ja maar jij hebt dan ook weer niet de verantwoordelijkheid om iets van 250 mensen of meer , veilig op te grond te krijgenquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:33 schreef gebrokenglas het volgende:
Tssss. Ech nie.
Trouwens, landen stelt geen fuck meer voor tegenwoordig, met ILS en A/P's en zo.
Er wordt voor mij nooit geklapt als ik weer een moeilijk ICT vraagstuk heb opgelost en weer een tevreden klant het pand verlaat.
Nou dat vind ik dus ook!quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:36 schreef Strani het volgende:
Ik klap zelf niet maar heb totaal geen probleem met mensen die dat wel doen. Sommige mensen klappen ook uit blijdschap dat ze aangekomen zijn, en niet zozeer vanwege de piloot.
Toch vind ik dat de piloot wel degelijk respect verdient. Zijn werk is toch echt wel een stukje gecompliceerder dan dat van de gemiddelde vakkenvuller in dit topic.
quote:Op zondag 25 oktober 2009 10:25 schreef EdAtTheBar het volgende:
Maakte ik laatst ook mee. Kwam terug van een weekendje London, begon iedereen te klappen toen het vliegtuig landde. Ik klapte niet mee en keek een beetje nonchalant voor me uit. Gooit een of andere ouwe mafkees een plastic bekertje naar mn hoofd omdat ie beledigd was dat ik niet klapte
Ja maar de directeur van het waterbedrijf heeft niet de verantwoordelijkheid dat ik van kilometers in de lucht veilig op de grond kom , of wel soms?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:39 schreef TC03 het volgende:
De directeur van het waterbedrijf heeft ook een hoop verantwoordelijkheid, maar ik neem aan dat jij ook geen confetti en gebak meestuurt als je doortrekt.
Vertel mij het verschil.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:33 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
Nee ik heet geen Tim.
En ik vind dat je een piloot gewoon een applausje mag geven . Ik ga ook niet voor een schoonmaker klappen als ie de vloer heeft gedweild , dat is anders.
Nee, dat heb je heel goed gezien. Ik wou dat ik net zo slim als jij was.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:40 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Ja maar de directeur van het waterbedrijf heeft niet de verantwoordelijkheid dat ik van kilometers in de lucht veilig op de grond kom , of wel soms?
Maar wat heeft het voor ZIN, dat geklap?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:38 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Nou dat vind ik dus ook!
Ik klap wel gewoon in het vliegtuig. Ik ga natuurlijk niet in de bioscoop klappen dan ben je gewoon een debiel![]()
Maar er zijn ook weer genoeg mensen die er echt een hekel aan hebben , naar dat soort tuig moeten gewoon plastic bekertjes gegooid worden.
De buschauffeur wel dat hij de bus niet in een sloot parkeert. Ga ik alsnog niet klappen, want het is zijn werk. Een piloot heeft zo enorm veel hulpmiddelen, dat als hij de opleiding heeft afgerond het net zo makkelijk kan doen als een ICT-er of een schoonmaker zijn werk doet. En daar klap je ook niet voor, dus klappen in een vliegtuig is voor bange josti's.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:40 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Ja maar de directeur van het waterbedrijf heeft niet de verantwoordelijkheid dat ik van kilometers in de lucht veilig op de grond kom , of wel soms?
Volgende keer dat jij naar een voetbalwedstrijd, concert of theatervoorstelling gaat, wil ik je niet zien klappen. Deal?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:41 schreef Runselpink het volgende:
[..]
Vertel mij het verschil.
Trouwens, klappen voor iemand die zijn werk doet:![]()
Daar betaal je ook voor.
Ja hoor, alsof je vliegangst zomaar kunt controleren.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:44 schreef Hpzone het volgende:
[..]
De buschauffeur wel dat hij de bus niet in een sloot parkeert. Ga ik alsnog niet klappen, want het is zijn werk. Een piloot heeft zo enorm veel hulpmiddelen, dat als hij de opleiding heeft afgerond het net zo makkelijk kan doen als een ICT-er of een schoonmaker zijn werk doet. En daar klap je ook niet voor, dus klappen in een vliegtuig is voor bange josti's.
Heb jij dan een pilotenopleiding gehad , spreek je uit ervaring ?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:44 schreef Hpzone het volgende:
[..]
De buschauffeur wel dat hij de bus niet in een sloot parkeert. Ga ik alsnog niet klappen, want het is zijn werk. Een piloot heeft zo enorm veel hulpmiddelen, dat als hij de opleiding heeft afgerond het net zo makkelijk kan doen als een ICT-er of een schoonmaker zijn werk doet. En daar klap je ook niet voor, dus klappen in een vliegtuig is voor bange josti's.
Heb jij een pilotenopleiding gehad?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:46 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Heb jij dan een pilotenopleiding gehad , spreek je uit ervaring ?
Je zou het klappen achterwege kunnen laten, dat wekt in ieder geval de indruk dat je geen debieltje bent.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof je vliegangst zomaar kunt controleren.
Neequote:Op vrijdag 13 november 2009 23:47 schreef DrDentzz het volgende:
[..]
Heb jij een pilotenopleiding gehad?
Zo ja dan ben je niet objectief.
Zo nee dan spreek je niet uit ervaring.
Alstublieft. Gewoon kwestie van programmeerwerk dus.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:46 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Heb jij dan een pilotenopleiding gehad , spreek je uit ervaring ?
Dan kan elke josti wel een vliegtuig landen , alleen ik ben bang dat het toch niet goed komt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:48 schreef Hpzone het volgende:
[..]
Alstublieft. Gewoon kwestie van programmeerwerk dus.
Schietstoelquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:50 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Dan kan elke josti wel een vliegtuig landen , alleen ik ben bang dat het toch niet goed komt.
Die systemen kunnen ook uitvallen , wat doe je dan?
Ja maar die zou ik in laten bouwenquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:51 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Die zitten toch alleen in straaljagers ?
quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:51 schreef SlamD het volgende:
Ik ga voor de zekerheid ook altijd nog even langs de luchtverkeersleiding om te applaudiseren.
Bij een voetbalwedstrijd, concert of theathervoorstelling betrek je het publiek in het werk als 't ware, de piloot doet niets en jij zit alleen maarquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgende keer dat jij naar een voetbalwedstrijd, concert of theatervoorstelling gaat, wil ik je niet zien klappen. Deal?
Die mensen hebben een training gehad, het is hun werk. Je mag dus verwachten dat ze weten wat ze doen. Mochten alle systemen uitvallen en het vliegtuig maakt een buikschuifnoodlanding in je woonkamer en je kan nog veilig uitstappen, zal ik met je mee applaudiseren. Tot die tijd moet de beste meneer/mevrouw gewoon vliegen, en dan zal ik niet voor hem klappen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:50 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Dan kan elke josti wel een vliegtuig landen , alleen ik ben bang dat het toch niet goed komt.
Die systemen kunnen ook uitvallen , wat doe je dan?
Andersom juist. De klacht is dat bepaalde mensen niet klappen. Dus klappende mensen die druk om zich heen kijken of iedereen wel klapt, en zich superieur voelen ten opzichte van die ene dissident.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:52 schreef Strani het volgende:
Het erge van deze discussie is niet dat mensen klappen, maar dat anderen zich er een superioteitscomplex aan verlenen slechts omdat zij het niet doen.
Het is maar klappen hoor mensen..degenen die er een probleem van maken laten slechts zien hoe kortzichtig en weinig flexibel ze werkelijk zijn. Iemand voor debiel uitmaken voor een beetje klappen..tsss
1. Ik ga nooit met de bus.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:52 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat ben jij voor tokkie, TS? Klap jij ook als de bus/traGeef jij een taxicauffeur een staande ovatie als hij je weer eens 20 euro heeft afgetroggeld? Geef jij de bakker 3 zoenen en een hand als hij je een tijger-wit gesneden halfje aangeeft?
Nee met Germanwings vanuit Keulenquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:55 schreef Fogel het volgende:
Klappen in een vliegtuig is voor chartervolk.
TS, ben je net terug uit Playa de *vul maar in*?
Je zit de hele dag op je zolderkamertje opgesloten?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:54 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
1. Ik ga nooit met de bus.
2. Ik ga nooit met de taxi.
3. Ik ga nooit naar de bakker.
En er zit een groot verschil tussen een bakker, buschauffeur of taxichauffeur en een piloot.
En de klacht is dat mensen het dom vinden dat andere mensen klappen voor de piloot.
Nee ik ben 14 jaar , ik ga alleen met de bus naar de bioscoop af en toe , waarom zou ik een taxi gebruiken als ik een fiets heb en brood haal ik wel bij de supermarkt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je zit de hele dag op je zolderkamertje opgesloten?
Klap je dan voor de cassiere als ze weer eindelijk eens al je artikelen foutloos heeft gescand?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:57 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Nee ik ben 14 jaar , ik ga alleen met de bus naar de bioscoop af en toe , waarom zou ik een taxi gebruiken als ik een fiets heb en brood haal ik wel bij de supermarkt.
Ah, dus het was je eerste keer vliegen?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:57 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Nee ik ben 14 jaar , ik ga alleen met de bus naar de bioscoop af en toe , waarom zou ik een taxi gebruiken als ik een fiets heb en brood haal ik wel bij de supermarkt.
Neequote:Op vrijdag 13 november 2009 23:58 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Klap je dan voor de cassiere als ze weer eindelijk eens al je artikelen foutloos heeft gescand?
Neequote:Op vrijdag 13 november 2009 23:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ah, dus het was je eerste keer vliegen?
Nou dat maak ik niet op uit de klacht hoor. Volgens mij wil TS gewoon dat iedereen de vrijheid heeft wel of niet te klappen, zonder dat anderen daar een mening over moeten hebben.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:54 schreef DrDentzz het volgende:
[..]
Andersom juist. De klacht is dat bepaalde mensen niet klappen. Dus klappende mensen die druk om zich heen kijken of iedereen wel klapt, en zich superieur voelen ten opzichte van die ene dissident.
Ja dat wil ik inderdaadquote:Op zaterdag 14 november 2009 00:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou dat maak ik niet op uit de klacht hoor. Volgens mij wil TS gewoon dat iedereen de vrijheid heeft wel of niet te klappen, zonder dat anderen daar een mening over moeten hebben.
Zoals gezegd, ik klap zelf niet omdat ik gewend ben het niet te doen, maar stoor me ook totaal niet aan het feit dat anderen het wel doen.
Wel wat meer knopjes hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:00 schreef Droathoah het volgende:
1 knopje indrukken. Vliegtuig doet alles. Goeiezaak hoor
Maar ben toch wel blij als ik op de grond sta.
Ik vind het toch een beetje overkomen als de dorpspastoor. "Daar mag je best een applausje voor geven!"quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou dat maak ik niet op uit de klacht hoor. Volgens mij wil TS gewoon dat iedereen de vrijheid heeft wel of niet te klappen, zonder dat anderen daar een mening over moeten hebben.
Zoals gezegd, ik klap zelf niet omdat ik gewend ben het niet te doen, maar stoor me ook totaal niet aan het feit dat anderen het wel doen.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:00 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Ja dat wil ik inderdaad
[..]
Wel wat meer knopjes hoor.
Het is meer opluchting denk ikquote:Op zaterdag 14 november 2009 00:03 schreef DrDentzz het volgende:
[..]
Ik vind het toch een beetje overkomen als de dorpspastoor. "Daar mag je best een applausje voor geven!"
Klappen heeft niks met dom of slim te maken, maar een piloot is maar een chauffeur van een vervoermiddel wat toevallig vleugels heeft. Het is zijn werk om zo'n bak in de lucht te slingeren en weer aan de grond te zetten en vanuit dat oogpunt zou je dan voor iedereen die zijn werk naar behoren doet moeten klappen. Een piloot doet niks aparts, alleen zijn werk. OK, als je in een dikke sneeuwstorm of iets dergelijk terecht komt en je ervaart de handeling van de piloot als iets speciaals, dan kan je door middel van klappen waardering geven van de kunde van de piloot, maar in normale situaties, nee, niet nodig.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:59 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
Het gaat erom dat sommige mensen het dom vinden om te klappen voor de piloot , moet iedereen toch zelf weten![]()
Ik vind het werk van een piloot toch wel wat meer dan een chauffeur van een bijvoorbeeld een bus.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Klappen heeft niks met dom of slim te maken, maar een piloot is maar een chauffeur van een vervoermiddel wat toevallig vleugels heeft. Het is zijn werk om zo'n bak in de lucht te slingeren en weer aan de grond te zetten en vanuit dat oogpunt zou je dan voor iedereen die zijn werk naar behoren doet moeten klappen. Een piloot doet niks aparts, alleen zijn werk. OK, als je in een dikke sneeuwstorm of iets dergelijk terecht komt en je ervaart de handeling van de piloot als iets speciaals, dan kan je door middel van klappen waardering geven van de kunde van de piloot, maar in normale situaties, nee, niet nodig.
Dat denk ik dus ook..opluchting en blijdschap. Ik vlieg elke november naar Colombia en dan rond mei terug naar Spanje (ik woon zes maanden in het ene land, de andere zes in het andere), en ik zie dat de Colombianen dol-enthousiast klappen als we in Colombia aankomen. Ze zijn gewoon blij weer in hun geboorteland te zijn én blij dat ze de vlucht overleefd hebben.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:04 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Het is meer opluchting denk ik
Dat mag je vinden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:08 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
[..]
Ik vind het werk van een piloot toch wel wat meer dan een chauffeur van een bijvoorbeeld een bus.
Maarja het gaat ook niet om het klappen zelf maar het gaat om de mensen die dat dom vinden. Je moet toch gewoon zelf bepalen dat jij klapt voor die piloot? Daar hoeven andere geen mening over te hebben. Als iemand voor de buschauffeur wil klappen moet diegene dat gewoon doen. Wil iemand in de bioscoop klappen omdat hij/zij de film zo goed vond , gewoon doen !
Chartvlucht, dat is dus niet waar. Dit gebeurt overal ter wereld, ook op lange lijnvluchten.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
Ik vind klappen voor een piloot onnodig, niet noodzakelijk dom.
Als je gaat stellen dat je alles zelf maar moet bepalen, is het dan ook OK om geluidsoverlast te veroorzaken midden in de nacht omdat jij bepaald dat je op dat moment de laatste CD van band X moet luisteren op het hoogste volume? Het gaat over normen en waarden, de norm is niet klappen, en jij wijkt van de norm af (tenzij chartvlucht, daar is de norm klappen). Ik laat je in je waarde door te zeggen dat je het zelf moet weten, maar het is wel ongebruikelijk en onnodig.
Vertel dat aan alle mensen die de buschauffeur vriendelijk bedanken voordat ze uitstappen. Ongeveer hetzelfde effect als bedienden een fooi geven omdat ze de glazen niet hebben laten vallen op je schoot. Beide handelingen zijn totaal overbodig en vergelijkbaar met het klappen voor de piloot (hoewel dat laatste extreem dom is) maar mensen blijven het doen als een soort beleefdheidsvorm.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:04 schreef Fogel het volgende:
dan kan je door middel van klappen waardering geven van de kunde van de piloot, maar in normale situaties, nee, niet nodig.
Op chartervluchten is het 'normaal' dat er geklapt wordt in tegenstelling tot lijnvluchten waar het naar mijn ervaring slechts sporadisch gebeurd (kan me niet herinneren dat er ook maar 1 persoon geklapt heeft op de laatste 50 ofzo lijnvluchten).quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Chartvlucht, dat is dus niet waar. Dit gebeurt overal ter wereld, ook op lange lijnvluchten.
En sinds wanneer is dit een 'norm'? Dat maak je er toch echt zelf van hoor...als dit al overlast is, kun je je beter verstoppen in een bunker.
Of je haalt even iets uit de context... lees de rest van mijn post nog eens voordat je selectief quote.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:18 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Vertel dat aan alle mensen die de buschauffeur vriendelijk bedanken voordat ze uitstappen. Ongeveer hetzelfde effect als bedienden een fooi geven omdat ze de glazen niet hebben laten vallen op je schoot. Beide handelingen zijn totaal overbodig en vergelijkbaar met het klappen voor de piloot (hoewel dat laatste extreem dom is) maar mensen blijven het doen als een soort beleefdheidsvorm.
Moet je maar niet ninja-editen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Of je haalt even iets uit de context... lees de rest van mijn post nog eens voordat je selectief quote.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:45 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
Degene die mij het broodje verkocht verdient wel een applaus naar mijn mening.
Iedereen die z'n werk goed uitvoert verdient hiervoor respect, en de verantwoordelijkheid van een persoon is verwerkt in het salaris dat ongetwijfeld een stuk royaler is voor een piloot dan voor een vakkenvuller of schoonmaker... niet dan? En de opperservernetwerkmachinedude (3x woordwaarde) die een bedrijf draaiende houdt (waar het met de huidige afhankelijkheid van informatiesystemen simpelweg op neerkomt) verdient ook meer dan een code monkey.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:36 schreef Strani het volgende:
Toch vind ik dat de piloot wel degelijk respect verdient. Zijn werk is toch echt wel een stukje gecompliceerder dan dat van de gemiddelde vakkenvuller in dit topic.
Dat dus en wat te doen na een stuiterlanding? Piloot op zijn bek slaan?quote:Op zaterdag 14 november 2009 03:08 schreef Convergence het volgende:
Als je klapt voor de piloot wees dan consequent en klap duizend keer zo lang voor de taxi chauffeur na een succesvolle reis, want het autoverkeer is minstens duizend keer zo gevaarlijk.
jij gaat waarschijnlijk enkel naar Turkije op vakantiequote:Op vrijdag 13 november 2009 23:32 schreef ikkangeennaamverzinnen het volgende:
Een piloot heeft toch een hele verantwoordelijkheid , ik vind dat alles goed is gegaan je daar best een applausje voor mag geven!
dat is dus mijn klacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |