abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74629799
Het vorige deel: Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 40

De peuters:

6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
pi_74629945
Even schaamteloos m'n laatste post herhalen. .

Leuk allemaal die pogingen van jullie, maar onze peuter is tóch de leukste en liefste en grappigste. . .

Sinds ze weer opgeknapt is, is ze echt een engeltje. Goed luisteren, grapjes maken, lekker mee-eten, het kan opeens allemaal weer! En ik moet zeggen dat ik de peuterleeftijd wel enorm leuk vind hoor (maar dat zei ik van de dreumesleeftijd ook geloof ik ).

Van de week bij het KDV hadden we er bijna één bij . Ik had een 1-jarige aan m'n broekspijp hangen (echt met zielige puppy-ogen EN puppy-piep-geluidjes ook!) die meewilde. Dus ik vroeg aan Anna, zullen we Isabel dan maar meenemen? Je zag d'r echt kijken van eh, kan dat dan papa?! . Maar even uitgelegd dat dat idd niet kan en ze was het er wel mee eens omdat ze zich anders niet meer om kon draaien in d'r bedje. , .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 12 november 2009 @ 12:22:43 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_74630659
annA
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74631792
Dan doe ik dat ook even Jarno

Anna. Ja, da's niet handig als er nog iemand in jouw bedje ligt. Fijn dat je weer helemaal beter bent!

Marit, WB

En Pinq. Met oorontstekingen wel bekend, maar niet met wat jij omschrijft. Zou inderdaad even met HA overleggen. Misschien dat er iets zit dat de ontsteking veroorzaakt.

SintMaarten-kindjes. Leuk!

Hier kletst mevrouwtje er steeds meer op los. Ze kan alleen de R nog steeds niet uitspreken aan het begin van woorden. Dus Fleur gaat wel, maar rode wordt jode. "Op een jote pasdetoel joot met witte tippe"
pi_74632961
Kim was erg vroeg wakker, 5.30. Hoe doen jullie dat? Eruit laten gaan, bljven liggen, op kamer spelen etc? Ze mocht van mij niet naar beneden,veels te vroeg. Na een half uur ging ze weer slapen tot 8.00

Om 10.00 kwam een vriendinnetje van de psz spelen voor de 1e keer. Ik was bang dat ze te moe was, maar viel gelukkig mee!
Het ging best goed, 2 meiden bij elkaar die nog niet goed kunnen delen.
Wel voor herhaling vatbaar. Ben blij dat het zo goed ging en het klikte ook goed met de moeder. En de babies vonden elkaar ook interessant
pi_74633035
Anna blijft nog steeds op bed liggen als ze wakker is, ze huilt dan wel niet meer maar gaat dan gewoon papaaaaa of mamaaaaa roepen totdat wij d'r komen halen. Doen meer peuters van ruim 3 dat? Ik hoor altijd verhalen van peuters die er zelf uitkomen en in bed kruipen enzo. Niet dat ik daar op zit te wachten (ik vind die drempel die ze kennelijk nog wel heeft wel prettig) maar ik vroeg me af hoe dat bij de rest gaat .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_74633050
Terug Vind Peuter
Fake it till you make it...
pi_74633234
jarno, wat schrijf je toch leuk over je moppie.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_74633260
hier ligt max bij mij, dus ik kan je niet helpen Ik weet wel dat als ie in zn eigen bed ligt dat ie er gewoon uitgaat, soms mij wakker maken, als dat niet lukt gaat ie gewoon spelen
pi_74633294
Argh. max doet net alsof hij doof is. ja of het is dus echt zo met die onstekingen steeds.
dit is zo lastig
pi_74633321
Kim gaat schreeuwen om mama of papa. Komt wel uit bed soms en schopt dan tegen de deur. Is iets van de laatste tijd. Misschien was het vannacht door de indrukken van Sint Maarten.

Ze ligt nu op de bank uit te rusten en te wachten op papa. Die is volgens haar boven. Is dus aan het werk en gaat dan nog sporten. Pas om 19.00 thuis. Ze mist hem de laatste tijd heel erg.
pi_74633338
Lastig pinquit!
pi_74633407
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:50 schreef pinquit het volgende:
hier ligt max bij mij, dus ik kan je niet helpen Ik weet wel dat als ie in zn eigen bed ligt dat ie er gewoon uitgaat, soms mij wakker maken, als dat niet lukt gaat ie gewoon spelen
Nouja, dat laatste vind ik dus wel weer een aantrekkelijk alternatief. Als ze om 6 uur ofzo wakker is mag ze best d'r bedlampje aanknippen en een boekje gaan lezen ofzo. . Maar nu wacht ze gewoon tot wij d'r komen halen (en entertainen meestal). Ook geen ramp natuurlijk.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:56:10 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74633444
jarno, onze dochter is dan wel geen peuter meer maar die blijft ook meestal nog braaf liggen en roept als ze eruit wil. vaak gaat ze gewoon liggen spelen & liedjes zingen.
in de haak.
pi_74633933
Maud pakt d'r hele hebben en houden op en komt naar ons. Kruipt dan tussen ons in en nestelt zich knus tegen papa of mama aan. Het liefst met d'r pop nog vast zodat je zo'n hard hoofd in je rug gedrukt krijgt. Afhankelijk van het tijdstip valt ze dan weer in slaap of ze begint hele verhalen te vertellen of te zingen. Vanochtend een kleine 100x mama se mama sa gehoord. Maar verder komt ze ook niet dan dat. Als het dan half zeven is dan mag de tv aan en krijg ik vertelt wat daar allemaal op gebeurd. Het liefst heeft de dame dan ook nog dat 1 van ons naar beneden gaat om d'r fles te maken. Dat gebeurt meestal ook wel, want plassen moet ook gebeuren dus naar beneden gaan we toch wel.

Als ze midden in de nacht komt en niet gaan slapen dan moet ze terug naar d'r kamer. Wat ze daar doet kan me weinig schelen - bij voorkeur slapen - zolang ze het maar stil doet. Dus huilen en krijsen of hard zingen mogen niet. Soms hoor ik ze dan nog met d'r pop spelen en die in bed leggen en zachtjes een slaapliedje zingen na een kwartiertje is ze dan weer stil en vind ik ze 9 van de 10 keer pas rond half acht naast me.

Lastig pinq. Vraag es of ie een snoepje wilt... als ie dan nog niet reageert dan zal het wel echt zijn
pi_74633989
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:11 schreef chacama het volgende:

Het liefst heeft de dame dan ook nog dat 1 van ons naar beneden gaat om d'r fles te maken. Dat gebeurt meestal ook wel, want plassen moet ook gebeuren dus naar beneden gaan we toch wel.
Wat een koninginnetjes zijn het toch ook he, die peutermeisjes! . Geweldig!
pi_74635562
Pinquit, vervelend dat Max zo'n last van zijn oortjes heeft.

Marit, wat leuk om jou hier na zo'n lange tijd weer eens te zien! Hoe gaat het met Ilse? (toch? )

Jarno, Devin weet meestal niet hoe snel die zijn bed uit moet komen als hij wakker is. Hij stommelt dan met halfopen oogjes, minstens 1 van zijn 3 dekens en zijn complete spenencollectie naar ons toe. "Dehdeh 'akkeh!". Soms gooit hij zichzelf ter plekke op de grond en gaat daar liggen soezen, soms kruipt hij bij ons in bed. Bij de oma's slaapt hij in een ledikant of een campingbed en daar kan hij zelf niet uit. Daar gaat hij dan wel liggen kletsen en zingen, soms wel een kwartier lang, tot hij het zat is en gaat roepen dat hij eruit wil.

Sint Maarten was zo tof
We aten (vroeg) bij mijn ouders en daarna gingen hij en ik met zelfgeknutselde lampion en 3 kleuren lichtjes langs de deuren. En hij zong!! Bij de eerste 2 huizen nog vrij zachtjes, maar vanaf dat moment ging hij los en zong uit volle borst!
Elke keer hetzelfde liedje:

"Sihte Sihte Maahte
Koeie heb..... staahteh
Meisje heb.... 'okjes aan.....
Hieggggggg komt Sihte Maahte aan"

En dan kreeg hij een snoepje, deed die in de tas en zei hij netjes dankjewel
Na 'n stuk of 12 huizen weer terug naar mijn ouders, met de auto naar mijn schoonouders' buurt waar M. na zijn werk naar toe gereden was en daar nog langs een paar deuren geweest.
Hij was inmiddels behoorlijk moe in de beentjes , dus in de buggy en toen ging de optocht van start! Bijna een uur lang liepen we met heel veel kindjes en ouders door de wijk heen achter de fanfare aan.
Hij vond het super, gaf om de zoveel tijd zijn lampionnetje aan me zodat hij kon meeklappen met de muziek Op het eind kreeg hij nog een zakje pepernoten en toen kwamen we om 20:15 uur moe maar heeeeel voldaan weer thuis. Vooruit, nog een allerlaatste keer aanbellen bij de buren, maar hij was zo kapot dat hij na de eerste zin al niet meer kon, mijn dappere kleine zanger

Volgend jaar weer
.... met gevoel voor drama....
pi_74636140
Devin
pi_74636349
Grrr, vrijwel alle foto's van gisteravond zijn mislukt
Maar deze is wel leuk:

.... met gevoel voor drama....
pi_74637428
groot wordt ie Kers!
  donderdag 12 november 2009 @ 15:53:36 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74637473
Heej, devin, grote man!

Eli gaat trouwens heerlijk in zijn kamer spelen. Boekje lezen of met zijn trein spelen, of weet ik het wat. Werkt prima. Het traphekje voor zijn deu is wrs ook wel een reden dat hij in zijn kamer blijft
Wat ik me dan wel afvraag, als een kind s ochtends wakker wordt, moet hij dan niet eerst plassen? dus kindjes die in bed blijven liggen, houden die het dan net zo lang op tot jullie komen?

p_iglet en pepijn waren gister langs. was heel gezellig! eli heeft een tic dat hij alleen de rode duplo blokjes wil stapelen, dus toen pepijn de groene en de blauwe toren er bovenop zette, kreeg eli zowat en toeval dat zijn rode toren vermoord was stampen, krijsen,brullen, en toen p_iglet de toren weer in ere had hersteld, was de wereld weer mooi
waarna pepijn de toren omgooide toen eli even niet keek, en eli dus heel stoïcijns nogmaals zijn toren opbouwde. mooi schouwspel die twee samen

in het kader van zingende peuters heb ik hieronder eli's repertoire. volledig op toon, de tekst is wat minder
quote:
“In de maaaanesijn, in de maaaasjesjijn,
kom *mompel* raamsjosjijn
Maar je waaat het nie, maar je waaaat het nie
Zoooo vogel
Zooo visj
En dat is rech
En dat koooom”

“ooolifanje in het bosj
Laa je mama nognie losj
Anner raak je weg kwait”

“viesje, iesje, in het water
Iesje, iesje, daaaaiijjjjewom”

“biejeh, smieje,
Oh, het was een wonder!
Biejeh smiejeh,
Hihihi, hahaha,
Nee ne naa”

“Een tee hie vier, hoesje van papier
alsse pele panniepass
zet em inne paze kassss
een tee hie vier, hoesje van papier”

“…..
piep! hoewaaaaa!!”

“ieja deea
eten opgegeten laten staan
ieja deea, poefffff!”
Rara, welke liedjes worden er gezongen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74638366
Devin

Ik weet het.... ik weet het!!

In de manenschijn
Olifantje in het bos
visje in het water
broodjes smeren
hoedje van papier
lang zal ze leven
papagaaitje leef je nog

En wat goed dat ie het op toon zingt. Maud kan absoluut geen toon houden. Nog niet een beetje. Echt de zangkwaliteiten van d'r moeder.
pi_74638379
Davinia, Anna heeft 's nachts nog een luier aan, ze is alleen overdag zindelijk.
  donderdag 12 november 2009 @ 16:24:53 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74638617
jeuj, chaca mag door voor de koelkast!
ik heb nog wel ergens een filpmje dat hij probeert zichzelf te begeleiden op de piano (maar de achtergrond is verder niet helemaal internetproof, dus dat doen we maar niet)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74639097
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:24 schreef DaviniaHR het volgende:
jeuj, chaca mag door voor de koelkast!
ik heb nog wel ergens een filpmje dat hij probeert zichzelf te begeleiden op de piano (maar de achtergrond is verder niet helemaal internetproof, dus dat doen we maar niet)
Mag het ook een behoorlijk gasfornuis zijn Heb nu zo af en toe het idee dat ik kampeer in mijn eigen keuken. De koelkast die we hebben - daarintegen - die hoeft niet vervangen te worden.

En nu word ik toch wel nieuwsgierig naar de achtergrond.

Maud wil ik ook nog steeds opnemen. Zal mijn vader es vragen of ik de camera weer eens een poosje mag lenen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')