Niet echt studio-apparatuur (meer live, mijn insziens), maar cool! Wil ik ook nog wel een keer hebben (maar dan met wat meer ins/outs). Doe wel eens geluid voor bandjes.quote:Op vrijdag 17 september 2010 16:55 schreef guitarist het volgende:
Nieuwste aanwinst! http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_mstudio_multicorekabel.htm![]()
Waarom alleen live? Ik gebruik het voor van de opname ruimte naar de controlroom... Het heet niet voor niks Snake Studio!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:32 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Niet echt studio-apparatuur (meer live, mijn insziens), maar cool! Wil ik ook nog wel een keer hebben (maar dan met wat meer ins/outs). Doe wel eens geluid voor bandjes.
Tsja... Behringer heeft ook apparatuur waar het woorde "pro" aan verbonden is... is ook vaak geenzins het geval.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:57 schreef guitarist het volgende:
[..]
Waarom alleen live? Ik gebruik het voor van de opname ruimte naar de controlroom... Het heet niet voor niks Snake Studio!
Dit geval ging het om een bevriende geluids"technicus" die heel netjes met apparatuur omgaat... ik ben er van overtuigd dat dat nu niet anders is geweest, maar dat het gewoon een gevalletje pech is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:46 schreef --H-I-M-- het volgende:
Altijd lastig. Iedereen mag van mij alles lenen, behalve mijn muziekapparatuur. Dat is gewoon te gevoelig!
quote:Ik gebruik Logic9 bijna dagelijks.Op woensdag 20 oktober 2010 01:19 schreef CoiLive het volgende:
Zijn er hier ook mensen die Logic 9 gebruiken?
Ik kan er prima mee overweg, maar ik zit altijd (letterlijk altijd) met 1 probleem. Als ik een instrument opneem (geen virtueel instrument), bijvoorbeeld gitaar, dan zit de eerste tel nooit helemaal lekker. De rest is prima, maar die eerste tel is wel belangrijk. Hoe kan ik dit het beste recht zetten?
Hetzelfde geld eigenlijk ook voor het einde van een ingespeeld stuk
Het gaat mij er vooral om dat ik de audio file precies op de eerste tel wil kunnen afsnijden om eventueel te loopen en het slepen en verplaatsen makkelijker te maken.
Dankje!quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:02 schreef --H-I-M-- het volgende:
Het opnemen van distorted elektrische gitaar:
Wat ik ga bespreken is het volgende:
- algemene opmerkingen
- het opnemen van elektrische gitaar op de traditionele manier binnen een budget
- “re-ampen” en waarom dit zo belangrijk in een home studio is.
- het opnemen van elektrische gitaar met een apparaat zoals een POD
- Dingen om aan te denken bij je productie
Graag gedaan!quote:
Dat hangt helemaal van de stijl af? met wat voor band zijn ze vergelijkbaar?quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef KaMo het volgende:
Mensen, stel je neemt een bandje op met 2 gitaristen. Is het dan verstandig om beide gitaristen een vergelijkbaar geluid te geven, of juist heel anders?
Ehrm, ik had het over het algemeen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
Dat hangt helemaal van de stijl af? met wat voor band zijn ze vergelijkbaar?
Ik vind eignelijk altijd gewoon ongeveer hoe je het live ook doet aangezien je live dat geluid zoveel mogelijk wil evenarenquote:Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef KaMo het volgende:
Mensen, stel je neemt een bandje op met 2 gitaristen. Is het dan verstandig om beide gitaristen een vergelijkbaar geluid te geven, of juist heel anders?
Ik zou hier kiezen voor 2 verschillende doch lijkende amps: Zoals bijvoorbeeld een Peavey 5150/6505 versus een Mesa Dual/Diezel VH. Let er zeker in dit soort mixes op dat je een hoop dikte uit de gitaren haalt (250-350 hz) en deze door bijv een distorte bas laat opvullen. Ook lekker veel mid en mid/hoog in de giatren. Dit klinkt als je de gitaren solo afspeelt misschien wat dun, maar in een dense mix is dit heel dik zonder dat de gitaren 'verdrinken' in de mix.quote:Op dinsdag 12 april 2011 11:31 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ehrm, ik had het over het algemeen.
Maar bijvoorbeeld deze band: (lokaal bandje hier)
(muziek begint op 50s)
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 12 april 2011 12:11 schreef KaMo het volgende:
Ik heb je guide gelezen, stond al veel bekends in, maar toch nog wat nieuws
Enorm bedankt
En hoe sta jij tegenover het re-ampen met VST's? (guitar rig etc)
Dus, ik kan het beste bij elke gitaar 2 kanalen opnemen, eentje DI en eentje versterker (veel middle, minder gain)?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:15 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Graag gedaan!
Persoonlijk re-amp ik (bijna) alles, maar dan route ik het wel nog door een amp heen die ik met mics opneem. Zelf gebruik ik geen guitar rig, maar soms doe ik wel kleinere of minder belangrijke partijen met VST plugins zoals amplitude, welke zeker in een mix prima klinken. Ook reampen met een Pod heeft me goede resultaten gegeven, maar wederom, als het kan, je distorion models nog even door een (cleane) amp gooien met alle controls op neutraal, geeft vaak net de extra bite.
ja, dat lijkt me een prima manier!quote:Op dinsdag 12 april 2011 14:27 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dus, ik kan het beste bij elke gitaar 2 kanalen opnemen, eentje DI en eentje versterker (veel middle, minder gain)?
En dan die cleane gebruiken om eventueel nog wat met moddeling goed te maken.
Of een DI box pakken, die heeft altijd 2 uitgangen, 1 voor naar je amp en een met een di-signaal naar je pcquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:33 schreef KaMo het volgende:
Moet ik nog even zo'n signaalsplitser regelen/maken eigenlijk.
Wat kost zoiets? (een fatsoenlijke?)quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Of een DI box pakken, die heeft altijd 2 uitgangen, 1 voor naar je amp en een met een di-signaal naar je pc
Tja, een fatsoenlijke....hangt van je budget af:quote:Op dinsdag 12 april 2011 17:59 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wat kost zoiets? (een fatsoenlijke?)
EDIT: wat houdt die ground lift in die ze wel eens hebben?
Ik neem nu altijd bas op direct de interface in, of via de ingebouwde DI van mijn amp. Welk voordeel heeft DI hierboven?quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Tja, een fatsoenlijke....hangt van je budget af:
voorbeeld: Behringer: 29 euro, Art: 59, BSS: 129, radial:185, Avalon: 600 en zo kun je doorgaan
Ik dnek dat voor wat je wilt een Art qua prijs/kwlaiteit het beste is, alhoewel de BSS erg strak is maar wel een stuk duurder. Avalon is de bom, maar ook wel erg aan de prijs. Voordeel van een DI is tevens, dat je je basgitaar perfect strak kunt opnemen (dit gebeurt altijd met een DI: evt later door een amp reampen, maar is niet altijd het geval).
Ground lift heeft meer wat te maken met aarding waarmee je elektriciteits-aarde-gebrommel kan elimineren, dit kan dus handig zijn als je last hebt van aardeproblemen (hum's) als je bijv veel apparaten hebt aangesloten.
Een dedicated DI is vaak van stukken betere kwaliteit dan die in een amp. Als je interface een Hi-Z (di) input heeft is dat ook prima, indien niet dan raad ik je voor een betere kwaliteit klank echt een di aan. Met sommige di's kun je ook met de impediance spelen zodat de stroomweerstand verandert en je dus klankverschillen krijgt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:31 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik neem nu altijd bas op direct de interface in, of via de ingebouwde DI van mijn amp. Welk voordeel heeft DI hierboven?
Klark Teknik dus, niet Square One..quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:47 schreef guitarist het volgende:
Ik vind die Klark Teknik DI's fijn werken!
Goed idee, tips?quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:47 schreef guitarist het volgende:
Misschien eens naar een basis geluidstechniek boek kijken?
Die eerste heb ik nu al wat door zitten lezen, staat veel inquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:16 schreef MarsX het volgende:
http://www.recordingrevie(...)ng/KHR_SettingUp.php
Erg fijne guide als je begint met een studio (gratis en legaal te downloaden via die site)
@KaMo vind deze ook erg fijn http://www.bol.com/nl/p/n(...)002067443/index.html basis pa-techniek
Yeah!quote:Op woensdag 13 april 2011 08:42 schreef guitarist het volgende:
Vandaag mijn 3e goede mic ophalen!!!
ik had al een Neumann KMS184 en een AKG C214, en daar komt vandaag een Sennheiser MD 421 bij!!
(Ik heb wel meer mics, maar dat is van die Samson troep)
Opzich zitten er best wat goede mics tussen bij de T-bones, afhankelijk waar je ze voor gebruikt. Ik help Guido Aalbers (producers Miss Montreal, Bertolf, etc.) wel eens in de studio en hij gebruikt een T-bone Ribbon als dirty room mic. Klinkt super!quote:Op woensdag 13 april 2011 09:26 schreef KaMo het volgende:
[..]
Yeah!
Ik heb nu 1 'goede' mic: Shure SM58
Ook heb ik daar nog een replica van (van rond de 35 euro), best een goed ding ook.
Voor de rest heb ik nog een fame (huismerk musicstore) grootmembraan en t.bone drummics (huismerk thomann), waar ik eigenlijk best wel tevreden mee ben.
EDIT: Ik ben namelijk nogal voor het low budget recording
Is dit iets? http://www.thomann.de/nl/millenium_di33.htm
Ik krijg eind deze week mijn mixer binnen, dan kan ik ze eens gaan testen (kan ws ook een kit van iemand lenen)quote:Op woensdag 13 april 2011 09:30 schreef guitarist het volgende:
[..]
Opzich zitten er best wat goede mics tussen bij de T-bones, afhankelijk waar je ze voor gebruikt. Ik help Guido Aalbers (producers Miss Montreal, Bertolf, etc.) wel eens in de studio en hij gebruikt een T-bone Ribbon als dirty room mic. Klinkt super!
Ja,m dat tweede gaatje voorin is een Hi-Z input. Maar je zal merken dat een goede DI wel een andere klank zal veroorzaken. Je zou als je al een hi-z input hebt gewoon een cheap ass Behringer DI/splitterbox kunnen kopen (of die millenium), that will do the job.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:51 schreef KaMo het volgende:
http://www.thomann.de/nl/maudio_fast_track.htm
Dit is mijn huidige interface, heeft deze zo'n input denk je?
Wat doet de DI precies met je signaal dan?
Nice!!!quote:Op woensdag 13 april 2011 08:42 schreef guitarist het volgende:
Vandaag mijn 3e goede mic ophalen!!!
ik had al een Neumann KMS184 en een AKG C214, en daar komt vandaag een Sennheiser MD 421 bij!!
(Ik heb wel meer mics, maar dat is van die Samson troep)
2 standaardwerken:quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Die eerste heb ik nu al wat door zitten lezen, staat veel in![]()
Die tweede is vooral PA? Ik ben momenteel vooral geļnteresseerd in microfoonplaatsing, EQ en afmixen (e.d.)
Live PA mixen heb ik al een paar keertjes gedaan, ook leuk!
Ok top! Ik houd wel van financiėle meevallers! Des te eerder kan ik een 8 kanaals interface betalenquote:Op woensdag 13 april 2011 09:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja,m dat tweede gaatje voorin is een Hi-Z input. Maar je zal merken dat een goede DI wel een andere klank zal veroorzaken. Je zou als je al een hi-z input hebt gewoon een cheap ass Behringer DI/splitterbox kunnen kopen (of die millenium), that will do the job.
Das een dvdquote:Op woensdag 13 april 2011 09:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ok top! Ik houd wel van financiėle meevallers! Des te eerder kan ik een 8 kanaals interface betalen![]()
En ik denk dat ik een goed boek ga vragen voor mijn verjaardag (mei), misschien die van Charles Dye wel dan.
Goed marktplaats afstruinen. Ik heb een Saffire Pro 26 i/o voor 275 op de kop getikt een half jaar geleden.quote:Op woensdag 13 april 2011 09:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ok top! Ik houd wel van financiėle meevallers! Des te eerder kan ik een 8 kanaals interface betalen![]()
En ik denk dat ik een goed boek ga vragen voor mijn verjaardag (mei), misschien die van Charles Dye wel dan.
Ik werk met Logicquote:Op woensdag 13 april 2011 09:52 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Das een dvdIk neem aan dat je met Pro-tools werkt? (vanwege je m-audio interface?) ik heb zelf trouwens cusbase 5, maar charled dye legt alles uit via protools, maar het was desalniettemin toch erg makkelijk
ga ik doen, tegen de tijd dat ik weer genoeg heb voor een nieuwe (dus, dat ik geld overhoud)quote:Op woensdag 13 april 2011 09:56 schreef guitarist het volgende:
[..]
Goed marktplaats afstruinen. Ik heb een Saffire Pro 26 i/o voor 275 op de kop getikt een half jaar geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |