abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74583178
Misschien is dit al eens vaker langs gekomen, maar ik ben eens benieuwd naar jullie mening.
Ik las een tijd terug dat het CDA extreme partijen wilt verbieden. Hierbij moet men niet alleen denken aan neofascistische partijen, maar ook aan sharia en pedopartijen.
Bedenk wel dat dit voor die partijen een inperking zal zijn voor de vrijheid van meningsuiting.

Wat vind jij?

Poll: Extreme partijen mogen in Nederland niet bestaan
  • Eens
  • Oneens
  • Weet niet
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • Cuz I'm Mr. Brightside
    pi_74583221
    Vind van wel, iedereen heeft recht op meningsuiting, op wat voor manier dan ook
    pi_74583312
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:02 schreef jslavenburg het volgende:
    Vind van wel, iedereen heeft recht op meningsuiting, op wat voor manier dan ook
    Dat. En verbieden werkt alleen maar averechts.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_74583441
    Overigens, kunnen ze nog een extreme partij noemen naast die "zogenaamde extreme partij" van Wilders?
    pi_74583467
    Heb je daar een bron van, dat de CDA extreme partijen zou willen verbieden?
    Verbieden is namelijk meer de PVV zijn ding dan van de CDA
    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
    pi_74583504
    Hoewel ikzelf een groot voorstander ben van vrijheid van meningsuiting, weet ik zelf niet goed wat ik moet kiezen. Heb daarom ook nog niet gestemd op m'n eigen poll
    Aan de ene kant is het belangrijk dat ELKE doelgroep in Nederland vertegenwoordigd moet worden, maar aan de andere kant kunnen bijvoorbeeld sharia aanhangers een gevaar vormen voor de samenleving. Hetzelfde geldt voor neofascistische partijen.
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:09 schreef Sakura het volgende:
    Heb je daar een bron van, dat de CDA extreme partijen zou willen verbieden?
    Verbieden is namelijk meer de PVV zijn ding dan van de CDA
    Staat in mijn maatschappijwetenschap boek. Het heet Politieke besluitvorming.
    Cuz I'm Mr. Brightside
    pi_74583546
    Eigenlijk bestaan er eik alleen maar extreme partijen: van extreem suïcidaal (PvdA) tot extreem naïef (GL).
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
    pi_74583563
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:09 schreef jslavenburg het volgende:
    Overigens, kunnen ze nog een extreme partij noemen naast die "zogenaamde extreme partij" van Wilders?
    Lees de OP. Aanhangers van de sharia wetgeving, pedopartijen en neofascisme (NVU)
    Overigens vind ik de PVV geen extreme partij.
    Cuz I'm Mr. Brightside
    pi_74584294
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:12 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Lees de OP. Aanhangers van de sharia wetgeving, pedopartijen en neofascisme (NVU)
    Overigens vind ik de PVV geen extreme partij.
    Dat zeiden ze van de NSB ook vlak na de oprichting.

Wilders zijn "standpunten" zijn extreem extremistisch, iedereen die het niet met hem eens is moet het land uit.

Maar goed, genoeg woorden vuil gemaakt aan die geblondeerde pinda
    Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
    pi_74584417
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:36 schreef Sakura het volgende:

[..]

Wilders zijn "standpunten" zijn extreem extremistisch, iedereen die het niet met hem eens is moet het land uit.

Je demoniseert, daar gaat dit topic niet over.
    Cuz I'm Mr. Brightside
      dinsdag 10 november 2009 @ 20:40:23 #11
    94846 zomaareennaam
    vindt overal wel wat van
    pi_74584423
    quote:
    wat denk je van die gristenhonden van de SGP ?
    zoekt en gij zult vinden
    maar of je het gevondene waardeeert?
      dinsdag 10 november 2009 @ 20:41:20 #12
    94846 zomaareennaam
    vindt overal wel wat van
    pi_74584464
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:36 schreef Sakura het volgende:

[..]

ik heb wilders niet horen zeggen dat "iedereen die het niet met me eens is moet het land uit" - ik durf wel te wedden met je dat je dit fragment ook niet ergens kunt opsporen....

gewoon dom geblaat dus.
    zoekt en gij zult vinden
    pi_74584619
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:40 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Je demoniseert, daar gaat dit topic niet over.
    Hij demoniseert zichzelf door zijn ware afkomst te verhullen en te verbergen met zijn geblondeerde kop.
    pi_74584666
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:41 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ik heb wilders niet horen zeggen dat "iedereen die het niet met me eens is moet het land uit" - ik durf wel te wedden met je dat je dit fragment ook niet ergens kunt opsporen....

gewoon dom geblaat dus.
    Hij wil de Koran verbieden, dat is al meer dan genoeg bewijs dat hij iedereen die het niet met hem eens is het land uit wil hebben.
    Ook wil hij Imam's de toegang tot het land kunnen weigeren, hoe bedoel je partij van de vrijheid, ja, alleen vrijheid als die in het straat je van die pinda past.
    pi_74584706
    Vrijheid, ook voor partijen die jij extreem noemt. Als Het Volk dat ook vindt, krijgen ze geen stemmen. Krijgen ze wel stemmen, dan krijgt Het Volk de regering die ze verdient.
      dinsdag 10 november 2009 @ 20:50:11 #16
    94846 zomaareennaam
    vindt overal wel wat van
    pi_74584735
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:48 schreef Sakura het volgende:

[..]

Hij wil de Koran verbieden, dat is al meer dan genoeg bewijs dat hij iedereen die het niet met hem eens is het land uit wil hebben.
    Ook wil hij Imam's de toegang tot het land kunnen weigeren, hoe bedoel je partij van de vrijheid, ja, alleen vrijheid als die in het straat je van die pinda past.
    ok - het verbieden van een boek trek je gelijk met "het land uit willen hebben".... ok - dat is een mening

Sommige imams moet je gewoon de toegang tot het land weigeren: als ze hier alleen komen om haat te zaaien tegen de Westelijke beschaving mogen ze wat mij betreft ook in hun eigen achterlijke land blijven.
    zoekt en gij zult vinden
      dinsdag 10 november 2009 @ 20:52:26 #17
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_74584793
    Natuurlijk mogen ze bestaan, vrijheid van meningsuiting staat bij mij hoog in het vaandel. En dat geldt net zo goed voor extreem rechts als extreem links.

De NVU bestaat toch ook al decennia.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_74584936
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:50 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ok - het verbieden van een boek trek je gelijk met "het land uit willen hebben".... ok - dat is een mening

Sommige imams moet je gewoon de toegang tot het land weigeren: als ze hier alleen komen om haat te zaaien tegen de Westelijke beschaving mogen ze wat mij betreft ook in hun eigen achterlijke land blijven.
    Wilders doet ook niets dan haat zaaien, ook maar terugsturen naar zijn eigen land dan?

Maar goed, het ging dus over een bron waarin staat dat de CDA bepaalde partijen zou willen verbieden (wat wilders dus in ieder geval WEL wil)
    pi_74584971
    Werkelijk waar, flikker eens op en reageer waar dit topic over gaat
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:52 schreef maartena het volgende:
    Natuurlijk mogen ze bestaan, vrijheid van meningsuiting staat bij mij hoog in het vaandel. En dat geldt net zo goed voor extreem rechts als extreem links.

De NVU bestaat toch ook al decennia.
    Het CDA wilt dit soort partijen dus in de ban gooien Ik ken het partijprogramma van de NVU trouwens niet... ff googlen.
    Cuz I'm Mr. Brightside
      dinsdag 10 november 2009 @ 20:57:43 #20
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_74584987
    quote:
    NVU, Nationale Volks Unie - een echte Hollandsche nazi partij.

Die gaan nog een stapje verder dan Wilders, en ontkennen de holocaust en dat soort geneuzel.

En dan had je nog die Pedo Partij, wat was het.... Partij van Naastenliefde of zoiets?

En er is geen partij voor, maar de Islamieten die een strengere leer van de Islam willen, of bijvoorbeeld de invoer van Sharia.... zou je ook als extreem kunnen bestempelen.

En al die groeperingen hebben natuurlijk het volste recht een mening te uiten lijkt me.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_74585011
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:57 schreef Neo-Mullen het volgende:
    Werkelijk waar, flikker eens op en reageer waar dit topic over gaat
    [..]

Het CDA wilt dit soort partijen dus in de ban gooien Ik ken het partijprogramma van de NVU trouwens niet... ff googlen.
    En daar is dus nog steeds geen bron van.
      dinsdag 10 november 2009 @ 21:00:27 #22
    94846 zomaareennaam
    vindt overal wel wat van
    pi_74585069
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:57 schreef maartena het volgende:

[..]

NVU, Nationale Volks Unie - een echte Hollandsche nazi partij.

Die gaan nog een stapje verder dan Wilders, en ontkennen de holocaust en dat soort geneuzel.

ok - jij noemt de holocaust geneuzel of is het gewoon een ietwat ongelukkige formulering?
    zoekt en gij zult vinden
      dinsdag 10 november 2009 @ 21:00:27 #23
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_74585071
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:58 schreef Sakura het volgende:
    En daar is dus nog steeds geen bron van.
    http://www.nu.nl/algemeen(...)j-en-pedopartij.html
    -
      dinsdag 10 november 2009 @ 21:01:13 #24
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_74585099
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 21:00 schreef zomaareennaam het volgende:
    ok - jij noemt de holocaust geneuzel of is het gewoon een ietwat ongelukkige formulering?
    Ik noem het ontkennen geneuzel.
    -
    pi_74585138
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:57 schreef maartena het volgende:

[..]

En al die groeperingen hebben natuurlijk het volste recht een mening te uiten lijkt me.
    Inderdaad, als die partijen via democratische weg aan de macht komen, dat is nou eenmaal democratie.
    Wel vind ik dat het een vereiste moet zijn dat de partijen zelf ook democraties zijn, en niet zoals van Veen zo netjes opmerkte al in hun partij of beweging al in strijd zijn met de democratische grondbeginselen. Dat was dus ook het vergelijk met de NSB, die had exact dezelfde structuur, geen democratie binnen de partij zelf.

Wilders heeft in zijn beweging het alleen recht en sluit elke democratie in zijn beweging zelf al uit.
    DAT zou wat mij betreft wel verboden mogen worden. Democratie begint niet met je zetel in de 2de kamer, maar al binnen je politieke beweging zelf.

Wilders kan dus op dit moment op geen enkele manier democratish genoemd worden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')