Ja.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is t stil hier..
Allemaal druk aan t werk?
Ik heb zo'n topic geprobeerd waar iedereen om de seconden iets post. Dat werkt toch niet, jóh?quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja.
En slowchat is niet mijn ding/sterkste punt...
Tegenwoordig (al een jaar of 10 ofzo) doe ik dat wel, maar wel echt aan moeten leren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ik heb een vraag over autisme, ben erg benieuwd naar jullie antwoorden als jullie die willen geven. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waarom autisten je niet in de ogen aankijken (doen trouwens niet alle autisten). Wat is hier de reden achter? Omdat ogen ze niks zeggen? Of juist omdat ogen veel informatie over iemand geven? Of vanwege verlegenheid? Misschien zijn er nog wel andere redenen te bedenken.
Ja ik welquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is t stil hier..
Allemaal druk aan t werk?
Slowchatten is leukquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:21 schreef NJN het volgende:
[..]
Ik heb zo'n topic geprobeerd waar iedereen om de seconden iets post. Dat werkt toch niet, jóh?![]()
Chatten is voor in een chatroom of op MSN, niet een forum.![]()
Of ben ik nu te ouderwets?
Te veel prikkels. De ogen, het gezicht zorgt voor veel prikkel bij met autisme. Ik kan daarom ook niemand echt aankijken. Ik kijk meestal een beetje naast die persoon of soms zelf een totaal andere kant op. Ik kan namelijk goed luisteren terwijl ik die persoon niet aankijk. Soms moet ik er op gewezen worden dat ik iemand niet aankijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ik heb een vraag over autisme, ben erg benieuwd naar jullie antwoorden als jullie die willen geven. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waarom autisten je niet in de ogen aankijken (doen trouwens niet alle autisten). Wat is hier de reden achter? Omdat ogen ze niks zeggen? Of juist omdat ogen veel informatie over iemand geven? Of vanwege verlegenheid? Misschien zijn er nog wel andere redenen te bedenken.
dit doen ze nu dus bij mij. Ik heb al ongeveer 3/4 gesprekken met mijn psycholoog achter de rug.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:00 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Denk aan vragenlijsten, testjes met figuren en getallen en één of meerdere gesprekken. Is prima vol te houden.
Ik heb zelf geen Asperger maar PDD-NOS. Overigens zou bij jou de diagnose ook nog PDD-NOS kunnen zijn. Maar dit even terzijde.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
dit doen ze nu dus bij mij. Ik heb al ongeveer 3/4 gesprekken met mijn psycholoog achter de rug.
En daarbij zo'n 3 bijeenkomsten voor een intelligentietest namelijk wais-iii.
Verder vind ik het allemaal vaag, maar idd ik moet bepaalde figuren namaken met blokken die gekleurd zijn, wat rekensommen, ook woorden omschrijven en link vinden tussen 2 woorden enzo.
En morgen mag ik weer gaan voor die test, volgens de mw zijn er nog zo'n max. 3 keer te gaan..maar het kunnen met dit tempo makkelijk 2 worden.
Dus ik moet nog maar ff afwachten... en kijken wat het word. En het ene moment heb ik zoiets van ik heb het wel en dan niet..maar dat kunnen alleen de profs bepalen.
Maar verder is het leven met asperger lastig? Want je bent eigenlijk in bepaalde dingen anders dan de rest? En bijvoorbeeld studie volgen hoe is dat..is dat lastig??
hm....dit klopt, ik weet dat sociale aspecten(vriendschappen enzo) zij voor mij ook lastig, en vooral het onderhouden door allerlei kleine dingen(zoals o.a. telefoongesprekken ik blokkeer me snel). Terwijl in de buurt van iemand kan ik honderuit praten/vertellen. Maar toch is een gesprek voor mij lastig, vertellen is makkelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen Asperger maar PDD-NOS. Overigens zou bij jou de diagnose ook nog PDD-NOS kunnen zijn. Maar dit even terzijde.
Lastig. Wat is lastig? Wat ik lastig vind is sociale contacten aangaan en onderhouden. Dus vriendschappen en relaties zijn lastig. Dit is enorm frustrerend ik wil maar het lukt gewoon weg niet.![]()
Iedereen is anders. Het andere aan autisten is dat ze informatie op een andere manier verwerken en daardoor soms iets missen of anders zien.
Ja, afhankelijk van je problemen met of zonder extra begeleiding.
Tegenwoordig wordt er steeds meer PGO(probleem gericht onderwijs) gegeven op de middelbare school en het hoger onderwijs. Veel samen werken dus en dat is voor autisten nu juist zo lastig. Veel zelfstandig werken. Niet goed weten wat de bedoeling van een bepaalde opdracht. etc.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:55 schreef francis998 het volgende:
[..]
hm....dit klopt, ik weet dat sociale aspecten(vriendschappen enzo) zij voor mij ook lastig, en vooral het onderhouden door allerlei kleine dingen(zoals o.a. telefoongesprekken ik blokkeer me snel). Terwijl in de buurt van iemand kan ik honderuit praten/vertellen. Maar toch is een gesprek voor mij lastig, vertellen is makkelijk.
En met een studie..wat maakt het lastig?
In tijden van werkloosheid misschienquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Slowchatten is leuk![]()
Kom op mensen sneller posten. Een topic per uur dat is makkelijk te halen.
Ook als ik werk heb slowchat ikquote:Op dinsdag 17 november 2009 19:31 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
In tijden van werkloosheid misschien
Maar dan toch liever werk...
Gewoon je best doen op de tests en eerlijk zijn in de gesprekken, dat geeft een zo volledig mogelijk beeldquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
dit doen ze nu dus bij mij. Ik heb al ongeveer 3/4 gesprekken met mijn psycholoog achter de rug.
Verder vind ik het allemaal vaag, maar idd ik moet bepaalde figuren namaken met blokken die gekleurd zijn, wat rekensommen, ook woorden omschrijven en link vinden tussen 2 woorden enzo.
En morgen mag ik weer gaan voor die test, volgens de mw zijn er nog zo'n max. 3 keer te gaan..maar het kunnen met dit tempo makkelijk 2 worden.
Dus ik moet nog maar ff afwachten... en kijken wat het word. En het ene moment heb ik zoiets van ik heb het wel en dan niet..maar dat kunnen alleen de profs bepalen.
Maar verder is het leven met asperger lastig? Want je bent eigenlijk in bepaalde dingen anders dan de rest? En bijvoorbeeld studie volgen hoe is dat..is dat lastig??
Het sociale gedoe, het groepswerk. Maar ook dingen als kerncompetenties, daar zijn tistjes over het algemeen minder goed in. Dan hebben we het nog niet gehad over het vinden van werk. Wat dat betreft kun je beter twee benen missen dan autistisch zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:55 schreef francis998 het volgende:
[..]
hm....dit klopt, ik weet dat sociale aspecten(vriendschappen enzo) zij voor mij ook lastig, en vooral het onderhouden door allerlei kleine dingen(zoals o.a. telefoongesprekken ik blokkeer me snel). Terwijl in de buurt van iemand kan ik honderuit praten/vertellen. Maar toch is een gesprek voor mij lastig, vertellen is makkelijk.
En met een studie..wat maakt het lastig?
Het werken in een groepje ging mij redelijk af, vooral omdat ik het mijn verantwoordelijkheid tegenover de rest vond om mijn werk goed te doen ('eerlijkheid') Grootste probleem voor mij was het 'zoek-het-zelf-maar-uit-wat-je-moet-doen-systeem' waar ik niet mee overweg kon.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er steeds meer PGO(probleem gericht onderwijs) gegeven op de middelbare school en het hoger onderwijs. Veel samen werken dus en dat is voor autisten nu juist zo lastig. Veel zelfstandig werken. Niet goed weten wat de bedoeling van een bepaalde opdracht. etc.
Ik weet wat voor opleiding je hebt gedaan of wil gaan of nog bezig bent.
Dat weet eigenlijk niemand, het is het labeltje 'restant'...quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
Maar een vraagje wat houdt ppd-nos in eigenlijk? Want voor asperger/autist zijn duidelijkere omschrijvingen te vinden? Maar PPD-NOS waar het voor staat weet ik wel...maar wat het inhoudt???
Gek genoeg vind ik dit nog wel een logische gedachtegang ook al is hij niet rationeel.quote:Mijn eigen 'excuus': ik had het idee dat als ik iemand niet in de ogen keek, die persoon mij niet kon kennen, niet kon zien wat ik dacht en voelde. En andersom: als ik iemand in de ogen keek, kende ik die persoon, zag wat hij/zij dacht en voelde.
Autisten zijn over het algemeen verlegen mensen. Oogcontact kan als confronterend worden ervaren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:23 schreef AardappelAnders. het volgende:
'Mede'-Asperger hier. Al weet ik wederom niet of ik de perfecte persoon ben om hier dingen over te zeggen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dit is dus waar vooral mijn opvoeding 'als NT'er' om de hoek komt kijken. Ik ben dus in mijn onderwijs traject nooit 'beinvloed' door de leeromgeving wegens een autisme of een vorm hiervan. Ik heb deze altijd doorlopen als iemand die 'normaal' is.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt er steeds meer PGO(probleem gericht onderwijs) gegeven op de middelbare school en het hoger onderwijs. Veel samen werken dus en dat is voor autisten nu juist zo lastig. Veel zelfstandig werken. Niet goed weten wat de bedoeling van een bepaalde opdracht. etc.
Ik weet wat voor opleiding je hebt gedaan of wil gaan of nog bezig bent.
PDD-NOS is ongeveer hetzelfde als Asperger, alleen heb je bij Asperger vrijwel altijd preoccupaties (obsessies). Bij PDD-NOS hoeft dat niet het geval te zijn.quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:17 schreef francis998 het volgende:
@tijnbrein
welke studie ik wil gaan doen is nog niet duidelijk het is niet eens duidelijk of ik verder wil gaan studeren. En als ik verder ga is het iig HBO, informatica, Bedrijgkundige informatica, IBM, IBL een van die. Maar verder heb ik geen idee wat te doen in mn toekomst![]()
@ Sempron
het lijkt me wel lastig, vooral met die competentie structuur(heb ik zelf op t mbo meegemaakt) lijkt het me lastig, omdat dat heel vrij is en ook wel vaag.
Maar een vraagje wat houdt ppd-nos in eigenlijk? Want voor asperger/autist zijn duidelijkere omschrijvingen te vinden? Maar PPD-NOS waar het voor staat weet ik wel...maar wat het inhoudt???
Telt obsessief zijn met hoe je beeld is bij andere mensen ook mee?quote:Op woensdag 18 november 2009 08:34 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
PDD-NOS is ongeveer hetzelfde als Asperger, alleen heb je bij Asperger vrijwel altijd preoccupaties (obsessies). Bij PDD-NOS hoeft dat niet het geval te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |