Click on the folder named after your region (mine says en-US) and you should see a list of folders for each device. Unfortunately, you would have to check each folder individually, then click on Device Information to access the icon for the device.quote:%LOCALAPPDATA%\Microsoft\Device Metadata\dmrccache\
quote:%SystemRoot%\system32\DDOres.dll
quote:If you want to edit the registry key manually, simply open the Start Menu and type regedit in the search bar.
Head to HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\Background
Check to see if a DWord value named OEMBackground exists and has a value of 1. If not, right click the white-space and create a DWORD Value for this.
3) This directory may not exist by default, in which case, you would have to navigate to the directory below and create the info and backgrounds folders yourself.quote:%windir%\system32\oobe\info\backgrounds
4) These are the possible file names you can use for your images. backgroundDefault.jpg is loaded and set to stretch-to-fit when a resolution specific background (for example background1280×1024.jpg for my monitor) cannot be found.quote:%windir%\system32\oobe\info\backgrounds
quote:%userprofile%AppDataRoamingMicrosoftInternet ExplorerQuick Launch
quote:[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
When you save the file, select All Files from the drop down menu, and name the icon Desktop.scf
How to really pin the Show Desktop to Taskbar in Windows 7
3) Right click the item you pinned earlier (in my case, TweetDeck) and click on Properties.quote:C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar
quote:Paste this code into the Target Field. Make sure to change yourusername.
C:\Users\yourusername\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Desktop.scf
The Show Desktop icon is located somewhere near the middle. This was where mine was located:quote:%SystemRoot%\system32\imageres.dll
quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:44 schreef mime_negert het volgende:
Mooi topic!
Ik zit er over te denken om via surfspot de ultimate versie te kopen.
Daar is dit topic voorquote:Op dinsdag 3 november 2009 10:10 schreef L3IPO het volgende:
Ik heb met meerdere beta versies problemen gehad op mijn pc (traagheid, vastlopers) terwijl er met mijn hardware niets mis is denk ik, aangezien er onder XP 0,0 problemen zijn. Dat maakt mij een beetje huiverig om W7 echt aan te schaffen...
Veel mensen willen hem links hebben en niet rechts en zo smal. Vervuiling? Ik dacht het niet. Het is gewoon aan te passen aan je wensen zo heb je voor beide iets.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:43 schreef jeoff het volgende:
Die show desktop knop is wel compleet overbodig.. die Aero Peek button laat inderdaad alleen de desktop zien als je er op gaat staan, maar als je OP die Aero Peek button KLIKT ga je wel helemaal naar je desktop.. en nog mooier, als je nog eens op die Aero Peek button klikt krijg je weer alle windows te zien als voorheen,
die tip is dus meer taskbar vervuiling
Voor de rest wel nuttige tips
Nee (nog niet)quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:10 schreef AlwaysConnected het volgende:
vraagje
is dat showdesk top rechts ook compleet weg te modden![]()
[ link | afbeelding ]
Alvast bedankt
ok sorry verkeerd topic dusquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nee (nog niet)
Je kan wel de Aero peek uitschakelen.
If you want to disable "Aero Peek" feature so that it doesn't hide open windows when you hover the mouse cursor over it, then you can do it by disabling "Use Desktop Preview" option in Taskbar Properties:
Volgens mij is het ook makkelijker om zulke vragen in het windows 7 topic te houden.
Windows 7 #13
Dan houden we dit topic als naslag werk met uitgewerkte tips en tricks.
Ik snap dit niet. Echt niet. Het nieuwe Start menu is een enorme vooruitgang. Sterker nog, er is geen manier waarop het oude Start menu kan opwegen tegen het nieuwe Start menu.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:22 schreef kroegtijger het volgende:
ik wil mn oude start-menu terug![]()
nu kwam ik al wel een VB'tje tegen waarmee het zou kunnen, maar het is het toch nog niet helemaal....iemand al iets knaps hiervoor gevonden??
Wel als je veel met het toetsenbord doet ipv de muis.... vroeger was het gewoon windowsvlaggetje>>p>>en dan de letter die je moest hebben.... om nog maar te zwijgen van gemakkelijke items als even snel bij je netwerkkaarten komen e.d. Dat kost in W7 zo verschrikkelijk veel meer handelingen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:06 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Echt niet. Het nieuwe Start menu is een enorme vooruitgang. Sterker nog, er is geen manier waarop het oude Start menu kan opwegen tegen het nieuwe Start menu.
Ik snap het ook nietquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:06 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Echt niet. Het nieuwe Start menu is een enorme vooruitgang. Sterker nog, er is geen manier waarop het oude Start menu kan opwegen tegen het nieuwe Start menu.
Die discussie is al vaker gevoerd in het windows 7 topic en dat lijkt mij in dit geval ook de juiste plek.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:06 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
't hoeft van mij niet op de oude versie te lijken hoor, maar 't moet wel gebruiksvriendelijk zijnquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet![]()
Van die mensen die dan switchen naar een nieuw OS, maar dan alles gaan zitten tweaken zodat het precies op een oudere versie lijkt
Da's wel waar ja... de vraag was dus of het uberhaubt al mogelijk is; hetzij door een update van Microsoft (maar dat verwacht ik niet) hetzij door een tool van een externe partijquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Die discussie is al vaker gevoerd in het windows 7 topic en dat lijkt mij in dit geval ook de juiste plek.
Wat is er zo slecht aan het nieuwe Start menu dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:19 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
't hoeft van mij niet op de oude versie te lijken hoor, maar 't moet wel gebruiksvriendelijk zijnzo is de nieuwe explorer een grote vooruitgang (met name dat de linker helft van je scherm blijft staan terwijl je rechts door mappen heen klikt is een groot pluspunt) maar het start-menu is om te janken. In XP was het by default al niet mn favoriet, maar daar kon ik nog enigszins mee leven (alhoewel ik het ding wel altijd meteen terug knalde naar klassiek) en in Vista was het er absoluut niet beter op geworden (dus ook weer naar klassiek). In 7 is het niet meer mogelijk om terug te gaan en dat irriteert me mateloos.
Net zoals de werkbalken in Office 2007 zo'n "vooruitgang" zouden moeten zijn, maar alles wat je in office blindelings kon vinden mag je overboord gooien en weer helemaal opnieuw beginnen met office te leren kennen..... zit ik niet echt op te wachten als ik eerlijk ben
Maar goed, er zijn dus al wel een paar tooltjes die e.e.a al verbeteren (zoals deze: http://www.howtogeek.com/(...)t-menu-in-windows-7/ ) maar het is het toch nog net niet helemaal; het voelt erg "thuis-knutselaars" aan en geeft niet echt de goede feeling van het menu (beetje lastig uit te leggen, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel)
Probeer er eens snel op een toetsenbord doorheen te navigeren en je vraag is meteen beantwoord (maar goed, dat gaf ik daarboven al aan). Daarnaast kun je niet meer zo even snel bij je settings van je netwerk komen zonder dat je veel meer handelingen moet doen dan voorheen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:22 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Wat is er zo slecht aan het nieuwe Start menu dan?
Volgens mij heb ik daar ook al eens antwoord op gegeven in het windows 7 topic en als het mogelijk was dan had ik hem ook zeker toegevoegd. Het is momenteel niet mogelijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:20 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Da's wel waar ja... de vraag was dus of het uberhaubt al mogelijk is; hetzij door een update van Microsoft (maar dat verwacht ik niet) hetzij door een tool van een externe partij
Windows 7 #13quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:26 schreef Zith het volgende:
Zal mn 64bit computer beter lopen met 7 dan met vista 64bit?
Waarom zou je zo'n omslachtige manier gebruiken? Heb je al eens geprobeerd te typen wat je zoekt?quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:24 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Probeer er eens snel op een toetsenbord doorheen te navigeren en je vraag is meteen beantwoord (maar goed, dat gaf ik daarboven al aan). Daarnaast kun je niet meer zo even snel bij je settings van je netwerk komen zonder dat je veel meer handelingen moet doen dan voorheen.
was die topic zoeken en linken nou sneller dan een ja of nee?quote:
Dat bedoel ik dus.... dat zijn een hele hoop meer handelingen. Windows-vlaggetje>>p>>i zijn maar 3 knoppen t.o.v windowsvlaggetje>>inter wat er 6 zijn. Daarnaast werkt dat natuurlijk alleen als je de exacte naam van je shortcut weet, en niet als je een programma zoekt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:29 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Waarom zou je zo'n omslachtige manier gebruiken? Heb je al eens geprobeerd te typen wat je zoekt?
Wil je Internet Explorer opstarten? Typ dan gewoon "inter" en hup daar staat hij al. Nu alleen nog op Enter drukken. Of typ "word" en druk op Enter en tsjakka, Word start op.
Zodra je het menu geopend hebt kan je direct beginnen met typen.
Ik kan begrijpen dat 3 knoppen minder is dan 6 knoppen. Ik gaf echter maar een voorbeeldje. Zelfs door alleen "i" te typen verschijnt Internet Explorer al. Het voordeel van de zoekmethode is dat je niet de exacte toetscombinatie hoeft te weten. Als je een programma zoekt, dan weet je toch waar je naar zoekt? Dan typ je dat of een deel daarvan dus in. Klaar ben jequote:Op dinsdag 3 november 2009 13:41 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.... dat zijn een hele hoop meer handelingen. Windows-vlaggetje>>p>>i zijn maar 3 knoppen t.o.v windowsvlaggetje>>inter wat er 6 zijn. Daarnaast werkt dat natuurlijk alleen als je de exacte naam van je shortcut weet, en niet als je een programma zoekt.
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur voor wat je plezierig vindt werken, maar voor mij is het klassieke start-menu gewoon veel prettiger dan dat nieuwe ding. In vista was het ten minste nog een keuze, en nu wordt het je opgedrongen
Voor die vragen is dit topic niet bedoeld. Daar is al een topic voor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:37 schreef Zith het volgende:
[..]
was die topic zoeken en linken nou sneller dan een ja of nee?
Het punt is dat je niet altijd de exacte benaming weet na installatie, of dat je op een pc van een ander zit en even rustig wilt kunnen zien wat erop zit. Da's niet zo heel praktisch.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:44 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat 3 knoppen minder is dan 6 knoppen. Ik gaf echter maar een voorbeeldje. Zelfs door alleen "i" te typen verschijnt Internet Explorer al. Het voordeel van de zoekmethode is dat je niet de exacte toetscombinatie hoeft te weten. Als je een programma zoekt, dan weet je toch waar je naar zoekt? Dan typ je dat of een deel daarvan dus in. Klaar ben je
Tja, als ik bestanden wil zoeken doe ik wel windows-vlaggetje+E en Ctrl+F; daar heb ik geen start-menu voor nodig.quote:Bovendien stelt het nieuwe Start menu je ook in staat om je bestanden e.d. te doorzoeken. Als ik bijvoorbeeld "kings" typ, dan kan ik vanuit het Start menu Kings of Leon gaan beluisteren.
Als je toch al rustig gaat bladeren, dan kan dat ook gewoon in het nieuwe Start menu. Daar ziet niet echt een substantieel verschil in.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Het punt is dat je niet altijd de exacte benaming weet na installatie, of dat je op een pc van een ander zit en even rustig wilt kunnen zien wat erop zit. Da's niet zo heel praktisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |