abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74629988
Hee.

Ik ben van plan om binnenkort de Macbook Pro 15-inch: 2.66GHz te kopen.
Vervolgens vroeg ik mij de volgende 2 dingen af.

1. Hoe zit het met de software voor een mac. Is alle software die ik normaal bij windows gebruikte ook bruikbaar op een mac? Zo niet, zijn er veel programma's die ik daardoor niet meer kan gebruiken?

2. Ik weet dat het besturingssysteem heel anders is. Paar vrienden van me hebben een mac, en die zijn er nog volledig aan gewend. Hoe gaat dat proces? Als ik nu achter een mac zit word ik gek van het systeem.

Alvast bedankt.
pi_74630084
1. Als je ooit een een pakket hebt gekocht wat geschikt is voor windows, werkt ie niet op een mac. Of je moet bv bootcamp draaien.

2. gewoon doen, ik had er binnen een dag geen moeite meer mee.

3. Dit kan toch gewoon in het apple SC topic?
  donderdag 12 november 2009 @ 12:02:55 #3
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_74630117
Als je zogenaamd gek wordt van het systeem, is er grote kans dat je een persoon bent die gewoon gaat lopen bitchen ipv tot je nemen en inzien dat het handig is. Blijf dan ook gewoon op Windows zou ik zeggen.
pi_74630276
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:01 schreef nelisb het volgende:
1. Als je ooit een een pakket hebt gekocht wat geschikt is voor windows, werkt ie niet op een mac. Of je moet bv bootcamp draaien.
Ja, maar ik heb bijvoorbeeld een installatie pakket van de Adobe Master collection op mijn externe HD.
Hoe groot is de kans dat die het ook op een macbook doet?
quote:
2. gewoon doen, ik had er binnen een dag geen moeite meer mee.
Oké. Tof.
quote:
3. Dit kan toch gewoon in het apple SC topic?
Goed punt. Niet aan gedacht.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:02 schreef G.Fawkes het volgende:
Als je zogenaamd gek wordt van het systeem, is er grote kans dat je een persoon bent die gewoon gaat lopen bitchen ipv tot je nemen en inzien dat het handig is. Blijf dan ook gewoon op Windows zou ik zeggen.
Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen.
Ik wil een macbook pro omdat het in mijn beroepenveld veel beter is.
Daarom mag ik me toch wel zorgen maken over de overstap van windows naar mac?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 12:08:39 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 12:11:19 #5
159979 G.Fawkes
pi_74630372
quote:
Als ik nu achter een mac zit word ik gek van het systeem
Klinkt niet als iemand die open staat voor de verandering maar iedereen mac aan het overwegen is omdat alle hippe mensen op school er een hebben en iedereen beweert dat mac beter is (mac is uiteraard ook beter, natuurlijk)
pi_74630406
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:08 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb bijvoorbeeld een installatie pakket van de Adobe Master collection op mijn externe HD.
[..]
Niet.

Windows software doet het niet op een Mac en andersom.

Je kan wel weer met wat tooltjes of patches oid gaan rommelen.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:14:32 #7
159979 G.Fawkes
pi_74630459
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Niet.

Windows software doet het niet op een Mac en andersom.

Je kan wel weer met wat tooltjes of patches oid gaan rommelen.
Voglens mij, bij adobe staat de mac versie en de windows versie op dezelfde dvd.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:15:41 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74630490
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:14 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Voglens mij, bij adobe staat de mac versie en de windows versie op dezelfde dvd.
Nope, helaas niet.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 12:16:08 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74630504
quote:

[..]

Gedownloade versie niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:16:41 #10
159979 G.Fawkes
pi_74630523
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:15 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nope, helaas niet.
Is de serial ook niet voor zowel de mac versie als de windows?
pi_74630539
quote:

Op de Mac zelf draait ie niet. Maar met een mac kan je bv via bootcamp op windows draaien en dan zou het wel kunnen werken. Alleen of het nog werkbaar is het programma, i dunno.
pi_74630702
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:11 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Klinkt niet als iemand die open staat voor de verandering maar iedereen mac aan het overwegen is omdat alle hippe mensen op school er een hebben en iedereen beweert dat mac beter is (mac is uiteraard ook beter, natuurlijk)
Dan heb je dat verkeert opgevat.
quote:

[..]

Ik heb geen legale versie.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:17 schreef nelisb het volgende:

[..]

Op de Mac zelf draait ie niet. Maar met een mac kan je bv via bootcamp op windows draaien en dan zou het wel kunnen werken. Alleen of het nog werkbaar is het programma, i dunno.
Ja, ik ga geen mac kopen om vervolgens met bootcamp te gaan werken éh.
pi_74630741
Ik zou het je eigenlijk zo afraden.

Volgens mij verlies je de effiency die je behaald tov Windows alweer in je gepruts, want zo te horen heb je er verder niet echt kaas van gegeten en als je alles opnieuw moet aanschaffen / downloaden of patchen schiet het ook niet op
  donderdag 12 november 2009 @ 12:27:53 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74630788
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:26 schreef Loveless85 het volgende:

Volgens mij verlies je de effiency die je behaald tov Windows alweer in je gepruts, want zo te horen heb je er verder niet echt kaas van gegeten en als je alles opnieuw moet aanschaffen / downloaden of patchen schiet het ook niet op
Onzin, en ik heb dr ervaring mee. Je ben zo gewend aan een nieuw systeem en computeren kan je al. "Alles" is vaak maar een paar programma's bovendien.
pi_74630885
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:26 schreef Loveless85 het volgende:

Ja. Oké. Dus omdat je geen ervaring hebt met het systeem ben je gelijk kansloos. Logisch.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:27 schreef Sander het volgende:

[..]

Onzin, en ik heb dr ervaring mee. Je ben zo gewend aan een nieuw systeem en computeren kan je al.
"Alles" is vaak maar een paar programma's bovendien.
Kan je een paar voorbeelden noemen van programma's?
pi_74630931
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:31 schreef Tijgertje. het volgende:

[..]

Ja. Oké. Dus omdat je geen ervaring hebt met het systeem ben je gelijk kansloos. Logisch.
[..]

Kan je een paar voorbeelden noemen van programma's?
Nee maar omdat je vrij obvious dingen vraagt lijkt het me nogal duidelijk dat je er veel tijd aan kwijt zal zijn. Daarom gaat je claim dat het efficienter zou zijn niet direct meer op.

Verder raak je er heus snel al gewend, en tis misschien ff eenmalig een kutklus om alle software weer te vinden, maar daarna is dat ook weer klaar en is het alleen nog voor 'nieuwe' software
pi_74631122
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee maar omdat je vrij obvious dingen vraagt lijkt het me nogal duidelijk dat je er veel tijd aan kwijt zal zijn. Daarom gaat je claim dat het efficienter zou zijn niet direct meer op.

Verder raak je er heus snel al gewend, en tis misschien ff eenmalig een kutklus om alle software weer te vinden, maar daarna is dat ook weer klaar en is het alleen nog voor 'nieuwe' software
Die kutklus zal wel meevallen aangezien 25% van de mensen die ik ken een mac heeft en dus ook alle software heeft. Maar. Thanks voor het advies.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 12:38:29 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 12:48:39 #18
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_74631432
Ik zou het juist absoluut aanraden! Heb vorig jaar precies hetzelfde gedaan en ben nooit zo blij met een computer geweest! Mijn ouders waren al eerder aan de Mac en als ik daar kwam om ermee te werken werd ik ook helemaal panisch. Snapte er geen ruk van! Maar als je er zelf echt full time mee gaat werken, went het gewoon heel snel.
Mac OsX zit gewoon veel beter in elkaar dan windows. Uiteindelijk vind ik het zelfs veel simpeler om mee te werken. Ik computer erg veel. Gebruik hem voor werk, studie, etc, maar mis Windows geen seconde! Draai ook geen bootcamp. Alles kan op Mac, in principe.
Hij loopt NOOIT vast (probeer dat maar eens met windows), nooit meer last van virussen of andere bull shit. Simpel, duidelijk en snel. Wat wil je nog meer.
Tip, lees de site van MacMiep eens goed door. Helpt je bij het gewenningsproces. Het is bijvoorbeeld handig om de snelcodes te leren, want dat werkt lekkerder. Je moet gewoon je hele manier van 'computer-denken' veranderen, omdat mac heel anders werkt.
En believe me: als mijn ouders eraan kunnen wennen, dan lukt het jou ook wel hoor!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_74631584
quote:

[..]

[..]

Oké. Tof.
[..]

Goed punt. Niet aan gedacht.
[..]

Deze opmerking kan ik niet helemaal plaatsen.
Ik wil een macbook pro omdat het in mijn beroepenveld veel beter is.
Daarom mag ik me toch wel zorgen maken over de overstap van windows naar mac?
In MBP is in jouw beroepenveld niet beter. Dat is inmiddels verleden tijd. Flash etc hebben op een Windows bak zelfs een betere performance. Het is je om de looks te doen! (en terecht)
pi_74631636
quote:
Hij loopt NOOIT vast (probeer dat maar eens met windows)
Ik wil niet lopen bitchen enzo maar mijn Windows installatie die ik sinds 2007 heb is ook nooit vastgelopen en zo zijn er bij velen waar Windows nooit is vastgelopen.

We zitten niet meer in het Windows 98 tijdperk enzo.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:59:48 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_74631737
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:55 schreef magnifor het volgende:

[..]

Ik wil niet lopen bitchen enzo maar mijn Windows installatie die ik sinds 2007 heb is ook nooit vastgelopen.
Ik wil deze discussie eigenlijk een beetje mijden. Anders buitelt straks iedereen weer over elkaar heen en wordt dit één groot bashtopic.

Zullen we proberen de welles/nietus mac discussie te vermijden?
pi_74631749
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:48 schreef Qebbel het volgende:
Heel veel tekst.
Je bent een heldin. Dankjewel.
pi_74631787
Mijn intentie was niet om een discussie te starten, maar als iemand zegt OSX loopt nooit vast en Windows wel dan moet ik toch even iets zeggen omdat het pure onzin is.
pi_74631801
quote:
Op donderdag 12 november 2009 12:54 schreef Blaxje het volgende:

[..]

In MBP is in jouw beroepenveld niet beter. Dat is inmiddels verleden tijd. Flash etc hebben op een Windows bak zelfs een betere performance. Het is je om de looks te doen! (en terecht)
Oeeeeh ze gaat happen! Ja.

Gister ben ik bij twee bedrijven geweest, waar het mij opviel dat ze allemaal met Mac werkte.
Vervolgens kwam dus mijn vraag wat de reden daarvan was. Nou, inderdaad. Gedeeltelijk om te looks.
Als je volgens hun bij een klant komt met een windows laptop, word je niet meer serieus genomen.
En uiteraard kan een mac gewoon veel meer aan vergeleken met windows.
pi_74631828
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:01 schreef magnifor het volgende:
Mijn intentie was niet om een discussie te starten, maar als iemand zegt OSX loopt nooit vast en Windows wel dan moet ik toch even iets zeggen omdat het pure onzin is.
Dan is het in jouw ogen pure onzin. Mijn laptop loopt sowieso 1 keer per week vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')