het gaat niet alleen om de kennis, maar dat had je vast wel begrepen of nietquote:Op woensdag 11 november 2009 20:39 schreef zovty het volgende:
Lekker belangrijk, zodra je van school komt is je kennis toch al weer verouderd.
Neuh, dat vind ik prima. Het is meer een klacht gebaseerd op het ideaal dat het wetenschappelijke onderwijs ons daadwerkelijk iets bijbrengtquote:Op woensdag 11 november 2009 20:41 schreef Otis2.0 het volgende:
Klagen omdat je je tentamens haalt zonder veel te doen.
Het bewijs, zelfs met mijn gebrekkige nederlands lukt het me om punten te halen.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:46 schreef xxiessiexx het volgende:
"jou studie"?
Tss je bent gewoon jaloers dat je zelf die fout niet zag.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:47 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Flikker nou verdomme eens een keer op met dat gezeik iedere keer over spelfouten!!!!!!!!!
Zagen over spelfouten is laag. Dat zou betreffende user nooit doen.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:56 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Tss je bent gewoon jaloers dat je zelf die fout niet zag.
quote:Op woensdag 11 november 2009 21:00 schreef zovty het volgende:
[..]
Zagen over spelfouten is laag. Dat zou betreffende user nooit doen.
Ik gaf laatst bijles wiskunde aan een meisje uit havo 4 (toekomstige HBO'er) en daar moest ze om een stijging te berekenen het verschil tussen 17,2 en 18,6 aan mij vertellen. Na heel lang nadenken zonder eruit te komen pakte ze maar de GR.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:49 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik zat laatst in de bus en tegenover mij zaten twee meiden die een tentamen hadden. Welk vak dit was weet ik zo exact niet. Echter ging het over het wel of niet toegestaan gebruik van een rekenmachine. Meisje 1 vond dit onzin. Het was namelijk een vak waarbij je eigenlijk niet hoefde te rekenen. Echter zat er één vraag bij waar een of andere planning gemaakt moest worden. Meisje 2 vond dat een rekenmachine absoluut noodzakelijk was. Haar argument? "Anders kan je toch nooit 10x 0,02 uitrekenen?''
Ik:![]()
Het was HBO of WO, dat is het enige wat ik weet.
quote:Op woensdag 11 november 2009 21:00 schreef zovty het volgende:
[..]
Zagen over spelfouten is laag. Dat zou betreffende user nooit doen.
verschil is 1,4?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:05 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Ik gaf laatst bijles wiskunde aan een meisje uit havo 4 (toekomstige HBO'er) en daar moest ze om een stijging te berekenen het verschil tussen 17,2 en 18,6 aan mij vertellen. Na heel lang nadenken zonder eruit te komen pakte ze maar de GR.
Ooooooooooooh jawel!quote:Op woensdag 11 november 2009 21:12 schreef Sjibble het volgende:
[..]
je kan me niet vertellen dat een toekomstige HBO'er een rekenmachine pakt om 18,6-17,2=1,4 uit te rekenen
Mwah ik zie het bij sommige vakken hier ook wel aan de TU Delft... dat 6 ECTS voor het ene vak gewoon 8 weken snoeihard studeren betekent en je vervolgens in je handjes mag wrijven als je een 7 scoort...quote:Op woensdag 11 november 2009 20:30 schreef zquing het volgende:
Disclaimer:
Laat me vooropstellen dat dit voornamelijk een klacht is over economie aan de UVA, hoe het met het onderwijs op jouw studie gesteld is weet ik niet, maar ik ben bang dat het weinig beter zal zijn. Mocht je een technische studie doen dan gaat dit topic niet voor je op en verdien je een hoop respect![]()
Naar eigen zeggen ja, iets met ego beschermenquote:Op woensdag 11 november 2009 21:56 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Ooooooooooooh jawel!
Ging om een lijstje met bijvoorbeeld A=17,2, B=18,6, C=... etc. en dan moest ze een histogram tekenen van de stijgingen per punt. Wiskunde A, havo 4. Ze was naar eigen zeggen ook nog een van de beste leerlingen in wiskunde van haar klas...
Als ik verder ga met economie, dan ga ik zeker algemene economie doen. Dat was en is nogsteeds de enige tak van de economie die ik zie als een studie(samen met econometrie, maar dat is meer wiskunde) Verder vond ik O&O stiekem wel interessantquote:Op woensdag 11 november 2009 22:14 schreef Matthiasvz het volgende:
Als je verder gaat in de richting Algemene Economie wordt het onderwijsprogramma uitdagender en zal je ook een paar pittige vakken moeten doen, zoals Microeconomie (Basisvak tweedejaar), Econometrics (derde jaar), en bepaalde AIC vakken ( bijv Game Theory en International Economics) in het derde jaar.
Van die Bedrijfskunde poep vakken zal je vanaf het tweede jaar ook niet meer hebben!
Dat je in delft ook zulke vakken hebt weet ik(uit eigen ervaring), maar dan had ik tenminste 't idee dat ik voor een deel van de vakken wat moest uitvoeren, aan de UVA heb ik dat idee nog niet gehad, de totale stof van de eerste periode was mischien evenveel als analyse1(of iets vergelijkbaars)quote:Op woensdag 11 november 2009 22:20 schreef Henno het volgende:
[..]
Mwah ik zie het bij sommige vakken hier ook wel aan de TU Delft...
ik had belangerijkere tentamens om voor te leren, had niet verwacht dit tentamen te halenquote:Op woensdag 11 november 2009 20:59 schreef Sjibble het volgende:
Waarom studeer je niet langer dan een half uur en haal je een 9?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |