abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:25:55 #51
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_77014254
]Ik ben voor een splitsing in een Neuro en een Zeuro
quote:
di 19 jan 2010, 14:03 Moody's blijft negatief over Griekenland PARIJS (AFN) - Moody's blijft negatief over de financiële vooruitzichten van Griekenland. Het internationale kredietbeoordelingsbureau liet dinsdag weten dat het onzeker is of de Griekse regering een bezuinigingsprogramma kan uitvoeren. Griekenland kampt met een hoge staatsschuld en overheidstekorten. Dit heeft tot onrust geleid bij andere landen in de eurozone.

De drie grootste kredietbeoordelingsbureaus hebben vorige maand al hun kredietwaardering voor staatsobligaties van Griekenland verlaagd. Moody's stelt nu dat een succesvolle uitvoering van het voorgestelde bezuinigingsprogramma van de Griekse regering niet is gegarandeerd.
Zo moeten ambtenaren waarschijnlijk meer dan 10 procent van hun inkomen inleveren.
Ook zal de werkgelegenheid bij de overheid drastisch dalen.[
Het is nog maar de vraag of de Griekse bevolking de bezuinigingen zal accepteren
pi_77055568
quote:
Griekse overheidsrente vliegt omhoog

Het vertrouwen in de Griekse overheid daalt gestaag. Vandaag liepen de rentepercentages voor overheidspapier weer flink op.

Rente hoger
Griekenland is de afgelopen weken flink afgeboekt door de kredietbureau's. De overheidsschuld en de tekorten lopen zo hard op dat de verwachting is dat Griekenland niet meer aan zijn betalingsproblemen kan voldoen. RTL Z buerscommentator Mathijs Bouman stelt dat het onzin is dat Griekenland uit de euro stapt. "Ze gaan hooguit failliet, binnen de euro."

De rente op 10 jaars staatsobligaties is vandaag uitgekomen op 6,2%, een record voor lange tijd. Een paar maanden terug stond deze renet nog onder de 4,5%.
Iemand Griekse staatsobligaties, iemand?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77079318
Goedkope feta dan binnenkort als ze eruit gaan

.... of helemaal geen feta meer, maar lekkere geitenkaas

Maar dan nog steeds, met 6.2% een leuke rente, misschien toch interessant, om een klein deetlje van je vermogen in te investeren. Kans dat het fout loopt lijkt dan misschien groot, de kans op zich is toch nog heel klein in vergelijking met een bedrijf.
pi_77079604
Er zijn hele plannen en schema's opgesteld voor landen die willen toetreden. Referenda in sommige landen, voorlichtings- en overheidscampagnes in alle landen. Criteria waar je aan moet voldoen etc.
Maar volgens mij zijn er weinig scenario's bedacht voor landen die er weer uit gaan.
Daar zijn geen richtlijnen voor. Wie bepaalt wat?

En dat is denk ik wel een probleem...

[ Bericht 8% gewijzigd door capricia op 21-01-2010 00:10:22 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 januari 2010 @ 02:01:21 #55
179598 Deprater
  donderdag 21 januari 2010 @ 06:28:45 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77083962
Griekenland laat zien dat er grenzen zijn aan hoeveel je kunt pimpen. Ergens in de komende jaren verwacht ik ook veel hogere (lange) rentes in de VS en andere landen. Natuurlijk is de begroting van de VS veel minder problematisch dat de Griekse, maar een klein landje als Griekenland kan nog een bailout krijgen. Die luxe hebben de echt grote landen niet. Voorlopig zal dit echter vooral de euro onder druk zetten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77101681
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 06:28 schreef SeLang het volgende:
Griekenland laat zien dat er grenzen zijn aan hoeveel je kunt pimpen. Ergens in de komende jaren verwacht ik ook veel hogere (lange) rentes in de VS en andere landen. Natuurlijk is de begroting van de VS veel minder problematisch dat de Griekse, maar een klein landje als Griekenland kan nog een bailout krijgen. Die luxe hebben de echt grote landen niet. Voorlopig zal dit echter vooral de euro onder druk zetten.
Dus.. Wat moeten we doen met die grieken? (er uit gooien? Er in laten blijven ... ? )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:16:45 #58
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_77101911
Alle Europese ministers van Financieen hebben afgelopen week tijdens de vergadering ingestemd met het plan van de huidige Minister van Fin. in Griekenland. Het ziet er volgens hen prima uit.
Zelfs die sukkelige Luxemburger vond het oke.

Iedereen is het er sowieso over eens dat de huidige regering niet moet boeten voor de ellende die is ontstaan, in tegenstelling tot de rechtse regering die er zonder enige EU-controle een gigantische janboel van gemaakt heeft de afgelopen jaren.

Wat dat betreft hebben de huidige regering en de minister van Fin. de nodige krediet in Europa.
Dingen als 'ze er uit gooien' zijn totaal niet aan de orde.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_77102213
Maar waarom zit Griekenland dan überhaupt in de EU? Wat voegen zij toe?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:26:23 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_77102322
Ik zou eerst wat meer eigen onderzoek doen daaromtrent, dat is wellicht handig.

Hou het er in het geval van Griekenland maar op dat dit in de eerste plaats natuurlijk destijds geen economisch maar politieke reden had. Daar hoef je geen atoomwetenschapper voor te zijn.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:30:34 #61
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77102517
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:26 schreef Posdnous het volgende:
Ik zou eerst wat meer eigen onderzoek doen daaromtrent, dat is wellicht handig.

Hou het er in het geval van Griekenland maar op dat dit in de eerste plaats natuurlijk destijds geen economisch maar politieke reden had. Daar hoef je geen atoomwetenschapper voor te zijn.
Korte samenvatting: Het is zo snel mogelijk economisch ingelijfd nadat de Grieken het juk van hun junta hadden afgeworpen, omdat Griekenland letterlijk de brug naar het Midden Oosten is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:31:22 #62
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_77102552
Inderdaad, en bij de Turken is dat ook de hoofreden natuurlijk.
pi_77107411
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Korte samenvatting: Het is zo snel mogelijk economisch ingelijfd nadat de Grieken het juk van hun junta hadden afgeworpen, omdat Griekenland letterlijk de brug naar het Midden Oosten is.
En iets met de verdeling van Europa na WO2 en de koude oorlog enzo...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:52:21 #64
179598 Deprater
pi_77110640
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

kletskoek, lulpraat
De EU mensen hadden en hebben een roze bril op
pi_77110727
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:52 schreef Deprater het volgende:

[..]

kletskoek, lulpraat
De EU mensen hadden en hebben een roze bril op
Dat geldt wel voor meer landen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 januari 2010 @ 17:35:24 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77383952
quote:
Nieuwe mokerslag voor Grieks staatspapier

Griekse staatsobligaties crashen voor de tweede dag op rij. De langetermijnrente stijgt een indrukwekkende 39 basispunten tot ruim boven de 7 procent. Woensdag dikte de rente al met 48 basispunten aan.

Beleggers struikelen over elkaar in hun vlucht uit de Griekse overheidsobligaties. Er wordt massaal gevreesd dat het Zuid-Europees land tot wanbetaling zal overgaan op zijn schulden. Het land kampt met een geschat begrotingstekort van meer dan 12 procent van het bbp.

De obligatiecrash startte woensdag, nadat Griekenland ontkende dat het met 25 miljard aan overheidsobligaties was gaan leuren in China. Dat had de Britse krant Financial Times geschreven. Beleggers waren ontevreden. De ontkenning wakkerde immers de onrust aan over hoe Griekenland zijn wankele overheidsfinanciën op orde denkt te kunnen krijgen.
Griekse CDS:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_77384542
Ik heb nog een bezuinigingspostje gevonden voor de Grieken. Het pensioen dat een Griek krijgt staat op 95% van het laatstverdiende loon! Dat is het hoogste ter wereld!
  vrijdag 29 januari 2010 @ 11:14:43 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_77408721
Pensioenregelingen zijn inderdaad belachelijk in Griekenland. Tevens ook iets waar ze al hebben aangekondigd sterk in te snijden.

Met name de kosten van het ambtenarenapparaat staan totaal niet in verhouding met de kosten en inkomsten van de normaal werkende bevolking.
pi_77572742
Ik vind niet dat je alleen naar griekenland kan en mag kijken. Spanje en Portugal bevinden zich ook in een ongezonde positie en zo zijn er nog meer landen die veel last hebben gekregen van de kredietcrisis.
Er wordt op dit moment te veel naar griekenland gekregen en dat is niet goed om te doen. Want hierdoor maak je de positie van Griekenland onnodig zwak en krijgen wij ook hiervan het negatieve effect te voelen.
  Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 22:40:54 #70
236264 crew  capricia
pi_77572972
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:35 schreef CtheB het volgende:
Ik vind niet dat je alleen naar griekenland kan en mag kijken. Spanje en Portugal bevinden zich ook in een ongezonde positie en zo zijn er nog meer landen die veel last hebben gekregen van de kredietcrisis.
Er wordt op dit moment te veel naar griekenland gekregen en dat is niet goed om te doen. Want hierdoor maak je de positie van Griekenland onnodig zwak en krijgen wij ook hiervan het negatieve effect te voelen.
Ik ben het met je eens.
Maar er is een verschil tussen hoe de EU dingen ziet (en welke discussie we daar moeten voeren), en hoe de 'markt' dingen ziet. De markt kan wel degelijk de Euro afwaarderen door wat er in Griekenland gebeurt (en de markt heeft altijd gelijk ).

Echter, de interne discussie over Griekenland zoals die nu binnen de EU gevoerd wordt, hoort helemaal niet over Griekenland an sich te gaan. Maar meer over hoe ga je om met zwakke broeders? (en vooral als ze hun eigen koers willen blijven varen en ze zich niets van je willen aantrekken).

Er is een verschil tussen die 2 gezichtspunten, en zolang we als EU geen duidelijk antwoord hebben op het vraagstuk van de zwakke broeders, zal het marktdenken overheersen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:49:04 #71
179598 Deprater
pi_77598849
De problemen in Griekenland kan een domino-effect op de euro veroorzaken, de rente zal dit jaar omhoog moeten door griekenland
quote:
De omvangrijke schuldenproblemen van Griekenland kunnen de eurozone vernietigen. Alleen bezuinigingen door alle euro-landen, ondersteunt door een Europees valutafonds kan dat voorkomen.

Dat zegt Thomas Mayer, de nieuwe chefeconoom van de Deutsche Bank, in een gesprek met Die Welt.

Probleem voor allen
Hij vindt de crisis rond Griekenland de ernstige sinds de euro, tien jaar geleden, werd geïntroduceerd.
pi_77602993
Geloof het of niet, er zit ook een positief punt aan de fratsen van Griekenland. Hierdoor daalt de euro in waarde en dat is goed voor de export. Het probleem voor met name Duitsland was dat de euro relatief hard was, met name ten opzichte van de dollar.
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:01:59 #73
179598 Deprater
pi_77635060
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:42 schreef drexciya het volgende:
Geloof het of niet, er zit ook een positief punt aan de fratsen van Griekenland. Hierdoor daalt de euro in waarde en dat is goed voor de export. Het probleem voor met name Duitsland was dat de euro relatief hard was, met name ten opzichte van de dollar.
Maar de rente stijgt en dat is weer niet goed voor mij en slecht voor de leeneconomie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')