Soms wel, bij de grote bedrijven (en dus grote deals) is het vaak wel accuraat. En anders gebruik ik er andere tools voor op de terminal.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:49 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Trek je die info allemaal uit BB?
Nopequote:Op vrijdag 13 november 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
bedenk me net... Valt je pensioenopbouw ook onder het DGS?
De dollar bepaald het spel, verzwakking dollar is versterking beurzen en andersom. Hoe hoger het handelstekort hoe beter voor de beurzen dusquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Trade Balance cijfers van de US zijn uit, much worse than expected! Uiteraard gaan we daarop omhoog
Dit gaat 'm toch wel definitief niet meer worden, ben ik bang.quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:24 schreef Vandergeld het volgende:
Ik denk eind volgende week 290 ongeveer.
Nope, ik verwachtte dat we eerder zouden uittoppen, verder blijft mijn visie wel hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit gaat 'm toch wel definitief niet meer worden, ben ik bang.
Vandaag sowieso rond het nulpunt (317).
Ja, we zitten nu al 2 maanden op dit niveau en stijgen doen we niet, maar dalen ook niet. Het zal nog even duren voor de beurzen definitief richting kiezen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:04 schreef Vandergeld het volgende:
Nope, ik verwachtte dat we eerder zouden uittoppen, verder blijft mijn visie wel hetzelfde.
Waarom zou dat zo zijnquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
De dollar bepaald het spel, verzwakking dollar is versterking beurzen en andersom. Hoe hoger het handelstekort hoe beter voor de beurzen dus
Ik kan Geely alleen vinden in de Xetra Dax en OTC in de VS bij Binck.quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Misschien via Xetra Dax of Hang Seng?(lynx?)
Omdat er de laatste tijd een stevige correlatie is tussen de beurzen en de eur/usd verhouding. Gaat de eur/usd omhoog(verzwakking dollar) doen de beurzen dat meestal ook en andersom.quote:
Dat komt doordat de ene in euro's word verhandeld, en de andere in dollarsquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:10 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ik kan Geely alleen vinden in de Xetra Dax en OTC in de VS bij Binck.
Maare, waarom staat ie op de Xetra Dax op 31 cent? krijgen we daar korting ofzo?
OTC is wel 47 cent
Oh ja, natuurlijkquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat komt doordat de ene in euro's word verhandeld, en de andere in dollars
CASH!quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Drive-r het volgende:
SeLang, een veilige plek voor een beetje rendement in gedachten?
Hm, dat doe ik al een tijd, het begint zo te kriebelen... Maar goed, mijn ratio zegt dat je gelijk hebt, ik wordt alleen wat triggerhappy... Ik ga maar eens zoeken naar een plek met enigzins rendement. En natuurlijk een goeie koers van pond naar euro, vertrouw dit eiland voor geen meter met mijn ponden...quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
CASH!
Accepteer nu 'slechts' een paar % rendement en hou daarmee voor jezelf de mogelijkheid open om tzt aandelen te kopen met tientallen procenten korting tov nu. Over een wat langere termijn zal dat het beste rendement blijken te geven (denk ik).
[ afbeelding ]
Uitgaande van een positief scenario voor de UK kun je ook wachten tot de pond weer hoger staat t.o.v de euro. Hij kwam immers van 1.5 af en is nu nog maar 1.12 waard. Uiteraard uitgaande van het feit dat onze aller UK zich staande gaat houden (!quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:37 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, dat doe ik al een tijd, het begint zo te kriebelen... Maar goed, mijn ratio zegt dat je gelijk hebt, ik wordt alleen wat triggerhappy... Ik ga maar eens zoeken naar een plek met enigzins rendement. En natuurlijk een goeie koers van pond naar euro, vertrouw dit eiland voor geen meter met mijn ponden...
Relatief veilige bedrijfsobligaties leveren nu ook niet zoveel op. En staatsobligaties zijn al helemaal de moeite niet waard kwa yield, zolang je nog de mogelijkheid hebt om je geld binnen de staatsgarantie te spreiden over verschillende banken.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:02 schreef Drive-r het volgende:
Sorry voor de lompe vraag by the way, maar ik heb even wat nieuwe ideeën nodig. Op zich zouden wat obligaties niet verkeerd zijn, maar dan moet er wel iets tussen zitten dat redelijk gewaardeerd is en waar ik mijn rendement gewoon op de rente maak, het speculatieve gedeelte boeit me niet zo (dus liefst iets met een beperkte looptijd van 1-3 jaar ofzo).
De bubble blijft opgeblazen zolang de centrale banken treasuries en mortgage securities blijven opkopen. Maar dat is bijna voorbij. (disclaimer: hoog koffiedik kijk gehaltequote:Zit er over te denken om het anders in vastgoed te stoppen, maar goed, daar heb ik ook weinig vertrouwen in... waarom komt er niet meer lucht uit die bubble?
Couponrente is niet hetzelfde als yield. Wat is de yield?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:43 schreef Mendeljev het volgende:
Volgens mij zijn (bedrijfs)obligaties je enige toevlucht wil je op korte termijn een relatief veilig rendement behalen. Ik las laatst nog over een obligatieveiling van AF-KLM die geprijst werd met een couponrente van ~6.75%. Veel beter dan dat zul je niet vinden denk ik.
Kwam dit plaatje van de vix tegen, volatiliteit kan fors omhoog schieten komende dagen:quote:
Ellende, moet ik die banken shit weer regelen (ja, ik ben lui). HSBC offshore geeft 0.1% op een euro accountquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:47 schreef SeLang het volgende:
[..]
Relatief veilige bedrijfsobligaties leveren nu ook niet zoveel op. En staatsobligaties zijn al helemaal de moeite niet waard kwa yield, zolang je nog de mogelijkheid hebt om je geld binnen de staatsgarantie te spreiden over verschillende banken.
Btw: ING direct geeft 3,2% vrij opneembaar en valt tot ¤100.000 onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel.
Alliance & Leicester geeft 3,00%. Beiden garanderen de bonusrente voor een jaar (tenminste pas geleden nog wel, toen ik beide rekeningen opende). Daarna ga je gewoon weer naar iemand anders.
Voor een procentje meer (als je dat al kunt krijgen) zou ik me persoonlijk niet willen vastleggen voor 1-3 jaar in obligaties. Daar heb je ook nog kans op een substantieel koersverlies als de steunaankopen door de BOE/ FED ophouden.
[..]
De bubble blijft opgeblazen zolang de centrale banken treasuries en mortgage securities blijven opkopen. Maar dat is bijna voorbij. (disclaimer: hoog koffiedik kijk gehalte)
Dit dus. Genoeg bedrijfsobligaties met goeie rente, maar ze traden allemaal ver boven de coupon.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Couponrente is niet hetzelfde als yield. Wat is de yield?
En hoge yield = risico he, er worden niet voor niets zoveel staatsobligaties verkocht met een yield van 0,65% (1-jaar yield)
Bij ING-Direct viel mijn rente in augustus terug naar 0,5%. Toen heb ik ze opgebeld en gevraagd of ze die weer gewoon op 3,2% konden zetten want anders haalde ik m'n geld daar weg. Nee dat kon niet. Toen vroeg ik of ik het account nu kon sluiten en morgen opnieuw openen tegen 3,2%. Ja dat kon welquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ellende, moet ik die banken shit weer regelen (ja, ik ben lui). HSBC offshore geeft 0.1% op een euro account![]()
Maar goed, ik zet wel wat weg in ponden bij HSBC tegen 2.75% voor een jaar. Voor die laatste 0.25% heb ik geen zin in de papierwinkel van een nieuwe bank (en ik wil het niet onshore halen). Bij de Rabo (waar ik al zit) kan ik 2.5% flexibel krijgen....
Ik ga wel eens informeren bij de ING Direct, is op zich niet verkeerd om een beetje onshore te halen en dat rendement mee te pikken. Stop ik de rest in euro bij de Rabo.
Uitgifteprijs is @ 99.323 2009-2016. Vind je dat niet ok?quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Couponrente is niet hetzelfde als yield. Wat is de yield?
En hoge yield = risico he, er worden niet voor niets zoveel staatsobligaties verkocht met een yield van 0,65% (1-jaar yield)
Ik heb deel bij Argenta staan en begon met bijna 5 % meen ik en toen kreeg je om de maand een mailtje dat het omlaag ging en nu is het nog maar 2,8 meen ikquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bij ING-Direct viel mijn rente in augustus terug naar 0,5%. Toen heb ik ze opgebeld en gevraagd of ze die weer gewoon op 3,2% konden zetten want anders haalde ik m'n geld daar weg. Nee dat kon niet. Toen vroeg ik of ik het account nu kon sluiten en morgen opnieuw openen tegen 3,2%. Ja dat kon wel. Kon gewoon telefonisch omdat ze al m'n gegevens toch al hadden. Dus nu krijg ik dus gewoon weer 3,2%
Ik heb zelf ook verreweg het meeste bij Rabo staan tegen 2,5% (de enige bank waar ik boven de bankgarantie ga). De beste vrij opneembare rekening in NL is momenteel Aegon (ik krijg 3,23%). Maar daar ga ik natuurlijk niet boven de bankgarantie zitten
Ach, dat probleem heb ik minder, ik haal de bankgarantie niet op meerdere rekeningen. Maar goed, ik werk ook pas 3.5 jaarquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:17 schreef SeLang het volgende:
[..]
Bij ING-Direct viel mijn rente in augustus terug naar 0,5%. Toen heb ik ze opgebeld en gevraagd of ze die weer gewoon op 3,2% konden zetten want anders haalde ik m'n geld daar weg. Nee dat kon niet. Toen vroeg ik of ik het account nu kon sluiten en morgen opnieuw openen tegen 3,2%. Ja dat kon wel. Kon gewoon telefonisch omdat ze al m'n gegevens toch al hadden. Dus nu krijg ik dus gewoon weer 3,2%
Ik heb zelf ook verreweg het meeste bij Rabo staan tegen 2,5% (de enige bank waar ik boven de bankgarantie ga). De beste vrij opneembare rekening in NL is momenteel Aegon (ik krijg 3,23%). Maar daar ga ik natuurlijk niet boven de bankgarantie zitten
Is zo'n indextracker van bijvoorbeeld de S&P500 niet wat? Als je wat met beleggingen wil gaan doen is dat denk ik een van meest rationele manieren van beleggen op een langere termijn.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Drive-r het volgende:
Ok, ik heb weer wat cash binnen. Waar stop ik het in hemelsnaam? Spaarrekening zijn ellende en ik ben niet zo'n beursbengel, dat hebben jullie al gemerkt. SeLang, een veilige plek voor een beetje rendement in gedachten?
Probleem van indextrackers is nog steeds dat die dingen samenhangen van de ondoorzichtige derivaten. Er zijn er weinig waar je goed inzicht krijgt waar het credit risk ligt (welke banken). Daardoor hebben ze tijdens de crisis ook een wat slechte naam gekregen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is zo'n indextracker van bijvoorbeeld de S&P500 niet wat? Als je wat met beleggingen wil gaan doen is dat denk ik een van meest rationele manieren van beleggen op een langere termijn.
Zelf heb ik een flinke pluk geld op een spaardeposito (niet achtergesteld) van 2 jaar staan tegen 4,5 % rente (Triodos bank), vorig jaar in de zomer afgesloten. Maar daar heb je voor nieuw spaargeld nu niks aan.
ruis die cijfersquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:55 schreef knnth het volgende:
Wat gebeurt er? Consumentvertrouwen valt tegen, dow en aex zakken door hun hoeven om vervolgens vrolijk omhoog te wandelen, dow zit 0,8% in de plus
Een indextracker is wel OK (bijvoorbeeld iShares) omdat de onderliggende assets niet bij de boedel horen van de beheerder/ uitgever. Je zou inderdaad wel even moeten checken of ze idd de onderliggende aandelen kopen of dat ze dat simuleren met derivaten.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Probleem van indextrackers is nog steeds dat die dingen samenhangen van de ondoorzichtige derivaten. Er zijn er weinig waar je goed inzicht krijgt waar het credit risk ligt (welke banken). Daardoor hebben ze tijdens de crisis ook een wat slechte naam gekregen.
Op zich is het idee wel goed en zou het wel kunnen, maar stiekem vertrouwen ik de huidige stand van markt nog niet helemaal
Misschien weet jij hoe inderdaad hoe dat zit. Kunnen ETF's failliet gaan als het bedrijf dat ze beheert het loodje legt? Wat zijn de kritische punten om de gevaren hiervan te kunnen overzien?quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:00 schreef SeLang het volgende:
Een indextracker is wel OK (bijvoorbeeld iShares) omdat de onderliggende assets niet bij de boedel horen van de beheerder/ uitgever. Je zou inderdaad wel even moeten checken of ze idd de onderliggende aandelen kopen of dat ze dat simuleren met derivaten.
Nevermind, je geeft het al aan in je post!quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:09 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Misschien weet jij hoe inderdaad hoe dat zit. Kunnen ETF's failliet gaan als het bedrijf dat ze beheert het loodje legt? Wat zijn de kritische punten om de gevaren hiervan te kunnen overzien?
ETF's kunnen kapot gaan als de tegenpartijen failliet gaan, zoals bij AIG bijvoorbeeld gebeurde. ETF's gebruiken maar in zeldzame gevallen echt de onderliggende aandelen. Eerder proberen ze de index te tracken door middel van credit swaps, equity derivaties, etc...quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:09 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Misschien weet jij hoe inderdaad hoe dat zit. Kunnen ETF's failliet gaan als het bedrijf dat ze beheert het loodje legt? Wat zijn de kritische punten om de gevaren hiervan te kunnen overzien?
iShares kopen op een AEX-stand van 195 bijvoorbeeld is toch alleszins lukratief te noemen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:00 schreef SeLang het volgende:
Een indextracker is wel OK (bijvoorbeeld iShares) omdat de onderliggende assets niet bij de boedel horen van de beheerder/ uitgever. Je zou inderdaad wel even moeten checken of ze idd de onderliggende aandelen kopen of dat ze dat simuleren met derivaten.
Maar het belangrijkste argument ertegen is imo dat de markt gewoon minimaal 20% te duur is (gebaseerd op Shiller P/E) terwijl je juist zou willen kopen met enkele tientallen % korting.
Een tracker kopen als de AEX op 195 staat is ook geen probleem. Sterker nog, dan lever ik hem tot 100 en leg ik 95 zelf in. Lekker geared de index volgenquote:Op vrijdag 13 november 2009 17:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
iShares kopen op een AEX-stand van 195 bijvoorbeeld is toch alleszins lukratief te noemen.Ook al is op dat moment de markt dan wellicht 20% te hoog, daar weegt het redelijk risicoloos beleggen in een indextracker wel tegenop.
Que?quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:45 schreef Drive-r het volgende:
Een tracker kopen als de AEX op 195 staat is ook geen probleem. Sterker nog, dan lever ik hem tot 100 en leg ik 95 zelf in. Lekker geared de index volgen
Geldt dat ook voor gewone equity index trackers? Ik dacht dat die gewoon mandjes aandelen kochten. Niet exact 100% de index (lichtwegende aandelen laat je evt weg) maar wel een representatieve groep van de grotere aandelen). Het is inderdaad wel zaak om van specifieke trackers even te checken hoe ze dat doen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:27 schreef Drive-r het volgende:
[..]
ETF's kunnen kapot gaan als de tegenpartijen failliet gaan, zoals bij AIG bijvoorbeeld gebeurde. ETF's gebruiken maar in zeldzame gevallen echt de onderliggende aandelen. Eerder proberen ze de index te tracken door middel van credit swaps, equity derivaties, etc...
Als de tegenpartij van een credit swap weg valt, heb je een issue...
Ja, daar verbaasde ik mezelf namelijk ook over. Er zijn er bijzonder weinig die mandjes kopen. Sommige kopen tot wellicht 90% ofzo, maar doen de rest met derivatives en andere instrumenten.quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor gewone equity index trackers? Ik dacht dat die gewoon mandjes aandelen kochten. Niet exact 100% de index (lichtwegende aandelen laat je evt weg) maar wel een representatieve groep van de grotere aandelen). Het is inderdaad wel zaak om van specifieke trackers even te checken hoe ze dat doen.
Btw: de iShares trackers die ik bekeken heb publiceren gewoon hun holdings en dat was dan gewoon voor 99% echte aandelen.
Daarna volgt de lijst met individuele aandelen en hoeveel kapitaal daarin zit.quote:Symbol : IEU
Total Net Assets (000): 11,680,034
Number of Securities: 353
Percent Stock: 99.62
Percent Cash: 0
Percent Other: 0.37
De yield is dan zo'n 7,63 %. Ik verbaas me daar ook wel over. Kan het zijn dat dit een initiele prijs is voor grote partijen die een bepaalde afname garanderen? Ik kan de huidige marktprijs niet vinden.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:21 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Uitgifteprijs is @ 99.323 2009-2016. Vind je dat niet ok?
Dat hadden we ook de maanden voor de crashquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:26 schreef RobertKunath het volgende:
consumentenvertrouwen flink omlaag, DOW 0.8% omhoog![]()
Ik snap de logica er niet achter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |