Ik vind het wel dapper... Dom maar dapperquote:Op donderdag 12 november 2009 16:53 schreef sweboy het volgende:
Handig, bedrijf beginnen als je al negatief staat bij de BRK, en niet meer kunt lenen
ja dat snap ik: maar volgens mij is dit pas als de gemeente je echt verdenkt op drugs geld of niet vertouwt als persoon. of doen ze dit altijd? in de gemeente archief staat:quote:Op donderdag 12 november 2009 16:52 schreef Goliath_82 het volgende:
Google!
http://www.justitie.nl/on(...)es/bibob--onderzoek/
ik hoef geen geld te lenen bij de bank. ik heb het over of mijn negatieve bkr een afwijzing is voor de bibob aanvraag.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:53 schreef sweboy het volgende:
Handig, bedrijf beginnen als je al negatief staat bij de BRK, en niet meer kunt lenen
Er zullen dus wel vragen gerezen zijn, misschien juist door die illegale werknemer?quote:Op donderdag 12 november 2009 16:57 schreef ondernemer1977 het volgende:
[..]
ja dat snap ik: maar volgens mij is dit pas als de gemeente je echt verdenkt op drugs geld of niet vertouwt als persoon. of doen ze dit altijd? in de gemeente archief staat:
Procedure
De gemeente voert na het indienen van de bouwaanvraag een eerste globale toets uit. Als deze eerste toets bepaalde vragen oproept, zal er door de daarvoor speciaal aangestelde BIBOB-coördinator een diepgaand BIBOB-onderzoek uitgevoerd worden. Rijzen er na deze eerste toets geen vragen, dan is geen diepgaand BIBOB-onderzoek noodzakelijk en kan de aanvraagprocedure gewoon worden afgewerkt. Als er wel vragen rijzen, wordt een nader onderzoek ingesteld en wordt de procedure opgeschort. Afhankelijk van de uitkomst wordt bepaald of de vergunningaanvraag kan worden voortgezet.
nee ik denk het niet want heb mn aanvraag nog niet ingedient....ik wil weten zeker voordat ik het doe. als ik zeker ben dat ik een afwijzing krijg dan ga ik iets het anders proberen.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er zullen dus wel vragen gerezen zijn, misschien juist door die illegale werknemer?
Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp... Zoals ik het lees, moet de gemeente BIBOB-advies aanvragen, naar aanleiding van vergunning aanvraag. Wat maakt dat jij denkt dat er een BIBOB-onderzoek gestart zal worden?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:08 schreef ondernemer1977 het volgende:
[..]
nee ik denk het niet want heb mn aanvraag nog niet ingedient....ik wil weten zeker voordat ik het doe. als ik zeker ben dat ik een afwijzing krijg dan ga ik iets het anders proberen.
Dan ben je op Fok! op het goeie adresquote:Op donderdag 12 november 2009 17:02 schreef ondernemer1977 het volgende:
ik hoopte eerlijk gezegt meer op een goed advies dan becritiseren op mijn werkwijze,
de vraag blijft nog steeds: wordt er een negatieve advies gegeven voor mijn aanvraag?
Heb je gekeken in welk forum dit staat?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:17 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dan ben je op Fok! op het goeie adres
Dat lijkt me in dit geval heel simpel. TS is negatief geregistreerd bij het BKR, maar heeft toch geld om een bedrijf te starten. Waar komt het geld dan vandaan? Laat nu net het belangrijkste punt van de BIBOB-procedure zijn dat men crimineel geld uit het bedrijfsleven probeert te houden.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het niet helemaal begrijp... Zoals ik het lees, moet de gemeente BIBOB-advies aanvragen, naar aanleiding van vergunning aanvraag. Wat maakt dat jij denkt dat er een BIBOB-onderzoek gestart zal worden?
Ok, dus TS gaat ervanuit dat de gemeente een BIBOB-advies gaat aanvragen. Als hij zijn financiën op orde heeft, dan hoeft hij zich toch helemaal geen zorgen te maken?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat lijkt me in dit geval heel simpel. TS is negatief geregistreerd bij het BKR, maar heeft toch geld om een bedrijf te starten. Waar komt het geld dan vandaan? Laat nu net het belangrijkste punt van de BIBOB-procedure zijn dat men crimineel geld uit het bedrijfsleven probeert te houden.
en je punt is?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je gekeken in welk forum dit staat?
Ik heb tweemaal een toetsing doorlopen, waarvan eenmaal negatief. Wij waren een proefprojektje van de gemeente Amsterdam, een paar jaar geleden. Ik kan je er dus wel het een en ander over vertellen.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:48 schreef ondernemer1977 het volgende:
Beste mensen,
ik ga een restaurant beginnen. huurcontract is al getekend. en aannemers zijn al betaald. bouwvegunning is al 12 weken geleden ingedient. nu moet ik nog de bibob vergunning aanvragen. als ik die vergunning niet krijg dan mag ik niet open! dus met andere woorden er is geen weg meer terug! mijn vraag is wat gaan ze bij zn vergunningaanvraag allemaal uitzoeken?
gaan ze iets toetsen bij justitie en politie?
Ik zit zelf met 2 dingen:
1: Ik heb wel een negatieve BKR is dit een afwijzings punt? heb vroeger wel eens achterstand gehad maar is nu al wel betaald. voor nieuwe zaak heb ik geld geleend van familie en vrienden maar niet van de bank. geld per bank overgemaakt en leencontract aanwezig.
2: half jaar geleden is er bij mijn huidige zaak een illegale werknemer gepakt is dit een overtreding of een misdrijf? boete van de belastingdienst is al binnen en ben het al aan het betalen. is dit bekent bij de justitie en komt de gemeente hier achter?
alvast bedankt!
Frustrerend ongetwijfeld, maar wel terecht natuurlijkquote:Op donderdag 12 november 2009 17:41 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
In mijn geval heeft mijn financier me de kop gekost. Hij is begin jaren '90 veroordeeld voor fraude en witwassen en voor de Bibob was dat reden om aan te nemen dat het geld dat hij mij twaalf jaar later leende crimineel geld was en dat ik de zaak zou gebruiken om te gaan witwassen. UIteraard is dit voor de rechter geweest en ook daar waren we kansloos. NIet vreemd als jij of je advocaat je eigen dossier niet eens in mogen zien. Cohen zat glunderend bij Nova. De zak hooi. /end persoonlijke frustratie [..]
Vind je? En waar baseer je dat op? Het geld waarmee de zaak werd gefinancierd was wit. Zijn veroordeling was twaalf jaar daarvoor.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:44 schreef dadoc het volgende:
[..]
Frustrerend ongetwijfeld, maar wel terecht natuurlijk
In een bibob onderzoek maakt dat niets uit.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:48 schreef ondernemer1977 het volgende:
Ik zit zelf met 2 dingen:
1: Ik heb wel een negatieve BKR is dit een afwijzings punt? heb vroeger wel eens achterstand gehad maar is nu al wel betaald. voor nieuwe zaak heb ik geld geleend van familie en vrienden maar niet van de bank. geld per bank overgemaakt en leencontract aanwezig.
Er achter komen ze wel, of dat ook een belemmering voor je zou zijn maar zeer de vraag.quote:2: half jaar geleden is er bij mijn huidige zaak een illegale werknemer gepakt is dit een overtreding of een misdrijf? boete van de belastingdienst is al binnen en ben het al aan het betalen. is dit bekent bij de justitie en komt de gemeente hier achter?
Wat denk je nou zelf... dat FOK! alleen maar bestaat uit KLB en ONZ?quote:
Mja je hebt natuurlijk gelijk - het is weliswaar terecht dat justitie bedenkingen had bij de persoon in kwestie gezien zijn verleden, maar dat mag natuurlijk niet voldoende zijn om 12 jaar later allerlei conclusies te gaan trekken. I stand corrected!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]Vind je? En waar baseer je dat op? Het geld waarmee de zaak werd gefinancierd was wit. Zijn veroordeling was twaalf jaar daarvoor.
De hele zaak stond op een paar punten die stuk voor stuk begonnen met: "het zou kunnen dat", "wij vermoeden dat","misschien dat", et cetera.[..]
Welkom in de wondere wereld die bibob heet. Is er op 1 of andere manier een zakelijk spoor naar een bij justitie bekende crimineel, dan kan dus alleen op basis van hooguit een vermoeden een vergunning al geweigerd worden.quote:Op donderdag 12 november 2009 20:38 schreef dadoc het volgende:
[..]
Mja je hebt natuurlijk gelijk - het is weliswaar terecht dat justitie bedenkingen had bij de persoon in kwestie gezien zijn verleden, maar dat mag natuurlijk niet voldoende zijn om 12 jaar later allerlei conclusies te gaan trekken. I stand corrected!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |