Maar ze hebben een "meerderheid" omdat massa's mensen op het CDA stemmen om hun HRA veilig t stellen, dus ze hebben geen argumenten nodig. That's democracy for ya!quote:Op maandag 16 november 2009 19:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het probleem met gelovigen is dat ze andermans vrijheden inperken zonder (redelijke) onderbouwing.
. Ik denk dat jij het niet begrijpt. Jij ziet de consequenties van je eigen argumenten niet in. Lees jij maar eens terug en leg maar eens uit waar mijn redenaties mank gaan.quote:Op maandag 16 november 2009 16:41 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Nee, het is eerder dat je mijn posts volkomen verkeerd lijkt uit te leggen, waardoor de door jou genoemde consequenties nergens op slaan.
quote:Op maandag 16 november 2009 14:38 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat dat niet zo is. Lees mijn posts nog maar eens.
quote:Op maandag 16 november 2009 12:58 schreef Sjaakz het volgende:
Nogmaals: Ik zie het wezenlijke verschil niet.
Wellicht is het beter elkaar verder gewoon te negeren. Ik kan weinig met eenregelige reacties op mijn posts, die ik ook nog eens niet kan plaatsen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
. Ik denk dat jij het niet begrijpt. Jij ziet de consequenties van je eigen argumenten niet in. Lees jij maar eens terug en leg maar eens uit waar mijn redenaties mank gaan.
Je wilt het niet begrijpen omdat het je wereldbeeld ondermijnt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:27 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Wellicht is het beter elkaar verder gewoon te negeren. Ik kan weinig met eenregelige reacties op mijn posts, die ik ook nog eens niet kan plaatsen.
Jij denkt anders ook behoorlijk eenzijdig/beperkt hoor. Je doet niet eens een poging religieuzen te begrijpen, je keurt het alleen maar af. Als je gelovigen uit de weg gaat in het dagelijks leven, blijf dan ook weg uit dit soort topics. Bijdragen die alleen van de achterlijkheid van religie uitgaan hebben weinig nut/zijn weinig interessant.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wilt het niet begrijpen omdat het je wereldbeeld ondermijnt.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wilt het niet begrijpen omdat het je wereldbeeld ondermijnt.
Ik mag dus alleen discussiëren als ik een religie respecteer? Dan blijft er weinig discussie over.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij denkt anders ook behoorlijk eenzijdig/beperkt hoor. Je doet niet eens een poging religieuzen te begrijpen, je keurt het alleen maar af. Als je gelovigen uit de weg gaat in het dagelijks leven, blijf dan ook weg uit dit soort topics. Bijdragen die alleen van de achterlijkheid van religie uitgaan hebben weinig nut/zijn weinig interessant.
Juist. Er valt ook niet te discussieren over religie zoals jij dat doet: het is goed of het is slecht. Je hebt dan namelijk verdedigers van religie nodig en dat zijn vrij vaak gelovigen, of mensen die religie respecteren. Jij hebt het bij voorbaat al over een sprookjesboek. Discussie gesloten.quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik mag dus alleen discussiëren als ik een religie respecteer? Dan blijft er weinig discussie over.
Nee, Papierversnipperaar windt zich op over de bedilzucht van gelovigen. Daarin heeft hij ook volkomen gelijk, gelovigen willen hun normen en waarden aan anderen opleggen, en dat is verwerpelijk.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Juist. Er valt ook niet te discussieren over religie zoals jij dat doet: het is goed of het is slecht. Je hebt dan namelijk verdedigers van religie nodig en dat zijn vrij vaak gelovigen, of mensen die religie respecteren. Jij hebt het bij voorbaat al over een sprookjesboek. Discussie gesloten.
Maar jij wil volgens mij vooral provoceren in elk religieus getint topic, en daar kun je geen genoeg van krijgen, ik zie jou altijd in dat soort topics. Met constant dezelfde argumenten en dezelfde grapjes of spot over god en religie. Wel ironisch, je bent in feite net zo gefrustreerd over dit onderwerp als een stressrefo.
Sommige 'atheïsten' zijn dat opzicht geen haar beter, zie Papierversnipperaar.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, Papierversnipperaar windt zich op over de bedilzucht van gelovigen. Daarin heeft hij ook volkomen gelijk, gelovigen willen hun normen en waarden aan anderen opleggen, en dat is verwerpelijk.
Ik snap heel goed dat gelovigen zich geprovoceerd voelen als ik de fundamenten van hun geloof ondermijn, maar als ze met hun geloof als argument mij van alles willen verbieden vragen ze er om.quote:
Ik gun gelovigen dezelfde vrijheden die ik voor mezelf wil.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Sommige 'atheïsten' zijn dat opzicht geen haar beter, zie Papierversnipperaar.
Is dat niet een beetje beperkt? Waarom gun je gelovigen niet de vrijheid die zij willen, zolang ze jouw er maar niet mee lastig vallen?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik gun gelovigen dezelfde vrijheden die ik voor mezelf wil.
De vrijheid om je eigen leven in te delen en je eigen beslissingen te nemen is te beperkt voor je?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje beperkt? Waarom gun je gelovigen niet de vrijheid die zij willen, zolang ze jouw er maar niet mee lastig vallen?
Ik weet niet wat jou behoeftes zijn op het gebied van vrijheid en dat maakt mij ook niet uit. Ik geef alleen aan dat voor het bepalen van de vrijheden van anderen niet belangrijk is om uit te gaan van je eigen behoeftes, hoe nobel die ook mogen wezen. Zolang die ander jou maar niet beperkt EN jij de ander niet beperkt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De vrijheid om je eigen leven in te delen en je eigen beslissingen te nemen is te beperkt voor je?![]()
Het zijn juist de gelovigen die hun manier van leven aan anderen op willen dringen. Dat is het grote verschil dat veel gelovigen moeilijk vinden om te begrijpen.
Zoals de waard is.....
Idemquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:03 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jou behoeftes zijn op het gebied van vrijheid en dat maakt mij ook niet uit.
IK ga ook niet uit van mijn eigen behoeftes, dat doen de gelovigen. Winkels dicht op Zondag komt alleen tegemoet aan de voorkeuren van de gelovigen. Als de winkels open mogen zijn kan iedereen kiezen wat ie doet. Dan kan iedereen voor zijn eigen voorkeur kiezen.quote:Ik geef alleen aan dat voor het bepalen van de vrijheden van anderen niet belangrijk is om uit te gaan van je eigen behoeftes, hoe nobel die ook mogen wezen. Zolang die ander jou maar niet beperkt EN jij de ander niet beperkt.
quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Idem
[..]
IK ga ook niet uit van mijn eigen behoeftes, dat doen de gelovigen. Winkels dicht op Zondag komt alleen tegemoet aan de voorkeuren van de gelovigen. Als de winkels open mogen zijn kan iedereen kiezen wat ie doet. Dan kan iedereen voor zijn eigen voorkeur kiezen.
Ja maar atheisten doen precies hetzelfde! Alleen interpreteren we dat anders, namelijk vrijheid voor iedereen en dat als het grootste goed beschouwen. Maar dat is subjectief.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, Papierversnipperaar windt zich op over de bedilzucht van gelovigen. Daarin heeft hij ook volkomen gelijk, gelovigen willen hun normen en waarden aan anderen opleggen, en dat is verwerpelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |