Dat mag (spreek uit ervaring).quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:05 schreef spijkerbroek het volgende:
De eerste vraag is natuurlijk of vriend1 wel de personeelskorting had mogen krijgen. Vriend1 is immers geen personeel.
Okee.quote:
TS staat hier los van inderdaad wettelijk gezien. De werknemer zal het moeten oplossen, maar ik denk dat de rechten van werknemer ook wel van belang zijn voor TS, omdat hij dalijk een boze vriend2 achter zich aan krijgt.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:11 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Okee.
Nou, dan is het simpel, toch?
Vriend1 heeft van de MM een tv gekocht. De MM is daarmee akkoord gegaan, uit hoofde van vriend2. Die is gemachtigd tv's te verkopen. Aangezien de manager vindt dat het te goedkoop was, is het een interne kwestie. Vriend1 heeft er niks meer mee te maken, wettelijk gezien.
Jawel, want vriend2 zal dan nog steeds een personeelsaankoop moeten doen, anders kan vriend1 hem zelf wel kopen natuurlijkquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:15 schreef Karina het volgende:
Waarom heeft vriend2 die tv niet gewoon gekocht en doorverkocht aan vriend1? Dan had de MM van niets geweten.
TS staat hier helemaal los van. Het gaat om vriend1 en vriend2.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:13 schreef Dennis101 het volgende:
TS staat hier los van inderdaad wettelijk gezien. De werknemer zal het moeten oplossen, maar ik denk dat de rechten van werknemer ook wel van belang zijn voor TS, omdat hij dalijk een boze vriend2 achter zich aan krijgt.
Vriend2 mag toch gewoon een personeelsaankoop doen? Maar hij hoeft de MM niet te vertellen wat hij daarna met die tv doet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jawel, want vriend2 zal dan nog steeds een personeelsaankoop moeten doen, anders kan vriend1 hem zelf wel kopen natuurlijk
Ow, ik dacht dat vriend1 TS was, vond het al een vreemde manier van schrijvenquote:Op vrijdag 13 november 2009 23:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS staat hier helemaal los van. Het gaat om vriend1 en vriend2.
Het is hooguit vriend1 die een boze vriend2 achter zich aan kan krijgen, en zelfs dan kan vriend1 zeggen: "gast, jij hebt me die tv voor die prijs verkocht. Not my problem dat jouw baas het niet goed vindt."
Nee, maar dat was het probleem toch ook niet? Het probleem is dat de TV te goedkoop verkocht is en zodra de bon langs de scanner is gegaan ziet de MM dat.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Vriend2 mag toch gewoon een personeelsaankoop doen? Maar hij hoeft de MM niet te vertellen wat hij daarna met die tv doet.
Oh de personeelsprijs was te laag? Maar waarom zou vriend2 dan ontslagen worden?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, maar dat was het probleem toch ook niet? Het probleem is dat de TV te goedkoop verkocht is en zodra de bon langs de scanner is gegaan ziet de MM dat.
Welke voorwaarden wil je weten dan? Mbt tot doorverkoop?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:21 schreef Roi het volgende:
Tja, beetje moeilijk te zeggen zo zonder de voorwaarden van de MM personeelskorting.
Je moet dit zo zien, MM zet een prijs op de bon (100 euro) en komen achteraf klagen (nadat het product geleverd is) dat het product eigenlijk 120 euro is, en of het verschil even terug betaald kan worden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh de personeelsprijs was te laag? Maar waarom zou vriend2 dan ontslagen worden?
het is al laat, wijn en zo, dus waarschijnlijk snap ik het gewoon niet
Beetje vreemd verhaal, dan zou Vriend2 de verkeerde prijs op de factuur moeten hebben gezet. Dan is het logisch dat het geld terug moet, anders zie ik niet in waarom hij het geld terug moet betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:37 schreef portabel het volgende:
Hallo ben ik weer. Ik ben idd niet de persoon, maar dacht ik maak hier een topic over.
Het is een mediamarkt op rotterdam alexander. Kort gezegd gaat vriend1 het resterende bedrag betalen omdat hij niet wil dat vriend2 in problemen komt. Er stond op het factuur een verkeerde prijs. En omdat vriend2 de korting erbij gaf, heeft MM vriend2 aangesproken. Was vriend1 gewoon die tv gaan kopen zonder personeelskorting dan zou MM er nooit over zeuren. Verkocht is verkocht
Dus vriend1 heeft besloten het bedrag te betalen!
Die moet op naam van de werknemer staan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:47 schreef Fer het volgende:
Op wiens naam stond de factuur dan? Snap er helemaal niets meer van.
Nou, ik ben het gevoelsmatig met je eens, maar aan de andere kant is het personeelskorting en geen inkoopkorting. Om iets goedkoper door te verkopen met "jouw" korting concurreer je in feite met de MM. Dat kan niet de bedoeling zijn van die korting.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Vriend2 mag toch gewoon een personeelsaankoop doen? Maar hij hoeft de MM niet te vertellen wat hij daarna met die tv doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |