quote:
Dat is inderdaad stap 2, drivers zoeken voor de chip en niet de fabrikant. Het draait uiteindelijk om je chipquote:Op woensdag 11 november 2009 08:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Iedereen bedankt voor het zeggen dat een nieuwe router kopen een stom idee was, spaart me toch weer wat euros uit
Tips & Tricks voor Windows 7quote:Op woensdag 11 november 2009 11:49 schreef LaTiNo het volgende:
WEet iemand hoe je de snelheid van het verschijnen van de previews in de taskbar kunt aanpassen?
Bij mij was het gewoon erin drukken en drivers werden automatisch geinstalleerdquote:Op woensdag 11 november 2009 08:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Tip voor mensen met een Linksys wmp54g PCI draadloze adapter
hij was ge-preinstalled door paradigit misschien dat zij het via de cd hebben gedaan. Heb je wel 64 bits win7?quote:Op maandag 11 november 2009 12:57 schreef Luiheid het volgende:
[..]
Bij mij was het gewoon erin drukken en drivers werden automatisch geinstalleerd
64 bit win 7 ultimate heb ik hier.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hij was ge-preinstalled door paradigit misschien dat zij het via de cd hebben gedaan. Heb je wel 64 bits win7?
Tips & Tricks voor Windows 7quote:Op woensdag 11 november 2009 15:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Is het mogelijk om menu start weer lekker oldscool te maken net zoals dat in XP en Vista kon?
ah toch raar dan dat ze het bij paradigit verkeerd hebben gedaan nouja boeiend bij mij doet hij het weer.quote:Op maandag 11 november 2009 15:26 schreef Luiheid het volgende:
[..]
64 bit win 7 ultimate heb ik hier.
Zelf geinstalleerd, clean install
dat kan toch niet zomaar veranderd zijnquote:Code 35
Your computer's system firmware does not include enough information to properly configure and use this device. To use this device, contact your computer manufacturer to obtain a firmware or BIOS update. (Code 35)
Hahaquote:Op woensdag 11 november 2009 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
mijn collega zij dat je eerst moet installeren zonder key in te vullen
dan nog een keer installeren zonder key in te vullen
en dan opstarten en de key invullen in windows zelf dan heb je een cleane install zonder vista ervoor er op te hebben
Dat lijkt me raar aangezien het stukje op surfspot aangeeft dat er een legale Vista of XP geinstalleerd moet staan. Dat kan natuurlijk nooit zonder key invullen, maar het komst er dus op neer dat als ik een schone installatie wil doen ik eerst Vista moet installeren om vervolgens een schone Windows 7 installatie te doen. Dat zou erg vervelend zijn, in dat geval geef ik liever wat meer uit aan een OEM versie.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:50 schreef Bosbeetle het volgende:
mijn collega zij dat je eerst moet installeren zonder key in te vullen
dan nog een keer installeren zonder key in te vullen
en dan opstarten en de key invullen in windows zelf dan heb je een cleane install zonder vista ervoor er op te hebben
Ik heb er nu Vista Ultimate 64 bit OEM op staan, dus de eerste keer zou het geen probleem zijn aangezien je dan tijdens de installatie de schijf kan formatteren en Windows 7 er op zetten. Maar zoals je zegt kan ik later de Windows 7 DVD er in stoppen en een schone installatie doen zonder Vista eerst te installeren?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:06 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Haha
Voor een clean install hoef je gewoon maar 1 keer te installeren, maar je moet dan even je harde schijf formatteren. En je kunt je 7 key gewoon invullen, de key van Vista heb je niet nodig
Ja, dat laatste heb ik ook gedaan. SSD geformatteerd. Windows 7 32 bit upgrade van Surfspot in de dvd-speler gedaan en geinstalleerd. Geen enkel probleem. In de licentievoorwaarden staat dat je een Vista licentie moet hebben, maar je hoeft Vista niet geinstalleerd te hebben voordat je 7 installeert. Ook de cd-key wordt niet naar gevraagd, maar als je geen Vista hebt, dan overtreed je dus wel de licentievoorwaarden.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:08 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik heb er nu Vista Ultimate 64 bit OEM op staan, dus de eerste keer zou het geen probleem zijn aangezien je dan tijdens de installatie de schijf kan formatteren en Windows 7 er op zetten. Maar zoals je zegt kan ik later de Windows 7 DVD er in stoppen en een schone installatie doen zonder Vista eerst te installeren?
Dat is precies wat ik wil horen!quote:Op woensdag 11 november 2009 21:22 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Ja, dat laatste heb ik ook gedaan. SSD geformatteerd. Windows 7 32 bit upgrade van Surfspot in de dvd-speler gedaan en geinstalleerd. Geen enkel probleem. In de licentievoorwaarden staat dat je een Vista licentie moet hebben, maar je hoeft Vista niet geinstalleerd te hebben voordat je 7 installeert. Ook de cd-key wordt niet naar gevraagd, maar als je geen Vista hebt, dan overtreed je dus wel de licentievoorwaarden.
IRQ conflict?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:50 schreef Bosbeetle het volgende:
hmm nu doet hij het wel weer draadloos en de code 35 is ineens wegsnap het niet
later deze week maar weer eens proberen te verzetten
hij doet echt een beetje vreemd in mijn devices voor netwerk adapters nu heeft hij weer een of andere virtuele adapter toegevoegd. Maarja het doet het iig weer ik ben nu alleen huiverig om hem te verzetten eerst maar eens kijken of dit een paar dagen stabiel is
Als je eerst Windows 7 installeert en daarna Vista zul je zelf de bootmanager moeten aanpassen om te zorgen dat je een menutje krijgt waarin je kan kiezen welke Windows je wilt starten. Dit komt omdat de installer van Vista Windows 7 niet kan herkennen en daardoor gewoon ze eigen bootmanager neer zet.quote:Op donderdag 12 november 2009 01:36 schreef editoor het volgende:
Hoe zat dat nou met dual boot? Als ik vista op mijn computer heb en ik installeer 7 dan krijg ik dual boot? Als ik eerst 7 en dan vista installeer krijg ik geen dual boot?
hoe is dat op te lossen mocht het weer voorkomen? Is dat een kwestie van hem in een ander PCI slot te stoppen?quote:
Welke raidcontroller zit er in?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:56 schreef Stoomboot het volgende:
Ik draai het nu ook op de desktop, ik ben tevreden maar ik zou het wel leuk vinden als ie met mijn RAID controller bevriend raakt. Had het eerst op m'n netbook, maar daar heb ik vandaag Ubuntu Netbook Remix opgegooid. Ik had sinds Vista verwacht dat het steeds slechter zou gaan met Windows. Maar goed is het nooit geweest.
thxquote:Op donderdag 12 november 2009 05:13 schreef ThaRooP het volgende:
[..]
Als je eerst Windows 7 installeert en daarna Vista zul je zelf de bootmanager moeten aanpassen om te zorgen dat je een menutje krijgt waarin je kan kiezen welke Windows je wilt starten. Dit komt omdat de installer van Vista Windows 7 niet kan herkennen en daardoor gewoon ze eigen bootmanager neer zet.
De Windows 7 installer herkent wel Vista dus die maakt een net menutje
Kan iemand mij verbeteren als ik poep praat?
Yup! Een biosreset wil ook weleens helpen volgens mijquote:Op donderdag 12 november 2009 08:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hoe is dat op te lossen mocht het weer voorkomen? Is dat een kwestie van hem in een ander PCI slot te stoppen?
Ik ga eerst eens kijken hoelang hij het zo volhoud. heb nu nog maar 1 keer een code 15 gehad als hij nu stabiel is dan is het primaquote:Op maandag 12 november 2009 12:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Yup! Een biosreset wil ook weleens helpen volgens mij
Even nagevraagd in de Norton Chat. Dit geeft dus geen problemenquote:Op donderdag 12 november 2009 17:22 schreef RaymanNL het volgende:
Ik heb even een vraag. Ik heb vanmiddag een Windows 7 upgrade pakket gekocht en wil graag een schone installatie doen op Windows Vista wat ik nu draai. Ik heb op dit moment een legitieme versie van Norton geinstalleerd staan, en nu is mijn vraag of ik daarna gewoon Norton nog kan installeren zonder dat hij moeilijk gaat doen over hoe vaak ik hem heb geinstalleerd. Het is namelijk de zelfde laptop. (Ik heb Norton 2010, voor 3pc's, maar het is ook al op 3 pc's geinstalleerd, onder andere mijn laptop. ) Weten jullie dat misschien? Worden die gegevens toch nog opgeslagen op de laptop bij een nieuwe installatie?
Neem het topic even door, ik heb exact dezelfde vraag gesteld.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:05 schreef Zizou90 het volgende:
Hoe zat dat nou met Windows 7 upgrade clean install vanaf (legale) Windows Vista?
Ik las op diverse fora het volgende :
- kies custom install
- partities en/of format uitvoeren
- als je nu de upgrade key invoert of je oude vista key dan pakt hij dit niet, key later invoeren
- nu in je nog niet geactiveerde win 7 opnieuw setup uitvoeren en kiezen voor upgrade
- Win7 upgrade key invoeren en activeren
Is dit ook echt zo, moet je hem als het ware twee keer installeren?
Volgens mij kan die overal op. Mits er geen dingen van "Made for an Asus laptop" ofzo opstaan.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:00 schreef Gesloten het volgende:
Ik krijg van asus nog een dvd met de windows 7 upgrade. Kan ik deze ook op een andere pc installeren of kan hij alleen op mijn laptop geinstalleerd worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |