abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74665732
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:49 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Trek je die info allemaal uit BB?
Soms wel, bij de grote bedrijven (en dus grote deals) is het vaak wel accuraat. En anders gebruik ik er andere tools voor op de terminal.

In het geval van kandi en geely trok ik het wel uit de BB.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:11:09 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74665945
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

bedenk me net... Valt je pensioenopbouw ook onder het DGS?
Nope
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:14:00 #203
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74666024
Ik heb de laatste maanden echt weer dat 2006/2007 gevoel. Je ziet de rampen aankomen maar de beurs feest gewoon door, dansend op een vulkaan...

Zie ook weer hier bijvoorbeeld: China: hoe handhaaf je 8% GDP groei? --> bouw lege steden
Mijn reisverslagen
pi_74666712
Trade Balance cijfers van de US zijn uit, much worse than expected! Uiteraard gaan we daarop omhoog
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74666815
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Trade Balance cijfers van de US zijn uit, much worse than expected! Uiteraard gaan we daarop omhoog
De dollar bepaald het spel, verzwakking dollar is versterking beurzen en andersom. Hoe hoger het handelstekort hoe beter voor de beurzen dus
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 november 2009 @ 14:44:14 #206
862 Arcee
Look closer
pi_74667019
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 13:24 schreef Vandergeld het volgende:
Ik denk eind volgende week 290 ongeveer.
Dit gaat 'm toch wel definitief niet meer worden, ben ik bang.

Vandaag sowieso rond het nulpunt (317).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74667378
Ok, ik heb weer wat cash binnen. Waar stop ik het in hemelsnaam? Spaarrekening zijn ellende en ik ben niet zo'n beursbengel, dat hebben jullie al gemerkt. SeLang, een veilige plek voor een beetje rendement in gedachten?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74667527
Sorry voor de lompe vraag by the way, maar ik heb even wat nieuwe ideeën nodig. Op zich zouden wat obligaties niet verkeerd zijn, maar dan moet er wel iets tussen zitten dat redelijk gewaardeerd is en waar ik mijn rendement gewoon op de rente maak, het speculatieve gedeelte boeit me niet zo (dus liefst iets met een beperkte looptijd van 1-3 jaar ofzo).

Zit er over te denken om het anders in vastgoed te stoppen, maar goed, daar heb ik ook weinig vertrouwen in... waarom komt er niet meer lucht uit die bubble?
pi_74667594
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit gaat 'm toch wel definitief niet meer worden, ben ik bang.

Vandaag sowieso rond het nulpunt (317).
Nope, ik verwachtte dat we eerder zouden uittoppen, verder blijft mijn visie wel hetzelfde.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 november 2009 @ 15:08:29 #210
862 Arcee
Look closer
pi_74667699
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:04 schreef Vandergeld het volgende:
Nope, ik verwachtte dat we eerder zouden uittoppen, verder blijft mijn visie wel hetzelfde.
Ja, we zitten nu al 2 maanden op dit niveau en stijgen doen we niet, maar dalen ook niet. Het zal nog even duren voor de beurzen definitief richting kiezen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74667705
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:38 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

De dollar bepaald het spel, verzwakking dollar is versterking beurzen en andersom. Hoe hoger het handelstekort hoe beter voor de beurzen dus
Waarom zou dat zo zijn
  Redactie Frontpage vrijdag 13 november 2009 @ 15:10:13 #212
4530 crew  Crazy Harry
pi_74667761
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Misschien via Xetra Dax of Hang Seng?(lynx?)
Ik kan Geely alleen vinden in de Xetra Dax en OTC in de VS bij Binck.
Maare, waarom staat ie op de Xetra Dax op 31 cent? krijgen we daar korting ofzo?
OTC is wel 47 cent
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_74667903
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:08 schreef knnth het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn
Omdat er de laatste tijd een stevige correlatie is tussen de beurzen en de eur/usd verhouding. Gaat de eur/usd omhoog(verzwakking dollar) doen de beurzen dat meestal ook en andersom.
pi_74667940
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:10 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Ik kan Geely alleen vinden in de Xetra Dax en OTC in de VS bij Binck.
Maare, waarom staat ie op de Xetra Dax op 31 cent? krijgen we daar korting ofzo?
OTC is wel 47 cent
Dat komt doordat de ene in euro's word verhandeld, en de andere in dollars
  Redactie Frontpage vrijdag 13 november 2009 @ 15:21:37 #215
4530 crew  Crazy Harry
pi_74668113
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:15 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Dat komt doordat de ene in euro's word verhandeld, en de andere in dollars
Oh ja, natuurlijk
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:34:21 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74668417
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:57 schreef Drive-r het volgende:
SeLang, een veilige plek voor een beetje rendement in gedachten?
CASH!
Accepteer nu 'slechts' een paar % rendement en hou daarmee voor jezelf de mogelijkheid open om tzt aandelen te kopen met tientallen procenten korting tov nu. Over een wat langere termijn zal dat het beste rendement blijken te geven (denk ik).

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 13-11-2009 15:55:53 ]
Mijn reisverslagen
pi_74668508
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

CASH!
Accepteer nu 'slechts' een paar % rendement en hou daarmee voor jezelf de mogelijkheid open om tzt aandelen te kopen met tientallen procenten korting tov nu. Over een wat langere termijn zal dat het beste rendement blijken te geven (denk ik).

[ afbeelding ]
Hm, dat doe ik al een tijd, het begint zo te kriebelen... Maar goed, mijn ratio zegt dat je gelijk hebt, ik wordt alleen wat triggerhappy... Ik ga maar eens zoeken naar een plek met enigzins rendement. En natuurlijk een goeie koers van pond naar euro, vertrouw dit eiland voor geen meter met mijn ponden...
pi_74668685
Volgens mij zijn (bedrijfs)obligaties je enige toevlucht wil je op korte termijn een relatief veilig rendement behalen. Ik las laatst nog over een obligatieveiling van AF-KLM die geprijst werd met een couponrente van ~6.75%. Veel beter dan dat zul je niet vinden denk ik.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74668737
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, dat doe ik al een tijd, het begint zo te kriebelen... Maar goed, mijn ratio zegt dat je gelijk hebt, ik wordt alleen wat triggerhappy... Ik ga maar eens zoeken naar een plek met enigzins rendement. En natuurlijk een goeie koers van pond naar euro, vertrouw dit eiland voor geen meter met mijn ponden...
Uitgaande van een positief scenario voor de UK kun je ook wachten tot de pond weer hoger staat t.o.v de euro. Hij kwam immers van 1.5 af en is nu nog maar 1.12 waard. Uiteraard uitgaande van het feit dat onze aller UK zich staande gaat houden (! )
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:47:41 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74668788
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:02 schreef Drive-r het volgende:
Sorry voor de lompe vraag by the way, maar ik heb even wat nieuwe ideeën nodig. Op zich zouden wat obligaties niet verkeerd zijn, maar dan moet er wel iets tussen zitten dat redelijk gewaardeerd is en waar ik mijn rendement gewoon op de rente maak, het speculatieve gedeelte boeit me niet zo (dus liefst iets met een beperkte looptijd van 1-3 jaar ofzo).
Relatief veilige bedrijfsobligaties leveren nu ook niet zoveel op. En staatsobligaties zijn al helemaal de moeite niet waard kwa yield, zolang je nog de mogelijkheid hebt om je geld binnen de staatsgarantie te spreiden over verschillende banken.

Btw: ING direct geeft 3,2% vrij opneembaar en valt tot ¤100.000 onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel.
Alliance & Leicester geeft 3,00%. Beiden garanderen de bonusrente voor een jaar (tenminste pas geleden nog wel, toen ik beide rekeningen opende). Daarna ga je gewoon weer naar iemand anders.

Voor een procentje meer (als je dat al kunt krijgen) zou ik me persoonlijk niet willen vastleggen voor 1-3 jaar in obligaties. Daar heb je ook nog kans op een substantieel koersverlies als de steunaankopen door de BOE/ FED ophouden.
quote:
Zit er over te denken om het anders in vastgoed te stoppen, maar goed, daar heb ik ook weinig vertrouwen in... waarom komt er niet meer lucht uit die bubble?
De bubble blijft opgeblazen zolang de centrale banken treasuries en mortgage securities blijven opkopen. Maar dat is bijna voorbij. (disclaimer: hoog koffiedik kijk gehalte )
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:50:31 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74668870
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:43 schreef Mendeljev het volgende:
Volgens mij zijn (bedrijfs)obligaties je enige toevlucht wil je op korte termijn een relatief veilig rendement behalen. Ik las laatst nog over een obligatieveiling van AF-KLM die geprijst werd met een couponrente van ~6.75%. Veel beter dan dat zul je niet vinden denk ik.
Couponrente is niet hetzelfde als yield. Wat is de yield?
En hoge yield = risico he, er worden niet voor niets zoveel staatsobligaties verkocht met een yield van 0,65% (1-jaar yield)
Mijn reisverslagen
pi_74669075
Consumentenvertrouwen valt fors tegen.
pi_74669156
dollar richting de 1,47 alweer
pi_74669195
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
dollar richting de 1,47 alweer
Kwam dit plaatje van de vix tegen, volatiliteit kan fors omhoog schieten komende dagen:
http://3.bp.blogspot.com/(...)01--09-VIX-short.png
pi_74669375
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Relatief veilige bedrijfsobligaties leveren nu ook niet zoveel op. En staatsobligaties zijn al helemaal de moeite niet waard kwa yield, zolang je nog de mogelijkheid hebt om je geld binnen de staatsgarantie te spreiden over verschillende banken.

Btw: ING direct geeft 3,2% vrij opneembaar en valt tot ¤100.000 onder het Nederlandse Depositogarantiestelsel.
Alliance & Leicester geeft 3,00%. Beiden garanderen de bonusrente voor een jaar (tenminste pas geleden nog wel, toen ik beide rekeningen opende). Daarna ga je gewoon weer naar iemand anders.

Voor een procentje meer (als je dat al kunt krijgen) zou ik me persoonlijk niet willen vastleggen voor 1-3 jaar in obligaties. Daar heb je ook nog kans op een substantieel koersverlies als de steunaankopen door de BOE/ FED ophouden.
[..]

De bubble blijft opgeblazen zolang de centrale banken treasuries en mortgage securities blijven opkopen. Maar dat is bijna voorbij. (disclaimer: hoog koffiedik kijk gehalte )
Ellende, moet ik die banken shit weer regelen (ja, ik ben lui). HSBC offshore geeft 0.1% op een euro account

Maar goed, ik zet wel wat weg in ponden bij HSBC tegen 2.75% voor een jaar. Voor die laatste 0.25% heb ik geen zin in de papierwinkel van een nieuwe bank (en ik wil het niet onshore halen). Bij de Rabo (waar ik al zit) kan ik 2.5% flexibel krijgen....

Ik ga wel eens informeren bij de ING Direct, is op zich niet verkeerd om een beetje onshore te halen en dat rendement mee te pikken. Stop ik de rest in euro bij de Rabo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')