klopt het is bewolktquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:51 schreef Drassss het volgende:
Fabel dat er tussen 22.38 en 22.48 een regen van meteoren te zien is?
Het zuidwesten valt weer uit de boot; kracht 7/8.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Morgen zelfs stormkracht 9 voor de west en noordkust
Dat wordt echt record dagje voor mij voor zowel:
1: Dag gemiddelde
2: Max 10min gemiddelde
3: Windstoot
4: Windrun
quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:35 schreef Party_P het volgende:
Ik heb beelden op RTL nieuws gezien, flinke ravage daar zeg. Ook op de andere eilanden is het flink mis.
lekker danquote:Hevig noodweer Canarische Eilanden
AMSTERDAM - De Canarische Eilanden zijn getroffen door hevig noodweer.
In Las Palmas op Gran Canaria staan hele woonwijken blank. Ook Tenerife werd getroffen.
Het zou gaan om de zwaarste onweersbuien in veertig jaar, meldt de Wereldomroep. Veel auto's zijn meegesleurd met het water.
ik was daar vorig jaar met vakantie.quote:lekker dan![]()
Ja, zo'n flexibel ding van een meter of 20 hoogquote:Op woensdag 18 november 2009 11:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Een flexibele antenne? Zo ja dan kan het niet veel kwaad, zo nee hmmz filmen!!!![]()
Hier nog altijd 7bft en eigenlijk de afgelopen uurtjes niet meer onder de 50km/h gekomen terwijl lauwersoog soms de 6bft nog mee pakt
Denk 't nietquote:Op woensdag 18 november 2009 13:34 schreef Adelante het volgende:
Ik wil op Vlieland zijn(varen er wel boten naar zo'n eiland met deze wind?
)
Wind neemt nog steeds toe aan krachtquote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef Fredo55 het volgende:
Wat mij opvalt, is dat als het stormt de wadden de meeste wind krijgen, een brede kuststrook van n-holland windkracht 8 krijgt en de zeeuwse kust het met 6/7bft moet doen.![]()
Hier op Tholen (n.o Zeeland) staat een 5bft ,terwijl ik toch vrij dicht bij de zee woont.![]()
[ afbeelding ]
7 september 1944 is de enige datum ooit dat in Nederland een windkracht 12 is gemeten...quote:Op woensdag 18 november 2009 14:03 schreef kepler het volgende:
Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat er een windkracht 12 is gemeten in NL??
Niet helemaal,quote:Op woensdag 18 november 2009 14:06 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
7 september 1944 is de enige datum ooit dat in Nederland een windkracht 12 is gemeten...
Klopt, het is weer aan het aanwakkeren hier.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:01 schreef harmenst het volgende:
[..]
Wind neemt nog steeds toe aan kracht
[ afbeelding ]
1990 kan ik me inderdaad nog herinnerenquote:Op woensdag 18 november 2009 14:06 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
7 september 1944 is de enige datum ooit dat in Nederland een windkracht 12 is gemeten...
Windkracht 11 is wel meerdere keren gemeten... en de laatste keer was dat: 25 januari 1990, windkracht 11, 158 km/u, IJmuiden/Schiphol
Komt ook door de windrichting. Die is nu pal ZW (en dat komt ook het meeste voor) en dat is in Zeeland evenwijdig met de kustlijn waardoor de wind al wordt afgeremd door land. Wat verder naar het noorden is de richting van de kust wat noordelijker georienteerd waardoor de kuststrook vole anvoer vanaf zee heeft, en de wind dus nog meer kracht heeft.quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef Fredo55 het volgende:
Wat mij opvalt, is dat als het stormt de wadden de meeste wind krijgen, een brede kuststrook van n-holland windkracht 8 krijgt en de zeeuwse kust het met 6/7bft moet doen.![]()
Hier op Tholen (n.o Zeeland) staat een 5bft ,terwijl ik toch vrij dicht bij de zee woont.![]()
[ afbeelding ]
Ik weet niet of die orkaan van 1944 nou echt klopt. Jaargetijde is buitengewoon vreemd, en het was in de oorlog, dus veel gegevens hebben wij niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:38 schreef kepler het volgende:
[..]
1990 kan ik me inderdaad nog herinneren
Windkracht 12 kan ik me ook niet echt voorstellen eigenlijk
ik heb ooit een topic in het leven geblazen ivm met 90's enzo, zit op slot nuquote:Op woensdag 18 november 2009 19:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Meer over die storm van 25 januari 1990: http://archief.weer.nl/?menu=view&cat=storm&item=storm25januari199513012004.wn
Yup. Heb nog volop daar gereageerdquote:Op woensdag 18 november 2009 20:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik heb ooit een topic in het leven geblazen ivm met 90's enzo, zit op slot nu
De zeer zware storm van 25 januari 1990
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |