klopt, het is vernederend om je leven te wachten tot je dood gaat, dan dat je meteen wordt dood gemaakt.. misschien heeft de sluipschutter daar wel vrede mee..quote:Op woensdag 11 november 2009 09:05 schreef Metalfrost het volgende:
Tegen de doodstraf, omdat elk mens recht heeft op leven, ongeacht wat voor daad ze hebben begaan. Dat ze niet in de maatschappij mogen terugkeren OMDAT ze zulke daden begaan hebben, moge duidelijk zijn.
Goed gesproken.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:07 schreef Onnoman het volgende:
daarnaast is je verdriet troosten met wraak nu eenmaal iets waaraan de wereld kapot gaat!
quote:
Advocaten zijn gek!quote:Advocaten van Muhammad vinden dat een
man is geëxecuteerd die geestelijk ziek
is.Hij zou aan een posttraumatisch
stress-syndroom lijden dat hij opliep
in de Golfoorlog.
Goede hulp? Ondanks z'n sniper-training had-ie inderdaad geen 100% "one shot, one kill"... Maar om moordenaars daar nou bij te gaan helpenquote:Op woensdag 11 november 2009 09:36 schreef Ladylike het volgende:
Ik ben voor de doodstraf, al is deze man geen voorbeeld van het geval waarin ik ervoor ben
deze man had eerst eens goede hulp moeten krijgen
Ja als je al die paniekerige idioten moet geloven welquote:Op woensdag 11 november 2009 09:04 schreef Onnoman het volgende:
in 2012 krijgen wij allemaal de doodstraf!
ongeëvolueerde kut pauper die je er rond looptquote:Op woensdag 11 november 2009 09:36 schreef Ladylike het volgende:
Ik ben voor de doodstraf, al is deze man geen voorbeeld van het geval waarin ik ervoor ben
deze man had eerst eens goede hulp moeten krijgen
Rechters staan los van de overheid.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:46 schreef Lyrebird het volgende:
Tegen de doodstraf, omdat ik de overheid niet vertrouw. Maar zoals Speknek al aangeeft: opgeruimd staat netjes.
Lasers op zn pistool enzoquote:Op woensdag 11 november 2009 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Goede hulp? Ondanks z'n sniper-training had-ie inderdaad geen 100% "one shot, one kill"... Maar om moordenaars daar nou bij te gaan helpen
Thanxquote:Op woensdag 11 november 2009 09:42 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ongeëvolueerde kut pauper die je er rond loopt
Maar ze baseren hun mening op werk dat wordt gedaan door politieagenten. Die kunnen er wel eens naastzitten, en doen dat ook regelmatig.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:00 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Rechters staan los van de overheid.
Hij was zeker weten schuldig, heb je het hele verhaal wel gevolgd?quote:Op woensdag 11 november 2009 10:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar ze baseren hun mening op werk dat wordt gedaan door politieagenten. Die kunnen er wel eens naastzitten, en doen dat ook regelmatig.
Jawel, ik woonde indertijd in de VS, en ben toen met het verhaal doodgegooid op TV. Zo schuldig als wat, en zoals ik al schreef: opgeruimd staat netjes. Maar in principe ben ik tegen de doodstraf omdat de overheid MI te veel fouten maakt.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:08 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Hij was zeker weten schuldig, heb je het hele verhaal wel gevolgd?
Oh okay dan heb ik je eerdere post niet gelezenquote:Op woensdag 11 november 2009 10:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jawel, ik woonde indertijd in de VS, en ben toen met het verhaal doodgegooid op TV. Zo schuldig als wat, en zoals ik al schreef: opgeruimd staat netjes. Maar in principe ben ik tegen de doodstraf omdat de overheid MI te veel fouten maakt.
Naast het werk dat politieagenten doen is er ook nog zoiets als een gerechtelijk vooronderzoek dat bedoelt is om langs objectieve, onafhankelijke weg meer klaarheid in de zaak te krijgen en/of meer inzicht te krijgen in de persoon en persoonlijke omstandigheden van de dader. Tuurlijk, het rechtssysteem is helaas niet waterdicht, maar dat regelmatige daar klopt niks van. Maargoed, de doodstraf zie ik hier gelukkig niet gauw komen.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar ze baseren hun mening op werk dat wordt gedaan door politieagenten. Die kunnen er wel eens naastzitten, en doen dat ook regelmatig.
Hahaha,quote:Op woensdag 11 november 2009 10:00 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Rechters staan los van de overheid.
maar 20 jaar onschuldig in de bak zitten is wel te doen?quote:Op woensdag 11 november 2009 10:25 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Tegen.
Dit om het simpele feit dat een rechtsysteem verre van onfeilbaar is. Zeker in America met het jury systeem.
Dat is in ieder geval nog een soort van omkeerbaar en heb je tijdens je gevangenisstraf nog de mogelijkheid om je onschuld aan te tonen. De doodstraf is "nogal" definitief.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:27 schreef gekster het volgende:
[..]
maar 20 jaar onschuldig in de bak zitten is wel te doen?
Ook zaken waarvan "vast stond" dat de verdachten schuldig waren (ik noem maar bijvoorbeeld de twee van Putten in Nederland) kunnen achteraf toch onjuist zijn. Mensen hebben de neiging om met tunnelvisie een zaak op te lossen. 100% zeker kun je nooit zijn. Daarom ben ik dus ook tegen de doodstraf.quote:voor sommige beesten waarvan zeker vast staat dat ze het gedaan hebben en bekend gewoon een spuitje.
in andere gevallen levenslang op een eiland met de keuze dat ze vrijwillig een spuitje kunnen krijgen.
persoonlijk, ook al zou ik onschuldig zijn, zou ik liever de doodstraf hebben dan 20 jaar in de cel.
(opsluiting vind ik erger dan de dood)
quote:Op woensdag 11 november 2009 09:13 schreef speknek het volgende:
Tegen de doodstraf, omdat de staat niet de macht moet mogen hebben om mij te vermoorden.
In dit geval denk ik, mwah. Ook weer opgeruimd.
Overheidsfouten gaan 2 kanten op: moordenaars worden ook vrijgelaten. In Nederland worden heel wat mensen vermoord door TBSsers-op-proefverlof, en criminelen die hun straf hebben uitgezeten... Uiteindelijk gaat het om het totaal aantal onschuldige slachdtoffers! Als de doodstraf voorkomt dat heel veel mensen vermoord worden, simpelweg omdat het percentage recidivi na de doodstraf vrij laag ligt, dan is het de moeite waard.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar in principe ben ik tegen de doodstraf omdat de overheid MI te veel fouten maakt.
Dat probleem is simpel op te lossen door die proefverloven niet meer toe te staan. Gelukkig zijn ze daar nu ook mee bezig.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Overheidsfouten gaan 2 kanten op: moordenaars worden ook vrijgelaten. In Nederland worden heel wat mensen vermoord door TBSsers-op-proefverlof, en criminelen die hun straf hebben uitgezeten... Uiteindelijk gaat het om het totaal aantal onschuldige slachdtoffers! Als de doodstraf voorkomt dat heel veel mensen vermoord worden, simpelweg omdat het percentage recidivi na de doodstraf vrij laag ligt, dan is het de moeite waard.
Goed voorbeeld.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:31 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ook zaken waarvan "vast stond" dat de verdachten schuldig waren (ik noem maar bijvoorbeeld de twee van Putten in Nederland) kunnen achteraf toch onjuist zijn.
In Soedie Arabië amputeren ze je hand als je een appel hebt gestolen.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:42 schreef Onnoman het volgende:
ze hadden ook zijn armen kunnen amputeren, maar dat zijn grove maatregelen.. en toch is het minder erg dan iemand dood maken.. komt erop neer dat amerikanen laf zijn..
Gek genoeg ben ik het daar ook mee eens. Ik heb jarenlang op jouw lijn gezeten, totdat ik inzag dat ik eigenlijk op alle gebieden de overheid wantrouw, maar wel voor de doodstraf was, en er dus op vertrouwde dat de overheid dat wel goed kon doen. Misschien dat er een compromis kan zijn, waar iemand die drie keer is veroordeeld (de kans dat het dan drie keer verkeerd is gegaan is wel erg klein) geexecuteerd mag worden.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Overheidsfouten gaan 2 kanten op: moordenaars worden ook vrijgelaten. In Nederland worden heel wat mensen vermoord door TBSsers-op-proefverlof, en criminelen die hun straf hebben uitgezeten... Uiteindelijk gaat het om het totaal aantal onschuldige slachdtoffers! Als de doodstraf voorkomt dat heel veel mensen vermoord worden, simpelweg omdat het percentage recidivi na de doodstraf vrij laag ligt, dan is het de moeite waard.
ja, met een nekschot, waarvoor achterblijvende familieleden ook nog eens de rekening gepresenteerd krijgen.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Advocaten zijn gek!
Probleem is nu opgelost, hoewel het wel lang duurde zeg... 7 jaar... In China doen ze dat in 2 weken!
heb je dat ook gedaan voor die 10 niks vermoedende mensen die hij zijn loopjongen heeft laten afschieten, of ben je gewoon nog een beetje duizelig van de klap van die molenwiek die je ongetwijfeld onlangs opgelopen hebt?quote:Op woensdag 11 november 2009 09:33 schreef vijfhonderd het volgende:
Ik ga een kaarsje voor hem branden.
Voor een kogel?quote:Op woensdag 11 november 2009 11:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
ja, met een nekschot, waarvoor achterblijvende familieleden ook nog eens de rekening gepresenteerd krijgen.
meer een laurence fishburnquote:Op woensdag 11 november 2009 11:45 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind hem een erg mooie man op die foto.
Zie Samuel L Jackson nog wel in de hoofdrol van de gelijknamige film.
Nabestaanden draaien nu eenmaal voor dat soort kosten op. Als jij morgen, zonder enige vorm van levensverzekering, komt te overlijden, wie denk je wie dan de begrafenis of crematiekosten voor zijn rekening mag nemen?quote:Op woensdag 11 november 2009 11:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
WTF heeft z'n familie ermee te maken?
Dat vind ik echt niet te vergelijken met de doodstraf. In zo'n geval komt iemand niet 'zomaar' te overlijden.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nabestaanden draaien nu eenmaal voor dat soort kosten op. Als jij morgen, zonder enige vorm van levensverzekering, komt te overlijden, wie denk je wie dan de begrafenis of crematiekosten voor zijn rekening mag nemen?
Oog om oog en tand om tand. Nee inderdaad, volgens dit principe komen we er wel.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:33 schreef YellowBlacks het volgende:
Voor dit soort mensen bestaat maar 1 straf.En dat is de doodstraf. Wat hebben zij slachtoffers gekregen?? En hun naasten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |