quote:
Dat is inderdaad stap 2, drivers zoeken voor de chip en niet de fabrikant. Het draait uiteindelijk om je chipquote:Op woensdag 11 november 2009 08:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Iedereen bedankt voor het zeggen dat een nieuwe router kopen een stom idee was, spaart me toch weer wat euros uit
Tips & Tricks voor Windows 7quote:Op woensdag 11 november 2009 11:49 schreef LaTiNo het volgende:
WEet iemand hoe je de snelheid van het verschijnen van de previews in de taskbar kunt aanpassen?
Bij mij was het gewoon erin drukken en drivers werden automatisch geinstalleerdquote:Op woensdag 11 november 2009 08:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tip voor mensen met een Linksys wmp54g PCI draadloze adapter
hij was ge-preinstalled door paradigit misschien dat zij het via de cd hebben gedaan. Heb je wel 64 bits win7?quote:Op maandag 11 november 2009 12:57 schreef Luiheid het volgende:
[..]
Bij mij was het gewoon erin drukken en drivers werden automatisch geinstalleerd
64 bit win 7 ultimate heb ik hier.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hij was ge-preinstalled door paradigit misschien dat zij het via de cd hebben gedaan. Heb je wel 64 bits win7?
Tips & Tricks voor Windows 7quote:Op woensdag 11 november 2009 15:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is het mogelijk om menu start weer lekker oldscool te maken net zoals dat in XP en Vista kon?
ah toch raar dan dat ze het bij paradigit verkeerd hebben gedaan nouja boeiend bij mij doet hij het weer.quote:Op maandag 11 november 2009 15:26 schreef Luiheid het volgende:
[..]
64 bit win 7 ultimate heb ik hier.
Zelf geinstalleerd, clean install
dat kan toch niet zomaar veranderd zijnquote:Code 35
Your computer's system firmware does not include enough information to properly configure and use this device. To use this device, contact your computer manufacturer to obtain a firmware or BIOS update. (Code 35)
Hahaquote:Op woensdag 11 november 2009 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
mijn collega zij dat je eerst moet installeren zonder key in te vullen
dan nog een keer installeren zonder key in te vullen
en dan opstarten en de key invullen in windows zelf dan heb je een cleane install zonder vista ervoor er op te hebben
Dat lijkt me raar aangezien het stukje op surfspot aangeeft dat er een legale Vista of XP geinstalleerd moet staan. Dat kan natuurlijk nooit zonder key invullen, maar het komst er dus op neer dat als ik een schone installatie wil doen ik eerst Vista moet installeren om vervolgens een schone Windows 7 installatie te doen. Dat zou erg vervelend zijn, in dat geval geef ik liever wat meer uit aan een OEM versie.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
mijn collega zij dat je eerst moet installeren zonder key in te vullen
dan nog een keer installeren zonder key in te vullen
en dan opstarten en de key invullen in windows zelf dan heb je een cleane install zonder vista ervoor er op te hebben
Ik heb er nu Vista Ultimate 64 bit OEM op staan, dus de eerste keer zou het geen probleem zijn aangezien je dan tijdens de installatie de schijf kan formatteren en Windows 7 er op zetten. Maar zoals je zegt kan ik later de Windows 7 DVD er in stoppen en een schone installatie doen zonder Vista eerst te installeren?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:06 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Haha
Voor een clean install hoef je gewoon maar 1 keer te installeren, maar je moet dan even je harde schijf formatteren. En je kunt je 7 key gewoon invullen, de key van Vista heb je niet nodig
Ja, dat laatste heb ik ook gedaan. SSD geformatteerd. Windows 7 32 bit upgrade van Surfspot in de dvd-speler gedaan en geinstalleerd. Geen enkel probleem. In de licentievoorwaarden staat dat je een Vista licentie moet hebben, maar je hoeft Vista niet geinstalleerd te hebben voordat je 7 installeert. Ook de cd-key wordt niet naar gevraagd, maar als je geen Vista hebt, dan overtreed je dus wel de licentievoorwaarden.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:08 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik heb er nu Vista Ultimate 64 bit OEM op staan, dus de eerste keer zou het geen probleem zijn aangezien je dan tijdens de installatie de schijf kan formatteren en Windows 7 er op zetten. Maar zoals je zegt kan ik later de Windows 7 DVD er in stoppen en een schone installatie doen zonder Vista eerst te installeren?
Dat is precies wat ik wil horen!quote:Op woensdag 11 november 2009 21:22 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Ja, dat laatste heb ik ook gedaan. SSD geformatteerd. Windows 7 32 bit upgrade van Surfspot in de dvd-speler gedaan en geinstalleerd. Geen enkel probleem. In de licentievoorwaarden staat dat je een Vista licentie moet hebben, maar je hoeft Vista niet geinstalleerd te hebben voordat je 7 installeert. Ook de cd-key wordt niet naar gevraagd, maar als je geen Vista hebt, dan overtreed je dus wel de licentievoorwaarden.
IRQ conflict?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:50 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm nu doet hij het wel weer draadloos en de code 35 is ineens wegsnap het niet
later deze week maar weer eens proberen te verzetten
hij doet echt een beetje vreemd in mijn devices voor netwerk adapters nu heeft hij weer een of andere virtuele adapter toegevoegd. Maarja het doet het iig weer ik ben nu alleen huiverig om hem te verzetten eerst maar eens kijken of dit een paar dagen stabiel is
Als je eerst Windows 7 installeert en daarna Vista zul je zelf de bootmanager moeten aanpassen om te zorgen dat je een menutje krijgt waarin je kan kiezen welke Windows je wilt starten. Dit komt omdat de installer van Vista Windows 7 niet kan herkennen en daardoor gewoon ze eigen bootmanager neer zet.quote:Op donderdag 12 november 2009 01:36 schreef editoor het volgende:
Hoe zat dat nou met dual boot? Als ik vista op mijn computer heb en ik installeer 7 dan krijg ik dual boot? Als ik eerst 7 en dan vista installeer krijg ik geen dual boot?
hoe is dat op te lossen mocht het weer voorkomen? Is dat een kwestie van hem in een ander PCI slot te stoppen?quote:
Welke raidcontroller zit er in?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:56 schreef Stoomboot het volgende:
Ik draai het nu ook op de desktop, ik ben tevreden maar ik zou het wel leuk vinden als ie met mijn RAID controller bevriend raakt. Had het eerst op m'n netbook, maar daar heb ik vandaag Ubuntu Netbook Remix opgegooid. Ik had sinds Vista verwacht dat het steeds slechter zou gaan met Windows. Maar goed is het nooit geweest.
thxquote:Op donderdag 12 november 2009 05:13 schreef ThaRooP het volgende:
[..]
Als je eerst Windows 7 installeert en daarna Vista zul je zelf de bootmanager moeten aanpassen om te zorgen dat je een menutje krijgt waarin je kan kiezen welke Windows je wilt starten. Dit komt omdat de installer van Vista Windows 7 niet kan herkennen en daardoor gewoon ze eigen bootmanager neer zet.
De Windows 7 installer herkent wel Vista dus die maakt een net menutje
Kan iemand mij verbeteren als ik poep praat?
Yup! Een biosreset wil ook weleens helpen volgens mijquote:Op donderdag 12 november 2009 08:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hoe is dat op te lossen mocht het weer voorkomen? Is dat een kwestie van hem in een ander PCI slot te stoppen?
Ik ga eerst eens kijken hoelang hij het zo volhoud. heb nu nog maar 1 keer een code 15 gehad als hij nu stabiel is dan is het primaquote:Op maandag 12 november 2009 12:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Yup! Een biosreset wil ook weleens helpen volgens mij
Even nagevraagd in de Norton Chat. Dit geeft dus geen problemenquote:Op donderdag 12 november 2009 17:22 schreef RaymanNL het volgende:
Ik heb even een vraag. Ik heb vanmiddag een Windows 7 upgrade pakket gekocht en wil graag een schone installatie doen op Windows Vista wat ik nu draai. Ik heb op dit moment een legitieme versie van Norton geinstalleerd staan, en nu is mijn vraag of ik daarna gewoon Norton nog kan installeren zonder dat hij moeilijk gaat doen over hoe vaak ik hem heb geinstalleerd. Het is namelijk de zelfde laptop. (Ik heb Norton 2010, voor 3pc's, maar het is ook al op 3 pc's geinstalleerd, onder andere mijn laptop. ) Weten jullie dat misschien? Worden die gegevens toch nog opgeslagen op de laptop bij een nieuwe installatie?
Neem het topic even door, ik heb exact dezelfde vraag gesteld.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:05 schreef Zizou90 het volgende:
Hoe zat dat nou met Windows 7 upgrade clean install vanaf (legale) Windows Vista?
Ik las op diverse fora het volgende :
- kies custom install
- partities en/of format uitvoeren
- als je nu de upgrade key invoert of je oude vista key dan pakt hij dit niet, key later invoeren
- nu in je nog niet geactiveerde win 7 opnieuw setup uitvoeren en kiezen voor upgrade
- Win7 upgrade key invoeren en activeren
Is dit ook echt zo, moet je hem als het ware twee keer installeren?
Volgens mij kan die overal op. Mits er geen dingen van "Made for an Asus laptop" ofzo opstaan.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:00 schreef Gesloten het volgende:
Ik krijg van asus nog een dvd met de windows 7 upgrade. Kan ik deze ook op een andere pc installeren of kan hij alleen op mijn laptop geinstalleerd worden?
De computer start helemaal niet meer op?quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:25 schreef Droathoah het volgende:
Ik wou Windows 7 op een laptop installeren (Belinea O.book 3.1) maar de na het invoeren van een naam en wachtwoord e.d. startte de pc opnieuw op en toen ging er een lampje knipperen op de laptop en startte hij niet verder.
Iemand een idee?
Hij start wel op, maar start niet door. Doet helemaal niks. Alleen een knipperend streepje in beeld en op de laptop zelf een lampje wat oranje knippert.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:55 schreef editoor het volgende:
[..]
De computer start helemaal niet meer op?
Stop de DVD er weer in en boot daarvan, probeer opnieuw te installeren.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:57 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Hij start wel op, maar start niet door. Doet helemaal niks. Alleen een knipperend streepje in beeld en op de laptop zelf een lampje wat oranje knippert.
Gedaan, werkte niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 23:59 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Stop de DVD er weer in en boot daarvan, probeer opnieuw te installeren.
Bij je bios instellingen staat je dvd drive ook als 1e bootdrive?quote:
De dvd pakte die automatisch al dus dat is het probleem niet. Maar na het installeren krijg je dan die melding dat je op een toets moet drukken om van de dvd te starten, maar als je dat niet doet loopt die niet door. En als je de dvd eruit haalt zie je alleen een knipperend streepje.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:16 schreef editoor het volgende:
[..]
Bij je bios instellingen staat je dvd drive ook als 1e bootdrive?
Als ie helemaal niks meer pakt dan ben ik bang dat je laptop kaduuk is.
Misschien dat je dvd drive stuk is en daarom niet meer boot.
Is het legale windows 7? Misschien dat als je hem van het internet gedownload hebt je een corupte versie hebt gebrand?quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:16 schreef Droathoah het volgende:
[..]
De dvd pakte die automatisch al dus dat is het probleem niet. Maar na het installeren krijg je dan die melding dat je op een toets moet drukken om van de dvd te starten, maar als je dat niet doet loopt die niet door. En als je de dvd eruit haalt zie je alleen een knipperend streepje.
En laptop kaduuk gaat niet door, want een recovery van Vista werkt wel
Tips & Tricks voor Windows 7quote:Op maandag 16 november 2009 15:29 schreef sbientje het volgende:
het is een beetje n00b vraag, maar ik heb ineens iconen op mijn bureaublad die ik er niet wil. (bibliotheken, thuisgroep). En ze willen niet weg, verwijderen gaat nietIemand een idee?
Heb je een custom theme geïnstalled? En wat zijn de opties bij 'rechtermuisknop->personalization->desktop icon settings'?quote:Op maandag 16 november 2009 15:29 schreef sbientje het volgende:
het is een beetje n00b vraag, maar ik heb ineens iconen op mijn bureaublad die ik er niet wil. (bibliotheken, thuisgroep). En ze willen niet weg, verwijderen gaat nietIemand een idee?
nee heb geen custom theme geïnstalled, en bij die desktop item settings kan ik ze niet weghalen. Heb wel vinkje weggehaald bij thema's toestaan bureaubladiconen te wijzigen, maar dat helpt ook nietquote:Op maandag 16 november 2009 16:15 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Heb je een custom theme geïnstalled? En wat zijn de opties bij 'rechtermuisknop->personalization->desktop icon settings'?
quote:To remove the Homegroup and Libraries icons from your desktop, open regedit.exe from the Start bar, and navigate to:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFWARE\Microsoft\Wind ows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\
In the NameSpace folder, there will be a folder (key) with the name {B4FB3F98-C1EA-428d-A78A-D1F5659CBA93}. The value of the default item should be "Other users". This is the registry entry Homegroup icon. Delete the folder from the registry.
In the NameSpace folder, there will be a folder (key) with the name {031E4825-7B94-4dc3-B131-E946B44C8DD5}. The value of the default item should be "Libraries". This is the registry entry This is the Libraries icon. Delete the folder from the registry.
Go to your desktop and hit F5, the icons should disappear.
Zonder register-ervaring (godt was me net voorquote:
Ik had ook eerst mijn harde schijf geformatteerd en vervolgens een clean install gedaan maar toen kwam Windows 7 met de melding dat de product key niet geldig was. Na wat googlen bleek dit te komen omdat ik niet Vista (of een andere Windows versie) op mijn computer had staan voordat ik Windows 7 installeerde. Dus in mijn geval moest ik wel degelijk Vista geinstalleerd hebben om 7 te kunnen activeren.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:22 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Ja, dat laatste heb ik ook gedaan. SSD geformatteerd. Windows 7 32 bit upgrade van Surfspot in de dvd-speler gedaan en geinstalleerd. Geen enkel probleem. In de licentievoorwaarden staat dat je een Vista licentie moet hebben, maar je hoeft Vista niet geinstalleerd te hebben voordat je 7 installeert. Ook de cd-key wordt niet naar gevraagd, maar als je geen Vista hebt, dan overtreed je dus wel de licentievoorwaarden.
Nopequote:Op woensdag 18 november 2009 00:17 schreef sbientje het volgende:
hebben jullie ook dat het 'hardware uitwerpen' ding (ben de naam ff kwijt... iig die om usb-sticks enzo af te sluiten) amper wil openen?
nee dat werkt bij mij verassend snelquote:Op maandag 18 november 2009 00:17 schreef sbientje het volgende:
hebben jullie ook dat het 'hardware uitwerpen' ding (ben de naam ff kwijt... iig die om usb-sticks enzo af te sluiten) amper wil openen?
Het kan natuurlijk ook aan het usb apparaat liggenquote:Op maandag 18 november 2009 10:36 schreef sbientje het volgende:
hmmm.. vreemdde rest is bij mij wel snel, maar die knop werkt gewoon niet tot nauwelijks
Ja, maar dan kun je daar niet meer op terugvallen. Geen optie dus.quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:01 schreef Gesloten het volgende:
Ik heb zelf bij het installeren van 7 op een asus laptop een soortgelijk probleem gehad. Toen startte hij wel op, maar kwam er een groot error scherm voor. Wat ik moest doen was de recovey-partitie verwijderen, daarna deed hij het prima. Misschien helpt het ook bij jou.
hij doet het bij geen een apparaat. En het is niet zo dat het uitwerpen niet wil, als ik eenmaal een keuze heb gaat het snel. Hij opent gewoon dat dingetje niet..quote:Op woensdag 18 november 2009 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook aan het usb apparaat liggen
Dat had je ook voordat je het aanschafte/installeren kunnen nakijken waarschijnlijk.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Mijn Logitech MX5000 keyboard+muis heeft (nog) geen Windows 7 ondersteuning.
Daarom heb ik maar tijdelijk een Packard Bell toetsenbord en muis van 1997 aan mijn PC gehangen.
Ik hoop dat dit geintje van niet ondersteunde drivers in de nabije toekomst niet normaal gaat worden.
mx5000 = setpoint toch? daar is gewoon een windows 7 versie vanquote:Op woensdag 18 november 2009 17:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Mijn Logitech MX5000 keyboard+muis heeft (nog) geen Windows 7 ondersteuning.
Daarom heb ik maar tijdelijk een Packard Bell toetsenbord en muis van 1997 aan mijn PC gehangen.
Ik hoop dat dit geintje van niet ondersteunde drivers in de nabije toekomst niet normaal gaat worden.
Op zich niet, maar WIndows 7 heeft voor sommige dingen belachelijk hoge eisen. Ik kan Windows Virtual PC en XP modus niet draaien op mijn HP notebook met 2,2 ghz core 2 duo, geforce 8400 GS met 512 mb eigen geheugen, 4 gb ram, Windows 7 Proff 64bit. Mijn hardware zou het niet ondersteunen :S. Gelukkig werkt virtual pc 2007 ook onder Windows 7.quote:Op vrijdag 20 november 2009 06:44 schreef 3rdRock het volgende:
En is Win7 Aero zoveel zwaarder of anders van structuur dan Vista-Aero?
dat heeft niks met zware processoren te maken maar met hardware virtualisatie die niet ondersteund wordt zeer waarschijnlijkquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:37 schreef Draganta het volgende:
Ik heb gisteren Windows 7 Proff geinstalleerd, en ben zeer verrast dat alles gewoon goed werkt.... behalve 1 ding: mijn pocket pc. Als ik hem aansluit, ziet hij hem wel in Windows Mobile Center, en kan ik alls synchroniseren, maar ik zie niet de optie muziek er op staan. Ook zie ik het toestel niet in Windows Media Player. Iemand een idee hoe dit kan? In Vista Home Premium x64 werkte het perfect.
PS. Ik heb ook gewoon toegang tot het SD kaartje via Deze computer.
[..]
Op zich niet, maar WIndows 7 heeft voor sommige dingen belachelijk hoge eisen. Ik kan Windows Virtual PC en XP modus niet draaien op mijn HP notebook met 2,2 ghz core 2 duo, geforce 8400 GS met 512 mb eigen geheugen, 4 gb ram, Windows 7 Proff 64bit. Mijn hardware zou het niet ondersteunen :S. Gelukkig werkt virtual pc 2007 ook onder Windows 7.
Hoezo passend? Dat scherm is toch zo weer weg?quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:51 schreef Tally het volgende:
Ik vind hem leuk en passend!
[ afbeelding ]
Duurt haske lang manquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hoezo passend? Dat scherm is toch zo weer weg?
Een zegen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:02 schreef Jarno het volgende:
Een crashende Office 2007 (bij het saven van je document), is dat een bug of een feature?
Een uitzondering??quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:02 schreef Jarno het volgende:
Een crashende Office 2007 (bij het saven van je document), is dat een bug of een feature?
passend? nee joh.. ik zie dat scherm hooguit 5 secondenquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:51 schreef Tally het volgende:
Ik vind hem leuk en passend!
[ afbeelding ]
In die tijd worden wel 3 baby's geborenquote:Op vrijdag 20 november 2009 11:29 schreef mschol het volgende:
[..]
passend? nee joh.. ik zie dat scherm hooguit 5 seconden
Wat houdt dat precies in?quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:47 schreef mschol het volgende:
[..]
dat heeft niks met zware processoren te maken maar met hardware virtualisatie die niet ondersteund wordt zeer waarschijnlijk
Mijn computer start vaak niet meer op uit de slaapstand. Ook zo iets. Als ik dan een seconde de voeding uitschakel, start hij weer op en wel uit de slaapstand. En nu heb ik niet de eerste de beste pc, dus daar kan het niet aan liggen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 11:07 schreef Jarno het volgende:
Ohja, en van dichtklappen, ontdocken en weer docken raakt m'n laptop ook echt helemaal de weg kwijt.
Echt, ik vind Windows weer net zo kut als voor W7. Het leek ff goed te gaan maar na een paar maanden werken dringen de gebruikelijke irritaties zich tóch weer op. Jammer maar helaas.
Tips & Tricks voor Windows 7quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:11 schreef mschol het volgende:
quicklaunch? die is officeel helemaal niet beschikbaar
language-bar zet ik altijd uit, wat een graf ding...
onofficiele manier dusquote:Op vrijdag 20 november 2009 17:45 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Tips & Tricks voor Windows 7
Maar over het algemeen is de taskbar net zo buggie als in alle andere windows-versies. Niets aan veranderd
Gewoon een officiële manier van een nieuwe toevoegen hoor, welke map je ook gebruikt :Squote:Op vrijdag 20 november 2009 17:50 schreef mschol het volgende:
[..]
onofficiele manier dus![]()
das positief aangezien er in de vorige versies ook geen problemen waren(language bar is kut want dan heeft windows weer verzonnen een NL & US keyboard indeling op pc te zetten
)
32bitquote:Op zondag 22 november 2009 22:15 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik heb nu winXP @ 2GB werkgeheugen, als ik wil overstappen naar W7 welke versie is dan het verstandigste, 64bit of 32bit?
Het gaat om je CPU of je 64 bits of 32 bits kunt draaien. Heeft eigenlijk niks met geheugen te maken. Als je het niet zeker weet moet je gewoon de 32 bits versie pakken, want die kun je ook draaien op een 64bit cpu. Andersom niet.quote:
omdat je bij 2GB aan ram het grootste voordeel niet kan benutten (het meer dan 4GB tegelijk aanspreken)quote:
windows 7 64 bit met 2gb ram werkt hier gewoon lekker..quote:Op zondag 22 november 2009 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je bij 2GB aan ram het grootste voordeel niet kan benutten (het meer dan 4GB tegelijk aanspreken)
64bit wordt/is intressant vanaf 4GB ram...
Heel simpel!quote:Op zondag 22 november 2009 21:55 schreef Ericjuh het volgende:
Iemand enig idee hoe ik mijn microfoon moet muten? In windows xp kon ik heel simpel "mute" aanvinken.
Probleem is namelijk dat ik een zoem hoor als ik muziek afspeel. Reden hiervan is dat mijn microfoon geluid opneemt en weer afspeelt.
dit werkt niet
[ afbeelding ]
ik zeg niet dat het niet lekker werkt.. (hell op 512mb draait ie nog primaquote:Op zondag 22 november 2009 22:28 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
windows 7 64 bit met 2gb ram werkt hier gewoon lekker..
Waarom raad je hem dan een 32 bit aan? Omdat hij dan zeker is dat het werkt?quote:Op zondag 22 november 2009 22:53 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het niet lekker werkt.. (hell op 512mb draait ie nog prima)
allleen het (grootste, merkkbare?) voordeel van een 64bit variant (+4GB geheugen aanspreken) heb je niet
tnxquote:Op zondag 22 november 2009 22:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Heel simpel!
Klik met je rechtermuisknop op het speakertje in je tray > selecteer 'afspeelapparaten' > open de eigenschappen van je speakers of wat voor output je gebruikt > klik op het tabblad 'Niveaus' en mute daar de mic.
Je moet niet je mic muten bij opnameapparaten dus, anders doet je mic het niet.
Wat doet ie dan precies niet.quote:Op maandag 23 november 2009 00:29 schreef sbientje het volgende:
wie zei dat hier laatst over dat typen in het start-menu?dat werkt bij mij dus niet...
3,2GB, waar je gpu nog vanaf moetquote:Op zondag 22 november 2009 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat je bij 2GB aan ram het grootste voordeel niet kan benutten (het meer dan 4GB tegelijk aanspreken)
en uiteraard een 64 bits processor is benodigd
volgens mij: 4GB - GPU...quote:Op maandag 23 november 2009 09:07 schreef Tarabass het volgende:
[..]
3,2GB, waar je gpu nog vanaf moet
als ik typ krijg ik alleen maar "geen zoekresultaten"quote:Op maandag 23 november 2009 00:41 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat doet ie dan precies niet.
Vaag.quote:Op maandag 23 november 2009 16:06 schreef sbientje het volgende:
[..]
als ik typ krijg ik alleen maar "geen zoekresultaten"
Probeer dit eens, en kijk of je dan daarin kan zoekenquote:Op maandag 23 november 2009 00:29 schreef sbientje het volgende:
wie zei dat hier laatst over dat typen in het start-menu?dat werkt bij mij dus niet...
Wat een raar advies. Als je processor 64 bit aan kan kan je altijd gewoon beter de 64 bit versie nemen. Hoeveel geheugen je hebt heeft er in principe niks mee te maken.quote:
Het grootste voordeel is helemaal niet het geheugen, maar het feit dat 64 bit software grotere getallen aankan bij het rekenen, wat de software die ervoor geschreven word (soms) efficiënter maakt. Waaronder Windows dus.quote:Op zondag 22 november 2009 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
en uiteraard een 64 bits processor is benodigd
Vergeet niet dat windows zelf ook native 64 software is, die zal vast wel soepeler draaien dan de 32 bit variant. Dat geheugen verhaal ken ik verder wel, maar dat je 64 bit nodig hebt als je veel geheugen hebt wil niet automatisch zeggen dat je beter de 32 bit variant kan nemen als je maar 2 gb geheugen hebt.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:59 schreef submesa het volgende:
Grotere getallen aankan? Dat kan met 32-bit ook hoor, alleen duurt het dan iets langer. Niet dat je daar met Word ook maar iets van gaat merken. Wel met dingen als AES-encryptie dat gaat tot 300% sneller op een AMD64 architectuur en AMD cpu.
Behalve dus een minieme snelheidsverbetering (of significante snelheidsverbetering voor zeer specifieke processen) heb je vooral baat bij het kunnen aanspreken van meer geheugen dan 2 gigabyte. 32-bit windows kun je ongeveer tot 4GB gebruiken, waarbij 1GB als kernelgeheugen gereserveerd zal worden en de rest voor programma's. Programma's zelf kunnen echter maar maximaal 2GB per stuk gebruiken, dus spellen e.d. zijn gelimiteerd tot 2GB op 32-bit platformen. Alleen met speciale truucjes die nauwelijks gebruikt worden kunnen ze tot 3GB gebruiken, waar bovendien de nodige nadelen aan kleven.
Met 64-bit platformen heb je die nadelen niet meer, maar er wordt nauwelijks native 64-bit software voor Windows uitgebracht. Ook zijn 64-bit drivers niet zonder meer te vinden. Ook meen ik dat dingen als Flash alleen in 32-bit te krijgen zijn, wat problemen met zich meebrengt in een 64-bit browser. Mogelijk dat dit alleen voor Linux geldt aangezien ik zelf geen Windows gebruik.
Ja.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:21 schreef gerbenp het volgende:
Is er een manier om de upgrade van surfspot te gebruiken om schoon te installeren?
Helaas is dat bij Windows wel zo. Veel hardware werkt niet omdat er geen 64-bit drivers voor zijn. En een probleem bij een 64-bit browser en 32-bit plugins die niet samenwerken zonder wrapper. Om die reden draaien 64-bit Widows nog gewoon een 32-bit browser; dus feitelijk alle belangrijke software die je draait is gewoon 32-bit.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:02 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Vergeet niet dat windows zelf ook native 64 software is, die zal vast wel soepeler draaien dan de 32 bit variant. Dat geheugen verhaal ken ik verder wel, maar dat je 64 bit nodig hebt als je veel geheugen hebt wil niet automatisch zeggen dat je beter de 32 bit variant kan nemen als je maar 2 gb geheugen hebt.
Connect je nieuwe 1.5TB HDD aan SATA1 poort, en de 'oude' 500GB HDD aan SATA2 of later.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:34 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb een vraag. Ik wil dus een nieuwe HDD kopen 1,5 TB en daar Windows opgooien. Nu draai ik XP Pro SP3 op een Samsung 500 GB schijf.
Is het mogelijk dat ik op de nieuwe 1,5 TB W7 installeer en de oude schijf als een extra HDD gebruik? Zo ja, hoe doe ik dat? Ik wil dus geen Dual boot, maar ik wil dus op W7 bij de bestanden komen van waar Windows XP Pro heeft opgezeten.
Ik denk toch tegenwoordig dat de meeste hardware wel ondersteund word hoor, Er zullen altijd uitzonderingen zijn (hele oude troep) maar in Vista werkte al mijn webcams en printers al prima. En moderne spellen bijvoorbeeld zijn al steeds vaker 64 bit. En ik doe erg veel verschillende dingen op mijn PC, maar software die niet werkt op een 64 bit systeem heb ik nog niet gevonden, op een antivirus programma na die ook een 64 bit variant had. Verder vind ik het voordeel wat je haalt uit die paar apps die 64 bit zijn van meer waarde dan de minieme vertraging die je 32 bit apps op een 64 bit systeem geven. Maar ja, dat is iets persoonlijks natuurlijkquote:Op woensdag 25 november 2009 21:31 schreef submesa het volgende:
[..]
Helaas is dat bij Windows wel zo. Veel hardware werkt niet omdat er geen 64-bit drivers voor zijn. En een probleem bij een 64-bit browser en 32-bit plugins die niet samenwerken zonder wrapper. Om die reden draaien 64-bit Widows nog gewoon een 32-bit browser; dus feitelijk alle belangrijke software die je draait is gewoon 32-bit.
Het was dan ook veel beter geweest als Windows 7 alleen in 64-bit uitvoering was uitgebracht, aangezien de processors dat tegenwoordig allemaal wel ondersteunen en het de driverondersteuning zou versimpelen. Geen 64-bit driver? Dan ook geen Windows 7 compatible logo! Nu kan er gewoon "Windows 7 compatible" hardware verkocht worden die alleen onder 32-bit werkt. Je kunt helaas geen 32-bit drivers op 64-bit Windows draaien; dat truucje gaat alleen op voor Programma's niet voor hardware-drivers.
Als je nou een gloednieuwe PC koopt met maar weinig 'extra' hardware zoals randapparatuur, dan vallen de nadelen wel mee. Maar het is niet zo dat je met 64-bit Windows nu aantoonbare voordelen hebt op het gebied van performance. De native 64-bit software is enkel in 64-bit gecompileerd, en bevat maar weinig optimalisaties voor deze door AMD gedomineerde architectuur. (AMD64 code draait sneller op AMD processors dan op Intel processors).
Ok, thanks for je help!quote:Op woensdag 25 november 2009 21:39 schreef submesa het volgende:
[..]
Connect je nieuwe 1.5TB HDD aan SATA1 poort, en de 'oude' 500GB HDD aan SATA2 of later.
Enter je BIOS en zorg dat er van de 1e SATA poort (1.5TB HDD) wordt geboot.
Installeer Windows 7 op de 1.5TB HDD. Disconnect bij voorkeur je 500GB gedurende de installatie.
Na installatie de 500GB disk weer aansluiten (op SATA2 of hoger).
Boot van de 1.5TB HDD en je kunt bij de bestanden op de 500GB disk.
Je zult wel last krijgen van NTFS permissies. Dat kun je oplossen door in de security tab ownership te claimen van alle bestanden (recursief). Na het wijzigen van de permissies in alle subdirs kun je dan bij alle bestanden zonder een 'permission denied' bericht te krijgen.
Dat moet erna; van te voren kan Windows nog niet weten wie de 'nieuwe eigenaar' wordt. Die eigenaar (user) bestaat pas na installatie van je nieuwe OS.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:53 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ok, thanks for je help!![]()
Die permissions kun je die ook van te voren regelen? Of moet het persé na de installatie van de 1,5 TB HDD?
Ok cool, bedankt voor je heldere uitleg.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:18 schreef submesa het volgende:
[..]
Dat moet erna; van te voren kan Windows nog niet weten wie de 'nieuwe eigenaar' wordt. Die eigenaar (user) bestaat pas na installatie van je nieuwe OS.
Na installatie van Windows 7 kun je dus naar D: gaan om de 500GB-schijf te raadplegen. Maar als je in 'beveiligde' directories wilt gaan zul je een 'permission denied' bericht krijgen. Na het truucje van ownership claimen zijn de bestanden jouw 'eigendom' en mag je er dus wel in. Dit is een feature van NTFS.
quote:(Operating system) Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit, version 6.1.7600 (45 processes running, 2.97GB free RAM, installed 14w 3d 23h 2m 4s ago, 6w 1d 1h 48m 37s uptime, 6w 1d 1h 48m 37s uptime record)
Codec?quote:Op donderdag 26 november 2009 19:32 schreef Wessiej het volgende:
Lieve mensen, waarom haperen 720p filmpjes nu bij op Windows 7 en deed die dat bij Vista niet. Drivers van de videokaart zijn up to date...
Ik snap er helemaal niks vanquote:Op donderdag 26 november 2009 10:49 schreef Drumpie het volgende:
Ik zit nu met een vraag,
Ik heb nu een legale versie van Vista en ben er blij mee omdat ik kan updaten en geen problemen heb met installaties of iets legitiem of niet legitiem is.
Nu wil ik heel graag Windows 7 omdat die stabieler en beter is.
Maar nu heb ik dus een illegale versie van Windows 7 tot mn beschikking.
Als ik nu die versie van Windows 7 heb en hem legitiem heb, heb ik dan last van dingen.
En maakt het uit of je een upgrade doet of een schone installatie want ik wil het liefst al mn bestanden behouden, dit geld zowel voor de legale als illegale versie.
Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden
Als je een 32 bit os draait is er geen verschil. Als je een 64 bit os draait zullen 32 bit apps theoretisch ietsje langzamer zijn, maar ik heb het in de praktijk nog nooit gemerkt.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:44 schreef twetwe het volgende:
Wordt een processor die wel compitabel is met 64 bit per definitie langzamer t.o.v 32 bit?
Het is alleen bij win7 machines, op mijn xp-bak en xp-machines elders doet 'ie het gewoon goed en zoals het hoort. Nergens problemen mee, alleen op win7. Als ik hem laat scannen vind hij ook geen problemen, dat is het rare. En hij sluit hem dus niet goed af, al zegt hij wel dat de hardware veilig verwijderd kan worden. Schijf draait dan nog steeds op volle toerenquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:04 schreef Nick1983 het volgende:
Data even op de computer zetten en een format doen. Denk dat het daarmee over zal zijn.
Tenminste, als je dit probleem op andere computers aan hebt. Als je het alleen op je Windows 7 machine hebt, durf ik het niet te zeggen. Misschien de laatste updates draaien.
Ik had de zelfde soort klachten. Mijn schrijf was "FAT" en die heb ik nu geformateerd naar "NTFS". Het schijnt dat FAT problemen veroorzaakt zoals jij die beschreven hebt. Is je schrijf toevallig FAT?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:04 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Het is alleen bij win7 machines, op mijn xp-bak en xp-machines elders doet 'ie het gewoon goed en zoals het hoort. Nergens problemen mee, alleen op win7. Als ik hem laat scannen vind hij ook geen problemen, dat is het rare. En hij sluit hem dus niet goed af, al zegt hij wel dat de hardware veilig verwijderd kan worden. Schijf draait dan nog steeds op volle toeren
Nope, gewoon ntfsquote:Op vrijdag 27 november 2009 20:22 schreef editoor het volgende:
[..]
Ik had de zelfde soort klachten. Mijn schrijf was "FAT" en die heb ik nu geformateerd naar "NTFS". Het schijnt dat FAT problemen veroorzaakt zoals jij die beschreven hebt. Is je schrijf toevallig FAT?
ik kan mij herrinneren van XP <-> vista bakken dat vista ook zei, na de usb disk in een XP bak te hebben gehad en daar dingen op gedaan te hebben, dat de disk problemen had en gescand moest worden...quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:04 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Het is alleen bij win7 machines, op mijn xp-bak en xp-machines elders doet 'ie het gewoon goed en zoals het hoort. Nergens problemen mee, alleen op win7. Als ik hem laat scannen vind hij ook geen problemen, dat is het rare. En hij sluit hem dus niet goed af, al zegt hij wel dat de hardware veilig verwijderd kan worden. Schijf draait dan nog steeds op volle toeren
Gefeliciteerd, als je er niet uit komt dan roep je maar!quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:44 schreef Juup© het volgende:
Net Windows 7 Pro geïnstalleerd. Ga de topics eens teruglezen want ik heb toch wel een paar vragen
Dank uquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:13 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, als je er niet uit komt dan roep je maar!
Neem aan dat je dan een legitieme/originele bedoeltquote:Op zondag 29 november 2009 00:11 schreef fespo het volgende:
wat is eigenlijk de goedkoopste manier om aan Windows 7 te komen?
illegaal..quote:Op zondag 29 november 2009 00:11 schreef fespo het volgende:
wat is eigenlijk de goedkoopste manier om aan Windows 7 te komen?
Rechtermuisknop op Computer (in het startmenu) > Properties > Advanced system settings > tabblad advanced > Startup and recovery de settings knop >quote:Op zondag 29 november 2009 10:54 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb windows 7 op me laptop, gewoon legaal..
En elke keer als ik de laptop opstart vraagt hij welk besturingssysteem wil opstarten.. terwijl windows 7 het enige is...
Kan ik ergens aanzetten dat hij automatisch w7 laadt?
gelukkig ben je er gewoon eerljik overquote:Op zondag 29 november 2009 00:21 schreef Juup© het volgende:
Op dit moment moet ik eerlijk toegeven dat ik (nog) geen verbetering o.i.d. t.o.v. Vista merk.
Vanwaar dequote:Op zondag 29 november 2009 15:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
gelukkig ben je er gewoon eerljik over
Heb je een upgrade gedaan van een bestaande installatie of een verse installatie? Ik merk met name dat de responstijden van het besturingssysteem drastisch verbeterd zijn in Windows 7 bijvoorbeeld.quote:Op zondag 29 november 2009 00:21 schreef Juup© het volgende:
Ik heb de upgrade vanaf Vista voor niets gekregen van Acer, moest alleen de verzendkosten betalen.
Op dit moment moet ik eerlijk toegeven dat ik (nog) geen verbetering o.i.d. t.o.v. Vista merk.
Werkt niet.. hij vraagt wat ik wil starten maar geeft geen timer aan.. krijg twee keuzes windows 7 of memory diagnostics runnen..quote:Op zondag 29 november 2009 11:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Rechtermuisknop op Computer (in het startmenu) > Properties > Advanced system settings > tabblad advanced > Startup and recovery de settings knop >
Default OS: Windows 7 zetten
Time to display....: uitvinken
Het is niet helemaal de netste manier maar wel de makkelijkste.
quote:Op zondag 29 november 2009 19:51 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Werkt niet.. hij vraagt wat ik wil starten maar geeft geen timer aan.. krijg twee keuzes windows 7 of memory diagnostics runnen..
quote:1. Open a elevated privilege command prompt window as administrator.
2. Type in the following command, follow by Enter to execute the command:
bcdedit /bootsequence {memdiag} /remove
3. Restart the computer.
Upgrade. Komende week gaat alles eraf en doe ik volledig verse installquote:Op zondag 29 november 2009 19:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Heb je een upgrade gedaan van een bestaande installatie of een verse installatie? Ik merk met name dat de responstijden van het besturingssysteem drastisch verbeterd zijn in Windows 7 bijvoorbeeld.
Goed plan, succes!quote:Op zondag 29 november 2009 19:59 schreef Juup© het volgende:
[..]
Upgrade. Komende week gaat alles eraf en doe ik volledig verse install
omdat ik het een beetje vreemd vond dat je er bij zette dat je er eerlijk over was, waarom zou je dat niet zijnquote:
Oké danquote:Op zondag 29 november 2009 20:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
omdat ik het een beetje vreemd vond dat je er bij zette dat je er eerlijk over was, waarom zou je dat niet zijn
+1 Voorspelbaarquote:Op maandag 30 november 2009 00:35 schreef Juup© het volgende:
Zo. De upgrade eraf gegooid en alles vers erop gezet. Wat een verschil mbt Vista, het installeren is echt vele malen sneller gegaan en makkelijker
quote:Op maandag 30 november 2009 11:40 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb een nieuwe PC besteld met een i5 processor, Intel moederbord en 4GB geheugen. Nu adviseerde de winkel mij om Windows 7 Home Premium 64 bits te bestellen en niet 32 bits. Dat heb ik dus maar gedaan.
Vraag: Krijg ik problemen met hardware als printer en webcam of (oudere) software?
Misschien is er al een reactie/topic over (geweest)?
quote:Op maandag 30 november 2009 11:39 schreef Godtje het volgende:
Oudere spullen zou nog kunnen maar voor de rest toch niet.
Ik werk al vanaf XP op 64bits en zelfs toen heb ik zelden een probleem gehad.
Nu met Win7 64bits nog helemaal geen problemen dat iets niet wil werken.
Het advies om 64-bits Windows 7 te gebruiken is terecht, omdat deze de 4 GB volledig kan aanspreken, in tegenstelling tot de max. 3.5 GB die door de 32-bits variant wordt gebruikt.quote:Op maandag 30 november 2009 11:40 schreef Cynix ® het volgende:
Vraag: Krijg ik problemen met hardware als printer en webcam of (oudere) software?
audio drivers updaten?quote:Op maandag 30 november 2009 14:59 schreef Syb.ren het volgende:
Ik heb trouwens al veel mensen horen klagen over krakend geluid in windows 7. Ik heb er ook last van, en het ligt echt aan windows, want ik heb ook nog windows vista op m'n pc, en daar werkt het goed.
Iemand een oplossing?
Drivers, drivers en nog eens drivers! Ik heb hetzelfde gehad toen Vista uit kwam.quote:Op maandag 30 november 2009 14:59 schreef Syb.ren het volgende:
Ik heb trouwens al veel mensen horen klagen over krakend geluid in windows 7. Ik heb er ook last van, en het ligt echt aan windows, want ik heb ook nog windows vista op m'n pc, en daar werkt het goed.
Iemand een oplossing?
Upgrades geven vaak problemen, en verse installatie zou beter zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 14:47 schreef Mylene het volgende:
Ja hallo, ik heb een upgrade gedaan van Vista. Ik weet niet of het daardoor komt of ik het zelf heb gedaan. Alleen krijg ik nu bij IE en FF witte balken aan de zijkanten en zijn site's centraal afgebeeld op het scherm. FOK! is helemaal gekrompen. Eerst was dat helemaal uitgestrekt over het scherm. Menustart was ook ineens klein, maar dat heb ik inmiddels kunnen verhelpen.
Hoe krijg ik het weer bij het oude?
De laptop van mijn vrouw heeft die ellende nog steeds met Vista, ongeacht welke driver ik pak (oud of recent)quote:Op maandag 30 november 2009 15:25 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Drivers, drivers en nog eens drivers! Ik heb hetzelfde gehad toen Vista uit kwam.
Weet je dan ook een goede driver? Had er 1 van realtek maar het werd alleen maar ergerquote:Op maandag 30 november 2009 15:25 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Drivers, drivers en nog eens drivers! Ik heb hetzelfde gehad toen Vista uit kwam.
Waarom zou dat ooit aan w7 liggenquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:13 schreef Drumpie het volgende:
Ik heb een probleem.
Met Windows 7 lukt het mij niet om te downloaden met Grabit, hoe kan dit komen?
Krijg de volgende fout: Unable to connect to newsreader**.eweka.nl:563 (Socket Error # 10061Connection refused.)
Haha, dat heeft inderdaad niks met W7 te makenquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:15 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Waarom zou dat ooit aan w7 liggen, heeeeeeel misschien ligt het aan Eweka die onderhoud heeft
Enterprise kan alles dus als je ze beide hebt makkelijke keuzequote:Op woensdag 2 december 2009 09:31 schreef Rensjebree het volgende:
Ik probeer nu het verschil uit te vissen welke windows 7 in ga installen. (momenteel Ultimate RC geinstalleerd.)
Ik heb Pro en enterprise liggenMaar welke zal ik installeren?
mooi, dan ga ik even Enterprise installen.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:48 schreef Godtje het volgende:
[..]
Enterprise kan alles dus als je ze beide hebt makkelijke keuze
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions
Waarom ultramon? Instellingen ultramon? Videokaart? Resoluties?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:31 schreef cherrycoke het volgende:
ik gebruik ultramon heb dual monitor (win7 64 bit) maar ik kan met me muis niet naar het andere scherm hoe kan ik dit fixen zit al een uur aan te kloten maar het lukt me niet
Omdat ik er een keer een negatieve ervaring mee heb gehad. Toen werkte Windows ineens niet meer na een update.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:25 schreef Dennis_enzo het volgende:
Waarom zou je niet willen updaten?
heb je bij de beeldscherm eigenschappen wel span aangezet? (of uitgebreid/extended buraublad/desktop)quote:Op woensdag 2 december 2009 22:31 schreef cherrycoke het volgende:
ik gebruik ultramon heb dual monitor (win7 64 bit) maar ik kan met me muis niet naar het andere scherm hoe kan ik dit fixen zit al een uur aan te kloten maar het lukt me niet
gewoon zo instellen dat jij de updates moet goedkeuren, werkt primaquote:Op woensdag 2 december 2009 23:29 schreef NoShitSherlock het volgende:
[..]
Omdat ik er een keer een negatieve ervaring mee heb gehad. Toen werkte Windows ineens niet meer na een update.
straal vergeten hij doet het!!quote:Op woensdag 2 december 2009 23:41 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je bij de beeldscherm eigenschappen wel span aangezet? (of uitgebreid/extended buraublad/desktop)
Eén van de vernieuwingen in Vista was een nieuwe versie van het SMB protocol, dat gebruikt wordt voor de communicatie tussen Windows clients en servers, en sinds Windows NT niet gewijzigd was.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:21 schreef Juup© het volgende:
Iets vreemds waar ik toch wel blij mee ben. Met Vista was mijn downloadsnelheid vanaf onze fileserver hooguit 2MB/s via de 54Mb/s WLAN, en sinds ik Windows 7 erop heb staan is het minimaal 3MB/s
Aan de drivers zou het niet mogen liggen want ik had onder Vista de nieuwste drivers net als nu.
Vreemd.
Hier is er dus positief verschilquote:Op donderdag 3 december 2009 08:22 schreef chibibo het volgende:
[..]
Eén van de vernieuwingen in Vista was een nieuwe versie van het SMB protocol, dat gebruikt wordt voor de communicatie tussen Windows clients en servers, en sinds Windows NT niet gewijzigd was.
Helaas bleek dit niet zo goed te werken als gehoopt; vooral bij Windows 2003 en oudere servers was het zelfs trager dan voorheen. Na Vista SP1 is het sterk vooruit gegaan, maar ik kan me voorstellen dat ze het in Windows 7 nog verder verbeterd hebben.
geen idee geef eens specifiekere informatie?quote:Op donderdag 3 december 2009 19:41 schreef ScarFace- het volgende:
2 Problemen hier.
Waarom kan ik mIRC niet pinnen aan de taskbar, en,
Waarom doet daemon tools het niet, ook de versie die met w7 compatible zou zijn
Virtual clonecd pakken, werkt perfect zeg ik als fervent daemontools gebruiker. En mIRCquote:Op donderdag 3 december 2009 19:41 schreef ScarFace- het volgende:
2 Problemen hier.
bij mij kan mIRC wel gewoon aan de taskbar... wat gek?quote:Op donderdag 3 december 2009 19:41 schreef ScarFace- het volgende:
2 Problemen hier.
Ik koppel het aan de taskbar,quote:Op donderdag 3 december 2009 20:59 schreef sbientje het volgende:
[..]
bij mij kan mIRC wel gewoon aan de taskbar... wat gek?
32Bits hier(x86) w7 professionalquote:Op donderdag 3 december 2009 20:49 schreef mschol het volgende:
[..]
geen idee geef eens specifiekere informatie?
Deamon tools werkt hier namelijk vlekkeloos (W7 ultimate x64
Staat mIRC ingesteld op 'minimize to tray'? Het is maar een gok, maar wellicht dat de veroorzaker is.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:12 schreef ScarFace- het volgende:
Ik koppel het aan de taskbar,
Start het programma en minimaliseer het vervolgens.
Dan klik ik weer op het mIRC icoontje in de taskbar.
...Start ie een 2e mirc.exewaardeloos
Alcohol 52% Free edition, dat is alleen het mount gedeelte. Werkt geweldig hier op Windows 7 Ultimate 64 bit.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:14 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
32Bits hier(x86) w7 professional![]()
Maarja je hebt natuurlijk ook nog alcohol 120% bedenk ik me nu.
zie, alweer, je videokaart eigenschappen..quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:09 schreef cherrycoke het volgende:
volgend probleem me schermen staan naast elkaar
als in 1-2: nummer 1 links nummer 2 rechts
als ik me muis naar rechts doe van 1 naar 2 kan niet ik kan niet naar me volgende scherm andersom als ik me muis naar links doe gaat ie aan het einde wel naar het andere scherm wat doe ik verkeerd?
kabeltje maar omgewisseldquote:Op vrijdag 4 december 2009 00:11 schreef mschol het volgende:
[..]
zie, alweer, je videokaart eigenschappen..
de schermen staan omgedraaid (dus i.p.v. 1-2 2-1)
e.v.t. kan je ook de kabels in je pc omwisselen, werkt ook
"Boot error, insert system disk and press enter' oid. Het gekke is dat de windows CD op zich niet opgestart word, hij lijkt alleen de boot loader van de cd te gebruiken. Maar als ik de CD wel opstart en opstartherstel draait, zegt hij dat er geen problemen gevonden zijnquote:Op maandag 7 december 2009 08:32 schreef het_fokschaap het volgende:
lijkt me in ieder geval een probleem met je bootloader. Wat voor melding krijg je als je zonder DVD opstart ?
heb je het language pack wel gedownload die staat bij je non essential updatesquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Waarom kan ik bij pro de taal niet verandren? Wat een dom gedoe.
misschien moet je in je bios zeggen dat hij bij C: moet beginnen (maarja dat is de n00b oplossing)quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:28 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
"Boot error, insert system disk and press enter' oid. Het gekke is dat de windows CD op zich niet opgestart word, hij lijkt alleen de boot loader van de cd te gebruiken. Maar als ik de CD wel opstart en opstartherstel draait, zegt hij dat er geen problemen gevonden zijn
Deze Windows is een UK versie, kan ik hem dan wel veranderen? Het is de PRO versie (winkel)quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
heb je het language pack wel gedownload die staat bij je non essential updates
erm alleen de ultimate geloof ikquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:40 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Deze Windows is een UK versie, kan ik hem dan wel veranderen? Het is de PRO versie (winkel)
sad? waarom? uitermate slimme marketing...quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:47 schreef Jarno het volgende:
Echt he. Versie 7 van een OS en MS kan nog steeds niet bedenken dat er wellicht meerdere talen op 1 PC gebruikt worden. Nee, dat is weer een Ultimate feature.. So sad.
Dus je had gewoon de ultimate moeten kopen in plaats van te zeuren. In een goedkopere auto krijg je ook geen ingebouwd navigatiesysteem erbij (om maar wat te noemen).quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:47 schreef Jarno het volgende:
Echt he. Versie 7 van een OS en MS kan nog steeds niet bedenken dat er wellicht meerdere talen op 1 PC gebruikt worden. Nee, dat is weer een Ultimate feature.. So sad.
Een taal is nou niet echt een navigatie systeem te noemen. Het is eerder als een auto leveren zonder logotjes op de knopjes daarvoor heb je namelijk de deluxe versie nodig.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:53 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dus je had gewoon de ultimate moeten kopen in plaats van te zeuren. In een goedkopere auto krijg je ook geen ingebouwd navigatiesysteem erbij (om maar wat te noemen).
Nouja ik vind het prettig om in het engels te werken omdat je dan gewoon veel makkelijker kan troubleshooten en mijn vriendin haat het die wil het liefst alles in het engels. En trouwens ik ken zat tweetalige koppels die niet heel super handig zijn in het engels. Bijvoorbeeld een griek en een portugees laat die portugees maar eens grieks lezenquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:01 schreef Dennis_enzo het volgende:
Volgens mij is het aantal mensen dat meerdere talen nodig heeft op een PC toch echt heel klein hoor. Hoeveel PCs worden gebruikt door iemand die geen Nederlands spreekt en iemand anders die geen Engels spreekt?
Dat je een voorkeur hebt okee, maar echt nodig is heel wat anders.
Tja maar waarom wel in de ultimate ik vind het meer iets wat er vanaf home al bij hoort. het is 2009 mensen mensen zijn niet meer zo gebonden aan hun thuisland. En het is al helemaal niet in lijn met de EUquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:01 schreef Dennis_enzo het volgende:
Tsja, dat zal in Amerika wel anders liggenquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja maar waarom wel in de ultimate ik vind het meer iets wat er vanaf home al bij hoort. het is 2009 mensen mensen zijn niet meer zo gebonden aan hun thuisland. En het is al helemaal niet in lijn met de EU
haha je wilt niet weten hoeveel mensen in amerika spaans praten en hoeveel mensen geen woord spaans kunnen al met al geen overbodige luxe als je huishoudster ook wil patiencenquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:06 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Tsja, dat zal in Amerika wel anders liggen
Nee daar heb je echt ultimate voor nodig of zoals ik zei gewoon een nederlandse installeren en je licence van de engelse gebruiken. Maar daarvoor moet je dus wel even opnieuw installeren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:10 schreef CantFazeMe het volgende:
Kan ik er op de 1 of andere manier geen NL pack erop gooien op een UK PRO? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Dat kan dan wel weer? Wat een aparte manier! Nja iig bedanktquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee daar heb je echt ultimate voor nodig of zoals ik zei gewoon een nederlandse installeren en je licence van de engelse gebruiken. Maar daarvoor moet je dus wel even opnieuw installeren.
Ja en ga met je toekomst mee en doe gewoon 64bitquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:32 schreef .aeon het volgende:
Geen flauw idee, heb niet zo veel verstand daarvan. Ik heb 'n laptop met Intel Core 2 Duo CPU T7300 @ 2.00 Ghz met 2046 MB geheugen, aldus mijn computerZou dat het aankunnen?
Lees de op, en je komt erachter dat je de iso kan gebruiken om vanaf een usb-device te installen. OS-en kan je niet installeren vanuit een ander OSquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:32 schreef .aeon het volgende:
Heb nu de .iso gedownload, maar ik begrijp dat ik niet van x32 naar x64 kan Upgraden, maar dan een 'Clean Install' moet doen. Maar ik heb geen DVD brander ofzo, is er een manier om via de iso toch van x32 Vista naar x64 7 te gaan?
dat is wat kort door de bocht:quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:01 schreef Dennis_enzo het volgende:
Volgens mij is het aantal mensen dat meerdere talen nodig heeft op een PC toch echt heel klein hoor. Hoeveel PCs worden gebruikt door iemand die geen Nederlands spreekt en iemand anders die geen Engels spreekt?
Wel, maar in dit geval nietquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:25 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Lees de op, en je komt erachter dat je de iso kan gebruiken om vanaf een usb-device te installen. OS-en kan je niet installeren vanuit een ander OS
Dat is een hele specifieke situatie ja, maar in het algemeen zal het percentage users dat talen switch toch heel klein zijn. Vrijwel alle computergebruikers die ik ken hebben gewoon een Nederlandse windows.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:10 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is wat kort door de bocht:
broer heeft een nederlandse vista op laptop, ik een engelse vista..
ik programmeer nog wel eens dingen voor hem en ben dan soms, helaas, afhankelijk van de interface (+ teksten) in windows..
dus dan is het ideaal om even over te kunnen switchen naar nederlands..
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editionsquote:Op woensdag 9 december 2009 08:40 schreef CantFazeMe het volgende:
Ultimate is toch meer bedoeld voor netwerken enzo? En groepsnetwerken?
32bit kan je in elk geval technisch gezien niet upgraden naar 64bit.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:33 schreef Justinn het volgende:
Ik heb een vraag:
Mijn huidige PC:
AMD Athlon 64 X2 6000+ (3,0 GHz)
NVIDIA® GeForce GTX 260
4 GB DDR2 RAM
720 GB harde schijf
Windows® Vista® Home Premium 32 bit NL
Nu wil ik graag de Windows 7 Proffesional 64 bit NL upgrade kopen. Is daarbij de enige voorwaarde dat je al een legitieme Windows versie (in dezelfde taal) op de pc geinstalleerd moet hebben? Of moet ik persé een 32 bit upgrade kopen? En kan een Windows 7 Proffesional upgrade wel op Vista Home Premium worden uitgevoerd?
Punt is, dat ik van verschillende mensen andere dingen hoor en ik geen miskoop wil doen.![]()
Justin
O ja? Ah ik ben wel straks tevreden met professional.quote:Op woensdag 9 december 2009 08:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions
Een beetje bedrijf zal bijna altijd voor Professional of Enterprise kiezen in verband met licenties.
Ultimate is meer voor de gebruikers met hoge eisen of voor het klein bedrijf wat niet aan volume licensing doet.
Bedankt voor het linkje. In mijn geval zou ik dus enkel een clean install kunnen doen, wat ik opzich niet zo erg vind.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
32bit kan je in elk geval technisch gezien niet upgraden naar 64bit.
http://arstechnica.com/mi(...)ers-need-to-know.ars
Ja, omdat je die keuze gewoon niet hebt nu. Maar ik heb graag een Engels OS op mijn computer, mijn vrouw graag een Nederlands OS. Dat komt vaker voor dan je denkt. (En in sommige OS-en kun je dat godzijdank al jarenlang out of the box instellen... per user en on the fly aanpasbaar zelfs).quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:00 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Dat is een hele specifieke situatie ja, maar in het algemeen zal het percentage users dat talen switch toch heel klein zijn. Vrijwel alle computergebruikers die ik ken hebben gewoon een Nederlandse windows.
En dat kan in windows 7 dus ook je moet alleen de juiste versie kiezen. Als dat belangrijk voor je is dan kan dat dus gewoon.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:30 schreef Jarno het volgende:
Ja, omdat je die keuze gewoon niet hebt nu. Maar ik heb graag een Engels OS op mijn computer, mijn vrouw graag een Nederlands OS. Dat komt vaker voor dan je denkt. (En in sommige OS-en kun je dat godzijdank al jarenlang out of the box instellen... per user en on the fly aanpasbaar zelfs).
Program Files is voor de native 64bit appsquote:Op donderdag 10 december 2009 01:56 schreef BluesRebel het volgende:
Iemand enig idee waarom ik twee program-files-mappen heb? Program Files en Program Files (x86). Ik weet wel wat x86 inhoudt en ja ik heb Windows 7 x64 (voor t eerst een x64) maar heeft het gevolgen voor de programma's in welke map ze komen?
Ah ok, dankjwelquote:Op donderdag 10 december 2009 06:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Program Files is voor de native 64bit apps
Program Files (x86) is voor de 32bit apps zoals de naam al aangeeft
Niet dat het iets uitmaakt voor de werking want je kan bij 99% van de apps uiteraard ook zelf aangeven waar je ze wilt hebben. Alleen de mapjes die er al staan zullen blijven.
daarvoor kun je dan altijd nog XP mode gebruikenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:44 schreef Cynix ® het volgende:
Wel meteen al weer een minpuntje: De compatabiliteitsmodus zuigt nog net als in alle vorige Windows versies. Als iets in Win7 niet draait kun je kloten wat je wilt met die modus, maar dan draait het ook echt niet.
goedkoop is duurkoopquote:Op donderdag 10 december 2009 23:15 schreef Cynix ® het volgende:
Eeh, ik heb Home Premium, dan is de XP-modus niet beschikbaar.
* Right-click the Windows Explorer icon on the Task Barquote:Op vrijdag 11 december 2009 16:43 schreef BluesRebel het volgende:
Ik probeer 'Computer' en mijn persoonlijke map(met daarin afbeeldingen, documenten, download etc) aan de taakbalk vast te pinnen. Maar die komen dan in de jumplist van de verkenner en als ik erop klik krijg ik de bibliotheek. Is er toch een manier om t voor mekaar te krijgen?
Ik wil die hele bibliotheek niet.
Tsja, dat is een bewuste keuze.quote:
Kijk dat had ik nodigquote:Op donderdag 10 december 2009 21:57 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
daarvoor kun je dan altijd nog XP mode gebruiken
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx
Dat hangt er maar net af wat het programma onderliggend doet. Ik heb er vrij goede ervaringen mee.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, dat is een bewuste keuze.
MS moet me alleen in Win7HP niet de optie geven de comp.modus te gebruiken als dat toch geen enkel effect heeft.
Thanks!quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
* Right-click the Windows Explorer icon on the Task Bar
* In the Task List popup, right-click again on Windows Explorer and choose Properties
* On the Shortcut tab, in the Target textbox, add the following text after %SystemRoot%\explorer.exe:
::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} (note the two prefix colons)
* Click OK
ik heb er m'n hp printer driver software prima mee aan de praat gekregen toen hp nog geen specifieke windows 7 drivers had.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, dat is een bewuste keuze.
MS moet me alleen in Win7HP niet de optie geven de comp.modus te gebruiken als dat toch geen enkel effect heeft.
Deleten?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:33 schreef Cynix ® het volgende:
Nog een vraagje: Wat doe ik met mijn POP3 mailaccount?
Is ook een optie, maar ik bedoel meer iets van Outlook Express kloon opsnorren of zo?quote:
Wat bedoel je nou? Waarom praat je niet gewoon Nederlands zoals iedereen in dit topic? Als je bedoeld wat voor applicatie daarvoor geschikt is zeg ik Thunderbird, heerlijk programmaquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Is ook een optie, maar ik bedoel meer iets van Outlook Express kloon opsnorren of zo?![]()
Windows live mail zit ingebakken en je kan zo je outlook express mappen importeren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Is ook een optie, maar ik bedoel meer iets van Outlook Express kloon opsnorren of zo?![]()
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:45 schreef Tarabass het volgende:
Wat bedoel je nou? Waarom praat je niet gewoon Nederlands zoals iedereen in dit topic? Als je bedoeld wat voor applicatie daarvoor geschikt is zeg ik Thunderbird, heerlijk programma
Ja, misschien ga ik Windows Live Mail ook wel voor mijn Chello-mailadres gebruiken, al heb ik geen mappen om te importeren. Dit is een nieuwe PC, zonder Outlook (Express) dus.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:21 schreef Godtje het volgende:
Windows live mail zit ingebakken en je kan zo je outlook express mappen importeren.
windows live mail downloaden ? of Outlook vanuit Office ?quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:33 schreef Cynix ® het volgende:
Nog een vraagje: Wat doe ik met mijn POP3 mailaccount?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |