etc. Laat ik hem dan nog maar verder voorzetten: Het is geen discriminatie of vreemdelingenhaat want daar zouden andere allochtonen in dezelfde mate last van moeten hebben. Het is geen ongelijke start want ook daar hebben allochtonen mee te maken gekregen (nogmaals: als je onwijs succesvol bent in land van herkomst verhuis je niet naar Nederland om daar werk te zoeken maar ga je wel rentenieren op de Bahama's of blijf je in land van herkomst). Wat zou het dan wel zijn? Oke laat ik nog maar één hint geven dan. Een heel ontwikkeld land als Perzië is onder invloed van een bepaalde religie regelrecht de afgrond in geholpen. Als cultuur niet bepalend is voor het falen of slagen van bepaalde bevolkingsgroepen zou dat niet gebeurd zijn en zou Iran nu het meest ontwikkelde land van de wereld zijn. Zou het dan toch.....?quote:Laten we de vraag even omdraaien: waarom lukt het 10-20% van de Marokkaanse jongens om niet mee te draaien in de maatschappij dan? Wat is jouw verklaring daarvoor? En kom niet sociaal-economische achterstand o.i.d. want dat hebben vrijwel alle allochtone bevolkingsgroepen, dit terwijl lang niet alle allochtone bevolkinsgroepen een zo hoog percentage ontspoorden hebben.
Nee, een schatting gebaseerd op voor eenieder beschikbare statistieken.quote:Op zondag 15 november 2009 18:23 schreef ThaMadEd het volgende:
Uit de dikke duim dus.
Dat is nu juist iets wat Marokkanen veel sneller onder de knie hebben dan mensen uit andere bevolkingsgroepen. Ten tweede heb jij het over de 3e generatie, maar laten we wel wezen - de 2e is net 3 - 25 jaar oud. De 3e generatie (als ie er al is, bestaat uit babies en kleuters. Iemand zit hier dus behoorlijk te overdrijven.quote:Vandaar dat zelfs hoogopgeleide Marokkanen nog niet eens het verschil tussen de, het en een weten. En wat is bijzonder goed? Het is toch godverdomme niet meer dan normaal dat als je van de derde generatie bent dat je de taal vloeiend spreekt (wat bij veel nog niet het geval is). Dus doen ze het niet bijzonder goed. Als ik naar een land zou verhuizen zou ik binnen een paar jaar die taal vloeiend kunnen spreken en zouden mijn kinderen het nog vloeiender kunnen spreken.
Ik laat inderdaad niets heel van je argumenten, omdat ze gewoonweg niet kloppen, althans het is slechts een minieme factor in duizenden factoren. Jij komt telkens met dezelfde verklaringen, soms in andere woorden - maar als ik er wat tegenover zet weet je er eigenlijk geen raad mee - zie het voorbeeld van Marokkanen die gewoon succesvol zijn en toch op een traditionele wijze zijn opgevoed. Het feit dat veel (vooral JONGE, dat is ook wat heel belangrijk is in dit soort discussies: Marokkanen stoppen relatief snel met hun "criminele carriere") Marokkanen ontsporen heeft te maken met de straatcultuur die in veel achterstandswijken heerst. Status is veel belangrijker dan onderwijs, een auto is veel leuker dan werk. Om dat te kunnen betalen, gaat men heel simpel gezegd - het foute pad op.quote:Dames zijn ook nooit het probleem. In geen enkele bevolkingsgroep niet. Bovendien worden de dames die zeer traditioneel worden opgevoed ook zo verstikkend beperkt door hun familie dat ze niet eens kunnen ontsporen! Hebben ze één vriendje en komt hun broertje erachter is het klappen vangen. En bij hen is niet alleen familie. Bij hen kunnen anderen zich ineens er wel mee bemoeien als ze wat "fout" doen. Maar als jij van het individualistische denken bent wil ik van jou graag een sluitende verklaring waarom er bij Marokkanen heel wat meer individuen zijn die ontsporen. Want jij kraakt mijn argument wel telkens af maar komt zelf niet meen solide verklaring.
Het is vrij dubieus, nu doe je net alsof je wil zeggen dat dat de Marokkaanse manier van opvoeden is? En de Marokkaanse manier van opvoeden dus "niet normaal is".quote:Is het zo lastig om te bedenken dat omgang met andere mensen dan alleen uit je "eigen" omgeving bevorderend werkt? Verder is mijn hele punt juist dat hoogopgeleiden meestal op een normalere manier zijn opgevoed dan de ontspoorden (dwz geen totaal autoritaire vader, elke dag klappen thuis enz.).
Als jij nu zelf beaamt dat het kennelijk uitstekend mogelijk is om met behoud van allerlei culturele tradities te integreren, dan zeg je toch eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg. Namelijk dat er kennelijk andere factoren spelen dan cultuur, immers cultuur is voor hen geen barriere geweest om te integreren, waarom dan wel voor de anderen?quote:Dat zeg ik toch zelf ook? In een andere post zei ik dat ook. Die mensen lukt het beter om wel hun tradities te behouden (geloof etc.) maar niet volkomen geïsoleerd te leven van de Nederlandse maatschappij en daardoor krijgen ze succesvollere kinderen. Oftewel: ze zorgen ervoor dat ze niet op een eiland leven door alles strikt 100% Marokkaans te houden. Echt waarom lezen jij en Disana mijn posts nooit op inhoud. Precies wat jij zegt heb ik namelijk al in een eerdere post gezegd namelijk dat sommigen wel in staat zijn zich prima aan te passen met behoud van traditities.
Nee klopt, Surinamers en Antillianen doen het slechter. Maar daar wordt ook nooit gewezen naar de Surinaamse of Antilliaanse cultuur - en terecht mijns inziens. Er is maar een "cultuur" die debet is aan waangedrag, de "straatcultuur" zoals ik die hierboven omschreef, waarbij de ene groep vatbaarder is voor de "straatcultuur" dan de ander. Daar speelt de sociaal economische achterstand uiteraard een rol in, maar ook de mate waarin er een "goed voorbeeldfiguur is" : Een vader die werkt bijvoorbeeld. Als dat ontbreekt, dan is de kans gewoon groter dat men het slechte pad op gaat.quote:Op zondag 15 november 2009 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laten we de vraag even omdraaien: waarom lukt het 10-20% van de Marokkaanse jongens om niet mee te draaien in de maatschappij dan? Wat is jouw verklaring daarvoor? En kom niet sociaal-economische achterstand o.i.d. want dat hebben vrijwel alle allochtone bevolkingsgroepen, dit terwijl lang niet alle allochtone bevolkinsgroepen een zo hoog percentage ontspoorden hebben.
Dat is dus ook wat ik denk. Peer pressure is heel sterk bij jongeren en als je daar geen goede voorbeelden tegenover kunt zetten, kan de druk te groot worden.quote:Op zondag 15 november 2009 18:35 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Nee klopt, Surinamers en Antillianen doen het slechter. Maar daar wordt ook nooit gewezen naar de Surinaamse of Antilliaanse cultuur - en terecht mijns inziens. Er is maar een "cultuur" die debet is aan waangedrag, de "straatcultuur" zoals ik die hierboven omschreef, waarbij de ene groep vatbaarder is voor de "straatcultuur" dan de ander. Daar speelt de sociaal economische achterstand uiteraard een rol in, maar ook de mate waarin er een "goed voorbeeldfiguur is" : Een vader die werkt bijvoorbeeld. Als dat ontbreekt, dan is de kans gewoon groter dat men het slechte pad op gaat.
Surinamers doen het slechterquote:Op zondag 15 november 2009 18:35 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Nee klopt, Surinamers en Antillianen doen het slechter. Maar daar wordt ook nooit gewezen naar de Surinaamse of Antilliaanse cultuur - en terecht mijns inziens. Er is maar een "cultuur" die debet is aan waangedrag, de "straatcultuur" zoals ik die hierboven omschreef, waarbij de ene groep vatbaarder is voor de "straatcultuur" dan de ander. Daar speelt de sociaal economische achterstand uiteraard een rol in, maar ook de mate waarin er een "goed voorbeeldfiguur is" : Een vader die werkt bijvoorbeeld. Als dat ontbreekt, dan is de kans gewoon groter dat men het slechte pad op gaat.
Relatief veel mensen van vrijwel alle niet-westerse bevolkingsgroepen wonen in achterstandswijken en zijn dus vatbaar voor de straatcultuur. Maar hoe verklaar je dan dat zóveel Marokkaanse jongens vatbaar zijn voor de straatcultuur?quote:Op zondag 15 november 2009 18:32 schreef Todesschwalben het volgende:
Het feit dat veel (vooral JONGE, dat is ook wat heel belangrijk is in dit soort discussies: Marokkanen stoppen relatief snel met hun "criminele carriere") Marokkanen ontsporen heeft te maken met de straatcultuur die in veel achterstandswijken heerst. Status is veel belangrijker dan onderwijs, een auto is veel leuker dan werk. Om dat te kunnen betalen, gaat men heel simpel gezegd - het foute pad op.
Heb je de OP niet gelezen?quote:Op zondag 15 november 2009 15:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Over welk onderzoek gaat het hierbij en heb je een linkje voor me
yup, per ongeluk ..quote:Op zondag 15 november 2009 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je vergeet Utrecht erbij te vermelden.Per ongeluk?
Antilianen doen het slechter dan Marokkanen. Maar bij Antilianen is het óók een cultuurprobleem.quote:Op zondag 15 november 2009 18:35 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |