Dat zegt ze nergens.quote:Op vrijdag 13 november 2009 07:53 schreef Lienekien het volgende:
Dus je wordt zwart uitbetaald?
Huhquote:Op vrijdag 13 november 2009 07:53 schreef Lienekien het volgende:
Dus je wordt zwart uitbetaald? Dan snap ik die loonheffingskorting helemaal niet.
dat zou betekenen als jij geen loonheffingskorting laat toepassen dat hij jou veel meer moet betalen per uur omdat je netto dat afgesproken bedrag moet krijgen. vind het wel vreemd dat er een nette bedrag met je wordt afgesprokenquote:
Dan ben ik abuis. Ik dacht dat het een eufemisme was.quote:Op vrijdag 13 november 2009 07:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt ze nergens.
Er is een netto vergoeding afgesproken. Dat is wat anders dan zwart uitbetaald worden.
Een werkgever kan alleen een netto bedrag berekenen als er sprake is van loonheffingskorting. Als je andere baantjes hebt waardoor je in het 52% tarief komt, moet je werkgever opeens 2 keer zoveel betalen. Oftewel spreek een bruto-bedrag afquote:Op vrijdag 13 november 2009 08:04 schreef lucy_b het volgende:
Er is geen sprake van zwart uitbetaald krijgen, er is een netto bedrag afgesproken.
Mijn vraag is alleen of een werkgever je hiertoe kan verplichten.
Uiteraard snap ik dat mijn werkgever het er niet helemaal mee eens is
Nee volgens mij kan hij je dat niet verplichten, maar je helpt zo wel in één klap je relatie met je werkgever om zeep.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:04 schreef lucy_b het volgende:
Er is geen sprake van zwart uitbetaald krijgen, er is een netto bedrag afgesproken.
Mijn vraag is alleen of een werkgever je hiertoe kan verplichten.
Uiteraard snap ik dat mijn werkgever het er niet helemaal mee eens is
Onzin. Een werkgever kan prima een netto-bruto-berekening maken als er geen loonheffingskorting wordt toegepast.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Een werkgever kan alleen een netto bedrag berekenen als er sprake is van loonheffingskorting.
Onzin. Een werkgever gaat de loongegevens van je andere baantjes echt niet in zijn loonadministratie invoeren.quote:Als je andere baantjes hebt waardoor je in het 52% tarief komt, moet je werkgever opeens 2 keer zoveel betalen.
Niet noodzakelijk.quote:Oftewel spreek een bruto-bedrag af![]()
Het maakt toch uit voor het bruto-bedrag? Anders zou het de werkgever ook niet kunnen schelen (hij betaalt jouw belasting niet).quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:16 schreef Lienekien het volgende:
Maar dan de vraag van Repeat: waarom zou je geen loonheffingskorting willen laten toepassen?
Anders verwoord:quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Het maakt toch uit voor het bruto-bedrag? Anders zou het de werkgever ook niet kunnen schelen (hij betaalt jouw belasting niet).
Dan verdien je (bruto) méér.
Maar het mag nietquote:Op vrijdag 13 november 2009 08:19 schreef Repeat het volgende:
Ik heb ook bij 2 baantjes heffingskorting. Kan bij bijbaantjes prima.
Maar die belasting moet je toch een keer betalen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Het maakt toch uit voor het bruto-bedrag? Anders zou het de werkgever ook niet kunnen schelen (hij betaalt jouw belasting niet).
Dan verdien je (bruto) méér.
Om (ook achteraf) op het afgesproken netto-salaris uit te komen, zal de werkgever dat wel moeten doen. Vandaar dat een afspraak voor een netto salaris een beetje vreemd is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Onzin. Een werkgever kan prima een netto-bruto-berekening maken als er geen loonheffingskorting wordt toegepast.
[..]
Onzin. Een werkgever gaat de loongegevens van je andere baantjes echt niet in zijn loonadministratie invoeren.
Of het wel of niet mag, bij je jaarlijkse aangifte zal het naar voren komen dat je meer belasting had moeten betalen.quote:
Lucy wil het aan het eind van het jaar terugkrijgen van de fiscus denk ikquote:Op vrijdag 13 november 2009 08:16 schreef Lienekien het volgende:
Maar dan de vraag van Repeat: waarom zou je geen loonheffingskorting willen laten toepassen?
Dat kan, maar hoeft niet natuurlijkquote:Op vrijdag 13 november 2009 08:59 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Of het wel of niet mag, bij je jaarlijkse aangifte zal het naar voren komen dat je meer belasting had moeten betalen.
Nee hoor, zolang ik onder de grens blijf betaal ik niks. Dus of je dan 2 keer heffingskorting toepast of je het één keer doet en het voor het andere baantje aan het einde van het jaar terugvraagt maakt natuurlijk ook niet uit...quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:59 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Of het wel of niet mag, bij je jaarlijkse aangifte zal het naar voren komen dat je meer belasting had moeten betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |