abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:47:34 #1
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_74116122

• Centrale Windows 7 topic #1
  • Centrale Windows 7 Topic #2
  • Centraal Windows 7 topic #3
  • Centraal Windows 7 topic #4
  • Centraal Windows 7 topic #5
  • Centraal Windows 7 topic #6
  • Centraal Windows 7 topic #7 Ready To Multiply??
  • Centraal Windows 7 topic #8
  • Windows 7 deel #10 - aftellen tot de echte release
  • Windows 7 #11
  • Windows 7 #12

Windows 7 biedt veel vernieuwingen. Veel mensen zeggen dat Windows 7 is wat Vista had moeten zijn, maar Windows 7 biedt meer dan dat. Hier een korte lijst met enkele vernieuwingen:

• Internet Explorer 8
  • Windows Media Player 12

• (plaatje)

• Verbeterde netwerkmogelijkheden
  • Goede hardware ondersteuning
  • Ribbon interface voor Paint en Wordpad
  • Nieuwe rekenmachine
  • En nog meer: 1, 2, 3

Het lijkt erop dat Microsoft met Windows 7 een waardige opvolger heeft voor het nu nog steeds populaire Windows XP.

Microsoft biedt met Windows 7 de mogelijkheid om een RC (Release Candidate) versie te testen. Ze willen graag zoveel mogelijk feedback verzamelen. Wil je meehelpen? Door de populariteit heeft Microsoft de RC via hun site ter download beschikbaar gesteld tot eind Juli 2009. Ook hebben ze tien activatiekeys vrijgegeven, vijf voor de 32-bit versie en vijf voor de 64-bit versie.

• De RC is officiëel hier te downloaden: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx. Het kan zijn dat je Internet Explorer moet gebruiken om verder te kunnen op de site. Als het goed is krijg je voor het downloaden begint een activatiekey toegewezen.

• Krijg je de site van Microsoft toch niet aan de praat, dan kan je het met deze directe links proberen:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Kopieer de links in de adresbalk van je browser. Er gaan geruchten dat in IE de boel weleens vast kan lopen, probeer het dan nogmaals of probeer een andere browser.

Aangezien je geen activatiekey krijgt met deze methode, kan je één van deze activatiekeys gebruik om te activeren:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  • Mocht geen van beide methoden baat hebben, dan kan je altijd nog de RC verkrijgen via het bittorrent netwerk of nieuwsgroepen. Dit is natuurlijk volledig op eigen risico, maar de juist versies zwerven er wel rond. Je kan een activatiekey van hierboven gebruiken om te activeren. Let wel op dat er versies rondzwerven die botnets aanmaken. Het beste is de officiële weg te bewandelen. Voor meer informatie over de botnets kan je hier even kijken. Wees gewaarschuwd!

* Volgens Microsoft is de Beta geldig tot en met 1 Augustus, 2009. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Juli, 2009.
    * Volgens Microsoft is de RC geldig tot en met 1 Juni, 2010. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Maart, 2010.

• Installeren:
    SPOILER
  • Release Candidate basics:
    SPOILER
  • Windows XP Mode De Windows XP Mode is hier te downloaden. Het vereist echter wel de functie "hardware virtualization". Deze functie moet je inschakelen in je BIOS. Kun je deze functie niet inschakelen? Jammer, maar dan kun je Windows XP Mode helaas niet gebruiken.

Deze links bevatten nuttige informatie voor als je wat meer wil weten over Windows 7:

• http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx (erg nuttig)
  • http://www.pcpro.co.uk/fe(...)es-of-windows-7.html (erg nuttig)
  • http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock
  • http://gizmodo.com/506966(...)ideo-and-impressions
  • http://gizmodo.com/507021(...)s-7-will-smash-vista
  • http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=106237&pn=1
  • http://www.sevenforums.com/
  • http://www.optelsom.nl/windows-7-de-leukste-nieuwe-features.html
  • http://tweakers.net/revie(...)een-eerste-blik.html

De OP is hier terug te vinden.
  • [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
    pi_74116196
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende: [..] gewoon proberen en als het gelukt is laat hetw eten
    Doe ik zeker!
    Ik had al een mailtje gestuurd voor ik die conclusie had getrokken dus
    Ik kan nog wel bij m'n school mailaccount dus hopen dat ze daar nog intrappen
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:49:47 #3
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:52:02 #4
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_74116291
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 16:49 schreef PiRANiA het volgende:
    [ afbeelding ]
    Tsk, hebben ze alleen Home Premium
    pi_74116315
    Heeft er al iemand leuke UI tweaks of themes draaien?
    Mensen die thee drinken plassen zittend.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:54:05 #6
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_74116372
    Binnenkort dan toch maar overstappen vanaf XP?
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
    pi_74116389
    nu blijft de vraag van de ¤18 open staan
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_74116436
    Momenteel windows7 op mijn nieuwe werkpc aan het installeren (nodig voor het testen van nieuwe software straks). Ben benieuwd of dit beter is dan de beta die ik een tijd geleden had. Dat was nogal dramatisch (was wel een vd eerste beta's)
    Childhood is over the moment you know you're going to die.
    'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:56:36 #9
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_74116481
    Nou, ik wil verdorie mijn pakketje krijgen.

Suffe windows7upgradeoption.com dinges.
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    pi_74116499
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 16:55 schreef Metro2005 het volgende:
    Momenteel windows7 op mijn nieuwe werkpc aan het installeren (nodig voor het testen van nieuwe software straks). Ben benieuwd of dit beter is dan de beta die ik een tijd geleden had. Dat was nogal dramatisch (was wel een vd eerste beta's)
    Dat had je toch allang moeten doen als beetje ontwikkelaar?
    pi_74116652
    tot nog toe weinig verschil hier qua performance in vergelijking met vista. Was juist overgestapt op 7 om mijn machine een sneller te kunnen laten draaien

Enige suggesties voor het beter laten draaien zijn welkom! Zit erover te denken om maar 6gb geheugen erin te zetten ipv de 4 die ik nu nog heb.

Het ziet er wel allemaal tof uit moet ik zeggen, en ben verslingerd aan die idiote post-it velletjes. Normaal lagen ze altijd om mijn beeldscherm heen
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:01:03 #12
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_74116668
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 16:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    nu blijft de vraag van de ¤18 open staan
    18 euro hier bij Surfspot. Ligt aan de instelling waar je werkt of studeert (en of je werkt of studeert )
    pi_74117079
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 17:01 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

18 euro hier bij Surfspot. Ligt aan de instelling waar je werkt of studeert (en of je werkt of studeert )
    ok ik dacht dat dat voor iedere student hetzelfde was maar dat is dus niet zo
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_74117113
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 16:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
    Nou, ik wil verdorie mijn pakketje krijgen.

Suffe windows7upgradeoption.com dinges.
    Daar sluit ik me bij aan.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:14:23 #15
    98135 TeleluvR
    Maar een Gretsch is ook goed!
    pi_74117122
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 17:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ok ik dacht dat dat voor iedere student hetzelfde was maar dat is dus niet zo
    Nope...
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:28:45 #16
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_74117574
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 17:14 schreef morg78 het volgende:

[..]

Daar sluit ik me bij aan.
    Eerst mijn pakketje naar Zwitserland sturen en dan melden dat ze hem hebben gepost maar nee hoor, nog niets gehad.
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:00:59 #17
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_74121202
    Wat is dat toch met een lege TT.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
    pi_74123775
    Nog een weekie en dan heb ik em!
    pi_74123951
    Net geinstalleerd en ik heb het wel eens makkelijke meegemaakt allemaal.

Het is allemaal niet echt duidelijk of hij tijdens het installeren nou bezig is ja of nee.
    Nou kan dit ook komen dat ineens m'n videokaart is omgedraait qua ingangen.

Windows deed helemaal niks meer en ik zet m'n TV aan op PC en had in ineens daar beeld?

En ik krijg Messenger live niet geinstalleerd. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:50:52 #20
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_74124168
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 16:49 schreef PiRANiA het volgende:
    [ afbeelding ]
    Weet je wie die dude is?
    pi_74124552
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 17:14 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Nope...
    Ik dacht dat de 18 euro prijs alleen voor medewerkers van onderwijsinstellingen is, en dus niet voor studenten. Maar ik weet er verder ook het fijne niet van
    pi_74124770
    tvp
    Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
      dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:03:14 #23
    159761 Arn0
    Abbey Road
    pi_74124802
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 19:50 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Weet je wie die dude is?
    Nee?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_74125763
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 17:28 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Eerst mijn pakketje naar Zwitserland sturen en dan melden dat ze hem hebben gepost maar nee hoor, nog niets gehad.
    Hier is het pakketje inmiddels binnen . Geen idee of het geholpen heeft, maar ik heb vorige week (naar aanleiding van een tracking id dat er in mijn geval ook op wees dat één of andere Zwitser met 'mijn' windows 7 aan de haal ging ) een mailtje gestuurd naar de helpdesk van MS.
      Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:30:23 #25
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_74125992
    quote:
    Op dinsdag 27 oktober 2009 20:25 schreef morg78 het volgende:

[..]

Hier is het pakketje inmiddels binnen . Geen idee of het geholpen heeft, maar ik heb vorige week (naar aanleiding van een tracking id dat er in mijn geval ook op wees dat één of andere Zwitser met 'mijn' windows 7 aan de haal ging ) een mailtje gestuurd naar de helpdesk van MS.
    Inmiddels ook in de bus! Einde van de middag gekomen

* Straks maar even voor zitten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')