Stel je niet zo aan. Het gaat om een ideetje uit een proefschrift.quote:
Er wordt geredeneerd dat je beter compleet verlamd kunt leven(dus als je met je kop op de motorkap slaat met helm heb je meer kansen) dan doodquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:11 schreef wise het volgende:
leuk zo'n fiets helm als je van de zijkant wordt geraakt door een dronken automobilist. Dan heeft een helm weinig nut.
indd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er wordt geredeneerd dat je beter compleet verlamd kunt leven(dus als je met je kop op de motorkap slaat met helm heb je meer kansen) dan dood
Dat noem jij een toffe helm?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:14 schreef ForumGek het volgende:
Daarom woon ik zo dicht bij het centrum dat ik lopend de stad in kan![]()
Kheb wel toffe snowboardhelm, mag je die ook als fiets-helm gebruiken?
[ afbeelding ]
Gast, m'n Duitse helm in mijn boxer ziet er nog toffer uitquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:14 schreef ForumGek het volgende:
Daarom woon ik zo dicht bij het centrum dat ik lopend de stad in kan![]()
Kheb wel toffe snowboardhelm, mag je die ook als fiets-helm gebruiken?
[ afbeelding ]
Dat is de enige keer in de week dat ik op de fiets zit.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:08 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ichte-fietshelm.html
Zie je het al voor je, even op de fiets een avondje kroeg: je fietshelm mee?
Prima, laat "de" automobilisten dan ook gewoon opletten waar ze rijdenquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:09 schreef Keiichi het volgende:
Laat de fietsers nu allemaal maar eerst gewoon hun licht aandoen.
Heb er wekelijks wel bijna 1 onder m'n wielen zitten, omdat ie geen licht aan had
Ja ik ookquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:19 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Dat is de enige keer in de week dat ik op de fiets zit.
hiih, hij zei duitse helmquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:17 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Gast, m'n Duitse helm in mijn boxer ziet er nog toffer uit
Ik heb alleen een duitsequote:Op dinsdag 10 november 2009 12:35 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Laat mij jou helm eens zien dan! ?![]()
Daarbij hebben ze in dat soort landen ook geen politie die bekeuringsrazzia's uitvoert. Uitgezonderd dat topic van laatst danquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:
In veel landen (Nieuw Zeeland bijvoorbeeld) is een fietshelm gewoon verplicht. Het grote verschil is dat in vrijwel al die landen de fiets voornamelijk recreatief gebruikt wordt, omdat mensen daar niet zo uit de auto gepest worden als hier.
Mooie bliksemschichten!quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
Heb nog wel een helm van mn opa liggen. Gebruik die wel dan.
[ afbeelding ]
He, een Kiss-fanquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
Heb nog wel een helm van mn opa liggen. Gebruik die wel dan.
[ afbeelding ]
Vrouw en geen deskundige, terug naar het aanrechtquote:Reden voor arts-onderzoeker Annemarie Nijboer om te pleiten voor een verplichte fietshelm.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:11 schreef onzichtbare het volgende:
jaaaa en zo was het in de tijd van stalin ook gij zult luisteren naar was wij voorschrijven zo niet richting siberie we zullen jullie leren maar niet praten over belasting inkomen van onze koninglijke medewerkers ik zelf ben met de helm geboren nederland op zijn smalst
godallemachtig dit is toch niet te lezen man zo van jezus ik snap er geen bal van maar dat maakt niet uit als je me maar begrijpt als ik koninglijke zeg en dan vijfentwintig keer over moet lezen maar dat maalkt niet uit hoor want ik heb geen helmquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:11 schreef onzichtbare het volgende:
jaaaa en zo was het in de tijd van stalin ook gij zult luisteren naar was wij voorschrijven zo niet richting siberie we zullen jullie leren maar niet praten over belasting inkomen van onze koninglijke medewerkers ik zelf ben met de helm geboren nederland op zijn smalst
quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:13 schreef fs180 het volgende:
[..]
He, een Kiss-fan
[..]
Vrouw en geen deskundige, terug naar het aanrecht![]()
Als iedereen zo'n helm gaat dragen dan is body-armor de volgende stap, voor het geval twee fietsers in botsing komenquote:Op dinsdag 10 november 2009 13:24 schreef Kai-Itza het volgende:
Dan draag ik wel zoiets:
[ afbeelding ]
En airbags, rolkooien, abs... oh wacht..quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:55 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Als iedereen zo'n helm gaat dragen dan is body-armor de volgende stap, voor het geval twee fietsers in botsing komen
Dan wil ik mijn fiets wel kunnen opvoeren naar een maximum van tenminste 80 KM per uur.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
En airbags, rolkooien, abs... oh wacht..
Waarom?quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:02 schreef Kai-Itza het volgende:
[..]
Dan wil ik mijn fiets wel kunnen opvoeren naar een maximum van tenminste 80 KM per uur.
Ja of "mijn haar!quote:
Dat geldt niet voor mijn haar.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:27 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ja of "mijn haar!", met dit pokkeweer kan je beter een helm ophebben als je je haar goed wilt houden
Hebben ze daar wel fietspaden?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:48 schreef AlligatorNL het volgende:
Tja, ze wil bij de universiteit van Groningen promoveren![]()
Groningen!!
Breder? Je kunt 2 mensen naast elkaar laten fietsn, soms 3 of meer, wou je soms groepjes scholieren stimuleren?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:42 schreef Metro2005 het volgende:
Niks mis met fietshelmen maar laat dat lekker aan het individu over of hij of zij dat wel of niet opzet.
Verplichten zie ik niks in. Ze kunnen beter zorgen dat de kwaliteit van de fietspaden stukken verbeterd. Overal asfalt ipv stoeptegels zodat je niet met je voorwiel in een gleuf rijdt. of nog erger: klinkers die lekker glad worden bij regen. Ze moeten fietspaden beter schoonvegen in de winter en zeker in de herfst, zo min mogelijk proberen fietspaden te laten kruisen met wegen waar auto's op rijden en wat meer fietspaden rechtstreeks aan leggen ipv met rare bochten of kronkels. En last but not least, maak die klotefietspaden gvd eens wat breder !
Denk dat dat meer scheelt dan een helm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |