abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74665732
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:49 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Trek je die info allemaal uit BB?
Soms wel, bij de grote bedrijven (en dus grote deals) is het vaak wel accuraat. En anders gebruik ik er andere tools voor op de terminal.

In het geval van kandi en geely trok ik het wel uit de BB.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:11:09 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74665945
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

bedenk me net... Valt je pensioenopbouw ook onder het DGS?
Nope
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:14:00 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74666024
Ik heb de laatste maanden echt weer dat 2006/2007 gevoel. Je ziet de rampen aankomen maar de beurs feest gewoon door, dansend op een vulkaan...

Zie ook weer hier bijvoorbeeld: China: hoe handhaaf je 8% GDP groei? --> bouw lege steden
Mijn reisverslagen
pi_74666712
Trade Balance cijfers van de US zijn uit, much worse than expected! Uiteraard gaan we daarop omhoog
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74666815
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Trade Balance cijfers van de US zijn uit, much worse than expected! Uiteraard gaan we daarop omhoog
De dollar bepaald het spel, verzwakking dollar is versterking beurzen en andersom. Hoe hoger het handelstekort hoe beter voor de beurzen dus
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 november 2009 @ 14:44:14 #206
862 Arcee
Look closer
pi_74667019
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:24 schreef Vandergeld het volgende:
Ik denk eind volgende week 290 ongeveer.
Dit gaat 'm toch wel definitief niet meer worden, ben ik bang.

Vandaag sowieso rond het nulpunt (317).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74667378
Ok, ik heb weer wat cash binnen. Waar stop ik het in hemelsnaam? Spaarrekening zijn ellende en ik ben niet zo'n beursbengel, dat hebben jullie al gemerkt. SeLang, een veilige plek voor een beetje rendement in gedachten?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74667527
Sorry voor de lompe vraag by the way, maar ik heb even wat nieuwe ideeën nodig. Op zich zouden wat obligaties niet verkeerd zijn, maar dan moet er wel iets tussen zitten dat redelijk gewaardeerd is en waar ik mijn rendement gewoon op de rente maak, het speculatieve gedeelte boeit me niet zo (dus liefst iets met een beperkte looptijd van 1-3 jaar ofzo).

Zit er over te denken om het anders in vastgoed te stoppen, maar goed, daar heb ik ook weinig vertrouwen in... waarom komt er niet meer lucht uit die bubble?
pi_74667594
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit gaat 'm toch wel definitief niet meer worden, ben ik bang.

Vandaag sowieso rond het nulpunt (317).
Nope, ik verwachtte dat we eerder zouden uittoppen, verder blijft mijn visie wel hetzelfde.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 november 2009 @ 15:08:29 #210
862 Arcee
Look closer
pi_74667699
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:04 schreef Vandergeld het volgende:
Nope, ik verwachtte dat we eerder zouden uittoppen, verder blijft mijn visie wel hetzelfde.
Ja, we zitten nu al 2 maanden op dit niveau en stijgen doen we niet, maar dalen ook niet. Het zal nog even duren voor de beurzen definitief richting kiezen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74667705
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

De dollar bepaald het spel, verzwakking dollar is versterking beurzen en andersom. Hoe hoger het handelstekort hoe beter voor de beurzen dus
Waarom zou dat zo zijn
  Redactie Frontpage vrijdag 13 november 2009 @ 15:10:13 #212
4530 crew  Crazy Harry
pi_74667761
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Misschien via Xetra Dax of Hang Seng?(lynx?)
Ik kan Geely alleen vinden in de Xetra Dax en OTC in de VS bij Binck.
Maare, waarom staat ie op de Xetra Dax op 31 cent? krijgen we daar korting ofzo?
OTC is wel 47 cent
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_74667903
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:08 schreef knnth het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn
Omdat er de laatste tijd een stevige correlatie is tussen de beurzen en de eur/usd verhouding. Gaat de eur/usd omhoog(verzwakking dollar) doen de beurzen dat meestal ook en andersom.
pi_74667940
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:10 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Ik kan Geely alleen vinden in de Xetra Dax en OTC in de VS bij Binck.
Maare, waarom staat ie op de Xetra Dax op 31 cent? krijgen we daar korting ofzo?
OTC is wel 47 cent
Dat komt doordat de ene in euro's word verhandeld, en de andere in dollars
  Redactie Frontpage vrijdag 13 november 2009 @ 15:21:37 #215
4530 crew  Crazy Harry
pi_74668113
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:15 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dat komt doordat de ene in euro's word verhandeld, en de andere in dollars
Oh ja, natuurlijk
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:34:21 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74668417
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Drive-r het volgende:
SeLang, een veilige plek voor een beetje rendement in gedachten?
CASH!
Accepteer nu 'slechts' een paar % rendement en hou daarmee voor jezelf de mogelijkheid open om tzt aandelen te kopen met tientallen procenten korting tov nu. Over een wat langere termijn zal dat het beste rendement blijken te geven (denk ik).

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 13-11-2009 15:55:53 ]
Mijn reisverslagen
pi_74668508
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

CASH!
Accepteer nu 'slechts' een paar % rendement en hou daarmee voor jezelf de mogelijkheid open om tzt aandelen te kopen met tientallen procenten korting tov nu. Over een wat langere termijn zal dat het beste rendement blijken te geven (denk ik).

[ afbeelding ]
Hm, dat doe ik al een tijd, het begint zo te kriebelen... Maar goed, mijn ratio zegt dat je gelijk hebt, ik wordt alleen wat triggerhappy... Ik ga maar eens zoeken naar een plek met enigzins rendement. En natuurlijk een goeie koers van pond naar euro, vertrouw dit eiland voor geen meter met mijn ponden...
pi_74668685
Volgens mij zijn (bedrijfs)obligaties je enige toevlucht wil je op korte termijn een relatief veilig rendement behalen. Ik las laatst nog over een obligatieveiling van AF-KLM die geprijst werd met een couponrente van ~6.75%. Veel beter dan dat zul je niet vinden denk ik.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74668737
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, dat doe ik al een tijd, het begint zo te kriebelen... Maar goed, mijn ratio zegt dat je gelijk hebt, ik wordt alleen wat triggerhappy... Ik ga maar eens zoeken naar een plek met enigzins rendement. En natuurlijk een goeie koers van pond naar euro, vertrouw dit eiland voor geen meter met mijn ponden...
Uitgaande van een positief scenario voor de UK kun je ook wachten tot de pond weer hoger staat t.o.v de euro. Hij kwam immers van 1.5 af en is nu nog maar 1.12 waard. Uiteraard uitgaande van het feit dat onze aller UK zich staande gaat houden (! )
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:47:41 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74668788
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:02 schreef Drive-r het volgende:
Sorry voor de lompe vraag by the way, maar ik heb even wat nieuwe ideeën nodig. Op zich zouden wat obligaties niet verkeerd zijn, maar dan moet er wel iets tussen zitten dat redelijk gewaardeerd is en waar ik mijn rendement gewoon op de rente maak, het speculatieve gedeelte boeit me niet zo (dus liefst iets met een beperkte looptijd van 1-3 jaar ofzo).
Relatief veilige bedrijfsobligaties leveren nu ook niet zoveel op. En staatsobligaties zijn al helemaal de moeite niet waard kwa yield, zolang je nog de mogelijkheid hebt om je geld binnen de staatsgarantie te spreiden over verschillende banken.

Btw: ING direct geeft 3,2% vrij opneembaar en valt tot ¤100.000 onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel.
Alliance & Leicester geeft 3,00%. Beiden garanderen de bonusrente voor een jaar (tenminste pas geleden nog wel, toen ik beide rekeningen opende). Daarna ga je gewoon weer naar iemand anders.

Voor een procentje meer (als je dat al kunt krijgen) zou ik me persoonlijk niet willen vastleggen voor 1-3 jaar in obligaties. Daar heb je ook nog kans op een substantieel koersverlies als de steunaankopen door de BOE/ FED ophouden.
quote:
Zit er over te denken om het anders in vastgoed te stoppen, maar goed, daar heb ik ook weinig vertrouwen in... waarom komt er niet meer lucht uit die bubble?
De bubble blijft opgeblazen zolang de centrale banken treasuries en mortgage securities blijven opkopen. Maar dat is bijna voorbij. (disclaimer: hoog koffiedik kijk gehalte )
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:50:31 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74668870
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:43 schreef Mendeljev het volgende:
Volgens mij zijn (bedrijfs)obligaties je enige toevlucht wil je op korte termijn een relatief veilig rendement behalen. Ik las laatst nog over een obligatieveiling van AF-KLM die geprijst werd met een couponrente van ~6.75%. Veel beter dan dat zul je niet vinden denk ik.
Couponrente is niet hetzelfde als yield. Wat is de yield?
En hoge yield = risico he, er worden niet voor niets zoveel staatsobligaties verkocht met een yield van 0,65% (1-jaar yield)
Mijn reisverslagen
pi_74669075
Consumentenvertrouwen valt fors tegen.
pi_74669156
dollar richting de 1,47 alweer
pi_74669195
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
dollar richting de 1,47 alweer
Kwam dit plaatje van de vix tegen, volatiliteit kan fors omhoog schieten komende dagen:
http://3.bp.blogspot.com/(...)01--09-VIX-short.png
pi_74669375
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Relatief veilige bedrijfsobligaties leveren nu ook niet zoveel op. En staatsobligaties zijn al helemaal de moeite niet waard kwa yield, zolang je nog de mogelijkheid hebt om je geld binnen de staatsgarantie te spreiden over verschillende banken.

Btw: ING direct geeft 3,2% vrij opneembaar en valt tot ¤100.000 onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel.
Alliance & Leicester geeft 3,00%. Beiden garanderen de bonusrente voor een jaar (tenminste pas geleden nog wel, toen ik beide rekeningen opende). Daarna ga je gewoon weer naar iemand anders.

Voor een procentje meer (als je dat al kunt krijgen) zou ik me persoonlijk niet willen vastleggen voor 1-3 jaar in obligaties. Daar heb je ook nog kans op een substantieel koersverlies als de steunaankopen door de BOE/ FED ophouden.
[..]

De bubble blijft opgeblazen zolang de centrale banken treasuries en mortgage securities blijven opkopen. Maar dat is bijna voorbij. (disclaimer: hoog koffiedik kijk gehalte )
Ellende, moet ik die banken shit weer regelen (ja, ik ben lui). HSBC offshore geeft 0.1% op een euro account

Maar goed, ik zet wel wat weg in ponden bij HSBC tegen 2.75% voor een jaar. Voor die laatste 0.25% heb ik geen zin in de papierwinkel van een nieuwe bank (en ik wil het niet onshore halen). Bij de Rabo (waar ik al zit) kan ik 2.5% flexibel krijgen....

Ik ga wel eens informeren bij de ING Direct, is op zich niet verkeerd om een beetje onshore te halen en dat rendement mee te pikken. Stop ik de rest in euro bij de Rabo.
pi_74669391
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

En hoge yield = risico he, er worden niet voor niets zoveel staatsobligaties verkocht met een yield van 0,65% (1-jaar yield)
Dit dus. Genoeg bedrijfsobligaties met goeie rente, maar ze traden allemaal ver boven de coupon.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:17:26 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74669709
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:07 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ellende, moet ik die banken shit weer regelen (ja, ik ben lui). HSBC offshore geeft 0.1% op een euro account

Maar goed, ik zet wel wat weg in ponden bij HSBC tegen 2.75% voor een jaar. Voor die laatste 0.25% heb ik geen zin in de papierwinkel van een nieuwe bank (en ik wil het niet onshore halen). Bij de Rabo (waar ik al zit) kan ik 2.5% flexibel krijgen....

Ik ga wel eens informeren bij de ING Direct, is op zich niet verkeerd om een beetje onshore te halen en dat rendement mee te pikken. Stop ik de rest in euro bij de Rabo.
Bij ING-Direct viel mijn rente in augustus terug naar 0,5%. Toen heb ik ze opgebeld en gevraagd of ze die weer gewoon op 3,2% konden zetten want anders haalde ik m'n geld daar weg. Nee dat kon niet. Toen vroeg ik of ik het account nu kon sluiten en morgen opnieuw openen tegen 3,2%. Ja dat kon wel . Kon gewoon telefonisch omdat ze al m'n gegevens toch al hadden. Dus nu krijg ik dus gewoon weer 3,2%

Ik heb zelf ook verreweg het meeste bij Rabo staan tegen 2,5% (de enige bank waar ik boven de bankgarantie ga). De beste vrij opneembare rekening in NL is momenteel Aegon (ik krijg 3,23%). Maar daar ga ik natuurlijk niet boven de bankgarantie zitten
Mijn reisverslagen
pi_74669825
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Uitgifteprijs is @ 99.323 2009-2016. Vind je dat niet ok?
Greece
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:28:51 #229
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_74670017
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bij ING-Direct viel mijn rente in augustus terug naar 0,5%. Toen heb ik ze opgebeld en gevraagd of ze die weer gewoon op 3,2% konden zetten want anders haalde ik m'n geld daar weg. Nee dat kon niet. Toen vroeg ik of ik het account nu kon sluiten en morgen opnieuw openen tegen 3,2%. Ja dat kon wel . Kon gewoon telefonisch omdat ze al m'n gegevens toch al hadden. Dus nu krijg ik dus gewoon weer 3,2%

Ik heb zelf ook verreweg het meeste bij Rabo staan tegen 2,5% (de enige bank waar ik boven de bankgarantie ga). De beste vrij opneembare rekening in NL is momenteel Aegon (ik krijg 3,23%). Maar daar ga ik natuurlijk niet boven de bankgarantie zitten
Ik heb deel bij Argenta staan en begon met bijna 5 % meen ik en toen kreeg je om de maand een mailtje dat het omlaag ging en nu is het nog maar 2,8 meen ik
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_74670145
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ach, dat probleem heb ik minder, ik haal de bankgarantie niet op meerdere rekeningen. Maar goed, ik werk ook pas 3.5 jaar
pi_74670414
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Drive-r het volgende:
Ok, ik heb weer wat cash binnen. Waar stop ik het in hemelsnaam? Spaarrekening zijn ellende en ik ben niet zo'n beursbengel, dat hebben jullie al gemerkt. SeLang, een veilige plek voor een beetje rendement in gedachten?
Is zo'n indextracker van bijvoorbeeld de S&P500 niet wat? Als je wat met beleggingen wil gaan doen is dat denk ik een van meest rationele manieren van beleggen op een langere termijn.

Zelf heb ik een flinke pluk geld op een spaardeposito (niet achtergesteld ) van 2 jaar staan tegen 4,5 % rente (Triodos bank), vorig jaar in de zomer afgesloten. Maar daar heb je voor nieuw spaargeld nu niks aan.
pi_74670537
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Is zo'n indextracker van bijvoorbeeld de S&P500 niet wat? Als je wat met beleggingen wil gaan doen is dat denk ik een van meest rationele manieren van beleggen op een langere termijn.

Zelf heb ik een flinke pluk geld op een spaardeposito (niet achtergesteld) van 2 jaar staan tegen 4,5 % rente (Triodos bank), vorig jaar in de zomer afgesloten. Maar daar heb je voor nieuw spaargeld nu niks aan.
Probleem van indextrackers is nog steeds dat die dingen samenhangen van de ondoorzichtige derivaten. Er zijn er weinig waar je goed inzicht krijgt waar het credit risk ligt (welke banken). Daardoor hebben ze tijdens de crisis ook een wat slechte naam gekregen.

Op zich is het idee wel goed en zou het wel kunnen, maar stiekem vertrouwen ik de huidige stand van markt nog niet helemaal
pi_74670773
Wat gebeurt er? Consumentvertrouwen valt tegen, dow en aex zakken door hun hoeven om vervolgens vrolijk omhoog te wandelen, dow zit 0,8% in de plus
pi_74670807
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:55 schreef knnth het volgende:
Wat gebeurt er? Consumentvertrouwen valt tegen, dow en aex zakken door hun hoeven om vervolgens vrolijk omhoog te wandelen, dow zit 0,8% in de plus
ruis die cijfers
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:00:28 #235
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74670925
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Probleem van indextrackers is nog steeds dat die dingen samenhangen van de ondoorzichtige derivaten. Er zijn er weinig waar je goed inzicht krijgt waar het credit risk ligt (welke banken). Daardoor hebben ze tijdens de crisis ook een wat slechte naam gekregen.

Op zich is het idee wel goed en zou het wel kunnen, maar stiekem vertrouwen ik de huidige stand van markt nog niet helemaal
Een indextracker is wel OK (bijvoorbeeld iShares) omdat de onderliggende assets niet bij de boedel horen van de beheerder/ uitgever. Je zou inderdaad wel even moeten checken of ze idd de onderliggende aandelen kopen of dat ze dat simuleren met derivaten.

Maar het belangrijkste argument ertegen is imo dat de markt gewoon minimaal 20% te duur is (gebaseerd op Shiller P/E) terwijl je juist zou willen kopen met enkele tientallen % korting.
Mijn reisverslagen
pi_74671142
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:00 schreef SeLang het volgende:
Een indextracker is wel OK (bijvoorbeeld iShares) omdat de onderliggende assets niet bij de boedel horen van de beheerder/ uitgever. Je zou inderdaad wel even moeten checken of ze idd de onderliggende aandelen kopen of dat ze dat simuleren met derivaten.
Misschien weet jij hoe inderdaad hoe dat zit. Kunnen ETF's failliet gaan als het bedrijf dat ze beheert het loodje legt? Wat zijn de kritische punten om de gevaren hiervan te kunnen overzien?
Greece
pi_74671212
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:09 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Misschien weet jij hoe inderdaad hoe dat zit. Kunnen ETF's failliet gaan als het bedrijf dat ze beheert het loodje legt? Wat zijn de kritische punten om de gevaren hiervan te kunnen overzien?
Nevermind, je geeft het al aan in je post!
Greece
pi_74671692
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:09 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

ETF's kunnen kapot gaan als de tegenpartijen failliet gaan, zoals bij AIG bijvoorbeeld gebeurde. ETF's gebruiken maar in zeldzame gevallen echt de onderliggende aandelen. Eerder proberen ze de index te tracken door middel van credit swaps, equity derivaties, etc...

Als de tegenpartij van een credit swap weg valt, heb je een issue...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 november 2009 @ 17:30:07 #239
862 Arcee
Look closer
pi_74671779
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:00 schreef SeLang het volgende:

Maar het belangrijkste argument ertegen is imo dat de markt gewoon minimaal 20% te duur is (gebaseerd op Shiller P/E) terwijl je juist zou willen kopen met enkele tientallen % korting.
iShares kopen op een AEX-stand van 195 bijvoorbeeld is toch alleszins lukratief te noemen. Ook al is op dat moment de markt dan wellicht 20% te hoog, daar weegt het redelijk risicoloos beleggen in een indextracker wel tegenop.
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2009 @ 17:33:04 #240
230491 Zith
pls tip
pi_74671872
Wat denken jullie dat de volgende week ons brengt? Deze weer zou het crashen, weekje geskipt?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_74672147
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

iShares kopen op een AEX-stand van 195 bijvoorbeeld is toch alleszins lukratief te noemen. Ook al is op dat moment de markt dan wellicht 20% te hoog, daar weegt het redelijk risicoloos beleggen in een indextracker wel tegenop.
Een tracker kopen als de AEX op 195 staat is ook geen probleem. Sterker nog, dan lever ik hem tot 100 en leg ik 95 zelf in. Lekker geared de index volgen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 november 2009 @ 17:49:50 #242
862 Arcee
Look closer
pi_74672246
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:45 schreef Drive-r het volgende:
Een tracker kopen als de AEX op 195 staat is ook geen probleem. Sterker nog, dan lever ik hem tot 100 en leg ik 95 zelf in. Lekker geared de index volgen
Que?
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:49:53 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74672248
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:27 schreef Drive-r het volgende:

[..]

ETF's kunnen kapot gaan als de tegenpartijen failliet gaan, zoals bij AIG bijvoorbeeld gebeurde. ETF's gebruiken maar in zeldzame gevallen echt de onderliggende aandelen. Eerder proberen ze de index te tracken door middel van credit swaps, equity derivaties, etc...

Als de tegenpartij van een credit swap weg valt, heb je een issue...
Geldt dat ook voor gewone equity index trackers? Ik dacht dat die gewoon mandjes aandelen kochten. Niet exact 100% de index (lichtwegende aandelen laat je evt weg) maar wel een representatieve groep van de grotere aandelen). Het is inderdaad wel zaak om van specifieke trackers even te checken hoe ze dat doen.

Btw: de iShares trackers die ik bekeken heb publiceren gewoon hun holdings en dat was dan gewoon voor 99% echte aandelen.
Mijn reisverslagen
pi_74672253
Was een spannende tango vandaag!
Consumentenvertrouwen daalt sterk, maar het schijnt de Amerikaanse beurzen niet te deren en ze trekken zo de AEX weer in de plus.
pi_74672357
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geldt dat ook voor gewone equity index trackers? Ik dacht dat die gewoon mandjes aandelen kochten. Niet exact 100% de index (lichtwegende aandelen laat je evt weg) maar wel een representatieve groep van de grotere aandelen). Het is inderdaad wel zaak om van specifieke trackers even te checken hoe ze dat doen.

Btw: de iShares trackers die ik bekeken heb publiceren gewoon hun holdings en dat was dan gewoon voor 99% echte aandelen.
Ja, daar verbaasde ik mezelf namelijk ook over. Er zijn er bijzonder weinig die mandjes kopen. Sommige kopen tot wellicht 90% ofzo, maar doen de rest met derivatives en andere instrumenten.

Je kunt wel uitzoeken wie wat doet, maar het blijft een beetje ondoorzichtig. Als iShares mij vertelt dat 90% gedekt is, krijg ik daar namelijk weinig garanties op (wat trouwens een voorbeeld is, ik weet niet hoe iShares het doet exact).
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:55:12 #246
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74672364
De grafiek van de laatste paar maanden is gewoon een prachtig kop-schouder patroon, waarbij zowel de linker schouder als de kop een periode van een maand hebben. Als dat patroon zich doorzet, gaan we de eerste week van december door de 300 en daarmee hard naar beneden. We zullen het wel zien!
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:06:30 #247
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74672629
Nog even over de mate waarin indextrackers gedekt zijn:
Here we go: iShares S&P Europe 350 index tracker
quote:
Symbol : IEU
Total Net Assets (000): 11,680,034
Number of Securities: 353
Percent Stock: 99.62
Percent Cash: 0
Percent Other: 0.37
Daarna volgt de lijst met individuele aandelen en hoeveel kapitaal daarin zit.

Dus als ze niet liegen dan hebben ze daadwerkelijk 99,62% van hun holdings in echte aandelen en 0,37% in 'other', waarvan ik aanneem dat dat o.a. futures e.d. zijn om de fluctuaties van in- en uitstroom te kunnen managen en zoals ze zelf al aangeven: "May include dividends booked but not yet received."

( Link )

[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 13-11-2009 18:12:16 ]
Mijn reisverslagen
pi_74673034
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:21 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Uitgifteprijs is @ 99.323 2009-2016. Vind je dat niet ok?
De yield is dan zo'n 7,63 %. Ik verbaas me daar ook wel over. Kan het zijn dat dit een initiele prijs is voor grote partijen die een bepaalde afname garanderen? Ik kan de huidige marktprijs niet vinden.

Vergeet ook niet dat AF-KLM een verlieslatend bedrijf is in een moeilijke sector. Er zit kennelijk nogal wat risico ingeprijsd.

Ook kan de rente alleen maar omhoog. Als de ECB hier bijv. medio 2010 toe besluit, dan keldert de prijs van deze obligatie behoorlijk (Modified Duration is 5,24 volgens Excel). Dat hoeft geen bezwaar te zijn als je de 7 jaren rustig kunt uitzitten, maar Drive-r wil op elk moment kunnen toeslaan op de aandelenmarkt. Een kortlopende staatsobligatie of een vrij opneembaar spaardeposito is volgens mij een meer geschikt instrument.
pi_74673146
consumentenvertrouwen flink omlaag, DOW 0.8% omhoog
Ik snap de logica er niet achter
  † In Memoriam † vrijdag 13 november 2009 @ 18:29:42 #250
230491 Zith
pls tip
pi_74673227
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:26 schreef RobertKunath het volgende:
consumentenvertrouwen flink omlaag, DOW 0.8% omhoog
Ik snap de logica er niet achter
Dat hadden we ook de maanden voor de crash
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')