Of de zenuwen, dat kan ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:28 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ow...de gekheid door de magnetische werking van de zware metalen in de spuit (welke onder invloed staan van de planeten in het universum)...naar aanleiding van " hoi en"
quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:28 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ow...de gekheid door de magnetische werking van de zware metalen in de spuit (welke onder invloed staan van de planeten in het universum)...naar aanleiding van " hoi en"
lekker onsamenhangend geloof ik..
Tuurlijk is het vaccin veilig. Het is immers veilig omdat de overheid dat zegt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan is mijn vraag wederom, waarom zo wantrouwend? Want als je je best doet en de medische artikelen leest, zul je zien dat er vrij weinig is om je zorgen over te maken mbt dit vaccin. Het is namelijk gebaseert op het reguliere griepvaccin, dat al jaren doorgetest is. Met de bekende adjuvans etc... Het enige dat aangepast is, is het virus zelf. Logisch toch...
Als je op die manier gaat redeneren dan snap ik niet dat je nog durft te eten. Immers al ons voedsel bevat bepaalde toevoegingen die niet zijn getest in combinatie met al die dingen die je hierboven beschrijft. Sterker nog, zelfs onbespoten biologisch voedsel bevat fijnstof en deeltjes die met de regen in het grondwater komen, pas maar op wat je daar allemaal niet van kunt krijgen!quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Tuurlijk is het vaccin veilig. Het is immers veilig omdat de overheid dat zegt.
en omdat onze wel zeeeeeeeeeeeeer geleerde medici in zeeeeeeer professionele bladen hierover artikelen hebben geschreven dat het vaccin veilig is.
Het vaccin is veilig en rapporten over de alle mogelijke effecten van het vaccin in combinatie met:
- het eten van genetisch gemanipuleerd voedsel (bijvoorbeeld Soja, mais, extracten)
- het hebben van amalgaam vullingen
- het intensief gebruik van een mobiele telefoon
- het eten van veel voedsel uit de magnetron
- het innemen van bepaalde medicijnen
- de beoefening van bepaalde beroepsfuncties
zijn voor 100 procent Uitvoerig en Alllemaal door onze zeeeeeer geleerde medici uitgebreid onderzocht en voor de gehele bevolking beschikbaar (vogens onze zeeeeer zorgzame overheid).
Dus prikken die zooi !
Logisch toch ....
quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
en omdat onze wel zeeeeeeeeeeeeer geleerde medici in zeeeeeeer professionele bladen hierover artikelen hebben geschreven dat het vaccin veilig is.
Het vaccin is veilig en rapporten over de alle mogelijke effecten van het vaccin in combinatie met:
- het eten van genetisch gemanipuleerd voedsel (bijvoorbeeld Soja, mais, extracten)
zijn voor 100 procent Uitvoerig en Alllemaal door onze zeeeeeer geleerde medici uitgebreid onderzocht en voor de gehele bevolking beschikbaar (vogens onze zeeeeer zorgzame overheid).
Dus prikken die zooi !
Logisch toch ....
Tuurlijk is het vaccin niet veilig. Het is immers niet veilig omdat allerlei vage websites dat zeggen.quote:
Dat vind ik dus zo dom van die mensen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:33 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Tuurlijk is het vaccin niet veilig. Het is immers niet veilig omdat allerlei vage websites dat zeggen.
em omdat zeeeeeeeeeeeeer ongeschoolde leken op zeeeeeeeeeeeeer onprofessionele websites hierover stukjes hebben geschreven dat het vaccin niet veilig is.
Dus boycotten die zooi !
Logisch toch ....
Echt...quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:52 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dus prikken die zooi !
Logisch toch ....
Ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel mensen zijn die de prik aangeboden krijgen en 'm niet gaan halen. Ik heb hier nog weinig mensen die in een risicogroep zitten dat horen zeggen... Lekker makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat je je niet laat vaccineren als je niet eens in aanmerking komt voor een vaccinatie.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo dom van die mensen.
Ze gokken er liever op dat ze dé griep krijgen dan dan ze zich laten vaccineren.
Nou, good luck ermee. Maar niet komen zeuren als ze ziek worden.
Wanneer gaan mensen eens beseffen dat ze bescherming aangeboden krijgen om deze Mexicaanse griep niet te krijgen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel mensen zijn die de prik aangeboden krijgen en 'm niet gaan halen. Ik heb hier nog weinig mensen die in een risicogroep zitten dat horen zeggen... Lekker makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat je je niet laat vaccineren als je niet eens in aanmerking komt voor een vaccinatie.
Ja, daar heb je gelijk in, dan werpt de vraag zich op, waarom maken mensen zich zo druk?quote:Op woensdag 11 november 2009 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel mensen zijn die de prik aangeboden krijgen en 'm niet gaan halen. Ik heb hier nog weinig mensen die in een risicogroep zitten dat horen zeggen... Lekker makkelijk vanaf de zijlijn roepen dat je je niet laat vaccineren als je niet eens in aanmerking komt voor een vaccinatie.
Gelijk heb je. Deze mensen zijn oliedom. Het vaccin is immers uiterst professioneel ontwikkeld door zeeeeer geleerde medici en niet omkoopbare wetenschappers. De pharmaceutische industrie heeft er geeeeeeen enkel belang bij. Gegarandeerd.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo dom van die mensen.
Inderdaad. Eigen schult dikke bult, hadden ze zich maar moeten volprikken tot het ze de oren uitkomt.quote:Ze gokken er liever op dat ze dé griep krijgen dan dan ze zich laten vaccineren.
Nou, good luck ermee. Maar niet komen zeuren als ze ziek worden.
Ik ben het weer helemaal met je eens. Wat een ondankbaar volk.quote:Wanneer gaan mensen eens beseffen dat ze bescherming aangeboden krijgen om deze Mexicaanse griep niet te krijgen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 19:41 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Deze mensen zijn oliedom. Het vaccin is immers uiterst professioneel ontwikkeld door zeeeeer geleerde medici en niet omkoopbare wetenschappers. De pharmaceutische industrie heeft er geeeeeeen enkel belang bij. Gegarandeerd.
[..]
Inderdaad. Eigen schult dikke bult, hadden ze zich maar moeten volprikken tot het ze de oren uitkomt.
[..]
Ik ben het weer helemaal met je eens. Wat een ondankbaar volk.
Is er eens eindelijk een flinke paniek, willen ze niet eens beschermd worden door onze lieve betrouwbare overheid die het vaccin notabene gratis verstrekt !
Vaccineren is sexy.
Dat was geen troll, bankfurt weet waarover hij praat. Vind het eerder trollen als je mensen dom gaat noemen omdat ze een bepaalde mening hebben. Dat hier dan laconiek op gereageerd word, is dan niet gek te noemen. Het blijft een onderwerp waar de meningen over verschillen, dat staat vast.quote:
Bankfurt weet heel duidelijk niet waar hij het over heeft... En mensen waarvan de 'e' zodanig blijft hangen, kan ik maar moeilijk serieus nemen eigenlijk.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat was geen troll, bankfurt weet waarover hij praat. Vind het eerder trollen als je mensen dom gaat noemen omdat ze een bepaalde mening hebben. Dat hier dan laconiek op gereageerd word, is dan niet gek te noemen. Het blijft een onderwerp waar de meningen over verschillen, dat staat vast.
Onbegrip zal altijd blijven bestaan, en omdat er nu eenmaal veel geld omgaat binnen deze industrie, zul je altijd kritiek blijven houden. Ik heb dan ook het meeste moeite met de verhalen omtrent de lobby acties van de grote medicijn bedrijven. Die knallen er miljoenen tegenaan om hun producten te verkopen aan politici. Dat zou toch niet nodig hoeven zijn op het moment dat er een systeem was dat er op het moment dat er een dergelijke epidemie uitbreekt, er van deze industrie standaard vaccins worden afgenomen worden?quote:Op woensdag 11 november 2009 22:25 schreef Re het volgende:
het vaccin is gewoon professioneel ontwikkeld, en medici hebben over het algemeen voor dit soort dingen geleerd, zijn ze omkoopbaar, vast sommige wel maar de beroepsethiek is hoog. Nergens wordt gezegd dat de farmaceutische industrie er niet aan verdient. en ja de overheid stelt gewoon in staat om in te springen op grote medische gebeurtenissen.
daartegenover staan charletans die vage middeltjes promoten (ja ook voor geld) zonder enige onderbouwing, hebben geen verstand van enige vorm van wetenschap en strooien hun ongefundeerde claims uit over de mensen...
maar goed, meningen mogen
Hij neemt de romantiek binnen dit verhaal dan ook niet serieus, met goed recht!quote:Op woensdag 11 november 2009 22:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bankfurt weet heel duidelijk niet waar hij het over heeft... En mensen waarvan de 'e' zodanig blijft hangen, kan ik maar moeilijk serieus nemen eigenlijk.
Het is al verkocht.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Onbegrip zal altijd blijven bestaan, en omdat er nu eenmaal veel geld omgaat binnen deze industrie, zul je altijd kritiek blijven houden. Ik heb dan ook het meeste moeite met de verhalen omtrent de lobby acties van de grote medicijn bedrijven. Die knallen er miljoenen tegenaan om hun producten te verkopen aan politici. Dat zou toch niet nodig hoeven zijn op het moment dat er een systeem was dat er op het moment dat er een dergelijke epidemie uitbreekt, er van deze industrie standaard vaccins worden afgenomen worden?
Waarom is er dan zoveel geld nodig dit spul te verkopen?
Wat ik persoonlijk liever heb, zijn mensen die zich goed informeren. In plaats van klakkelos aan te nemen dat alles wel klopt of als een gek te gaan roepen dat het fout is, omdat de regering er achter zit...quote:Op woensdag 11 november 2009 22:37 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hij neemt de romantiek binnen dit verhaal dan ook niet serieus, met goed recht!
Bedoel, wat heb je liever. Mensen die voor dom uitgemaakt worden, omdat ze onzeker zijn, en zodoende een kritische mening hebben. Of mensen die duidelijk hun kritiek mbt. de grote bedrijven en de regering, die in dit verhaal over onze gezondheid beslissen, en dit omdat het vertrouwen in dit verhaal op een laag pitje staat, wat ik niet kwalijk kan nemen.
Ik vind dat dit soort kritiek namelijk serieus genomen moet worden, in plaats van dat de regering en de medicijnenfabrikanten beschermd worden. Anders zal deze politiek nooit verbeteren!
Hoe kun je jezelf over dit onderwerp goed informeren als je moeite hebt met het vertrouwen van een regering, zorg en medicijnenindustrie? Zelfs met gezond verstand lijkt mij dit een lastig verhaal, vooral door het grote aantal verwarrende verhalen. Je kunt dan ook niet zelf dit verhaal tot op detail gaan onderzoeken, omdat je daar de mogelijkheden voor mist waarschijnlijk. Niet iedereen heeft namelijk de middelen thuis om ziekten te onderzoeken.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk liever heb, zijn mensen die zich goed informeren. In plaats van klakkelos aan te nemen dat alles wel klopt of als een gek te gaan roepen dat het fout is, omdat de regering er achter zit...
Dus gewoon je gezond verstand gebruiken...
Juistemquote:Op woensdag 11 november 2009 22:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat ik persoonlijk liever heb, zijn mensen die zich goed informeren. In plaats van klakkelos aan te nemen dat alles wel klopt of als een gek te gaan roepen dat het fout is, omdat de regering er achter zit...
Dus gewoon je gezond verstand gebruiken...
Door niet achter alles iets te zoeken, dat wantrouwen bijvoorbaat al eens aan de kant zetten. En dan objectief lezen wat je kunt vinden, goed lezen! Dus als je ergens lees 'kwikverbinding', dan ga je eerst uitzoeken wat een kwikverbinding is en wat het doet, in plaats van meteen in paniek te roepen 'Kwik, ze stoppen er kwik in!!!!!! Da's hardstikke giftig!!!!!11!1!1!!!! Zie je wel, ze willen ons vermoordenquote:Op woensdag 11 november 2009 22:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe kun je jezelf over dit onderwerp goed informeren als je moeite hebt met het vertrouwen van een regering, zorg en medicijnenindustrie? Zelfs met gezond verstand lijkt mij dit een lastig verhaal, vooral door het grote aantal verwarrende verhalen. Je kunt dan ook niet zelf dit verhaal tot op detail gaan onderzoeken, omdat je daar de mogelijkheden voor mist waarschijnlijk. Niet iedereen heeft namelijk de middelen thuis om ziekten te onderzoeken.
Kritisch denken heeft weinig te maken met achter alles iets zoeken. Je kunt aan de andere kant namelijk ook zeggen, dat als mensen gaan lopen roepen dat het vaccin veilig is, en dat iedereen die dat niet denkt maar raar is, of niet met gezond verstand nadenkt. Je overkomt als een klaploper die net ruzie heeft gehad met zijn vrouw.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Door niet achter alles iets te zoeken, dat wantrouwen bijvoorbaat al eens aan de kant zetten. En dan objectief lezen wat je kunt vinden, goed lezen! Dus als je ergens lees 'kwikverbinding', dan ga je eerst uitzoeken wat een kwikverbinding is en wat het doet, in plaats van meteen in paniek te roepen 'Kwik, ze stoppen er kwik in!!!!!! Da's hardstikke giftig!!!!!11!1!1!!!! Zie je wel, ze willen ons vermoorden'
politici bepalen niet of een medicijn op de markt komt of niet, er is veel aan het veranderen en de grootste toekomstige boosdoeners zullen de zorgverzekeraars zijn... maar dat is een ander verhaalquote:Op woensdag 11 november 2009 22:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Onbegrip zal altijd blijven bestaan, en omdat er nu eenmaal veel geld omgaat binnen deze industrie, zul je altijd kritiek blijven houden. Ik heb dan ook het meeste moeite met de verhalen omtrent de lobby acties van de grote medicijn bedrijven. Die knallen er miljoenen tegenaan om hun producten te verkopen aan politici. Dat zou toch niet nodig hoeven zijn op het moment dat er een systeem was dat er op het moment dat er een dergelijke epidemie uitbreekt, er van deze industrie standaard vaccins worden afgenomen worden?
Waarom is er dan zoveel geld nodig dit spul te verkopen?
Wie beslist er dan welke vaccins gebruikt worden om het hele land te vaccineren mbt. de mexicaanse griep?quote:Op woensdag 11 november 2009 23:33 schreef Re het volgende:
[..]
politici bepalen niet of een medicijn op de markt komt of niet, er is veel aan het veranderen en de grootste toekomstige boosdoeners zullen de zorgverzekeraars zijn... maar dat is een ander verhaal
er zijn wereldwijd geloof ik 10 bedrijven die dit vaccin maken (novartis, GSK, sanofi-aventis, AstraZeneca, Sinovac, Baxer, Inovio, NovaVax, CSL, Solvay) ik geloof 5 in Europa die allemaal al een stuk achter lopen met het maken van het vaccin...quote:Op woensdag 11 november 2009 23:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wie beslist er dan welke vaccins gebruikt worden om het hele land te vaccineren mbt. de mexicaanse griep?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 11 november 2009 23:57 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn wereldwijd geloof ik 10 bedrijven die dit vaccin maken (novartis, GSK, sanofi-aventis, AstraZeneca, Sinovac, Baxer, Inovio, NovaVax, CSL, Solvay) ik geloof 5 in Europa die allemaal al een stuk achter lopen met het maken van het vaccin...
Het ministerie van volksgezondheid heeft ze gekochtquote:Op woensdag 11 november 2009 23:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wie beslist er dan welke vaccins gebruikt worden om het hele land te vaccineren mbt. de mexicaanse griep?
Jij moet het weer verklappen.quote:Op donderdag 12 november 2009 00:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het ministerie van volksgezondheid heeft ze gekocht
goed lezen...quote:Op donderdag 12 november 2009 00:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat is een flink verschil.quote:Jongeren lopen het meeste risico om besmet te raken met de Mexicaanse Griep. Als ouderen echter besmet zijn, dreigen zij het vaakst aan de ziekte te overlijden. Dat bleek gisteren uit de meest recente onderzoeksgegevens uit Mexico, die werden gepubliceerd op de website van medisch vakblad the Lancet.
Onderzoekers van het Mexicaanse instituut voor sociale voorzieningen analyseerden de gegevens van bijna 6945 mensen met de Mexicaanse griep. Van hen was 56 procent tussen de tien en 39 jaar oud. Deze leeftijdsgroep komt veel in aanraking met anderen. Van de 60 tot 69-jarige grieppatiënten heeft 5,7 procent de griepvariant niet overleefd. Van de mensen tussen de 20 en 29 stierf 0.9 procent. Mensen met een chronische ziekte lopen volgens de onderzoekers zes keer meer risico aan de ziekte te overlijden.
De Mexicaanse griep is iets dodelijker dan de seizoensgevoelige griep die jaarlijks om zich heen grijpt. Wereldwijd sterft tussen de 0,2 en 1,23 procent van de geïnfecteerden aan de Mexicaanse griep terwijl de seizoensgevoelige griep voor 0,1 procent van de zieken dodelijk is. De Spaanse griep, die in 1918 rondwaarde, eiste 2,5 procent levens, oftewel tientallen miljoenen mensen.
Bedrijven met een omzet waar je bang van word.quote:Op donderdag 12 november 2009 08:53 schreef Dragorius het volgende:
Gelukkig wordt er ook geld verdiend, anders is de animo om onderzoeken te doen er in mindere mate en is er gewoonweg niet zomaar een geldpotje beschikbaar..het zijn nu eenmaal gewoon bedrijven.
Waarom word je daar bang van dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 16:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Bedrijven met een omzet waar je bang van word.
Bij wijze van. Het is bekend dat deze bedrijven erg hoge omzetten hebben, deze lopen in de 100den miljarden, zo niet meer. Daar zal vast een vergelijkbare winst bijhoren.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom word je daar bang van dan?
Tsja, dan kun je nog wel even verder gaan... Commercie heeft ook niks te maken met eerste levensbehoeften zoals een dak boven je hoofd en genoeg te eten. Toch worden er flink wat euro's winst gemaakt bij woningcoöperatiesn en levensmiddelenbedrijven. Beetje een loos argument dus...quote:Op donderdag 12 november 2009 17:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Bij wijze van. Het is bekend dat deze bedrijven erg hoge omzetten hebben, deze lopen in de 100den miljarden, zo niet meer. Daar zal vast een vergelijkbare winst bijhoren.
Blijf het een vreemd idee vinden dat commerciële bedrijven, onze medicijnen verzorgen. Commercie heeft weinig met gezondheid te maken mijns inziens.
En wie wou je het dan laten produceren?... de regering?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:03 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Bij wijze van. Het is bekend dat deze bedrijven erg hoge omzetten hebben, deze lopen in de 100den miljarden, zo niet meer. Daar zal vast een vergelijkbare winst bijhoren.
Blijf het een vreemd idee vinden dat commerciële bedrijven, onze medicijnen verzorgen. Commercie heeft weinig met gezondheid te maken mijns inziens.
Ervoor zorgen dat deze bedrijven geen winst kunnen maken, of het lobbygedrag stoppen, zodat ministers die moeten beslissen, dit kunnen doen op basis van kennis, in plaats van op basis van verkooptrucs. De regering zelf zal weinig kunnen produceren.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:11 schreef Re het volgende:
[..]
En wie wou je het dan laten produceren?... de regering?
Klinkt erg gezond.quote:WASHINGTON, D.C. -- As the high-stakes battle over health care escalates in Congress, Minnesota's medical industry is pouring millions into lobbying with Medtronic and United Health Group alone spending more than $6.7 million this year to make their case to lawmakers.
"Medtronic is gangbusters for lobbying," said Dave Levinthal, communications director at the Center for Responsive Politics.
The medical device manufacturer spent $3.2 million on lobbying this year and United Health paid out more than $3.5 million as Congress considers sweeping changes in the nation's health-care system.
Voor het dak boven ons hoofd hebben we jarenlang teveel betaald en hebben wij een kredietcrisis mogen ervaren, over de kwaliteit van ons eten zullen we dan maar niet beginnen. Hetzelfde met de NS bijvoorbeeld, marktwerking en goedkope prijzen, ho maar. Elk jaar stijgt de prijs van een treinkaartje harder dan de prijs van een pakje sigaretten. Daar hebben we wat aan!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja, dan kun je nog wel even verder gaan... Commercie heeft ook niks te maken met eerste levensbehoeften zoals een dak boven je hoofd en genoeg te eten. Toch worden er flink wat euro's winst gemaakt bij woningcoöperatiesn en levensmiddelenbedrijven. Beetje een loos argument dus...
nog erger is als een stel economen gaat beslissen of jij wel of niet een medicijn mag hebben... weet je zeker dat je daarnaartoe wil?quote:Op donderdag 12 november 2009 17:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ervoor zorgen dat deze bedrijven geen winst kunnen maken, of het lobbygedrag stoppen, zodat ministers die moeten beslissen, dit kunnen doen op basis van kennis, in plaats van op basis van verkooptrucs. De regering zelf zal weinig kunnen produceren.
Of ervoor zorgen dat er wat meer transparantie komt mbt. deze bedrijven. Oftewel dat we weten met wat voor bedrijven we te maken hebben.
Of wil je zeggen dat jij het fijn vind dat deze bedrijven een deel van hun omzet gebruiken om te lobbyen?
http://www.minnpost.com/s(...)ns_lobbying_congress
[..]
Klinkt erg gezond.
Zwartgallig, weer een nieuw woord voor mijn woordenboek. Niet dat ik het vaak zal gebruiken, maargoed. Bedankt voor het compliment in ieder geval, jouw visie komt namelijk over als een klaploper. Kritiek op het verhaal rond de mexicaanse griep is uit den boze. Jammer is dat.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:28 schreef Re het volgende:
[..]
nog erger is als een stel economen gaat beslissen of jij wel of niet een medicijn mag hebben... weet je zeker dat je daarnaartoe wil?
Ik ontken nergens dat er gelobbied wordt, maar medicijnen worden aangeboden op basis van behaalde resultaten, kosten/baten analyses en medische noodzaak.
Je hebt een iets te zwartgallig denkbeeld van wat er allemaal speelt en wat er voor nodig is om een medicijn op de markt te krijgen. Het is een miljarden business maar ja mensen willen nou eenmaal lang en gezond leven... dat is de keerzijde van de mens. Als een medicijn fabrikant geen winst kan maken is er geen drive om iets te maken en zitten we binnen no-time zonder medicatie
Toch heeft ook dit systeem zijn nadelen. Bijvoorbeeld onderzoek naar schildklierziekten is ontzettend duur, maar wordt nauwelijks gedaan omdat die mensen "geholpen" zijn met dagelijks een paar pilletjes slikken. Onderzoek naar de oorzaak van deze ziekten is er nauwelijks, in ieder geval niet door de industrie gefinancierd.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:28 schreef Re het volgende:
[..]
nog erger is als een stel economen gaat beslissen of jij wel of niet een medicijn mag hebben... weet je zeker dat je daarnaartoe wil?
Ik ontken nergens dat er gelobbied wordt, maar medicijnen worden aangeboden op basis van behaalde resultaten, kosten/baten analyses en medische noodzaak.
Je hebt een iets te zwartgallig denkbeeld van wat er allemaal speelt en wat er voor nodig is om een medicijn op de markt te krijgen. Het is een miljarden business maar ja mensen willen nou eenmaal lang en gezond leven... dat is de keerzijde van de mens. Als een medicijn fabrikant geen winst kan maken is er geen drive om iets te maken en zitten we binnen no-time zonder medicatie
ja natuurlijk, sowieso zijn dat specialismen die ook veel geld kosten om goed te onderzoeken met medicijnen, maar een ideale wereld is er gewoon niet... tuurlijk zijn er de grote blockbusters qua medicijnen die veel mogelijk maken maar ook daar zijn er natuurlijk commerciele beslissingen om iets wel of niet te onderzoeken.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:47 schreef splendor het volgende:
[..]
Toch heeft ook dit systeem zijn nadelen. Bijvoorbeeld onderzoek naar schildklierziekten is ontzettend duur, maar wordt nauwelijks gedaan omdat die mensen "geholpen" zijn met dagelijks een paar pilletjes slikken. Onderzoek naar de oorzaak van deze ziekten is er nauwelijks, in ieder geval niet door de industrie gefinancierd.
nee hoor kritiek mag best, gefundeerde, wel te verstaan... ik kijk ook echt wel met een kritische blik naar wat er gezegd en beweerd wordt, er is gewoon erg veel verwarring en daar zijn verschillende instanties debet aanquote:Op donderdag 12 november 2009 17:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zwartgallig, weer een nieuw woord voor mijn woordenboek. Niet dat ik het vaak zal gebruiken, maargoed. Bedankt voor het compliment in ieder geval, jouw visie komt namelijk over als een klaploper. Kritiek op het verhaal rond de mexicaanse griep is uit den boze. Jammer is dat.
ik denk dat je een verward beeld hebt hierin, voor zover ik weet verdient de arts helemaal niets aan dit vaccin of kom met bronnen dat dat wel zo is.quote:Het blijft namelijk een feit dat je zelfs met een gezond verstand nog geen duidelijk beeld kunt krijgen van dit verhaal. Daarbij zijn er genoeg berichten te vinden dat kritiek op deze medicijnbedrijven uit den boze is, en dat ze zelfs op bepaalde vlakken immuniteit hebben verkregen. In tussentijd krijgen dokters wel bonussen voor het uitdelen van zoveel mogelijk medicijnen aan hun patiënten, en weet niemand wat er precies ingespoten word, op het moment dat ze een vaccin krijgen voor een ziekte waarvan het risico minimaal blijkt te zijn.
bijwerkingen die voor tig andere vaccins nog never nooit een probleem zijn geweest maar nu dus ineens wel?quote:We moeten dan wel voor de zekerheid onze kinderen inspuiten, omdat zij in een risicogroep behoren. Na een aantal krantenberichten over hetzelfde aantal overleden kinderen (waarvan het gros al ongezond was), draait de complete publieke opinie om, en staan we ineens achter de vaccinaties. Bijwerkingen van het vaccin, die bestaan dan ook niet, ook niet op lange termijn.
nee hoor ik ben vrij kritisch, maar op een wetenschappelijk niveau, ik verdedig goed wetenschappelijk onderzoek en wantrouw mensen die met vage bronnen zonder kennis de wereld proberen te waarschuwenquote:Blijf dit soort slappe hap meningen zoals jij verkondigd dan ook erg gevaarlijk vinden. Je laat dan ook duidelijk blijken dat de kritisch denkende mens mbt. dit soort onderwerpen, dom zijn. In tussentijd ga je miljardencorporaties en regeringen lopen verdedigen. Waarom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |