Nee, maar ik zag geen anderequote:Op woensdag 11 november 2009 15:54 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
En je dacht echt serieus dat je de eerste was die hier een topic over start?
Dan heb je een kutjeugd gehadquote:Op woensdag 11 november 2009 15:54 schreef PiRANiA het volgende:
Nog nooit wat mee gedaan en ook nog nooit iets van meegemaakt
Ik zie het niet, geef anders een link of zo.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dan moet je beter kijken.
Maar als ze die zelf maken moet je ook nog naar lelijke lampionnen kijken.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:56 schreef Penisbaard het volgende:
Zie ik nou gekochte lampionnen op die foto? Een lampion hoort zelfgemaakt te zijn, met bloed, zweet en tranen. Alleen dan smaakt het snoepgoed alsof je het verdient hebt.
Ze zijn mooi, omdat je ziet dat er werk en liefde in gestoken is. Daar kan geen gekochte lampion tegenop.quote:Op woensdag 11 november 2009 15:58 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Maar als ze die zelf maken moet je ook nog naar lelijke lampionnen kijken.
Oke daar heb je een puntquote:Op woensdag 11 november 2009 16:00 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ze zijn mooi, omdat je ziet dat er werk en liefde in gestoken is. Daar kan geen gekochte lampion tegenop.
Ik denk dat hij deze bedoeld: Koters aan de deur!!!quote:Op woensdag 11 november 2009 15:57 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik zie het niet, geef anders een link of zo.
Aha. Bedankt.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:02 schreef --Tweety-- het volgende:
[..]
Ik denk dat hij deze bedoeld: Koters aan de deur!!!
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:02 schreef --Tweety-- het volgende:
[..]
Ik denk dat hij deze bedoeld: Koters aan de deur!!!
quote:Op woensdag 11 november 2009 16:26 schreef Hyman het volgende:
Sint maarten, wat houdt dat in? ik heb het nog nooit meegemaakt
Aftreksel van Halloweenquote:Op woensdag 11 november 2009 16:28 schreef Hyman het volgende:
Ik weet alleen dat het een soort aftreksel is van halloween en dat je in sint maarten op de stranden kan bruin bakken
quote:Op woensdag 11 november 2009 16:32 schreef Desunoto het volgende:
Hyman is nooit naar de basisschool buiten geweest of zo? Hoe kan je als Nederlander in godsnaam niet weten wat Sint Maarten is dan?![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_%28feest%29
Man, dat kan toch? Er zijn ook gebieden waar het niet wordt gevierd. Hier bijvoorbeeld niet. In België ook alleen maar rond de regio Antwerpen.quote:
Dat zal best, maar Halloween is wel even 10x leuker dan rondbanjeren met een gare lampion en aan iedere deur hetzelfde flauwe liedje zingen enkel omdat je weet dat je dan snoep krijgt. Heb het zelf altijd met tegenzin gedaan.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:30 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Aftreksel van HalloweenCultuurbarbaar, Sint Maarten is en zal altijd superieur blijven aan dat commerciële baggerfeest uit Amerika.
Ik heb 100x liever kinderen bij de deur die echt werk gestoken hebben in hun lampion en die vervolgens ook nog iets terugdoen voor het snoepgoed dan een stel kutjongeren die om "snoep of je leven" schreeuwen. Om nog maar te zwijgen over de veramerikanisering van Europaquote:Op woensdag 11 november 2009 16:34 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat zal best, maar Halloween is wel even 10x leuker dan rondbanjeren met een gare lampion en aan iedere deur hetzelfde flauwe liedje zingen enkel omdat je weet dat je dan snoep krijgt.
Bovendien is die shit alleen voor kinderen bedoeld, Halloween is ook voor ons jongeren rond de 18-20 jaar nog geinig.
Sint Maarten is jaaaaren oudquote:Op woensdag 11 november 2009 16:28 schreef Hyman het volgende:
Ik weet alleen dat het een soort aftreksel is van halloween en dat je in sint maarten op de stranden kan bruin bakken
Voor kinderen is Sint Maarten leuker dan Halloween.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef Desunoto het volgende:
Halloween vind ik ook leuker ja. Al is het alleen al om het feit dat het niet alleen een "feest" voor kleine kinderen is. Sint Maarten is niets meer dan snoep ophalen en (kut)liedjes zingen. Halloween richt zich meer op alle leeftijden en er komt ook meer bij kijken.
Halloween moet populairder worden. Sint Maarten moet weg.
quote:Op woensdag 11 november 2009 16:32 schreef Desunoto het volgende:
Hyman is nooit naar de basisschool geweest of zo? Hoe kan je als Nederlander in godsnaam niet weten wat Sint Maarten is dan?![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sint-Maarten_%28feest%29
Zegt genoeg dusquote:Nederland
De kerngebieden in Nederland zijn Limburg, Noord-Holland, Friesland, Drenthe en Groningen.
Vroeger op de basisschool deden we ook aan Halloween en dat was echt veel leuker dan het "avondje Sint Maarten" hoor. Halloween kan ook voor kleine kinderen zijn.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:43 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Voor kinderen is Sint Maarten leuker dan Halloween.
Voor mensen die ouder zijn dan 12 is Halloween leuker dan Sint Maarten
Dat laatste is absoluut kwalijk, maar ik kan gewoon niet ontkennen dat Halloween eigenlijk best leuk is. En dan niet om alsnog om snoep te bedelen op een iets andere manier, maar gewoon om met een boel mensen en vrienden geoorloofd idioot te doen en te lachen. Negeer het commerciële sausje en hou het gewoon bij de verkleedpartij, dan is het cool. Het commerciële aspect is sowieso al veel minder aanwezig dan bijvoorbeeld op Valentijnsdag.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:37 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Ik heb 100x liever kinderen bij de deur die echt werk gestoken hebben in hun lampion en die vervolgens ook nog iets terugdoen voor het snoepgoed dan een stel kutjongeren die om "snoep of je leven" schreeuwen. Om nog maar te zwijgen over de veramerikanisering van Europa
Nee, tenzij je in een grot leeft heb je echt wel gehoord wat Sint Maarten is. Andere mensen, tv, krant, internet, etc.quote:
Ik doelde dr niet op dat het waarschijnlijk jonger of ouder was, maar dat je het met elkaar kon vergelijkenquote:Op woensdag 11 november 2009 16:39 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Sint Maarten is jaaaaren oud
Vroeger gingen kids met lampions met kaarsjes langs de deuren voor een appel of een peer.
Nu met lampions met lampjes voor zoete chemische snoepjes
Halloween is relatief nieuw, al helemaal in Nederland
Ja, voor snoep langs de deuren gaan, wat ze toch niet doen hier, omdat ik op het platteland woon, jwtz.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:49 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nee, tenzij je in een grot leeft heb je echt wel gehoord wat Sint Maarten is. Andere mensen, tv, krant, internet, etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |