abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74661485
Fok! Dieetclub nr. 290: Hardlopen in een herfstbos.

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:05:48 #2
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74661853
fipo?
Live life to the Ender :D
pi_74663178
sepo en een tvp.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_74663527
wat een klein lijstje eigenlijk
pi_74664583
Ik zie dat ik ook weer uit het lijstje ben.....toch maar weer eens wegen misschien
pi_74665079
Jaja, ik wil hier ook weer zijn!!!
Ook leeg
pi_74668566
tvp

vanmorgen was het gewoon -8 vanavond wel uit eten maar zal braaf zijn (of zo goed mogelijk iig)
Morgen weer hardlopen iig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:56:10 #8
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74669036
Hier zal er niet veel gesport worden. Al 3 dagen last van mijn knie en hij is weer dik . Maar weer even rustig aan doen. Je zou bijna denken dat sporten niet gezond is
pi_74669126
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:29 schreef ROFLOL het volgende:
Ik vraag het toch maar even hier. Is het beter om eerst mijn avondmaal te eten en dan naar de sportschool te gaan of eerst sporten en dan thuis warm eten.
Om maar even terug te komen nog op ROFLOL zijn/haar (geen zin om te checken ) vraag: sporten met een lege maag is beter als je doel vetverbanding is. Ga je sporten met een volle maag, dan zul je eerst koolhydraten gaan verbranden (al het eten in je maag), en daarna pas lichaamsvetten. Als je maag dus leeg is, begin je vrijwel direct met het verbranden van lichaamsvetten.

Is je doel spieropbouw, dan is een kleine eiwitrijke maaltijd voor het sporten beter, de eiwitten helpen namelijk voorkomen dat je spieren verbrand door de inspanning in plaats van ze op te bouwen.

Voor beiden geldt overigens: probeer niet te eten binnen een uur na het sporten, je lichaam stopt niet met spieractiviteit zodra jij de deur van de sportschool uitloopt, maar gaat nog een hele tijd door. Het eerste uur van dit "doorgaan" wordt afterburn genoemd, je spieren werken dan nog bijna net zo hard als tijdens het daadwerkelijke sporten, dus dan moet je wederom voorkomen dat die spieractiveit verspilt wordt aan eten dat je te kort na het sporten inneemt.

Een heel verhaal, ik weet het. Dit verzin ik overigens niet zelf, maar is wat mijn persoonlijke begeleider op de sportschool me vertelde, en die heeft er voor gestudeerd Als je je aan die regels probeert te houden, is je fysieke inspanning tijdens het sporten veel efficienter volgens hem. Daarom kies ik er zelf altijd voor pas om 20.30u (3 uur na het eten) te gaan sporten.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_74669143
sporten is een vand e grootste redenen van verzuim van werknemers geloof ik

doe maar rustig aan iig, knieën zijn belangrijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74669206
Ik heb trouwens morgen een vrijgezellenfeest (niet van mezelf overigens ), inclusief tapas eten en uitgaan. Ben er in ieder geval blij mee dat het tapas zijn (het kan allemaal een stuk ongezonder als je met een grote groep gaat eten), en dat ik non-alcohol-november heb... De schade blijft dus beperkt
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_74669209
* Boadicea ploft hier neer..

Wat een dag zeg, of eigenlijk wat een week.. Drukdrukdruk..

Ik heb in ieder geval wel goed gegeten, en dat is al een vooruitgang.... Nu even bijkomen dit weekend, en dan nog weer een hectische week in..
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:03:46 #13
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74669262
ik doe niet aan verzuimen niet vanwege lichamelijk ongemak. Ik werk toch meer met het hoofd
pi_74669281
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:59 schreef DarkElf het volgende:
sporten is een vand e grootste redenen van verzuim van werknemers geloof ik

doe maar rustig aan iig, knieën zijn belangrijk
Dat en mensen die net alsof doen of ze de Mexicaanse griep hebben om wat gratis vrije dagen te krijgen, in elkaar slaan dat soort mensen!
pi_74669339
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:04 schreef Vido het volgende:

[..]

Dat en mensen die net alsof doen of ze de Mexicaanse griep hebben om wat gratis vrije dagen te krijgen, in elkaar slaan dat soort mensen!
ja mensen hebben ineens veel de griep.
ik ken niemand! met de griep en heb het ook nog van geen mens gehoord dat zij wel mensen kennen ermee... en toch zijn er zoveel zieken ineens.., jaja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:22:36 #16
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74671551
"kuch, kuch, HAAAAAAAATSJOE" ???
pi_74672467
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:59 schreef Vido het volgende:

[..]

Om maar even terug te komen nog op ROFLOL zijn/haar (geen zin om te checken ) vraag: sporten met een lege maag is beter als je doel vetverbanding is. Ga je sporten met een volle maag, dan zul je eerst koolhydraten gaan verbranden (al het eten in je maag), en daarna pas lichaamsvetten. Als je maag dus leeg is, begin je vrijwel direct met het verbranden van lichaamsvetten.

Is je doel spieropbouw, dan is een kleine eiwitrijke maaltijd voor het sporten beter, de eiwitten helpen namelijk voorkomen dat je spieren verbrand door de inspanning in plaats van ze op te bouwen.

Voor beiden geldt overigens: probeer niet te eten binnen een uur na het sporten, je lichaam stopt niet met spieractiviteit zodra jij de deur van de sportschool uitloopt, maar gaat nog een hele tijd door. Het eerste uur van dit "doorgaan" wordt afterburn genoemd, je spieren werken dan nog bijna net zo hard als tijdens het daadwerkelijke sporten, dus dan moet je wederom voorkomen dat die spieractiveit verspilt wordt aan eten dat je te kort na het sporten inneemt.

Een heel verhaal, ik weet het. Dit verzin ik overigens niet zelf, maar is wat mijn persoonlijke begeleider op de sportschool me vertelde, en die heeft er voor gestudeerd Als je je aan die regels probeert te houden, is je fysieke inspanning tijdens het sporten veel efficienter volgens hem. Daarom kies ik er zelf altijd voor pas om 20.30u (3 uur na het eten) te gaan sporten.
Hehe, ik ben een man trouwens.

Het gaat me inderdaad om het afvallen. Ik kan zowat elke dag wel een paar uur voor het eten trainen dus dat is niet erg. Alleen op de Vrijdag ga ik dat niet redden, maar dat is dan maar gelukkig een dag. Als ik rond 18:00 eet dan zal ik wel pas rond 20:00 gaan sporten vanaf nu. Dankjewel!
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_74672779
Weekend en te horen gekregen dat ik een tentamen gehaald heb dus zometeen lekker met een wijntje in bad met het boek Twilight (zo fout maar ook zo leuk)

Oja offtopic vraagje (voor diegene die iets ouder zijn dan ik)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74673059
ik zak hier ook maar weer neer na een stokbroodje tonijn en een soepje. Kijken of ik mijn zin in chocola bevredigd kan houden met cola light en sigaretten..
pi_74673320
yeah voor gehaalde tentamens.

fijne avond allemaal
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74674343
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:13 schreef Sarabi het volgende:
Weekend en te horen gekregen dat ik een tentamen gehaald heb dus zometeen lekker met een wijntje in bad met het boek Twilight (zo fout maar ook zo leuk)

Oja offtopic vraagje (voor diegene die iets ouder zijn dan ik)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als reactie op je spoiler, dat kwam ook pas in de derde. In klas 1-2 had je een soort brugklas
Zelf geef ik les op het VMBO en moeten ze aan het eind van leerjaar 2 kiezen..
pi_74674417
Dankjewel Stout
pi_74681521
Net met mijn vriend gepraat dat ik het nu toch wel serieus wil gaan doen met sporten en op mijn eten letten.
Het probleem is dat hij mij niet te dik vind dus soms vind dat ik niet moet zeuren, dus nu heb ik hem duidelijk gemaakt dat dat heel lief van hem is maar mij ook niet echt helpt met wel gezond leven.
(ookal weet ik wel dat het vanuit mezelf moet komen en ik het moet doen)
pi_74686378
lekker gegeten met vrienden buiten de deur, morgen weer eens hardlopen... goed na een goede maaltijd.

heel goed sarabi dat je dat duidelijk hebt kunnen maken trouwens. heel fijn dat hij je goed vindt zo maar als jij het niet vindt heb je idd steun nodig tuurlijk moet jij het doen maar steun is wel erg fijn en kan juist goed zijn als je het soms even moeilijk hebt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74686846
je kunt voor het sporten bijv. wat fruit of yoghurt nemen. Dat neemt net de honger weg, zodat je na het sporten kan eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')