abonnement Unibet Coolblue
pi_74876966
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 07:51 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Goede conditie in de bovenbenen en je verstand.
Van die anti-spierpijnsmeersels. Als je niet goed tegen al dat witte stokbrood kan in combinatie met het intensieve sporten: cruesli/muesli.
En ga nu lekker 3x in de week hardlopen, daarmee verbeter je je conditie heel erg! Of je bent al regelmatig aan het sporten. Want inderdaad: bovenbeenspieren! En wanneer je net als ik heel veel valt; ook je buikspieren en armspieren!
I will take the sun in my mouth
pi_74881959
Zonnebrandcreme(afhankelijk van je huidskleur), paracetamol. snowboots (geen vereiste, wel handig).


Hoe nemen jullie je goggles eigenlijk mee? Ik heb geen case erbij gekregen en heb ook geen helm oid om hem in te stoppen..
pi_74882043
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:34 schreef onearmedman het volgende:
Zonnebrandcreme(afhankelijk van je huidskleur), paracetamol. snowboots (geen vereiste, wel handig).


Hoe nemen jullie je goggles eigenlijk mee? Ik heb geen case erbij gekregen en heb ook geen helm oid om hem in te stoppen..
In zo'n plastic tupperware kommetje. Kost wel wat meer ruimte... maar ja, zo gaat ie in ieder geval niet kapot.
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:45:54 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74882344
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:52 schreef Joskeeeee het volgende:
Halloo!
Ik ga over een paar weekjes op wintersport, snowboarden natuurlijk !
Maar wat mag ik absoluut NIET vergeten mee te nemen??
(niet de standaard dingen aub )
Sowieso niet geld voor onderweg. Je kunt niet altijd overal pinnen en dat is best lastig.

Sneeuwkettingen zijn ook dingen die je makkelijk vergeet. Winterbanden zijn verplicht in Duitsland en Oostenrijk dus ik zou er toch even naar kijken als je ze niet hebt (ik ga er even vanuit dat je met de auto gaat)

Ruitenwisservloeistof aanvullen want die gebruik je meer daar en niet vergeten om de versie te nemen die tot hele lage temperaturen kan.

Qua kleding gewoon even goed nadenken. Ik denk altijd van boven naar beneden. 2 keer. Voor me snowboardkleding en voor me gewone kleding.
Dus muts? goggle? thermo shirt? t-shirt? trui? jas? handschoenen? thermo broek? snowboardbroek? ondergoed? sokken? schoen? etc.
Sinds ik dat doe weet ik in ieder geval zeker dat ik niets vergeet in dat opzicht. Vroeger vergat ik altijd wel wat.

En je snowboard en schoenen natuurlijk (maar dat is voor de hand liggend)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:47:36 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74882406
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:34 schreef onearmedman het volgende:
Zonnebrandcreme(afhankelijk van je huidskleur), paracetamol. snowboots (geen vereiste, wel handig).


Hoe nemen jullie je goggles eigenlijk mee? Ik heb geen case erbij gekregen en heb ook geen helm oid om hem in te stoppen..
Ik heb voor 1 een zakje voor de andere niet. Zorgen dat hij niet dubbel kan vouwen ofzo en dan in een muts. Werkt prima. Wel zorgen dat de muts lekker zacht is en er niet iets van zand of takjes ofzo in zitten die krassen op je bril kunnen veroorzaken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_74888667
Zakdoeken! Wie weet raak je verkouden ofzeu.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_74889368
Nu je over doekjes begint... een pak brillendoekjes is altijd wel handig, voor als je de buitenkant van je lens/bril moet schoonmaken.
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:55:09 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74893343
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 16:32 schreef onearmedman het volgende:
Nu je over doekjes begint... een pak brillendoekjes is altijd wel handig, voor als je de buitenkant van je lens/bril moet schoonmaken.

Alleen als het echt niet anders kan. Anders gewoon met het doekje dat bij je bril zat schoon maken. Dan blijft je lens netjes. Brillendoekjes kunnen op zich wel, maar het doekje dat erbij zit werkt meestal het best.

Mensen die hun bril schoon maken met zakdoeken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_74893644
Waarom is dat zo erg?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 20 november 2009 @ 19:53:19 #160
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_74895273
Ik heb vandaag bij Burnside een paar witte Union Force bindingen gekocht. Mooie dingen! Ik heb alleen maat 42,5 schoen en dat zit net op de grens tussen M/L (38 - 43) en L/XL (42,5 - 48). Volgens de verkoper kon het allebei en ik heb toen voor de L/XL gekozen. Nu ben ik thuis nog eens aan het passen, maar twijfel een beetje of ze nu niet 'te groot' zijn. De plastic ribbeldingen zitten bijna tot de max aangespannen als ik ze aanheb en de toestrap kan ik niet zo strak zetten als ik zou willen. Ik heb nog wel wat ruimte op dat plastic ribbelding (heeft dat een naam?), maar het lijkt wel of er een soort van fail-safe op zit, want hij 'schiet door' als ik hem strakker wil doen.

Nu zit Burnside niet direct om de hoek, dus even langsrijden om nog eens naar de M/L te kijken is wat lastig, dus vandaar dat ik eerst hier even om informatie kom vragen. Zijn ze te groot en kan ik beter voor de M/L gaan, of zit er inderdaad een soort van systeem op de toestrap waardoor je hem niet 'te strak' kan doen?
pi_74899585
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 18:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Alleen als het echt niet anders kan. Anders gewoon met het doekje dat bij je bril zat schoon maken. Dan blijft je lens netjes. Brillendoekjes kunnen op zich wel, maar het doekje dat erbij zit werkt meestal het best.

Mensen die hun bril schoon maken met zakdoeken
Hoezo alleen als het echt niet anders kan met brillendoekjes? Daar zijn ze voor bedoeld. Overigens heb ik geen doekje bij de bril gekregen, heb er niks bij gekregen eigenlijk.
pi_74905205
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:53 schreef BettyWeter het volgende:
Ik heb vandaag bij Burnside een paar witte Union Force bindingen gekocht. Mooie dingen! Ik heb alleen maat 42,5 schoen en dat zit net op de grens tussen M/L (38 - 43) en L/XL (42,5 - 48). Volgens de verkoper kon het allebei en ik heb toen voor de L/XL gekozen. Nu ben ik thuis nog eens aan het passen, maar twijfel een beetje of ze nu niet 'te groot' zijn. De plastic ribbeldingen zitten bijna tot de max aangespannen als ik ze aanheb en de toestrap kan ik niet zo strak zetten als ik zou willen. Ik heb nog wel wat ruimte op dat plastic ribbelding (heeft dat een naam?), maar het lijkt wel of er een soort van fail-safe op zit, want hij 'schiet door' als ik hem strakker wil doen.

Nu zit Burnside niet direct om de hoek, dus even langsrijden om nog eens naar de M/L te kijken is wat lastig, dus vandaar dat ik eerst hier even om informatie kom vragen. Zijn ze te groot en kan ik beter voor de M/L gaan, of zit er inderdaad een soort van systeem op de toestrap waardoor je hem niet 'te strak' kan doen?
Je hebt alles op z'n kleinst gezet? (dmv de schroefjes?)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 21 november 2009 @ 08:57:22 #163
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_74905824
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 03:07 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Je hebt alles op z'n kleinst gezet? (dmv de schroefjes?)
De straps zitten allebei op de 1 na kleinste stand. Als ik ze kleiner zet dan zitten de straps niet meer mooi in het midden. Alles past ook gewoon hoor, dus misschien is het gewoon een gevoelskwestie. Aangezien ik toch niets beters te doen heb rij ik vandaag nog even naar Burnside om te kijken hoe M/L zit, dan kan ik daarna tenmiste stoppen met twijfelen ;-)
pi_74906028
Altijd verstandig. Anders sta je je straks op de berg nog af te vragen of je niet tóch ....
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 21 november 2009 @ 23:04:02 #165
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_74909929
Heb bij Burnside nog uitvoerig de M/L bekeken en gepast, alleen was de baseplate daar een stuk kleiner van waardoor mijn schoen aan beide kanten nogal ver uitstak. Dat zat bij de L/XL een stuk mooier. Uiteindelijk dus gewoon de L/XL gehouden.
  zondag 22 november 2009 @ 21:29:38 #166
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_74921079
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:25 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Volgens mij was hij gewoon sarcastisch met zijn 'sleepliften vermijden' opmerkingen, maar kwam dat niet helemaal over...

Anyway, welke winkels verkopen Union bindingen? Ik heb ze tot nu toe alleen online gevonden en de store-locator op de site van Union werkt niet.
Daka in Rotterdam heeft ze ook, Union pinstripe (zwarte), witte Union Force en de gekleurde Contact, de groene Force waren al uitverkocht....
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 19:53 schreef BettyWeter het volgende:
Ik heb vandaag bij Burnside een paar witte Union Force bindingen gekocht. Mooie dingen! Ik heb alleen maat 42,5 schoen en dat zit net op de grens tussen M/L (38 - 43) en L/XL (42,5 - 48). Volgens de verkoper kon het allebei en ik heb toen voor de L/XL gekozen. Nu ben ik thuis nog eens aan het passen, maar twijfel een beetje of ze nu niet 'te groot' zijn. De plastic ribbeldingen zitten bijna tot de max aangespannen als ik ze aanheb en de toestrap kan ik niet zo strak zetten als ik zou willen. Ik heb nog wel wat ruimte op dat plastic ribbelding (heeft dat een naam?), maar het lijkt wel of er een soort van fail-safe op zit, want hij 'schiet door' als ik hem strakker wil doen.

Nu zit Burnside niet direct om de hoek, dus even langsrijden om nog eens naar de M/L te kijken is wat lastig, dus vandaar dat ik eerst hier even om informatie kom vragen. Zijn ze te groot en kan ik beter voor de M/L gaan, of zit er inderdaad een soort van systeem op de toestrap waardoor je hem niet 'te strak' kan doen?
Is bij die van mij ook zo. De toe-strap klikt aan het einde door ofzo... ben ik nu niet erg blij mee, we zullen zien of het in de sneeuw ook irritant is... Ik heb het gevoel dat dit in de buckle een ontwerpmisser is. De toe-straps van Burton zijn naar mijn gevoel toch beter... ahum... daarnaast blijkt dat mijn heelcups niet van extruded alu zijn (bevestigd door Union zelf)... ben benieuwd of ik na de 1e week nog zo sceptisch ben, of dat het eindelijk is....
Only sick music makes money today...
  zondag 22 november 2009 @ 21:31:59 #167
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_74921234


[ Bericht 100% gewijzigd door ergodyne1 op 22-11-2009 21:32:18 ]
Only sick music makes money today...
pi_74922315
M'n snowboard is vandaag gekustomized (ja, er staat een kus op ). Watervaste stift met een stukje plakplastic eroverheen. Ziet er erg netjes uit, en het zou best nog wel eens een wintersport kunnen overleven.
Ik heb m'n snowboard voor het grootste gedeelte van m'n vriendlief gekregen. Vindt het board nu nog leuker omdat het persoonlijker is, hihi
I will take the sun in my mouth
pi_74925689
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:52 schreef warrel het volgende:
M'n snowboard is vandaag gekustomized (ja, er staat een kus op ). Watervaste stift met een stukje plakplastic eroverheen. Ziet er erg netjes uit, en het zou best nog wel eens een wintersport kunnen overleven.
Ik heb m'n snowboard voor het grootste gedeelte van m'n vriendlief gekregen. Vindt het board nu nog leuker omdat het persoonlijker is, hihi
Foto? Ben wel benieuwd eigenlijk, wat je ervan gemaakt hebt .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_74927776
Dit, hihi :



Rechts bovenin op dit board:



En ik sta links voor, dus als het goed is kan ik het zien terwijl ik board. Al moet je natuurlijk vooruit kijken
I will take the sun in my mouth
  maandag 23 november 2009 @ 00:35:45 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74928534
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:29 schreef ergodyne1 het volgende:

[..]

Daka in Rotterdam heeft ze ook, Union pinstripe (zwarte), witte Union Force en de gekleurde Contact, de groene Force waren al uitverkocht....
[..]

Is bij die van mij ook zo. De toe-strap klikt aan het einde door ofzo... ben ik nu niet erg blij mee, we zullen zien of het in de sneeuw ook irritant is... Ik heb het gevoel dat dit in de buckle een ontwerpmisser is. De toe-straps van Burton zijn naar mijn gevoel toch beter... ahum... daarnaast blijkt dat mijn heelcups niet van extruded alu zijn (bevestigd door Union zelf)... ben benieuwd of ik na de 1e week nog zo sceptisch ben, of dat het eindelijk is....
Hey niet negatieve publiciteit he

Maar serieus, ik kan me niet voorstellen dat het een productiefout is. Ik zal zelf me schoen er ook eens in passen. Heb ik nog niet gedaan eerlijk gezegd

Aan de andere kant, als je voet vast zit, zit hij vast. Dus als hij pas door klikt als hij vast zit is er geen probleem of wel?
Ik zal het wel eens bij mijn schoen proberen. Als het dan ook gebeurd ga ik eens met de importeur bellen...

Het is trouwens altijd handig om een schoen mee te nemen als je bindingen gaat kopen. Om te kijken of ze wel goed passen...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 23 november 2009 @ 08:43:38 #172
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_74931303
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hey niet negatieve publiciteit he

Maar serieus, ik kan me niet voorstellen dat het een productiefout is. Ik zal zelf me schoen er ook eens in passen. Heb ik nog niet gedaan eerlijk gezegd

Aan de andere kant, als je voet vast zit, zit hij vast. Dus als hij pas door klikt als hij vast zit is er geen probleem of wel?
Ik zal het wel eens bij mijn schoen proberen. Als het dan ook gebeurd ga ik eens met de importeur bellen...

Het is trouwens altijd handig om een schoen mee te nemen als je bindingen gaat kopen. Om te kijken of ze wel goed passen...
Het gebeurt bij mij pas als hij vast/strak zit, dus volgens mij hoort het gewoon. Als ik de toestrap namelijk verplaats van mijn teen naar mijn wreef dan kan ik hem wel weer wat strakker doen. Je kunt hem dan alleen niet 'nog een tandje' strakker zetten.
pi_74931496
quote:
Op zondag 22 november 2009 23:59 schreef warrel het volgende:
Dit, hihi :

[ afbeelding ]

Rechts bovenin op dit board:

[ afbeelding ]

En ik sta links voor, dus als het goed is kan ik het zien terwijl ik board. Al moet je natuurlijk vooruit kijken
Lief ^^
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 23 november 2009 @ 09:28:11 #174
93760 ergodyne1
Tijd om te boarden...
pi_74931833
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hey niet negatieve publiciteit he

Maar serieus, ik kan me niet voorstellen dat het een productiefout is. Ik zal zelf me schoen er ook eens in passen. Heb ik nog niet gedaan eerlijk gezegd

Aan de andere kant, als je voet vast zit, zit hij vast. Dus als hij pas door klikt als hij vast zit is er geen probleem of wel?
Ik zal het wel eens bij mijn schoen proberen. Als het dan ook gebeurd ga ik eens met de importeur bellen...

Het is trouwens altijd handig om een schoen mee te nemen als je bindingen gaat kopen. Om te kijken of ze wel goed passen...
Yo man, van mij geen negatieve publiciteit, ik ben gewoon kritisch Wat je merkt is dat inderdaad dat laatste klikje niet kan... hij kan niet heeel erg strak vast gezet worden (iig niet zoals een capstrap)
nou goed als het crap is gooi ik er wel een paar capstraps op. De grote strap voelt wel retegoed aan!

By-the-way heb zaterdag een paar nieuwe boots gekocht waar ik een productiefout in heb ontdekt... ik ga echt niet op zoek naar dit soort dingen, maar als ik bulten geld uitgeef aan een goed product dan moet het ook echt goed zijn...
Only sick music makes money today...
  maandag 23 november 2009 @ 10:29:45 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_74933041
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:28 schreef ergodyne1 het volgende:

[..]

Yo man, van mij geen negatieve publiciteit, ik ben gewoon kritisch Wat je merkt is dat inderdaad dat laatste klikje niet kan... hij kan niet heeel erg strak vast gezet worden (iig niet zoals een capstrap)
nou goed als het crap is gooi ik er wel een paar capstraps op. De grote strap voelt wel retegoed aan!

By-the-way heb zaterdag een paar nieuwe boots gekocht waar ik een productiefout in heb ontdekt... ik ga echt niet op zoek naar dit soort dingen, maar als ik bulten geld uitgeef aan een goed product dan moet het ook echt goed zijn...
Misschien ben je gewoon een beetje een zeurpiet?

Maar het zou kunnen zijn dat (hoewel het maar een idee is) ze niet willen dat hij te strak komt te zitten ivm afknellen van de tenen ofzo? Misschien beetje raar idee, maar goed.

Volgens mij moet hij over de wreef trouwens ook heel comfortabel zitten, maar capstrap is tegenwoordig de shit he (ik vind ze zelf ook het fijnst)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')